• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TATH "Black Dragon"

Tath

Well-known member
Gesponsord door:

bitspower.jpg

Om twee builds op een buildlog te zetten is niet zo mooi dus wordt het tijd om een nieuwe buildlog aan te maken.

Het was de bedoeling om een weer een Caselabs kast aan te schaffen maar gezien de specs kom ik niet helemaal uit met om 4 x een 560 radiator te plaatsen met daar achter een voeding. Dus heb ik 2 opties:
- bovenste radiatoren aanpassen naar een kleine formaat;
- zelf een case bouwen.

Het wordt dus het laatste aangezien ik toch 4 x een 560 radiator wil plaatsen.

Processor : i7 - 5930K
Moederbord : Asus Rampage V Extreme
Radiatoren : 4 x 560 Alphacool NexXxus UT 60 ( alles binnen)
Fans : 32 x Noiseblocker Black Silent PRO 140 mm PK-PS
(1/2 binnen laatste 16 25-07 besteld\ 11-08 laatste door Freddy afgestuur i.v.m. afwezigheid 11-08 af laten sturen)

Controller : 2 x Aquero 6 XT (alles binnen)
Koelblokken : 2 x Aqua Computer Passive version (color red) (alles binen)
Pompen : 4 x Aqua Computer D5 + usb and Aquabus
Pomptop : 2 x Bitspower duall pomptop
Modkit : 4 x Bitspower D5 modkit
Connectoren : veeeeeeeeel bitspower Matt Black
Storage : 2 x ICY Dock MB996SP-6SB 2 x besteld 15-08\ 23-08 binnen
Reservoirs : 2 x Bitspower 250
SSD's : nog in te vullen
PSU : nog in te vullen "in ieder geval 2 stuks\ 1 onder en een boven"
GPU : 3 x GTX 690
Beeldschermen: 2 x Asus Swift PG278Q
Tubing : 12mm "E22" 10 x 1 meter

https://www.youtube.com/watch?v=EgquRkMHgwE

Panelen : links en rechts 3 lagen (aluminium, clear acryl, aluminium):
- buitenste aluminium plaat buitenzijde mat zwart en randen gepolijst;
- binnenplaat acryl clear "te verlichten met rode leds";
- binnenste plaat ook aluminium (binnenzijde mat zwart) en ook hier de
randen gepolijst.

: Top "nog even iets moois bedenken.

: binnenpanelen zwart acryl 5mm "nodig voor bevestiging componenten"

Als ik nog wat vergeten ben dan komt dit zeker nog een keer op de buildlog.



Eerste ontwerp van de case "met de twee pedestels die onder en boven de case komen".



Case 17-08

case 17-08-case.jpg

Pedestel 17-08

pedestel bottom 17-08-pedestel framebuild long side.jpg


Frame 17-08
frame case 17-08-Frame.jpg



Frame mid section .17-08

frame middle 17-08-Frame Middle.jpg


Frame connection 09-07

frame mount-Layout1.jpg

Frame met MB, Rad', fans 20-07

3d model 3.jpg


Nieuwe setup reservoir " 2 loops en een reservoir" (window ruimte als reservoir) 25-07

custom res instead of res-Layout1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zo vanavond maar wat verder gaan met de tekeningen.

Net de rekening betaald van de Caselabs bestelling.
En twee Alphacool 560 NexXos UT 60 radiatoren besteld bij freddy.

De radiatoren heb ik uit een test gehaald. Mid range klasse. Meerdere aansluitingen en aan het uiteinde een aansluiting voor het bleeden. Wat ook wel handig is vooral als je met 2 man de case moet optillen.

986_0.jpg

Nog twee nodig voor de build.
 
Zo alvast wat aluminium profielen besteld.

Dit zijn alleen profielen voor het casco frame.
Ik zat even te twijfelen of ik de bodemplaat gelijk mee wilde bestellen maar dat doe ik later nog wel een keer als alles in elkaar zit en ik de laatste maatgegevens heb.

Hetzelfde geld voor de acryl panelen in de case.

Zo terug naar de tekentafel voor wat aanpassingen


09-07 profielen zijn binnen.

IMGP4480.jpg
 
Laatst bewerkt:
Net even pakketje opgehaald aan de dienst.
Ha ha "yes i like it" . Big smile alweer parts voor mijn nieuwe build.

4 x 140.4 Caselabs radiator side mounts.
Wat kan ik er verder van zeggen "goede kwaliteit, zeer goed verpakt en zoals gewoonlijk uitstekende service".

IMGP4450.jpg

IO-panel en switches "yes ook van Caselabs"

IMGP4446.jpg

IMGP4453.jpg

O ja en verder nog wat klein spul.
 
Van de week nog even wat meetwerk verricht en de tekening aangepast met wat maten.

Voordat het werk kan beginnen eerst alles op papier.

Alle benodigdheden voor het opmeten.
IMGP4454.jpg

Eerste optie.
IMGP4457.jpg

Tweede optie "ja beter zo"
IMGP4473.jpg



Zo nu nog maar wat gaan tekenen.

"wat of Hill 7.9 al klaar is" Nee ik wacht nog op wat bitspower onderdelen (staan op nalevering".
 
Laatst bewerkt:
Gisteravond nog maar wat aan de tekeningen gewerkt.

Ik noem het soms "effe klussen". Helaas is het nooit een effe klus maar duurd het vele uren.
Na het overnemen van wat maten "ATX formaat" heb ik een moederbord tray getekend.
Aangezien ik ook in deze build een gekantelde moederbord wil hebben heb ik in 3d een frame erachter getekend. Na lang ge oefen komt het 3d werk weer een beetje terug in mijn vingers.

Zo op zich ziet her er na uit dat ook de hoogte van het midden frame nog wat kan aanpassen. Maar eerst alle zaken er maar eens intekenen.
De breedte blijft wel gehandhaafd omdat ik deze ruimte nodig heb voor:
- 560 radiator , ruimte doorvoer bekabeling en het plaatsen van de PSU.

Het enige wat ik dus nog kan aanpassen is het midden gedeelte.

moederbord hoogte.jpg

totale hoogte middenframe.jpg

Zo dat was het weer voor vandaag. :030:
 
Vind het wel een uitdaging zo. Vooral omdat een eigen case toch meestal duurder uitkomt dan je denkt haha.
Maar ben zeker benieuwd hoe je alles gaat vastzetten, vooral de panelen, zijn deze overigens van alu, of ga je voor acryl?
 
Vind het wel een uitdaging zo. Vooral omdat een eigen case toch meestal duurder uitkomt dan je denkt haha.
Maar ben zeker benieuwd hoe je alles gaat vastzetten, vooral de panelen, zijn deze overigens van alu, of ga je voor acryl?

Wat kosten betreft denk ik dat een fabriekscase een stuk goedkoper is.

Ik wil acryl en aluminium platen gebruiken. De buitenpanel bestaan uit 3 panelen op elkaar aluminium, acryl, aluminium.
Een ruwe schatting is dat de acryl platen zo'n 350 a 400 gaan kosten. Buiten de aluminiumkosten.

Dus zo'n customcase kan gauw 3 x zo duur worden. De wand achter het moederbord tray wordt 5mm acryl zwart.
5mm omdat er wel wat componenten aan komt te hangen.

Vastzetten gaat van uit de binnenzijde.

Als het goed is dan krijg ik 3mm persmoeren. Verder zit alles nog in de pen.
 
Wat zal ik zeggen.

De voorbereidingen gaan gewoon door net als het ontvangen van de pakketjes.
Vandaag weer 3 orders geleverd gekregen.

IMGP4512.jpg

2 x Alphacool 560 UT60 radiatoren
16 x Noiseblocker Black Silent PRO PK-PS 140mm fans
2 x Aquero XT (de gemodificeerde versie > april 2014)
2 x Aquero XT passive coolblock (red)
2 x Aquero XT Black Faceplate.

Verder de wensenlijst van bitspower doorgenomen.

Vandaag gebeurt er niet veel meer gezien de temperatuur 35 graden in de schaduw.

Verder nog wat specs van socket 1150 moederborden en grafische kaarten doornemen.


zo alweer een stap verder.

"O ja zeer snelle levering van HighFlow :icon_pidu:"
 
Ahum renderen met autocad valt toch nog tegen. Jammer Misschien toch een ander tekenprogramma gebruiken.
Met inventor gaat het wel beter maar de skills die ik daar voor heb dateren nog van de inventor 7 serie "niet lachen".

560-Model.jpg


Het platte tekenwerk dat gaat prima en is voor mij prima bruikbaar om maten op te meten en componenten in te meten.
Nee ik ga niet alles intekenen (tenmiste niet gelijk).

Het is wel een prima hulpmiddel om te plannen.

Vind er maar van wat je wilt :020:
 
Laatst bewerkt:
Ik zie weer een hoop mooie updates voorbijkomen.

Ik doe vandaag een extra dienst "wat weer allemaal naar mijn nieuwe build gaat".
Vandaag nog maar wat proberen te tekenen. En de bitspower wenslijst doornemen. Dar zal nog wel wat tijd in gaan zitten omdat er sinds mijn laatste bouw een hoop mooie connectoren bij zijn gekomen.

Straks nog maar even een 140 mm fan tekenen in 3 d.

Vervelend... zit er weer een upload restrictie op deze pc. dan maar even naar een andere pc. "update komt er aan boys".

3d model.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Gefeliciteerd, Tath. Felicitaties 1
HighFlow Gefeliciteerd, Tath. Felicitaties 1
HighFlow Gefeliciteerd, Tath. Felicitaties 1
HighFlow Gefeliciteerd, Tath. Felicitaties 1
Tath TATH Singularity Beast III Rebuild Gallery & Build Logs 35
coolfris Gefeliciteerd Tath! Felicitaties 12
Tath TATH Deskbuild "Lost" Gallery & Build Logs 553
Tath TATH \ Caselabs TH10 + ped. Hill 7.9 Gallery & Build Logs 647
Tath Even voorstellen TATH Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
HighFlow Black Friday 2023 Extra Black Friday Deals! HighFlow Computer Cooling Shop 0
HighFlow Black Friday 2023 is hier: 24% Korting op ALLE EKWB items @ HighFlow.nl HighFlow Computer Cooling Shop 1
TinusB CableMod RT-Series PRO ModFlex Cable Kit for ASUS and Seasonic – BLACK / SILVER HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy Black Friday deal 2022, start vandaag! HighFlow Computer Cooling Shop 6
Wasmachineman_NL EKWB EK-STC Classic 16/10 Black Gezocht 7
E Corsair 7000D Black and Blue Gallery & Build Logs 0
Freddy HighFlow Black Friday 2021 HighFlow Computer Cooling Shop 3
Jason Corsair PRE-BLACK FRIDAY Deal! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
N Lian Li Black Thumbscrews TS-01 Verkocht 0
Jason Op voorraad: EK-Classic InWin 303EK D-RGB – Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason RESTOCK! Black Ice radiators HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Alphacool Cape Cora HF 642 Konvekt - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Arterial Dual 560mm Water-Box - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason XSPC RayStorm EDGE ARGB CPU Waterblock INTEL & AMD - Silver or Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Silverstone IceGem 360 AIO CPU Liquid Cooler ARGB - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Watercool MO-RA3 External Radiators - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Arctic BioniX P120 A-RGB PWM fan - 120mm - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Jonsplus i100 Pro Mini-ITX Case / Tempered Glass / Black / Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li ST120 RGB PWM Fans, Triple Pack incl. Controller - 120mm, Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Jason Lian Li LANCOOL II Mesh RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Inno 3D Ichill Black verplaatsen in The Tower T900 ?? Cases en Modding 3
Jason Singularity Computers Arterial Dual 560mm Water-Box - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li PC-O11 Dynamic XL (ROG Certified) - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Terug op voorraad! Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - Black Window HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Jason Barrow Supreme Infinity Mirror CPU Waterblock, LRC 2.0 RGB, AM3/ AM4 and Intel 115x / 1200 - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair iCUE 5000X RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Noiseblocker NB-eLoop X B12-PS ARGB - 120mm - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Alphacool Eisbaer Extreme liquid CPU cooler 280 - black edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Vector FE RTX 3090 D-RGB - Silver and Black Special Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Slader noiseblocker NB-ELOOP X B12-PS ARGB BLACK EDITION - 120MM HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Spectre 3.0 - Black & Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
ShockRaver [Te Koop] BarrowCH Boxfish series Acrylic Square Digital RGB Tank Reservoir 150mm - Black Verkocht 1
Jason EK-Quantum Vector FE RTX 3080 D-RGB The Special Edition - Black or Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason DarkSide 5v 3-pin D-RGB 2-Way or 3-way splitter cables - Jet Black Sleeved HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX - Black or Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason PHANTEKS Evolv Shift Air 2 Mini-ITX Case, Mesh Panel - Black or Grey HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
biopunk Koolance Swiveling Elbow G1/4 Black fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan