• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TATH Deskbuild "Lost"

Gr. verkeerder toetscombinatie en we kunnen weer opnieuw beginnen met het bericht.

Gisteravond teruggekomen uit frankrijk. De klussen zijn plat ( schilderwerk/plaatsen nieuwe schotel/internet aansluiten).
En de batterij is weer opgeladen. Klaar om weer verder te gaan met de klussen hier.

Via e-bay een 2e Asus Rampage Extrem IV Black Edition gekocht in Amerika.
Pakketje was netjes afgeleverd bij de buren ( waarvoor mijn hartelijke dank).

IMGP6799.jpg

Het enige wat er niet bij zat was het boekje en de doos "jammer".
Het is nu wel erg verleidelijk om deze in te bouwen i.p.v. de itx bord.
Maar eerst moet ik uitvinden of mijn i7 3930K die uit mijn vorige set is gekomen "die niet meer wilde opstarten) het nog doet ( en of het bordje oke is).

Ik heb voor dit bord nog een mooie Bitspower fullcover block liggen. Op de andere zit een Fullcover block van EK "ook een erg mooi blokje moet ik zeggen".

Kortom uitdagingen genoeg de komende 2 weken.

Morgen eerst een transport plaat\steun laten zagen voor het ophalen van de glasplaat. Eerlijk gezegd krijg ik de zenuwen bij de gedachte dat hij breekt bij transport. Dus ga ik eerst een transport bokje maken om de plaat heelhuids naar huis te krijgen.

Ook nog even wat extra zuignappen halen voor het plaatsen. "ik neem geen enkele risico".

Gisteravond even wat koelvloeistof besteld bij freddy voor de desk en voor Black Dragon.

Zo even een paar sites bezoeken.

Hoi vrienden van HighFlow.

Zo nog 2 weken vrij dus we kunnen nog wat doen.
Vandaag een transportplaat laten zagen voor de glasplaat. Verder wat tools gekocht:
- zuignappen voor het plaatsen van de glasplaat;
- nieuwe vijl;
- verf !!! soort bunker gray . Net een kant van de modroom gedaan. Grrr. wat een werk spachtelpoets wit naar gray. Dat duurd langer dan ik gedacht had om alles egaal te krijgen. Ha ha maar een kant is klaar. Nu is het te donker dus foto's volgen nog.

word vervolgd.

18-08

Vandaag alles 3 x verplaatst voordat het een juiste plek had.
Vanmorgen verder gegaan met het "kl.... schilderwerk". Op zich is schilderen geen vervelend werk maar wel als je een spachtelpoets muur moet sauzen. 40m2 stond er op de bus. Ha ha de bus is leeg en ik heb denk ik maar 20m2 gedaan. Ja de verf is op. Morgen maar weer een bus halen.

Het resultaat mag er zijn "is het gek als ik zeg dat ik het even zat ben".
Vandaag pakketje ontvangen met 2 extra Windows 10 licenties "64 bits nl".

De nieuwe versie voeld aan als verbetering hoewel ik wel een probleem heb met punkbuster.
Grrr........... verdere woorden zijn denk ik niet nodig.
Ondertussen maar single player spelen totdat er een oplossing is.

Zo nu de beloofde foto's.

Zo de "black dragon build heeft nu ook een vaste plek om aan te werken".

IMGP6802.jpg

De TH-10 maar even los op een plaat in de hoek geplaatst totdat ik er iets passend voor heb.
De desk staat nu tegen de lange muur en ik heb wat meer ruimte "super".

IMGP6807.jpg

2 extra licenties.

IMGP6809.jpg

Laatst bewerkt:
Zo vandaag de andere muur afgemaakt en het kastje in elkaar gezet.

Verder geprobeerd om alles een vaste plaats te geven. Pfffff ik heb nog een ladekast nodig.

Maar ik heb nu veel meer ruimte.

Pakketje van Highflow is binnen "hiermee kunnen we voorlopig wel mee voorruit denk ik".

IMGP6810.jpg

Zo we kunnen weer lachen.

IMGP6811.jpg

Morgen maar weer verder met de desk.

Zondag,

Het is 27 graden buiten in de tuin. Eigenlijk lekker weer om met een biertje lekker in de stoel te hangen.
Helaas staat er nog wat op mijn "to do list" . Transportplaat maken voor de glasplaat.
Ik had van de week al een mdf plaat gehaald.

Rustig op mijn gemak heb ik wat verstevigings blokken gemaakt en vast geschroefd.
Voelt wel stevig aan.

Zo klaar. Tijd om even niks te doen.

Voldoende ruimte om er aan te werken.

IMGP6826.jpg

Aangezien het 12mm mdf is heb ik de randen verstevigd met wat stroken hout.

IMGP6827.jpg

Ik hoop dat dit genoeg is. Anders morgen nog maar even naar kijken.

IMGP6829.jpg

Pfff wat een dag.

De glasplaat is binnen. Eigenlijk moet ik heel blij zijn. Maar met de gedachte dat ik tijdens het transport de glasplaat breekt zorgt er voor dat ik wat minder lekker in m'n vel zit. Aangezien ik brandweerman ben en eigenlijk alleen maar glas stukmaak is het nu de kunst om het heel te houden.

Samen met mijn zoon Patrick ben ik de glasplaat gaan halen. Alle stoelen in de mazda 5 plat. Een paar dagen geleden de transport krat gemaakt en even test gepast. Net 2 cm over tot de achterruit.

Het in de auto zetten van de glasplaat en in de krat ging vrij vlot. De weg naar huis niet harder gereden dan 50. En de heuveltjes in de weg naar huis maar stapvoets benaderd.

De plaat is boven en ik kan nu verder gaan met de desk zodat die naar de poedercoater kan.

Ik moet nog wel even neen nieuwe offerte laten maken omdat er meer bij is gekomen.

IMGP6830.jpg

Hu hu "ik ben er klaar mee".

Tenminste met dit gedeelte. Morgen nog even 2 veranderingen aanbrengen aan 2 plaatjes en dan is de desk gereed voor de poedercoater.

Diepe zucht. Ha kunnen we verder met het bouwen van de 2 pedestels.

Maar eerst even langs het bedrijf voor een nieuwe offerte. Want sinds de offerte die ik telefonisch heb gehad heb ik er nog een paar onderdelen aan toegevoegd.

IMGP6856.jpg

De desk staat nu in de huiskamer !!!!

Vanmorgen de laatste hand gelegd aan de desk.
Even naar de poedercoatingsbedrijf gereden voor een nieuwe offerte. Niemand op kantoor sh.... jammer.

Even naar de gamma wat profielen gehaald.

Op de terugweg een bakje doen bij de brandweer. Even internet op . "poedercoat bedrijven in de buurt". He dat is ook in de buurt.
Gelijk in de auto gestapt en het bedrijf een bezoekje gebracht. Na 5 minuten kwam de baas binnen en even de hele handel doorgepraat.

De desk wordt morgen vroeg opgehaald en netjes gepoedercoat en weer teruggebracht.

Gelukkig ben ik morgen vroeg weer thuis "na mijn extra dienst vanavond".

Wordt vervolgd.

Mooi,henry.

Ben benieuwd hoe het er uit gaat zien

Ja ik ook,

Vooral omdat ik al wat gezien heb van de producten die ze daar poedercoaten.

Ik zou haast achter de deur gaan liggen tot het binnenkomt.
ondertussen het laatste gruis van m'n boor en vijl sessie opgeruimd.

Misschien ben ik te optimistisch als ik zeg nu kunnen we gaan bouwen.

Ik heb er erg veel zin in maar er moet nog een hoop gebeuren.

Hoelang het gaat duren kan ik je niet zeggen. Ik denk zelf een week.

Wordt vervolgd mannen.

Wat een project! Dik 8 maand bezig en nog niet af XD.
Einde komt in zicht Henry...en dan heb je ook wat, iets wat je zelf hebt gemaakt en waar je zeker wel trots op mag zijn :).

Klop helemaal, Ruw weg wist ik wel wat ik wilde maar kwam er tijdens de bouw steeds meer bij:
- het raster patroon in de achterkant;
- bay drive mounts;
- ledverlichting profielen;
- frame voor de glasplaat;
- ruimte speciaal voor de cpu's.

Zomaar even een opsomming van extra werk. Ik moet het afkloppen maar ik heb eigenlijk geen problemen gehad.
Qua planning van plaatmateriaal is er gaande weg wel veel bijgekomen.

Gemiddeld heb ik er per avond 4 uur aan besteed. Op sommige avonden kwam er gewoonlijk niets uit m'n handen omdat ik tijdens de bouw dingen aan het bedenken was. De extra ruimte in de blokken onder de pedestels is er zo maar een van. Ha ha openbaar gemaakt heb ik het nog niet gemaakt maar daar komt een lade in met hdd's watergekoeld. De centrale kabel loopt verticaal omhoog tot bij de raidkaart.

De tekening voor de lade zit in m'n hoofd maar moet ik nog verder uitwerken. Hetzelfde geld voor de automatische lift van m'n toekomstige 3 schermen. Ook hiervoor ga ik een kast maken achter de desk. Toekomst muziek zeg maar.

Vooralsnog wil ik nu maar een ding en dat is het bouwen. In gedachten ben ik al een lijst aan het maken met het testen van diverse componenten voordat deze in de desk gaan.

Ik ben er zeker trots op. Termeer omdat ik nog nooit zoiets gemaakt heb. Persoonlijk vind ik het delen van ervaringen ook ontzettend leuk.

Ik zeg altijd "niet gek voor iemand met alleen hogere kleuterschool".

Wordt vervolgd.

De desk is weg "bij de poedercoater".

En eigenlijk heb ik een misselijk gevoel. "wat als ze het verkl...". In mijn gedachten zie ik het al gebeuren dat er iets mee gebeurd.
Misschien geheel ongegrond maar zo voelt het.

Ze zouden er volgende week aan beginnen. Dus eigenlijk ben ik de desk 2 weken kwijt. Als het maar goed gedaan word dan vindt ik het best. Ik heb nog genoeg dingen te doen.

Nu maar verder met de blokken onder de desk. Modificatie "sleufje erbij " voor het doorvoeren van de sata kabels naar de raid kaart.
Eerst even een zaagmal maken.

Aangezien ik alleen nog maar een A4 zwart printer over heb moet ik even knippen en plakken voordat de mal klaar is.
Maar het past.

IMGP6857.jpg

Twee gaten geboord met de trapboor en gelijk de decoupeer er achter aan. Na een paar minuten is deze klaar.
Even schuren en een extra laagje verf erover en klaar is kees.

Aangezien ik verf op waterbasis gebruik droogt het erg snel. Na 20 minuten kan ik de pedestel er al opzetten. Zo deze is klaar.

IMGP6860.jpg

IMGP6862.jpg

Makkelijk he een paar klapschraagjes "hoef je niet zoveel te bukken". Dit is de tweede blok. Die is inmiddels ook klaar en voorzien van een laagje verf.

IMGP6863.jpg

IMGP6864.jpg

Aangezien de buren kleine kinderen hebben wil ik geen lawaai meer maken en stop ik er nu mee.
Morgen weer overwerken dus we gaan zondag weer verder. "spoelen van de nieuwe radiatoren".

Ill be back.

Aangezien ik voor een ander project op zoek ben naar een poedercoater ben ik erg benieuwd waar je dit laat doen en ook naar de prijs ervan. Als je dat liever niet in het forum plaatst, zou je me dan een prive bericht kunnen sturen?

Ik maak er geen geheim van maar ik ga het niet openlijk op mijn buildlog plaatsen.
Als ik mensen kan helpen dan probeer ik dat te doen.
Verder zou ik zeggen dat geld voor een modder niet belangrijk is "behalve dan als je te kort komt". :eusa_drool:

You got mail

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan