• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TATH Deskbuild "Lost"

Vandaag vroeg thuis.

Programma waar ik mee werkte knalde er ieder keer uit. Na 4 keer had ik het wel gezien. Zo een paar uur verlof en gauw naar huis voor de build. In het geheel gezien zijn het in ieder keer kleine dingen waar veel tijd in gaat zitten.

Maar het gaat lekker zo. Er komen wel ieder keer dingen bij maar dat is niet zo erg.


Wat hebben we vandaag gedaan:
- linker hoeklijn verhuist naar de binnenkant van de desk;
- linker en middelste grommet hole er uit ge dremeld en gevijld;
- achterpaneel geschuurd;
- bodemplaat kabelruimte geschuurd;
- tussenschot terug geplaats en gepopt.


IMGP6093.jpg


IMGP6099.jpg


IMGP6096.jpg


Zo morgen maar weer verder. :peace
 
Zo alweer een stapje verder:

Wat heb ik vandaag gedaan:
- binnezijde server gedeelte geschuurd;
- plaatjes gemaakt om de insertpanel op te laten rusten ( nog iets te hoog dus morgen verder);
- frontpanel aan de voorzijde geplaatst.

Ik denk dat ik voorlopig nog wel vele avonden op deze manier bezig ben voordat ik aan het spuiten kan gaan denken.

Niet erg uitdagende foto. Maar voordat ik er iets in plaats moet alles wel geschuurd zijn.

IMGP6102.jpg

Om vanuit de bodem te kunnen berekenen waar de gaten precies moeten komen had ik even hulp nodig van een hoeklijn.
Buitenplaat is 2 mm en de bodemplaat ook dus moet ik minimaal 4 mm vanaf de bodem de gaten maken voor het frontpaneel.
2mm er bij en dan moet het passen.

IMGP6101.jpg

In plaats van verticaal de frontpanel horizontaal geplaatst. Op deze manier zie je de bekabeling niet. En het er uitlopen van een usb stick leverd minder problemen op zo.

IMGP6106.jpg

Morgen aan de binnekant nog even een plaatje maken ter ondersteuning en dan vastzetten.

IMGP6108.jpg


Zo morgen maar weer verder.
 
Ja daar ben ik weer.

Vandaag eigenlijk een luie zondag maar toch maar wat gedaan aan de build.
Aangezien ik geen insert panel ga plaatsen op het midden gedeelte moet ik de zwarte moertjes verwisselen voor persmoeren.
Gelijk maar alles schuren dat scheelt straks weer.

Ja ze vallen niet op zolang je niet over de rand naar beneden kijkt maar toch.

IMGP6111.jpg


He he ik zie er nog een paar in de linkerhoek (job voor morgen).
Zo alles moertjes vervangen voor persmoeren en het midden gedeelte ook maar gelijk geschuurd.
Ziet er al een stuk beter uit.

IMGP6113.jpg

Gisteren de linker frontpanel er in gemaakt. En ja het is er al weer uit. Monteren doen we pas na het spuiten.

IMGP6117.jpg


verder nog een beetje lopen spelen met de setup. Voorlopig kunnen we nog voorruit.
 
Ja Ubbi "begint er inderdaad goed uit te zien".

Gaat aardig wat tijd in zitten "best druk in je eentje". Maar ik heb er nog steeds plezier in.

Zo vanavond de eerste 4 bay drives er uitgezaagd.
Ik had een zaagmal gemaakt en de bay drives verdeeld over de beschikbare ruimte. Gelukkig na de 2 eerste gaten de tussenmaat 4 cm laten zakken.

Mal gemaakt en geplot.

IMGP6123.jpg

Zo eerste gaten voor de bay drives zitten er in. En gelijk even kijken hoe het er uit komt te zien.
Waarom 2 bay drives. Ahum ja afdekken kunnen we altijd nog. Oke dan de andere 2 er ook maar in maken.

IMGP6119.jpg

Zo bijna klaar met vijlen. Morgen de bay drive links boven nog vijlen. Dan kunnen we verder naar de linker kant.

IMGP6125.jpg

Aangezien het de bedoeling is dat mijn toekomstige schermen aan de muur komen zat ik met de gedachte te spelen om 2 consoles te maken "een links en een rechts "waar ik de Aquero 6 pro in plaats.

Waarom!! Ik zat te denken als je achter je desk zit ga je niet steeds achteroverleunen om op je Aquero te kijken. Dus vandaar de gedachte "de extra consoles". Wat denken jullie DOEN of NIET DOEN.

IMGP6129.jpg

Clean desk policy "grapje" betere foto van de modificatie van de zwarte moeren.

IMGP6127.jpg


Zo dat was het weer voor vandaag. :039:
 
Rome is ook niet in één dag gebouwd, mooi werk heeft tijd nodig en zeker geen haast ;)

De aquero's als je een mooi kastje er voor kunt bedenken, waarom niet.
Hele tijd dat gehannes met naar achter hangen lijkt mij ook niet fijn
 
Ik zou het doen!

Ik wil regelmatig mijn temperaturen checken.
Bijvoorbeeld tijdens het gamen draaien mijn pompen soms nog niet harder, dan vraag ik me af wat de temperaturen zijn.
Ik heb de displays ook rechtsvoor, dan moet de game even op pauze zetten en mijn stoel naar achteren om te kijken.
Achteraf gezien had ik beter de temperatuur displays in de desk, boven mijn reservoirs kunnen plaatsen.
 
Ik zou het doen!

Ik wil regelmatig mijn temperaturen checken.
Bijvoorbeeld tijdens het gamen draaien mijn pompen soms nog niet harder, dan vraag ik me af wat de temperaturen zijn.
Ik heb de displays ook rechtsvoor, dan moet de game even op pauze zetten en mijn stoel naar achteren om te kijken.
Achteraf gezien had ik beter de temperatuur displays in de desk, boven mijn reservoirs kunnen plaatsen.


Goed te horen freddy, Dan moet ik toch maar twee consoles maken voor de desk. Ik zat al een beetje te tekenen. Even kijken of ik iets moois kan maken.
 
Waarom dan niet softwarematig op het 2e scherm laten zien via de aquasuit? Dat doe ik ook (5LT). 1 blik naar rechts en ik weet mijn temps.

Ja dat kan ook. Een keer goed inregelen en eventueel een paar digitale temp censoren in de desk zelf.

Jouw opmerking scheelt me wel bouwtijd. Soms blijf je even hangen met je gedachten.

Thanks. :icon_razz:
 
Zo vandaag weer een paar gaten gemaakt in de desk. Ha ha het begint al aardig op een Zwitserse kaas te lijken.
Vandaag maar een mal gemaakt voor de 120mm (20 mm spacing)fans die aan de zijkant moeten komen.

Aangezien ik altijd laat begin met het zagen en zodoende ook snel weer moet ophouden heb ik vandaag gelijk bij thuiskomst alvast wat gaten gezaagd.

Zo een mal getekend voor beide zijden van de desk.
Nu nog het uitzagen en vijlen.

IMGP6131.jpg

Lijkt net of het 5 minuten werk is maar dat is het niet. Grof uitzagen en de rest vijlen. Aangezien ik niet weet wat het midden gedeelte doet als ik met de decoupeer aan de gang ga heb ik alles maar wat kleiner uitgezaagd. Dat houd wel in dat ik genoeg mijn onderarmen met het vijlen getraind heb.

IMGP6135.jpg

Clean desk policy.

IMGP6136.jpg


Aangezien ik overmorgen familie op bezoek krijg (voor 3 weken) moest ik een gedeelte van de cave afstaan voor het plaatsen van twee luchtbedden.En ja waar ik de komende 3 weken kkom te liggen. Wel makkelijk kunnen we s'nachts gewoon doorgaan met de build.

Zo de pret is weer voorbij voor vandaag. Morgen maar weer verder.
 
Lijkt net of het 5 minuten werk is maar dat is het niet. Grof uitzagen en de rest vijlen. Aangezien ik niet weet wat het midden gedeelte doet als ik met de decoupeer aan de gang ga heb ik alles maar wat kleiner uitgezaagd. Dat houd wel in dat ik genoeg mijn onderarmen met het vijlen getraind heb.
Als je het middenstuk niet gebruikt zou ik meerdere gaten in het middenstuk boren. Je kan dan van gat tot gat met de decoupeerzaag gaan en net voor het volgende gat stop je. Hierdoor blijft het middenstuk vastzitten aan het buitendeel en valt niet weg of gaat klapperen.

Even een plaatje erbij voor de duidelijkheid.
Cirkelzagen.png
De rode lijnen doe je met de decoupeerzaag. Wanneer je alles hebt gehad kan je de korte stukjes als laatste weghalen. Je hebt dan geen last van het klapperen van het middenstuk en het scheelt in het vijlen.
 
Als je het middenstuk niet gebruikt zou ik meerdere gaten in het middenstuk boren. Je kan dan van gat tot gat met de decoupeerzaag gaan en net voor het volgende gat stop je. Hierdoor blijft het middenstuk vastzitten aan het buitendeel en valt niet weg of gaat klapperen.

Even een plaatje erbij voor de duidelijkheid.
Bekijk bijlage 16874
De rode lijnen doe je met de decoupeerzaag. Wanneer je alles hebt gehad kan je de korte stukjes als laatste weghalen. Je hebt dan geen last van het klapperen van het middenstuk en het scheelt in het vijlen.

heb nu bijna hetzelfde gedaan met het verschil dat ik een gat onderin de cirkel heb geboord en vanaf 2 kanten naar boven heb gezaagd met de decoupeer.

ja ja als het gepruts ten einde is. ha ha dat gaat nog wel even duren. Maar er zit alweer schot in.


thanks voor de tip.
 
net alles weer opgeruimd.

Naast de desk staat nu een bed. Helaas weerhoud dit me er niet van om nog de andere 3 gaten voor de fans links uit de desk te zagen.
Ik moet nog wat vijlen in het voorste gat dan zijn deze laatste fanholes ook klaar.

Vandaag even geen foto's sorry.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan