• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TATH \ Caselabs TH10 + ped. Hill 7.9

Eens, maar wat een werk en geduld heb je... sjongejone, ik zou toch eens keihard willen stressen met dat systeem als die bij mij stond. Scheelt wel dat je een reserve (game) pc hebt, anders zou je haast gek worden... of niet? Maar heel mooi hoor. :D :pray

Is dat trouwens acryl of plexi? Zit verschil in toch? hmm :icon_confused:
Zou je daar "gemakkelijk" een soort van radiator shroud van kunnen maken? Ik zoek namelijk nog zoiets (een oplossing voor de benchtable).
 
Eens, maar wat een werk en geduld heb je... sjongejone, ik zou toch eens keihard willen stressen met dat systeem als die bij mij stond. Scheelt wel dat je een reserve (game) pc hebt, anders zou je haast gek worden... of niet? Maar heel mooi hoor. :D :pray

Is dat trouwens acryl of plexi? Zit verschil in toch? hmm :icon_confused:
Zou je daar "gemakkelijk" een soort van radiator shroud van kunnen maken? Ik zoek namelijk nog zoiets (een oplossing voor de benchtable).

Ze hebben me verteld dat het acryl is. Dat dikke is volgens my plexi. Ben nu bezig om een buigtafel samen te stellen. Op Youtube staan een paar filmpjes dus ik dacht dat moet toch te maken zijn. Zo maar even googelen naar weerstandsdraad 20A. Wat dat stressen betreft "ja wil ik ook wel" Maar voorlopig even niet. Er gaat heel veel tijd zitten in het pasmaken van de diverse acryl stukken\ het routen van de bedrading achter de panelen en het bedenken van nieuwe dingen. Zo heb ik op de buildlog N.V. op overclock.net een pompmount van acryl gezien "heel erg mooi" dus dat wordt weer tekenen en vijlen. Verder wacht ik op mijn Titan en komt er nog een 2e.
Ik liep met de gedachten om een lamineerapparaat te slopen (A3) daar zit volgens mij ook een gloeidraad in. Of een verwarmingsspiraal van een Aquarium (heb er eens mijn vingers aan gebrand).

En geduld ja dat moet je wel hebben om zo iets te maken. En voorral heel veel buildlogs doorbladeren en leuke dingen opslaan.

Blijf kijken er komt nog genoeg aan.
 
Haha ik blijf rustig zitten hoor, wil de build graag volgen totdat ie klaar is... of wordt dit ook een never-ending build? ;)

Is acryl ook niet buigzamer/bewerkbaarder dan plexi?
Heeft conrad ook niet altijd weerstanddraad? Of Probauteam.de, zoiets van hun? Geen idee hoeveel weerstand dat dit levert zodat het warm genoeg wordt, zou dan ff moeten na vragen, zij reageren best vlot op de mail.

Mja succes maar weer! Zie de resultaten wel weer voorbij komen. :)
 
update 92 "het begint op werken te lijken"

Afgelopen zondag de case maar eens buiten gezet om zodoende meer ruimte te krijgen om te werken. Ja werken want daar begint het aardig op te lijken.
Het is 34 graden en deze jongen zit weer in de schuur te vijlen en te schuren.

Het geeft je altijd weer moed om verder te gaan als je dit ziet. Tegen de tijd dat dit alles klaar is heb ik ook mijn tweede Titan binnen schat ik.
Ik heb maar even een grotere plaat hout gezaagd om de case op te zetten.

Zondag dus een nieuwe floorpanel gemaakt. Ik merk wel dat het niet helemaal vlak blijft liggen. Eerst maar even wat aan gaan doen vandaag. (oorzaak zijn de popnagel in de tussenwand). Na het opmeten van de hoogte ben ik er uit 5 moeren op een stuk dubbelzijdig tape geplakt en langs de andere kant van de floorpanel geplakt. Even het waterpas erbij "yes". We kunnen weer verder met de cover voor de bekabeling. Zondag een andere gemaakt maar die ligt nu in de vuilnisbak omdat de buighoek scheef was. Ja ook hier gaat wel eens iets fout. Inmiddels genoeg gezien op het internet hoe het wel moet. Weer wat geleerd en de schade valt mee.

IMGP2024.jpg

IMGP2023.jpg

Rechts in het uitgezaagde stuk moeten 2 fillports komen. Vandaag even de hoogte opgemeten van een fillport met een 90 graden rotary aan de onderkant. Gaat net niet passen. Dus maar een opvulplaatje maken zodat de fillport 5 mm hoger komt te liggen en de tubing over de radiatoren naar de linkerkant kan. Gaat zeker lukken.

IMGP2025.jpg


Omdat jullie misschien denken "hij heeft weer geen fl... uitgevoerd" heb ik maar weer een paar foto's gemaakt.


IMGP2028.jpg

Er weer een paar uur gaan zitten in het pasmaken van het frontplaatje en het is nog niet klaar.
Morgen eerst de bovenrand gelijk maken met de cover en daarna een schuin kantje vijlen en polijsten.

IMGP2027.jpg

Zo het is weer na tienen en ik stop er maar weer eens mee.

:030:
 
Haha ik blijf rustig zitten hoor, wil de build graag volgen totdat ie klaar is... of wordt dit ook een never-ending build? ;)

Is acryl ook niet buigzamer/bewerkbaarder dan plexi?
Heeft conrad ook niet altijd weerstanddraad? Of Probauteam.de, zoiets van hun? Geen idee hoeveel weerstand dat dit levert zodat het warm genoeg wordt, zou dan ff moeten na vragen, zij reageren best vlot op de mail.

Mja succes maar weer! Zie de resultaten wel weer voorbij komen. :)


Heb heel even zitten kijken. Ziet er goed uit.
 
Vijlen vijlen en nog meer vijlen.

afdekpaneel voor de cover is nog niet klaar. Maar ik stop er nu even mee.
Vandaag weer drie uur zitten vijlen.
Acryl is toch aardig stevig maar met veel geduld komen we er wel.
Morgen maar weer eens kijken hoever we komen.


IMGP2031.jpg
 
Update "..... "

Hoeveel plezier kan een mens hebben bij het boren van een paar gaten.
Het is eigenlijk niet het boren maar dat er weer een stukje van de puzzel klaar is. Yes

Vanavond gaten geboord voor de bekabeling van de CPU , leds en extra power.
Paneel vastgezet aan de achterzijde. Moet nog wel een paar passtukken maken om de gaten mooi af te werken.
Ik heb in paint wat textten gezet wat ik nog van plan ben (ik hoop dat het te lezen is).

Morgen de tekening opnieuw maken voor de plaat "gekantelde moederbord \ + extra acryl panelen" dat wordt weer bestellen.

IMGP2050.jpg


Aangezien ik de orginele voedingskabels wil gaan gebruiken en een gedeelte achter het paneel verdwijnt ben ik van plan om de kabels doormidden te knippen en in tekorten\ verlengen en dan opnieuw sleeven de verbinding komt achter het paneel dus ook hier zie je straks niets meer.


Ik om te kijken of alles rechtzit de cpukabel even in het moederbord gedaan "ja krijgt een ander sleeving".
Onder het gat van de cpukabel zit een gaatje voor de bekabeling van de leds in de koelblokken. Deze wordt mooi gecamoufleerd door de bovenste kabel.

IMGP2043.jpg

Eigenlijk kan de 2e reservoir er ook in. Ik zit ook te denken om een paneel te plaatsen bij de bays. Ik weet allen niet of ik zo'n grote paneel er in een stuk in krijg. Misschien maar eens een paneel van karton maken om te kijken of het lukt.

IMGP2041.jpg

Zo morgen weer verder.
 
Update

Weekend gewerkt dus weinig zin om iets te doen maar de build trekt weer aan me.
Vrijdag in de supermarkt een flacon secondelijm gekocht. Vandaag maar eens uitproberen.

IMGP2052.jpg

Na wat vijl en schuurwerk sloot de frontplate van de cover naadloos aan. Nu is het tijd om de nieuwe secondelijm uit te gebruiken. Ik had maar enige seconden om de coverplate te plaatsen. Super spul. Dus het bruine flesje boven is misschien geschikter voor ander buisverbindingen maar niet voor de build.

Nog even een ondersteuning op de cover lijmen. eerste weer schuren en ontvetten.

IMGP2055.jpg

Deze keer niet gewoon lijmen en loslaten maar even een paar klemmen geplaatst zodat het nog strakker\vaster zit.

IMGP2056.jpg

Baycovers verwijderd om aan de laatste reservoir aansluiting te kunnen werken.
Eerst nog even anti clone plaatjes gemonteerd in beide reservoirs (was ik eerder vergeten). Het duurde even maar ze zitten erin. Ook gelijk de linker res tube "borium glas" gereinigd na de laatste leak test was er wat aanslag op het glas gaan zitten.
Laatste aansluiting gemaakt en vastgedraaid. "check check".

Nu de bay covers eruit zijn vraag ik me af of een clear acryl front mooi zou staan. "Wat denken jullie"!
Met twee losse draden en een 9volt batterij even de boel aangesloten om te kijken of alles het nog doet.

IMGP2079.jpg


IMGP2080.jpg

IMGP2087.jpg

Zo te zien ben ik nog lang niet uit geknutseld.
 
Zo even bezig geweest met de achterzijde.
Wat betreft de PSU heb ik diverse opties:
- op de bodem (maar daarvoor moet ik het moederbord een paar cm naar voren kantelen "was ik ook van plan"
- boven in
- iets verder naar beneden.
Tot nu toe nog geen besluit kunnen maken. Maar wel de positie van m'n duall pomptop. Van de week maar beginnen met het maken van een acryl pompmount.

Ik denk dat ik een custom PSU plaat maak zodat de 24 pin kabel op dezelfde hoogte zit als de blauwe tape.


IMGP2095.jpg


Vandaag met de schets die ik gemaakt heb van de duall pomptop twee stukken acryl uitgezaagd en na 2 uur vijlen is de ruwbouw klaar. Het is de bedoeling dat de trillingsdempers onder de plaat gemonteerd wordt en dan compleet met pomp verzonken gaat worden in de bodemplaat. Op de ruimte waar het tape zit komt een zwarte u=shape van acryl.
"ja ja er komen ook leds is" aan de kopse kanten komt een bevestigingsstuk van acryl.


IMGP2117-3.jpg

Morgen maar weer verder.
 
Toch maar geen aqualis pomp tops?
Voor de rest bewonder ik en volg ik deze log al een hele tijd.
Ga zo door!! :)

Edit: nvm lol vergat dat je 4 pompen had :p

Ha ha juist ja. Maar er is altijd een kans dat ik dat alsnog doe. Ik heb nog een toren onder m'n bureau staan die een update kan hebben. En als ik tijd heb doe ik de Corsair 800D van m'n zoon ook nog.Je hebt zeker project N.V. gezien

NV.jpg

heel heel mooi, jammer van de kabelmanagement.
 
Ja klopt die had ik ook gezien.
Idd jammer van die kabelmanagement, buitenkant had ook iets meer aangekleed mogen zijn.
Toch was het overall een heel mooie buildlog, ondanks die minpuntjes.

Naja we zien wel wat jij gaat doen en dan ook nog met die andere 2 :)
 
Update 98 "

Gisteren me de blubber geschuurd. Vandaag maar weer eens verder met het werk aan de acryl voor de pomptop.

- boorgaten overgenomen m.b.v. de orginele arcyl van de pomptop.
- alles vastgezet en met de kolomboor de schroefgaten geboord voor de bevestiging van de pomptop.
- verder de gaten geboord voor de bevestiging van de trillingsdempers.
- m4 draad getapt en de trillingsdempers erin geschroefd "yes".

Altijd even kijken hoe het staat. "nee nog lang niet klaar".

IMGP2118.jpg

Pomptop erop.

IMGP2119.jpg

Ondertussen alvast begonnen aan het zwarte afdekplaatje. De randen worden schuin gevijld en gepolijst.

IMGP2125.jpg

Nee nog lang niet klaar:
- alle naden gladvijle;
- gaten voor de leds;
- acrylplaatjes voor de zijkant
- schuine zijden vijlen;
- polijsten;
- laatste bevestiging gat boren en draad tappen voor bevestiging van de hele unit op de bodemplaat van de case.

IMGP2123.jpg

Nog genoeg te doen dus.
 
Laatst bewerkt:
Update 99 "feestje nee nog niet"

Vandaag een paar uur lopen vijlen. Het is 38 graden in de schaduw. Ik vind het wel genoeg voor vandaag.
Morgen nog maar eens proberen.


IMGP2134.jpg

gauw even een ledje erin. Zo te zien morgen maar even in de bodemplaat een paar leds plaatsen.

IMGP2129.jpg
 
Update 100 "feestje"!!

Gelukkig is het maar 25 graden. Dus maar weer eens aan het werk.
Aangezien er op de cover wat lelijke plekken zaten heb ik gisteren besloten dat ik er een laag afschuur en alles opnieuw ga polijsten. Het schuren met de hand was zo gedaan maar het polijsten met de hand "ja dat kost even een paar uur".
Nog niet helemaal klaar maar morgen glimt het weer als een spiegel. Misschien heb ik dan ook nog tijd voor iets anders.

Ik wilde vandaag scharnieren halen voor het moederbord "Whoot scharnieren voor het moederbord" ja goed gelezen.
Ik ga het moederbord kantelen en dat doe ik met 2 scharnieren "hierdoor is het straks ook makkelijker om de nieuwe achterwant af te tekenen. Dus misschien kom ik er morgen aan toe om de popnagels uit te boren.

Helaas kwam ik er door een uitruk niet aan toe. "sluiting in de meterkast door lekkage van de wasmachine op de eerste verdieping" Nee niet bij mij thuis. Het was net oud en nieuw.

Wat er nog rest van de krassen. Wat een werk. Foto was na 1,5 uur poetsen. De cover was eerst mat.

IMGP2138.jpg

Hulpmiddel voor het polijsten Commandant nr. 5 en een stuk vilt. Ik vraag me af of Commandant nr. 4 of 3,2 1 ruwer is en dus sneller resultaat geeft. Iemand die hier ervaring mee heeft!!

IMGP2137.jpg


Ga glimmen!. Na 2 uur poetsen gaat het steeds meer glimmen.

IMGP2136.jpg

Kopse kant nog en dan ziet het er weer uit zoals het hoort.

IMGP2139.jpg

Zo nu eerst een hapje eten.
 
Update 101 "nee dit is niet mijn leeftijd"


Vandaag toch weer wat gedaan. Soms heb je een gevoel dat iets af moet. Dat had ik dus vandaag. Een even kijken wat er allemaal nog gedaan moet worden.
Ja vandaag nog even wat gepoetst op de cover. Ziet er voorlopig goed genoeg uit. Misschien later maar eens een poetsschijf aanschaffen.
De powercable voor de 2e set PA2's moet nog gedaan worden. Shi..... waar ligt die rol met 1,5mm draad nu weer. Na wat zoekwerk heb ik alles wat ik nodig heb om de powercable te maken. Je bent met testen en sleeven al gouw weet een uur verder.
Alles getest. Zo dat is ook weer klaar.

Dik drie weken lopen zoeken en niet te vinden. En ineens hopa gevonden. Inmiddels al een nieuwe gekocht. Dan maar opbergen voor een andere build.

IMGP2149.jpg


Alleen nog de aquabus kabels maken. En een lange naar benden voor de aansluiting op de Aquaro.

IMGP2144.jpg


cover ziet er nu een stuk beter uit. Bovenop komt nog een dubbele usb hub voor alle usb aansluitingen.

IMGP2142.jpg.


Van de week even kijken voor een paar speciale schanieren om de backplate van het moederbord aan te hangen.

Het weekend is alweer bijna voorbij.

Tot morgen vogels!
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan