• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TATH \ Caselabs TH10 + ped. Hill 7.9

Update 102 "Titan back in the house"


Enkele weken gelden mijn eerste Titan binnengekregen. Blij tot dat ik er achterkwam dat de serienummer niet overeen komt met de doos.
Vervelende gedachten. Na overleg met Freddy kon de Titan terug naar de leverancier.
Netjes op de hoogte gehouden van eventuele leveringsdatum.
En door HighFlow geregeld dat een exemplaar eerder door de leverancier zou worden afgestuurd.

Super geregeld Freddy kan niet anders zeggen.

IMGP2157.jpg

Vanavond even geen zin om te bouwen. Dat wordt dus morgen.

IMGP1957.jpg
 
Update 103 "gekantelde moederbord"

Kier wees me er op om uit te kijken dat het bord niet te schuin kwam te staan zodat de kaart tegen de ruit van de kast zou komen. Om dit te vermijden bedacht ik de volgende oplossing.
Scharnieren plaatsen en een verstelbare device \ schroef aan de achterkant van het moederbord.

Eerst even 2 scharnieren gehaald "even kijken of het wat is" Moet net gaan met 3mm schroefdraad\ popnagels.
Even een doosje geplaatst om de foto te kunnen maken.

IMGP2160.jpg

Moet kunnen.

IMGP2159.jpg


In de onderste gaten popnagels en in de bovenste m3 verzonken schroeven.

IMGP2165.jpg

De achterplaats van het moederbord moet ik nog monteren maar deze zit nu nog gepopnageld op de buitenplaat.
Morgen de popnagels er uit boren.

IMGP2164.jpg

Als ik de juiste hoek weet dan plaats ik een losse plaat tegen de achterkant en teken ik de uit te snijden gedeelte af via de binnenkant.

IMGP2162.jpg

Op dit moment zit er een ruimte in van ongeveer 6 cm. Ik denk dat het net iets te veel is maar terug laten zakken is makkelijk nu er scharnieren aan zitten.

Bekijk bijlage 11701


Zo dat was het voor vandaag.
 
Laatst bewerkt:
Zit al enige tijd jouw kunstwerk te bewonderen en te volgen. Ik kan alleen maar zeggen dat ik jaloers ben op je handigheid ! Wat een werk zit daar in zeg maar wat ziet het er allemaal gaaf uit ! Succes verder !
 
Zit al enige tijd jouw kunstwerk te bewonderen en te volgen. Ik kan alleen maar zeggen dat ik jaloers ben op je handigheid ! Wat een werk zit daar in zeg maar wat ziet het er allemaal gaaf uit ! Succes verder !

Dank je wel, Ja het begint nu aardig op een kunstwerk te lijken. Iedere dag een beetje. Ik ben er voorlopig nog niet klaar mee.
Voor sommige dingen raadpleeg ik de buildlogs van HighFlow en Overclock.net zie ik iets moois dan maak ik er een kopie van en werk het verder uit naar mijn eigen idee. De schanieren is er zo een "eerste kijken wat het maximale effect is vastzetten en achterwand maken.

blijf kijken er komt nog veel meer.
 
Update 104 "fillports en backplate moederbord"

Vandaag maar weer wat gedaan.
Eerst de popnagels eruit geboord met de kolomboormachine. En daarna achterop het moederbord geschroefd met de originele schroeven. Prettig dat ze hem niet gepop hebben dit scheelt weer wat werk. Omdat het moederbord er schuin in komt komt de backplate er ook schuin in. Moest voor het monteren ook nog een stukje uit de case slijpen.

Verder ben ik met m'n gedachten bij de pedestel. Eigenlijk heb ik nog steeds in gedachten om een gebruik te maken van quick disconnects voor het aan en afkoppelen van de case met de pedestel. Ik denk dat ik al weet hoe ongeveer ik dit ga doen maar hiervoor moet ik weer een frame maken met de aansluitingen erin waarover ik de case kan laten zakken.

Met het plaatsen van een groter doosje achter het moederbord kwam het moederbord toch extreem naar voren.

IMGP2167.jpg

Even een ander doosje gebruik om te zien hoe het eruit komt te zien.
gelijk maar even wat lijnen gezet boven het frame op de case wat er nog uit moet. De uitsnedes moeten wel een beetje gelijk zijn. Anders lijkt het alsof de ratten er aan hebben geknaagd.

IMGP2172.jpg

Vandaag ook even proberen te werken aan de aansluiting tussen case en de pedestel. Aangezien ik al een stuk uit de pedestel heb geflext ben ik een beetje gebonden aan de maten. Nog maar even gekeken waar de gaten uitkomen in de pedestel. Ja een vooraan en een achteraan. Maten afgetekend op het acryl en m.b.v. de trapboor de gaten voor de fillports geboord. En gelijk weer een foto. Je..... wat een stof. Dat komt van de hoeslaken die ik over de case doe om te voorkomen dat er meer stof in komt "misschien eerst maar even uitkloppen".

IMGP2170.jpg

Ik denk dat ik de fillports in de pedestel monteer en erbovenop twee quick disconnects.

IMGP2169.jpg
 
Update 105 "nieuwe led frame"

Een tijd geleden merkte ik op dat het klittenband waarmee de ledstrip aan de case geplakt zat los liet en het paneel erboven naar boven drukte. Ik dacht al "hier moet ik iets mee". Ik ben ondertussen een aantal keren bij de bouwmarkt geweest maar kon niet een aluminium profiel vinden waar ik iets mee kon.
Gelukkig waren ze vandaag het magazijn aan het opruimen en werd alles wat niet meer gebruikt werd in de container gekiept. Hmmm maar eens even kijken of er iets bij zit. "He een oude badscherm\ mooie aluminium profielen"


Loszittende klittenband.

1.jpg

Hm ik denk dat ik het achterste gedeelte eraf flex.
Ronde gedeelte vlakvijlen en de gebogen tanden naar binnen iets afslijpen.

2.jpg

Ik gebruik de steunplaat van de kolomboormachine om op hoogte te kunnen werken.

3.jpg

Na 10 minuten slijpen en vijlen kan ik het eerste gedeelte van de strip erin duwen.
Zo te zien zit de strip in de goede positie. onder en boven 1mm ruimte en wat diepte betreft 2mm tot de voorzijde.
Dus geen streep van licht door het paneel maar een gelijkmatig licht door het hele paneel.
Ten minste dat hoop ik. Het is in ieder geval beter dan het klittenband.

4.jpg

Verder heb ik de originele achterplaat van het moederbord weer gemonteerd nadat ik de ruimte waar de schanieren nu zit in de achterplaat heb gevijld.

5.jpg

In gedachten heb ik al wat modificaties op stapel staan. Een daarvan is het maken van een gat in de net geplaatste achterplaat voor de doorvoer van de 24 pin voedingskabel voor het moederbord ( en de sata kabels). Zo nu maar even een paar lijnen zetten waar straks geslepen en gevijld gaat worden. Aan de voorzijde komt dus een gebogen acrylplaat die de achterplaat afdekt.

6.jpg

Zo dit was het weer voor vandaag.
 
Ziet er goed uit zoals altijd. Ik vroeg me altijd al af waarom er geen illuminated midplates waren voor een Caselabs. Door modders zelf gemaakt dan. Nu heb ik er al twee gezien binnen een week. Goed bezig!
 
Update 106 "nieuwe led frame en acryl front"

Met nog een week vakantie voor de boeg nog maar wat aan m'n build doen.
Sinds m'n vorige update was ik achteraf niet tevreden over de frame voor de lightpanel. Te bewerkelijk "koste me een volle tube schijfjes en 2 dagen werk voor 1 meter profiel". Aangezien ik mijn dremelbox moet aanvullen heb ik gelijk maar even gekeken voor andere profielen voor mijn lightpanel.


Aangezien ik mijn snelspanstift kwijt ben moest ook deze vervangen worden. Hm een complete box is toch goedkoper.
Deze maar doen. En gereedschap beter opbergen dus.

IMGP2325.jpg

Nieuwe u-profielen 15 x 15 x 2mm voor mijn light panel. kost een paar euro dus kon ze niet laten liggen. Nu maar hopen dat de ledstrip erin past.

IMGP2328.jpg

Jammer 1 mm te nauw. Aangezien deze profielen veel beter bij de build passen moeten we hier maar een oplossing voor vinden.

IMGP2332.jpg

Ik had nog wat losse stukjes ledstrip liggen. Dus het mes er maar in.

rechts = complete strip
midden = gestripte ledstrip "er zit nog een soort siliconen laag op"
links= buiten mantel die ik eraf gehaald heb

IMGP2338.jpg

Nu past de strip veel beter. De strip is nu meer flexibeler en beter vast te plakken met dubbelzijdig tape.

IMGP2335.jpg

Ondertussen was ik ook bezig met het pasmaken van een groot stuk acryl voor een window aan de voorkant.
Gisteren heb ik een groot stuk acryl uitgezaagd van het stuk dat ik nog had liggen.

IMGP2340.jpg


Om de plaat zo vlak mogelijk te plaatsen heb ik diverse gaatjes moeten boren om de bolvormige popnagel koppen te laten verzinken. Het enige wat ik nog moet doen is goede standoffs monteren om de orginele frontpanel te monteren.

IMGP2343.jpg


Gisteren ook mijn leverancier gemaild voor mijn bestelling van acryl die ik een maand geleden al besteld had.
Ik dacht dat het door de vakantietijd zou komen dat er laat geleverd wordt. Helaas hebben ze de bestelling over het hoofd gezien. "Shi.... hapens" de order wordt gelijk gereedgemaakt en afgestuurd. Gisteren een stuk betonplex opgehaald om een buigtafel te maken voor mijn acryl tubing en plaatmateriaal.


De prijzen van Titans verschillen tussen 30 en 150 euro dan is bestellen bij een prijsverschil van 130 euro geen vraag meer. eergisteren besteld en gisteren geleverd.

2 x Titan met de XSPC Razor blokken en backplates en Flow bridges. Het enige wat ontbreekt is een mooie slibridge.

IMGP2352.jpg


Zo voorlopig genoeg te doen.
 
netjes allemaal :D! ben benieuwd op je zelfgemaakte buigtafel :D

Ikzelf ook. Ik moet nog wat dingen regelen\ kopen.
weerstandsdraad of een A3 lamineer apparaat die ik kan slopen daar zit een gloeistrip in om uit te proberen. paar maanden terug net eentje weggegooid niet wetende dat het nog van pas zou komen.

Het is net als de rest "het kost veel tijd".
 
Update 107 "montage waterblokken en backplates op de Titans"

De vrouw even geholpen met tafel afruimen want ik heb de tafel nodig.
Alles uitgestald en we kunnen aan het werk.

Titans

IMGP2359.jpg

Backplate

IMGP2360.jpg

Waterblock

IMGP2361.jpg

Handleiding erbij en een theedoek tegen de krassen.
verwijder de 20 schroeven "ja snap ik en een plaatje", trek nu de kaart los. Shi...... GAAT NIET.
schroeven tellen "ja 20 schroeven" ik ben toch niet gek!, na nog een keer de handleiding gelezen te hebben nog geen oplossing dan nog maar eens kijken naar de kaart zelf. Nu 2 schroeven verwijder van de backplate en ja de kaart komt los. Valt zeker niet mee om een goede handleiding te maken.

IMGP2362.jpg

Als je de handleiding volgt en deze twee schroeven laat zitten dan kun je tot ziens zeggen tegen je dure kaarten.
Dus bij de installatie van XSPC razor waterblokken ook deze 2 schroeven verwijderen.

IMGP2365.jpg


Het is net als bij het uploaden van je foto's je vergeet er wel eens een.
(22 schroeven en geen 20).

IMGP2367.jpg

Als ik naar de kaart kijk vraag ik me af waarom ze zo duur zijn. Misschien krijg ik het antwoord als ze beiden draaien op mijn nog aan te schaffen 30".

IMGP2368.jpg

orginele schroeven terug in de kaart en alles in follie verpakt terug in de doos.

IMGP2369.jpg

Het eindresultaat.

IMGP2371.jpg

Er komt nog een foto maar die kan ik nu even niet uploaden.
Nog enige opmerkingen over deze kaart.
- de bijgeleverde afdichtingsstoppen laten zich er moeilijk indraaien. Als ik de bitspower afdichtingsstop pak loopt het super soepel. Ik denk dat het ligt aan het verchromen van de draad.
- bij de montage van XSPC razor waterblok en afdekplaat de handleidingen goed lezen VOOR MONTAGE.
- meegeleverde afdichtingsstoppen passen kunnen soms niet passen (heb ik weer).
- bevestigingsschroef voor het vastzetten van de bracket aan de kaart is niet zwart (dus zelf schroef regelen).

Nog een bevinding. Bij de controle van de serienummers van beide titans kom ik er achter dat beide kaarten die overigens van door 2 verschillende leveranciers zijn geleverd beiden een ander serienummer hebben dan op de doos staat aangegeven. Ook diegene die ik gekregen heb via rma.

Ik ga er vanuit dat er niets aan de hand is. Maar bij de kaarten van EVGA heb ik dit nog nooit meegemaakt.

Zo tot de volgende keer.
 
Laatst bewerkt:
Update 108 "zoek de verschillen"

Na de montage even een foto.
He wat zie ik een verschil!.
Beide waterblokken zijn gelijk en ook de backplates alleen de tekst niet. "ja heb ik weer".
Maar niet meer op letten denk ik.

IMGP2376.jpg

truste
 
Update 109 "nieuwe backplate"

Om de juiste hoek van het moederbord te bepalen moet ik de hoek kunnen vesrtellen.
Hiervoor heb ik twee stukken draadeind 4mm op 10cm lengte afgeknipt. En heb ik deze met moeren vastgezet.
Straks plaats ik de grafische kaarten en de deur om te bepalen wat de maximale hoek kan zijn.

IMGP2386.jpg

Eerste kaart erin.

IMGP2387.jpg

tweede kaart erin en de deur ervoor. Na wat stelwerk heb ik nog ruim 1 a 1,5 cm vrij tot de window.
De hoek is dus juist.

IMGP2389.jpg

Zicht vanaf de achterkant.
Volgende stap alles er weer uit en de achterplaat op maat maken.
Nu ik er nog een naar kijk hoeft de nieuwe plaat maar 1,5 cm hoger te zijn dan de orginele.

IMGP2390.jpg


Plaatje aluminium 3mm dik tegen de achterkant. Nu ik er nog eens naar kijk krijg ik een idee. Als ik nu de bussen met de schroeven uit de orginele achterplaat er uit tik en deze overzet in de nieuwe achterplaat. Yes gaan we doen.

IMGP2393.jpg

bussen eruit tikken en de orginele plaat gebruiken om de boorgaten over te nemen op de nieuwe plaat.
Eerst even meten wat de maat is 5,04 mm. 5mm gaten boren en vanvond de bussen in de vriezer.

IMGP2395.jpg


Orginele plaat bovenop de nieuwe plaat gelegd en de maten overgenomen.

IMGP2394.jpg

Te boren gaten even gecenterd met een schroef en het plaatje met een klem vastgezet voor tijdens het boren.

IMGP2396.jpg

Er moet nog een stukje af dus zaagsneden maar even afgeplakt en een nieuwe zaagblaadje in de decoupeer.

IMGP2399.jpg

Busjes maar even los tegen de plaat gedrukt en de schroeven wat aangedraaid.
Nu kunnen we de maten overnemen vanaf de binnenzijde van de case.

IMGP2400.jpg
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan