• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TATH Deskbuild "Lost"

Tuurlijk kan je waterblokken ermee maken, ik zou niet weten waarom niet.
Echter zal Tath misschien nog moeten oefenen met het werken met een CNC router, ik heb begrepen dat dit ook een project opzich is.

Persoonlijk staat het bouwen van een CNC router ook bij mij op mijn planning echter heb ik genoeg aan 3 axis.
Ik ben al een aantal weken aan het plannen en denken over de aanpak en het design.
Aangezien ik lees dat jou router ook metaal moet gaan bewerken heb ik een tweetal vraagjes:
- hoeveel nm zijn je stappenmotoren? (gebruik je een vertraging?)
- Welke spindel heb je gebruikt?

De verhalen zijn erg uiteenlopend over de benodigde kracht voor metaalbewerking.
Hierdoor is elke informatiebron meer als welkom.
Geweldig project in ieder geval!

Hoi Madbull,

Mijn buildlog staat op het forum van cnczone.nl

• Bekijk onderwerp - Portaalfrees Project Open Source


Ben al langzaam wat aan het prutsen.

motoren 23Nm, en 2,2kw spindel. :icon_super:
 
Het wordt nu tijd dat ik weer verder ga met de desk.

De cnc freesbank draait nu nog ermee leren werken. Na wat zelfstudie met verschillende software paketten vandaag maar eens aan de slag gegaan met mijn eigen ontwerp cablecomb. Die hoeven we straks ook niet meer te bestellen.

Aangezien ik geen 2,5mm acryl heb liggen doe ik het maar even met een 5mm plaat.
Het gaat even om de maten en niet om de dikte.

Het opmeten en uitzetten van de maten en het maken van een toolpath voor mijn machine heeft even een paar uur in beslag geneomen. Maar deze is nu klaar.

Aangezien ik nog geen klem materiaal heb die ik het even met wat M8 bouten en moeren.
De machine gaat als een raket. Eigenlijk te snel. Dit moeten we van de week nog maar even fijntunen denk ik.

IMGP9293.jpg

De freesbank is een 4 assige machine en er komt nog een as bij om rond materiaal te kunnen bewerken.


Tot de volgende keer maar weer.
En nog een fijn 2017 modjaar gewenst.
 
Vandaag even weer wat met de machine gespeeld.

Nu de cablecomb in alluminium 3mm. Morgen de 2mm versie.

De onderste is het orgineel. Omdat mijn paracord beschadigd met de scherpe randen van het orgineel heb ik ervoor gekozen om een dichte exemplaar te maken.



20170102_192421.jpg
 
Vandaag is de dag dat we de bouw van de desk weer gaan oppakken.
De cnc freesbank draait er zijn nog wensen en aanpassingen nodig maar dat gebeurt in fasen dit jaar.
Vanavond samen met mijn zoon het glazen paneel uit de verpakking gehaald en geplaatst.

IMGP9594.jpg

IMGP9595.jpg

IMGP9596.jpg

IMGP9597.jpg

Als ik naar de datum van de bestelling van de glazenpaneel kijk dan krijg is rode wangen. Schi... is het al zo lang geleden.
Maar goed we kunnen weer verder. Nu kunnen we ook custom parts voor de desk gaan maken. Gelukkig hoef ik dat werk niet meer uit te besteden.
 
Ik heb geen permissie om te plaatsen "Vreemd". Even kijken of het nu wel gaat.

Vandaag nieuwe extension cables gemaakt.

IMGP9984.jpg

Boor en montagemal gemaakt om de wandhouders op gelijke hoogte te plaatsen.

Eerst even boren.
IMGP9956.jpg

Plaatje omdraaien en de houder plaatsen.
IMGP9960.jpg

Schroeven erin en klaar om de extension kabel erin te klikken.

IMGP9808.jpg



IMGP9961.jpg
 
Nu ik de machine heb maak ik steeds meer custom parts.
Voorral voor eigen gebruik. Ik had de machine 5 jaar eerder moeten hebben.
Steeds meer dingen maak ik zelf of ga ik dingen die ik eerder met de hand gemaakt heb vervangen door de met de machine gemaakte onderdelen. Zo heb ik alvast voor de black dragon build bevestigingssteunen gefreest.

In het ontwerpen, tekenen en uiteindelijk maken gaat wel wat tijd zitten. Maar dat vindt ik nu niet erg.

Cable Comb Closed voor mijn 24 pins kabel.


2.jpg

Wandbeugel voor mijn 12 en 5 volt extension kabels.
Na montage klik ik de kabel er zo in.

1.jpg

Voorlopig zit ik niet zonder.

IMGP9885.jpg

De grote beugel even uitproberen. Gelijk even een setup maken voor de nieuwe kleur bekabeling voor de desk.

IMGP9940.jpg

Nog andere dingen zitten in de pen. Nog maar even wachten met posten.
 
Zo vandaag weer wat verder gewerkt aan de extension kabels.
Als je even iets te vlug bent dan heb je weer een pootje te pakken en kun je opnieuw beginnen.
Ha ha ook goed kijken welke connector je er het eerst op doet.
Ik heb de extension kabel van mijn Titan naast elkaar gemonteerd in een Cable Comb die ik zelf gemaakt heb.
Ik was bijna klaar nog gauw even de 2 connectors erop en ku....... de 6 en de 8 pin verwisseld.
Loshalen was er niet meer bij. Aangezien ik 2 kabels moet maken gebruik deze wel om de kortere te maken.

Soms heb je dat.
Maar goed we zijn weer van de straat.

Nu de ene kabel klaar is zie ik ook gelijk wat ik nog ga maken (acryl geleider voor de extension).
Morgen even tekenen.

IMGP9991.jpg

O ja en de 2 24 pins extensions.

IMGP9985.jpg

IMGP9984.jpg
 
Zo even een paar uur thuis. Druk weekend iedereen wil vrij zijn op de kazerne dus het is overwerken voor het goede doel.

Net de 2e extension kabel afgemaakt en gelijk even opgenomen wat ik nog moet aanpassen.
- grommet hole voor de extension van de grafische kaarten moet iets meer naar het moederbord (dit word dus zagen);
- grommet hole waar de 24 pins kabel in zit moet breder (wordt een brede strook) zodat de 2 rechter usb kabels en de usb-3 kabel er ook recht in gaan.

De ruimte tussen de titans en het laatste stuk wil ik gelijk hebben dus gaan we zagen om de extension dichter bij het mb te krijgen.

IMGP9995.jpg

Ziet er beter uit met de eigengemaakte extension kabels.

IMGP9996.jpg

Ook hier moeten we wat zagen en vijlen.

IMGP9997.jpg

De schade van een mislukte koppeling . Het valt gelukkig mee.

IMGP9998.jpg


Verder net bij Freddy een waterblock besteld voor een intel 750 ssd.

Ooo ik wordt geroepen "even boodschappen doen".

Ill be back
 
Ja het is veel werk,

Gelukkig gaan sommige dingen me nu beter af.
Gisteren tijdens mijn extra dienst een grote brand. Hoewel de inzet voor de ploeg waarin ik zat maar 5 uur duurde heb ik maar 3 uur me ogen dicht kunnen doen. De hele nacht werden er ploegen gewisseld en voertuigen gebracht en gehaald.
We klagen niet hoor want dit hebben we niet iedere dag. Wat ik ermee wil zeggen is dat ik even iets meer moet bijtanken als ik thuis ben.

Dus vandaag alleen maar het volgende gedaan:
- extra grommet holes in de moederbordtray geslepen en gevijld;
- lange grommethole voorzien van wat rubber;
- aanvang gemaakt met het ontwerpen en frezen van mijn eigen casebadge.

Zo alle kabels kunnen nu recht aangesloten worden in de sockets en op de pennetjes.

IMGP0002-2.jpg


Ik heb nu wel een tijdje een eigen freesmachine maar sommige dingen leer stapsgewijs .
Ik heb mog wat dingen die ik wil maken:
- reservoir houders voor mijn bitspower multi;
- standaard voor mijn tubing;
- eigen casebadge "ben ik nu mee bezig".

V-carving is de bewerking.
Ik maak het morgen af. De shape word dan een sleutelgat figuur waarin verdiept TS_mods uitgefreest wordt.
Misschien kleur ik de bodem zwart in maar dan moet ik nog even uitproberen.

Dit is een rondje 35mm met 1 mm verdiepte letters.
IMGP0006-2.jpg


IMGP0004-2.jpg

Meer komende dagen.
 
Lekker druk maar het schiet nog niet op.

Vaak denk ik "een dag en klaar". Helaas is dit niet het geval.
Ik noem het daarom maar een prototype nr: 1.

Toen ik de eerste klaar had zag ik ineens iets waardoor ik het ontwerp qua maat nog even ga aanpassen.
En dat effe duurt altijd even. Maar goed we gaan weer verder met versie nr:2

De eerste 2 onderdelen van de 16mm hard tubing standaard.

IMGP0043.jpg

Even kijken of het allemaal past. "Yeb"

IMGP0050.jpg


Zo nu verder weer met versie 2.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan