• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TATH Deskbuild "Lost"

28-04 draad tappen in 16mm buis.

Ik heb het al gedaan aan de linker kant van de desk.
Nu is de rechterkant aan de beurt.

Ik moet erbij zeggen dat het gaat alleen begon ik te twijfelen aan de kwaliteit van de afdichting.
Ik had maar een lek maar kreeg die niet dicht.

Terugdenkend aan de test die ik heb gezien van de EK-HDC fittingen en het gebruik van 16mm glazen buizen waarbij ze meer druk zetten op het geheel dan ik nu maximaal kan 0,6 bar. Besluit ik toch af te zien van de getapte buis methode.

Ik kies voor 16mm buis met behulp van de EK-HDC fittingen.
Maar ik wilde wel even laten zien dat dit kan.
Waarom ik dus een lek heb "schuin tappen, slechte o-ring, oneffen vlak".

Voordeel EK-HDC:
- 2 o-ringen i.p.v. 1;
- meer druk bestendig;
- compressiering.

Omdat ik geen kruk vond voor mijn tap maakte ik even gebruik van de bankschroef om de tap vast te zetten.
20190428_162952.jpg

steeds een kwartslag dat gaat best.
Daarna even terugdraaien en het slijpsel verwijderen.

20190428_163230.jpg

Nog even met de laatste tap hetzelfde.
20190428_163529.jpg

Nog even leaktesten. En toen liep de meter langzaam terug.
Fu.... jammer.
leaktest.jpg

Toch maar HDC fittingen.
 
Laatst bewerkt:
29-04 nieuwe fanhubs\ aquabus hubs voor de desk.

Ik heb deze splitty9 zoals ze denk ik heten van Aquacomputer besteld.
Ik heb wat andere versies met klitteband en tape maar deze vind ik kwa afwerking mooier.
Du halen we de andere eruit en vervangen die voor dit type.

Knipsel.JPG

achterkant.JPG

2.JPG


Ha ha ja ik zie ook tape maar da gebruik ik niet.


Verder heb ik de tubing uit de pedestals gehaald en ben ik bezig om ze terug te plaatsen met de EK-HDC fittingen "better shure then sorry".

Verder bij freddy een Bitspower multi-F block besteld voor de drainage leiding.
 
Laatst bewerkt:
01-05

Ik zit vandaag in de keukens "bij de buurman". Maar toch even wat doen aan de desk.
De leidingen met het zelf getapte schroefdraad is eruit en ik ben bezig met de nieuwe leidingen.
Pfff. ik kom tekort. ik denk dat ik nog 2 meter stukken over heb van mijn eerste bestelling.
Gelijk maar even 10 mr besteld.
Maar het komt allemaal goed de eerste leiding zit erin en de 2e was net 1 cm te kort.
Eigen schuld morgen even een nieuwe leiding op maat zagen.

Met het T-stuk eruit gezaagd aan de achterkant en je hebt gelijk meer ruimte.

De sleuf beneden is voor het aftappen. daarvoor heb ik gister van Freddy de Multi f-block van bitspower binnen gekregen.

20190501_160247.jpg
 
01-05

Ik zit vandaag in de keukens "bij de buurman". Maar toch even wat doen aan de desk.
De leidingen met het zelf getapte schroefdraad is eruit en ik ben bezig met de nieuwe leidingen.
Pfff. ik kom tekort. ik denk dat ik nog 2 meter stukken over heb van mijn eerste bestelling.
Gelijk maar even 10 mr besteld.
Maar het komt allemaal goed de eerste leiding zit erin en de 2e was net 1 cm te kort.
Eigen schuld morgen even een nieuwe leiding op maat zagen.

Met het T-stuk eruit gezaagd aan de achterkant en je hebt gelijk meer ruimte.

De sleuf beneden is voor het aftappen. daarvoor heb ik gister van Freddy de Multi f-block van bitspower binnen gekregen.

Bekijk bijlage 22934

ha de foto staat goed op mijn scherm maar draait automatisch. Je moet er even voor gaan liggen denk ik.
 
Even de fans aanpassen:
- cover maken op de cnc machine;
- bedrading inkorten;
- sleeven met paracord.

Ik had het idee dat met het uit elkaar halen van de fan wel een goed idee was. alleen inkorten en opnieuw solderen van de contactpunten op de printplaat van de fan. Alles ging goed tot ik de motor weer op de huls van het frame wilde schuiven "op zijn kop". Knap zijden de led kabelstjes. Grrr.... das pech. Na veel gekl..... de fan maar afgeschreven en een nieuwe besteld. Deze zijn binnen dus we kunnen weer verder prutsen.

Deze keer niks uit elkaar gehaald want met alleen het afknipen van het gedeelte wat te lang is is voldoende.
Nieuwe paracord sleeving 550 type III erop en een headshrink op de fan connector.
Afdekplaatje erop en we zien de kleuren bedrading ook niet meer.

Afdekplaatjes gefreest en ingekleurd.
Je bent er even mee zoet zullen we maar zeggen.
20190516_104218.jpg

Orginele sleeving "stug" eraf geknipt.
Nieuwe sleeving en crimps en we kunnen weer verder.
20190516_115109.jpg

Alles weer een beetje stofvrij gemaakt.
20190516_134801_001.jpg
 
Nog een laatste update voordat ik in het vliegtuig stap.

Ik heb de aansluitingen van de pompen veranderd omdat ik de molex en Tamiya connectoren erg fragiel vind.
Ik heb eerst gezocht naar Neutrik connectoren die ik ook gebruik voor mijn cnc machine.
Helaas waren deze iets te groot maar nu heb ik mini connectoren en heb deze gisteren alvast op 2 pompen aangebracht.
Ook heb ik 2 aansluitpanelen gefreest om de wallmount te monteren.

wel even solderen. Het past allemaal net.
20190518_151923.jpg

20190518_152146_001.jpg

Zo deze is klaar.
20190518_152419.jpg

20190517_213144_001.jpg

Zo ook deze is klaar.
20190518_123907.jpg


Ill be back soon
 
De foto hierboven is een van de laatste die ik gemaakt heb van de desk.
De desk was aan de linkerkant zo goed als klaar en ik was bezig met de tubing aan de rechterkant.
Op 3-9 overleed mijn schoonmoeder plotseling aan een hart stilstand en ben ik afgereisd naar Frankrijk om mijn schoonvader op te halen.
Door dit voorval was ik genoodzaakt om een groot gedeelte van mijn modcave op te offeren.
Na 4 jaar lekker prutsen (veel te lang) heb ik de desk verschroot behalve dan de onderdelen.

Er komt weer een nieuwe desk alleen niet meer een van geheel aluminium.
De tekening is al gedeeltelijk gemaakt.

In de tussentijd zijn we weer terug bij mijn eerste build "Hill 7.9".
Een build waarbij ik weer de Caselabs TH-10 en de pedestels ga gebruiken maar met wat nieuwe onderdelen.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan