• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TATH "Black Dragon"

Vandaag maar even wat gedaan.

Case maar even omgedraaid. Om aan de andere sidepanel te kunnen werken.
Nog steeds wat over van de oude acrylplaat dus daarmee gaan we mee verder. Plaat uitgemeten en gezaagd met de decoupeerzaag.
Verder vandaag twee nieuwe profielen gehaald. "heb ik niet daar heb ik een hekel aan". Drie stukken in verstek gezaagd\ geboord\ en draad getapt. Profielen vastgezet zodat we beter kunnen werken met de acryl plaat.

Op deze foto had ik de drie profielen inmiddels vastgezet. en heb ik voor de maat de plaat even tegen de profielen aan gezet aan de binnenkant.
Als de plaat strak tegen de achterwand aan staat dan kan ik aan de voorkant m.b.v. een rei het overtollige acryl aftekenen. En dan maar weer vijlen en schrapen.

IMGP5813.jpg

Het lange deel van het profiel heb ik maar met 5 schroevn vastgezet "ha ha niet dat ik bang dat het naar beneden valt" maar omdat ik het profiel op deze manier gelijk strak tegen de achterwand kan schroeven.

IMGP5814.jpg

Even voor de foto de drie panelen terug geplaats\gehangen moet ik eigenlijk zeggen.
Zo morgen maar even kijken of ik nog wat tijd vrij kan maken voor de build.





IMGP5815.jpg
 
o weer even wat gedaan.

Afgelopen week een strip acrylic voorzien van een schuine zijde. Ahum van de 80 cm is nu 30 cm bruikbaar. Heb schijnbaar een beetje zitten dromen. Vandaag de overige strips maar meegenomen naar de brandweer. Daar werken de super vaklui. Aha ja dat dacht ik tenminste.

Vanwege de herrie in de werkplaats maar even ergens anders gaan staan. Na tien minuten zijn de strips klaar en gezaagd.

"je moet nog wel een beetje vijlen" Oke bedankt. Thuis gekomen even de strippen op elkaar gelegd. Shi..... fu. er de fu.....
Helaas pindakaas om hier nog iets van te maken moet ik denk 20 jaar vijlen. "dat gaan we dus niet doen". Jammer dan maar een vlak frame achter het rode led-paneel.

Met genoeg fantasie kun je hier een acryl kerstboom van maken. Ha ha " Zo dit kan zo de vuilnisbak in.

IMGP5840.jpg


Dat gaat weer extra tijd kosten. Maar kost wat kost zal het frame er straks klaar zijn.

He he "het ruwe werk zit er op". Nog wat schuren en polijsten en dan kunnen we de maat nemen voor het gat van de Io-panel.
Daarna moet alles weer uit elkaar omdat de tray en panel mat zwart gespoten gaat worden.

Ja best druk in je eentje.

IMGP5841.jpg

De extra acryl frame is voor ruimte van de leds achter de tray.


IMGP5843.jpg


IMGP5844.jpg
 
Bijna vergeten.

Mijn volgende deskbuild "Lost" alvast de materiaallijst gemaakt.

Dit is alleen de ruwbouw zonder glasplaat.

Materiaallijst.jpg

De montage gebeurt met persmoeren dus er word niet gelast. Desk 2000 x 900 mm en 25 cm hoog.

Ha ha maar eerst even wat opruimen boven. M'n huidige bureau moet dus even opgeschoven worden. Net als alle ander z...i en onderdelen.
 
Zo io-panel zit er ook in.

Na een aantal keer passen en meten eindelijk de zaag erin.
Alles op maat gevijld en de boorgaten overgenomen van de io-panel.
Schroeven verzonken.

IMGP5852.jpg

Alleen nog 4 langere schroeven halen om de tray vast te zetten op de achterwand. Hiervoor gebruik ik de originele bevestiging gaten die er al in de tray zitten.


IMGP5854.jpg


Zo nu de zooi opruimen en klaarmaken voor een gezellige avond.
 
Ben de laatste tijd wat meer op facebook en dan vergeet je gouw je buildlog.
Ja zo gaat dat druk druk druk.

Moederbordtray geschuurd en gespoten. En lekker met de heater extra gedroogd.

IMGP5855.jpg

Zo we zijn nu een paar uur verder en de plaat is droog genoeg om mee naar binnen te nemen.

Zo paneel ook gespoten.

IMGP5856.jpg

De 2 560's terug geplaats. Ik kan eindelijk wat gaan inbouwen.

IMGP5858.jpg

Boven de radiatoren heb ik 2,5 cm aan ruimte over hier ga ik in het midden van de radiator een fan-hub plaatsen.
Als ik morgen de fanpower kabels ingekort heb dan hoef ik alleen nog maar een kabel te trekken naar de aquero.

IMGP5862.jpg






IMGP5864.jpg
 
Dit was gister avond.
Ik moest alles nog samenbouwen:
- sleeven;
- testen;
- opbouwen\inbouwen.

IMGP5865.jpg


Inmiddels heb ik net de laatste van de 4 radiatoren klaar en geplaatst. Morgen de power cables voor de fans maken.
Batterij van m'n camera is leeg omdat ik de camera aan heb laten staan gisteren toen ik de foto's gedownload heb.


Verder de layout voor m'n deskbuild aangepast.

Wat dat verder gaat betekenen is:

- Hill 7.9 wordt gestript. En er blijft alleen nog de TH-10 case over. De pedestels ga ik gebruiken voor onder mijn desk om de 4 x
480 RX radiatoren te huisvesten.
- Black Dragon zal als de desk voor de helft klaar is ook worden gestript. beide moederborden komen in de desk.

De TH-10 daar komt een reserve systeem in voor beneden "ook watergekoeld".

Heb de komende tijd wel wat opbergdozen nodig om alles op te kunnen slaan.

Thats all.
 
Eerste Aquero aangesloten op de eerste serie van 8 fans. Nog wel even uitzoeken welke van de vier draden ik moet verwijderen.
De rpm signaal verloopt doordat bij alle fans de vier draden zijn aangesloten.

Ik moet het even opzoeken. " volgens mij is het de witte.


Batterij opgeladen van de camera "dacht ik". Dus niet. Zeker iemand het ladeblok uitgezet.

Morgen belangrijke dag. Dan krijg ik te horen of ik nog mag bijtekenen of dat ik verplicht 2 dagen in de week moet gaan werken per 1 april a.s.
Ik dacht dat ik nog tien jaar mocht maar dat worden er max nog 3.


O ja bijna vergeten picture.

Mooie afdek panelen komen er pas weer op als alles er in zit en goed loopt. Miorgen de andere fans maar doen.


Tot morgen vrienden.


fans running.jpg
 
Eindelijk ben ik er uit. Een pin van iedere kabel afknippen en dan zie ik de rpm signaal normaal zoals het moet.
Het was voor mij weer te lang geleden dat ik hier mee bezig ben geweest. En dan vergeet je het snel weer.
Maar goed we zijn er uit.

Net even het aansluiten uitgeprobeerd met een 4 weg splitter en de voeding vanaf de psu (1 connector naar de Aquero). Gaat super.
Moet alleen nog even kijken hoe ik de afstandbediening uitzet.

IMGP5866.jpg
 
Voorkant met die HDD rack, Aquaero en fans ziet er bruut uit!


Nieuw woord voor "vet", "cool" is dus bruut. Ha ha

Net even wat gedaan aan de build. Ik heb de bevestiging van de acrylplaat iets aangepast "schroefdraad opgeboord en langere schroeven door het paneel en de rand van het frame. Aan de achterkant de platte zwarte moeren gebruikt die bij de Noiseblocker fans zitten". Hierdoor moet ik wel de randen van de grote acryl cover iets verder vijlen. Gelijk ook maar de rondingen bij de fans recht uitgezaagd. Ahum misschien zelf maar een fan cover maken.

Verder kan ik melden dat "Black Dragon"nog wel even blijft draaien tot dat de desk klaar is.
Maar de desk gaat wel door "morgen alvast Hill 7.9 strippen en mijn bureau opruimen. Dit is nodig omdat ik eerst met de pedestels de onderbouw moet maken en dit bureau verplaatst moet worden naar onder het raam. Ja ja nog een hoop te doen. Maar wel leuk.

Zo ziet de brute case er nu uit na modificatie.

IMGP5869.jpg

Linker bracket even opnieuw maken zodat de voorkant gelijk is met de cover. Nu net 2 mm naar binnen wijzend.

IMGP5871.jpg

Na mijn gevecht met de power fan kabels "waarvan ik dacht dat ze niet goed waren" heb ik deze jongens aangeschaft bij Highflow.
Super handig. Na mijn onderzoek gisternacht ben ik er achter waarom ik geen normaal rpm signaal kreeg. Stom stommer stoms
vergeten de witte draad alleen maar bij een fan te laten i.p.v. bij allemaal. Hierdoor is het signaal verstoord en kreeg ik geen goede uitlezing op mijn Aquero. Heb schijnbaar zitten slapen want ik heb al eerder kabels gemaakt voor Hill 7.9.


IMGP5873.jpg

Ha ha "normaal maak ik geen reclame" maar deze distributie blokjes zijn reuze handig.

IMGP5874.jpg


Zo verder niets te melden. Nu even wat gaan knallen.
 
Zo etenstijd.

Net de fan kabels wat ingekort. En gelijk uitgeprobeerd.
Er gaat toch flink wat tijd inzitten.

Zo ziet het er nu uit.

IMGP5884.jpg

En zo was het. Het is natuurlijk makkelijk om de kabels weg te duwen in een hoek maar het inkorten is toch netter.

IMGP5885.jpg


Morgen weer verder.
 
Zo alle fan kabels zitten er in en de fans draaien.


Alle fans draaien nu en de kabels zitten erin. Ging niet zonder slag of stoot. "mijn soldeerstation die ik 2 maanden geleden gekocht had geeft ineens de geest. Gr...... .

Gelukkig heb ik nog de nieuwe dremel tool. "wat soldeerbout" ja als ik die weet te vinden.

IMGP5928.jpg

Alle fans draaien nu op ± 1000 toeren "lekker stil".

IMGP5918.jpg

Op iedere radiator ligt een fan-hub. En ik heb gebruik gemaakt van de bijgeleverde extension kabels van de Noiseblocker fans. Zonde om niet te gebruiken. Alle kabels ingekort en getest. De kabels heb ik niet helemaal tot het einde gesleeved omdat deze allemaal geknikt worden op de hub "is het niet zo stug".

IMGP5920.jpg


Dit blijft er dan over. Ik heb alle connectoren eraf gesoldeerd. Je weet maar nooit.
Kwam er vandaag achter dat het krimpen van de Phobya pinnetjes beter gaat als de merkloze. Ze zijn net iets kleiner en laten beter los uit de krimptang.


IMGP5929.jpg
 
Vandaag mijn mail op de Coldzero site bekeken "shi....." . Mailtje ontvangen op 29-12 maten voor mijn fangrills.

Dat wordt even aanpoten. Eigenlijk heb ik er even geen tijd voor maar voorruit.

Zo mail verstuurd.

Ontwerp voor mijn custom fangrills.

fangrill 5.jpg


Zo dat was het voor vandaag.
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Gefeliciteerd, Tath. Felicitaties 1
HighFlow Gefeliciteerd, Tath. Felicitaties 1
HighFlow Gefeliciteerd, Tath. Felicitaties 1
HighFlow Gefeliciteerd, Tath. Felicitaties 1
Tath TATH Singularity Beast III Rebuild Gallery & Build Logs 35
coolfris Gefeliciteerd Tath! Felicitaties 12
Tath TATH Deskbuild "Lost" Gallery & Build Logs 553
Tath TATH \ Caselabs TH10 + ped. Hill 7.9 Gallery & Build Logs 647
Tath Even voorstellen TATH Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
HighFlow Black Friday 2023 Extra Black Friday Deals! HighFlow Computer Cooling Shop 0
HighFlow Black Friday 2023 is hier: 24% Korting op ALLE EKWB items @ HighFlow.nl HighFlow Computer Cooling Shop 1
TinusB CableMod RT-Series PRO ModFlex Cable Kit for ASUS and Seasonic – BLACK / SILVER HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy Black Friday deal 2022, start vandaag! HighFlow Computer Cooling Shop 6
Wasmachineman_NL EKWB EK-STC Classic 16/10 Black Gezocht 7
E Corsair 7000D Black and Blue Gallery & Build Logs 0
Freddy HighFlow Black Friday 2021 HighFlow Computer Cooling Shop 3
Jason Corsair PRE-BLACK FRIDAY Deal! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
N Lian Li Black Thumbscrews TS-01 Verkocht 0
Jason Op voorraad: EK-Classic InWin 303EK D-RGB – Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason RESTOCK! Black Ice radiators HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Alphacool Cape Cora HF 642 Konvekt - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Arterial Dual 560mm Water-Box - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason XSPC RayStorm EDGE ARGB CPU Waterblock INTEL & AMD - Silver or Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Silverstone IceGem 360 AIO CPU Liquid Cooler ARGB - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Watercool MO-RA3 External Radiators - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Arctic BioniX P120 A-RGB PWM fan - 120mm - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Jonsplus i100 Pro Mini-ITX Case / Tempered Glass / Black / Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li ST120 RGB PWM Fans, Triple Pack incl. Controller - 120mm, Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Jason Lian Li LANCOOL II Mesh RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Inno 3D Ichill Black verplaatsen in The Tower T900 ?? Cases en Modding 3
Jason Singularity Computers Arterial Dual 560mm Water-Box - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li PC-O11 Dynamic XL (ROG Certified) - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Terug op voorraad! Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - Black Window HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Jason Barrow Supreme Infinity Mirror CPU Waterblock, LRC 2.0 RGB, AM3/ AM4 and Intel 115x / 1200 - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair iCUE 5000X RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Noiseblocker NB-eLoop X B12-PS ARGB - 120mm - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Alphacool Eisbaer Extreme liquid CPU cooler 280 - black edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Vector FE RTX 3090 D-RGB - Silver and Black Special Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Slader noiseblocker NB-ELOOP X B12-PS ARGB BLACK EDITION - 120MM HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Spectre 3.0 - Black & Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
ShockRaver [Te Koop] BarrowCH Boxfish series Acrylic Square Digital RGB Tank Reservoir 150mm - Black Verkocht 1
Jason EK-Quantum Vector FE RTX 3080 D-RGB The Special Edition - Black or Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason DarkSide 5v 3-pin D-RGB 2-Way or 3-way splitter cables - Jet Black Sleeved HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX - Black or Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason PHANTEKS Evolv Shift Air 2 Mini-ITX Case, Mesh Panel - Black or Grey HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
biopunk Koolance Swiveling Elbow G1/4 Black fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan