• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TATH Deskbuild "Lost"

Bleu light district.

Gisteravond even de weg kwijt met het verlengen van wat power cables van m'n oude test psu. Er lage zoveel draden op een hoop dat ik even een time out genomen heb. Pffffff .

En dit alleen maar om te testen. Maar goed wat moet dat moet.

Net even de psu in de psu box gelegd en de twee kabels even naar voren gelegd.
Zal het licht ineens uitgaan "aah denk het niet".

Even een paar foto's.

De 6 x 120 mm fans draaien nog niet moet even wat splitters bestellen.

IMGP7267.jpg

IMGP7273.jpg

IMGP7266.jpg

Nog een dan.

IMGP7269.jpg
 
Zo we zijn de dag weer lekker doorgekomen.

- extra fanhole aan beide zijkanten van de desk.
- bay drive cover gemaakt;
- drives gemonteerd op de game zijde;
- voorste insertpanels vastgezet op de bodem van de desk;
- ice-docks aan de serverkant gemonteerd.

Zo en nu even wat anders gaan doen.

Deze keer geen uitgebreide foto reportage .

Even wat gaatjes boren.

IMGP7299.jpg

Zo deze is klaar.

IMGP7304.jpg

Alles er even in geplaatst.

IMGP7308.jpg

IMGP7309.jpg

En dat was het weer voor dit weekend.
 
Het blijft gokken "kopen op e-bay".

Bij thuiskomst lag mijn pakket in mijn schoen "grapje van mijn zoon".

i7 - 4960X

IMGP7330-2.jpg

Wel even gaan testen. Het duurt even voordat alles staat.
Ha wel geluid maar geen beeld . Grrrrrr. foutcode 34.

Na het verwisselen van een aantal dingen start het systeem eindelijk op.
A we hebben beeld. Aangezien er geen rode ledjes op de diagnose kant branden kunnen we overgaan om de processor te testen.
Dit om het onderbuik gevoel weg te nemen.

IMGP7332.jpg


Na een aantal minuten eindelijk groen licht.

IMGP7333.jpg

De titan is ook in orde. Het wachten is dus op het koelblok.
 
We zijn inmiddels 2 weken verder.
Het bouwen\ of moet ik zeggen het uit dokteren van de loop heeft me wel wat tijd gekost. Dit komt mede omdat dit iets is wat ik nog nooit eerder gemaakt heb. Ha ha en het ontbreekt me soms aan wat fantasie. Van middag een tekening gemaakt met de loop erop.
Maar vanavond wat zit spelen "en het wordt toch anders". Maar ik ben er nu wel uit.

Het nadeel is dat ik weer iemand blij moet maken met m'n centen.

Maar ik ben bli dat ik er nu wel uit ben.

Even kijken of ik een foto heb.

IMGP7390.jpg

IMGP7391.jpg


Verder geheugen besteld voor de Rampage 5 Extreme "Corsair" . Maar de speciale koelblokken en koelblokken schuif ik even door naar volgend jaar gezien het aantal en de prijs.

Zo blijft er altijd wat te wensen.
 
En hoe staat het er mee, lang niks meer gehoord.

Hoi Sander, pffff ja het is al lang geleden dat ik een update heb geplaatst. De kleine aantallen bezoekers en de vele kleine updates hebben me er toe gebracht om minder te posten. Ik ben nog steeds bezig met de build maar niet meer iedere dag. Ik noem het maar even een tijdelijke rustpauze.

Even een Sitrap (situatie rapport):

Vengeance geheugen met de bitspower ram sets komen niet zo naar voren zoals ik verwacht heb. Dus heb ik een nieuwe kit besteld . 64GB Corsair Dominator Platinum 2666 Mhz DDR4 met de lightbars erbij. ik vewacht de kit binnen enkele dagen in huis te hebben.

Fill port verplaatst naar achteren. Nieuwe gaten geboord en fillports geplaatst.

De Fangrills binnen gekregen van Coldzero ( mesh\filter geplaatst) en de fangrills geplaatst.
Aangezien de bevestiging van de 560 fangrills anders is dan de mesh in de Caselabs pedestels heb ik 2 extra (triple layer) fangrills besteld. Bij binnenkomst heb ik de caselabs zijpanelen gemodificeerd en de nieuwe fangrills erop gemonteerd).

Verder opnieuw de loop opnieuw getekend.

Na het maken van deze foto vond ik het blauw iets te veel van het goede. Dus alles gedemonteerd en geschuurd.
En mat zwart gespoten.

IMGP7490.jpg

Fangrill zwart gespoten. De filter\mesh moet ik hier nog plaatsen.
Het verschil met de caselabs patroon is te veel dus gauw 2 extra "triple layer fangrills besteld".

IMGP7500.jpg

De onderste fangrill gemonteerd "yep vlekken in de verf op de blokken door mijn schuurwerk\ moet dus opnieuw gerold worden".

IMGP7505.jpg

Even een tussenstap "fanfilter\ horengaas" montage achterop de nieuwe fangrills. "heb je even een paar uurtjes tijd".

IMGP7508.jpg

De eerste set fangrills die ik binnekreeg waren 2 layer fangrills hierdoor kon ik ze niet monteren over de uitstekende fanschroeven. Ik had dus een extra layer nodig. Met mijn kunstelijke instelling heb ik 3 mm aluminium strips besteld en deze in verstek in elkaar gezet en gespoten. Het zaag, vijl , schuur en spuitwerk heeft wel wat avonden gekost. Daarnaast moest ik een geschikte lijmsoort vinden om de horengaas onder de laatste layer te lijmen. Ik had me voorgenomen dat als het er niet goed uitzag ik een 2e laag horengaas zou monteren. Tot op heden ben ik tevreden met hoe het eruit ziet.

IMGP7509.jpg

Heb je even.
Het pasmaken van de filter daar gaat wel wat tijd in zitten. Als het gemonteerd is dan word het nog een keer gespoten met mat zwart.

IMGP7526.jpg

Gemonteerd en het blok eronder gerold. "zal wel niet de laatste keer zijn".

IMGP7512.jpg

Paneel van de pedestel op zijn kop. De caselabs mesh is uitgezaagd. De fangrill uitgelijnd op het paneel en de gaten op de juiste plaats geboord voor de montage.

IMGP7534.jpg

Na de montage van de fangrills op de linker en rechterkant is de achterkant aan de beurt.
Nog wel even de alle fans lostschroeven omdat ik de ports aan de andere kant wil hebben.
In een hand 4 x 140mm fan met schroeven op zijn plaatshouden en de radiator en in de andere hand met een schroevendraaier de schroeven in de juiste gaten vast te schroeven. "Was gelukkig niet zo moielijk".

IMGP7543.jpg

Ook weer klaar.

IMGP7565.jpg

Volgende job de montage van de bitspower ram set.
 
Ja dat heb je soms, even een rustpauze inlassen is niet verkeerd.
En ja, qua reacties is het niet veel,maar dat heeft iedereen denk ik.
Alleen als men een vraag heeft, dan wordt je wel altijd goed geholpen, hier op het forum.

succes verder Henry.
 
Bij Highflow de ramm sets van bitspower besteld.

Ik heb even gespiekt hoe het uit elkaar halen gaat. Dit moet me denk ik wel lukken denk ik.!

Ik dacht dat ik voordeliger uit zou zijn met een vengeance set en de bitspowerkit.

Setje binnen dus sleutelen maar.

IMGP7571.jpg

Na wat hohnwerk en gepeuter heb ik de buitenmantel eindelijk verwijderd.

IMGP7573.jpg

Peace of cake dacht ik nadat ik alle plaatjes eraf heb gehaald. Alleen nog maar even de plakfoam zijde.

IMGP7574.jpg

Wat een ku... werk zeg. Grrrrr. Het beste resultaat had ik met wrijven. Heb je even een uurtje.

IMGP7575.jpg

Aangezien het al laat was besloot ik om even een foto te maken met een setje geheugen en de koelblok erop.

Ahum ja shi.... "nee dit is niet wat ik wil".

IMGP7583.jpg

Jammer maar voor deze build de verkeerde keuze. Ik bedenk net dat ik ongeveer 1000 euro aan zaken besteed heb die ik niet ga gebruiken in deze build. Zonde denk ik.

Het is niet anders. Nieuwe set besteld.

Verder de Bitspower fullcoverblock voor de Rampage 5 getest.

Verder opnieuw plaat bestellen voor de afdekking van de achtergoot ( worden drie 3mm aluminium profielen met vensters erin). Dus je kunt in de achterzijde kijken. Verder alleen bezig met voorbereidingen en bestellen van materiaal.

Net weer pakketje binnengekregen met een displayport 1.2 adapter om te kunnen testen.

IMGP7585.jpg

Nieuwe Lightroom 6 gekocht en Adobe photo elements en premiere.

Verder sta ik op dit moment in rust modus "druk druk druk".

Maar begin 2016 ga ik er zeker weer flink tegen aan.

Tot die tijd "even geduld" en alvast fijne dagen toegewenst aan iedereen die me volgt.
 
In een test gelezen dat deze thermal grease goed presteert.
Dus maar een tube aangeschaft bij freddy.

IMGP7616.jpg

Dankzij de net bij peter aangeschafte f-blokken heb ik ook weer een reden om wat afdichtingsdoppen te bestellen.

IMGP7619.jpg


Ahum ja "toch maar mijn oude plan uitvoeren en de Asus Maximus Impact VII gereedmaken voor de desk.

"ja de Rampage iv black edition komt dus in de black dragon build".

Zo de laatste passieve koelblok is er ook af.

IMGP7624.jpg

Ik noem het een tijger in klein formaat. De handleiding van de ITX is dikker dan die van de Rampage V extreme.

IMGP7625.jpg

Aangezien er een hele lading losse onderdelen bijzit heb ik de handleiding maar even doorgenomen.

IMGP7626.jpg

Ook voor de thermal grease even de handleiding gelezen.

IMGP7637.jpg

Bitspower fullcover block gemonteerd. Zo wordt de mb wel aardig zwaar.

IMGP7629.jpg

Even de M.2 SSD van Samsung installeren. 850 Pro 256GB. Het lijkt wel of de handleidingen steeds kleiner worden. "of mijn ogen steeds slechter".

Na het verwijderen van twee hele kleine schroefjes kan ik de stick plaatsen in de houder. Nu nog op het moederbord plaatsen.
Je krijgt al gauw het idee dat het er allemaal niet op past. Maar ja het zit er bij dus moet het ook passen.

IMGP7642.jpg

Even een foto maken met de mb in de desk. "Echo" ik zie een grote lege ruimte aan de rechterkant.
Daar vinden we wel wat op.

IMGP7645.jpg

Voor de leaktest wil ik mijn banchetto 101 testbench nog even aanpassen. "RX 480 monteren met wat fans en de nieuwe bitspower premium pomptop met reservoir plaatsen (op een vaste plek).
 
We zijn al een week in het nieuwe jaar en inmiddels komen de pakketjes met onderdelen binnendruppelen.

Vandaag een pakketje binnengekregen met de profielen voor het maken van drie windows achter in de desk.

9.1 kg aan aluminium. Met het zagen van de gaten voor de windows valt er natuurlijk een paar kg af.

Pakketjuuuuuh

IMGP7652.jpg

Een van de drie panelen voor het maken van de windowpanel.

IMGP7653.jpg

Verder 3 en 4 mm strippen voor het afdichten van de zijkanten en voor het maken van een klapscharnier voor de glaspanel.

IMGP7654.jpg

Zo we kunnen weer wat prutsen.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan