• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TATH "Black Dragon"

Als je andermans buildlogs leest dan leer je soms wat en kom je soms leuke dingen tegen.

Verf van de Action. Twee euro en 9 cent. Ahum voor mijn andere bussen heb ik veel meer betaald.
Inmiddels al weer een paar bussen verder. Het resultaat ziet er goed uit. Natuurlijk schraap je de verf er met een mes vanaf maar dat is ook niet de bedoeling. Twee pedestels gespoten.

Licht schuren met K400 ontvetten en in de grondverf " binnen 20 min overschilderbaar". Even een handje geholpen met de heatgun.
Daarna 2 lagen zwart en ook weer met de heatgun erover.

IMGP5437.jpg

Alleen nog het midden gedeelte en de case is klaar voor de inbouw.

Alweer een klus waar een hoop tijd in gaat zitten.

Bitspower GTX 690 Block (orginele versie).
Block ziet er super uit. Maar die schroeven staan me niet aan. Even kijken wat de maten zijn.

IMGP5479.jpg

Zo eerste fase: 18 x M4 draad tappen. Daarna 18 x gaten verzinken "ja alles met de hand ".

IMGP5442.jpg

Blokken zijn nu iets lichter.

IMGP5443.jpg

Ja dat ziet er beter uit.

IMGP5481.jpg

Tijd om de oude "niet mee aan de hand" blokken te verwijderen en de nieuwe bitspower blokken monteren.

IMGP5495.jpg

Zo beide kaarten zijn klaar.

IMGP5496.jpg

Update

Frame is gespoten en we kunnen weer verder.
Als ik zeg dat alles vlekkeloos verloopt dan zou ik liegen. Zo heb ik van 3 verbindingen de schroefdraad verkl......
Op zich geen probleem omdat ik nu ook persmoeren heb. M3 (staal voor een plaatdikte tot 2 mm). Super spul. Boorgat 4,5 mm en dan de persmoer op het gat en met een hamer een klein tikje geven. Zit gelijk muurvast en de verbinding zit ook strakker.

IMGP5528.jpg

Even een paar losse panelen tegen het frame om te kijken of alles nog recht is. Niet slecht.
Om verder te kunnen moet ik eerst de panelen voor het midden gedeelte bevestigen "van binnenuit".

Werkwijze:
- 3 mm gaten boren in het frame;
- tape op de achterkant voor het overnemen van de boorgaten;
- boorgaten overnemen;
- gaten boren in acryl plaat " 4mm diep diameter 2,5";
- 3mm draad tappen.

Alweer zo'n effe klus.

IMGP5533.jpg

13 cm ruimte voor all de kabels en tubing.
Extra verticale steunen aangebracht voor stevigheid en voor het plaatsen van een schuine moederbord tray "acryl".

IMGP5540.jpg

Even de bevestigingsplaat voor de dubbele bitspower pomptops geplaatst om een idee te krijgen hoeveel ruimte ik over heb. Als je goed kijkt dan zie je dat er ruimte achter de plaat zit. Het is de bedoeling dat ik 4 cirkels uitzaag in de achterplaat en dat ik de pompen dan 2 cm door de achterwand steken. Alle bedrading verdwijnt dus achter het paneel.

IMGP5539.jpg

Zo dat was het weer voor vandaag.

Zo big panel is in.

Eerst even wat gaten boren en draad tappen.

IMGP5542.jpg

Aangezien ik niet in het circus werk moet ik even een manier vinden om niet te diep te boren. Een afstandhouder van een houtboor gaat niet lukken. Ahum ja got it boortje ver terug duwen in de boorkop en deze plastic cap gebruiken voor de diepte . Gelukkig ook weer gelukt.

IMGP5543.jpg

Grote paneel aan de binnenkant bevestigd met m3 x 6 inbus rvs.

IMGP5544.jpg

Paneel zit stevig op zijn plaats.

IMGP5546.jpg

Ha het is net een puzzel. Het ene paneel sluit aan bij de volgende.

IMGP5547.jpg

Nog veel te schuren

En klaar "ha ha helaas nog niet ".

Maar we geven niet op.

Een panel verkl.... met vijlen. Even iets te lang gevijld en i.p.v. een recht stuk is er een hap uit.
Inmiddels alweer een nieuwe paneel gemaakt.

Op deze foto ben ik net opgehouden met schuren. Ik heb van het frontpaneel 1,5 cm van de bovenkant af moeten halen om het perfect aan te laten sluiten. Na het grove vijlwerk overgeschakeld op schuurpapier K280 en K400.

IMGP5548.jpg

Soms leer je iets bij tijdens de bouw. Ik heb een manier voor mijn eigen gevonden om de randen perfect gelijk te vijlen\schuren. Naastgelegen paneel is afgetaped dat gebruik ik als geleiding. Ik schuur de randen tot dat ik in het naastgelegen tape terecht kom dan hou ik op. Klaar nee nog niet.

Morgen weer een dag.

IMGP5553.jpg

Zo alweer een paneel op zijn plaats.

"het wordt wel wat he he".

Was wel weer passen en meten maar dat hoort erbij.
Ook deze paneel is weer bevestigd via de binnenkant van het frame.

Werkwijze:
- gaten boren aan de onderkant van het frame 3mm;
- tape op het paneel om de boorgaten over te nemen;
- gaten boren en draad tappen 3mm;
- m3 x 6 met een zwarte verzonken ringetje plaatsen en vast schroeven.

Het glimmende zwart is alleen bedoeld voor de buitenkant.
Aangezien ik de bovenste pedestel ( daar kijk je nu naar) hetzelfde wil hebben als de onderste pedestel heb ik een extra plaat besteld die het gat opvult "mat zwart". Het geeft het geheel ook wat meer stevigheid.

IMGP5556.jpg

Het eerste idee was om een paar strips aan de plaat te bevestigen maar achteraf vind ik het eerste idee beter. Dus het is even wachten tot de plaat binnenkomt. Maar er is nog genoeg te doen.

IMGP5558.jpg

Lekker bezig !

Alweer een paneeltje verder. "Ja ik vind het nog steeds leuk".

IMGP5559.jpg

Blauw stukje tape op het gat wat i wat op moet boren omdat het schroefgat net even uit het lood is. Ja dat gebeurd wel eens. Ach een op de 14 is toch niet slecht.

En krassen. Ahum metaal op metaal dan krijg je dat. Als alle panelen passen dan geef ik de case nog wel een laagje verf.
IMGP5563.jpg

Even een scrap stukje gebruikt als geleiding voor het vlakken van de bovenrand. Ik zit er over te denken om voor het bovenste paneel een blanke acryl plaat te nemen. Dan kun je er nog inkijken.

IMGP5565.jpg

Er even wat dingen in gefrot om te kijken hoe het er uit komt te zien.
Die witte doos is een reservoir. Afhankelijk van hoeveel het gaat kosten om te laten maken heb ik de volgende opties:
- te duur dan proberen om een reservoir zelf te gieten;
- gieten lukt niet en reservoir is te duur "heb 2 bitspower multi 250 reservoirs;
- reservoir is betaalbaar en ik laat er een maken. Een reservoir voor 2 loops.

IMGP5569.jpg

Zo dat was mijn zondag "lekker bezig".

Zo alweer een custom part klaar.

Vandaag een mounting plate\drill mall gemaakt voor de Aquero 6 XT en de Icy Dock.
Ging wat vlugger dan de vorige keer en ziet er ook beter uit.
Ik heb dezelfde plaatdikte gebruikt als de vorige keer omdat samen met de brackets de Aquero en de Icy dock gelijk komen met de voorkant van m'n frontpanel.

M..b.v. AutoCAD een boormal gemaakt. Daarna de hele boel uitgezaagd.

Net als alle ander cutsom parts ging er weer de nodige tijd in zitten.
Morgen frontpanel er tegen aan schroeven en de maten overnemen.

Zonder brackets zit alles er ook al strak in.

IMGP5585.jpg

Icy dock even ondersteund.

IMGP5587.jpg

Morgen maar weer verder.

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Gefeliciteerd, Tath. Felicitaties 1
Tath TATH Singularity Beast III Rebuild Gallery & Build Logs 35
coolfris Gefeliciteerd Tath! Felicitaties 12
Tath TATH Deskbuild "Lost" Gallery & Build Logs 553
Tath TATH \ Caselabs TH10 + ped. Hill 7.9 Gallery & Build Logs 647
Tath Even voorstellen TATH Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
HighFlow HighFlow Black Friday 2024 is gestart HighFlow Computer Cooling Shop 0
SeaShark Mogelijk SK-UNI 120D Distroplate D-RGB - Black Edition te kopen? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
HighFlow Black Friday 2023 Extra Black Friday Deals! HighFlow Computer Cooling Shop 0
HighFlow Black Friday 2023 is hier: 24% Korting op ALLE EKWB items @ HighFlow.nl HighFlow Computer Cooling Shop 1
TinusB CableMod RT-Series PRO ModFlex Cable Kit for ASUS and Seasonic – BLACK / SILVER HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy Black Friday deal 2022, start vandaag! HighFlow Computer Cooling Shop 6
Wasmachineman_NL EKWB EK-STC Classic 16/10 Black Gezocht 7
E Corsair 7000D Black and Blue Gallery & Build Logs 0
Freddy HighFlow Black Friday 2021 HighFlow Computer Cooling Shop 3
Jason Corsair PRE-BLACK FRIDAY Deal! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
N Lian Li Black Thumbscrews TS-01 Verkocht 0
Jason Op voorraad: EK-Classic InWin 303EK D-RGB – Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason RESTOCK! Black Ice radiators HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Alphacool Cape Cora HF 642 Konvekt - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Arterial Dual 560mm Water-Box - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason XSPC RayStorm EDGE ARGB CPU Waterblock INTEL & AMD - Silver or Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Silverstone IceGem 360 AIO CPU Liquid Cooler ARGB - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Watercool MO-RA3 External Radiators - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Arctic BioniX P120 A-RGB PWM fan - 120mm - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Jonsplus i100 Pro Mini-ITX Case / Tempered Glass / Black / Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li ST120 RGB PWM Fans, Triple Pack incl. Controller - 120mm, Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Jason Lian Li LANCOOL II Mesh RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Inno 3D Ichill Black verplaatsen in The Tower T900 ?? Cases en Modding 3
Jason Singularity Computers Arterial Dual 560mm Water-Box - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li PC-O11 Dynamic XL (ROG Certified) - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Terug op voorraad! Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - Black Window HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Jason Barrow Supreme Infinity Mirror CPU Waterblock, LRC 2.0 RGB, AM3/ AM4 and Intel 115x / 1200 - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair iCUE 5000X RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Noiseblocker NB-eLoop X B12-PS ARGB - 120mm - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Alphacool Eisbaer Extreme liquid CPU cooler 280 - black edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Vector FE RTX 3090 D-RGB - Silver and Black Special Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Slader noiseblocker NB-ELOOP X B12-PS ARGB BLACK EDITION - 120MM HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Spectre 3.0 - Black & Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
ShockRaver [Te Koop] BarrowCH Boxfish series Acrylic Square Digital RGB Tank Reservoir 150mm - Black Verkocht 1
Jason EK-Quantum Vector FE RTX 3080 D-RGB The Special Edition - Black or Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason DarkSide 5v 3-pin D-RGB 2-Way or 3-way splitter cables - Jet Black Sleeved HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX - Black or Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason PHANTEKS Evolv Shift Air 2 Mini-ITX Case, Mesh Panel - Black or Grey HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan