• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TATH "Black Dragon"

Paneel zit er in.

Lekker laat begonnen "uitgeslapen tot de middag". Zo nu maar eens wat gaan doen.
Het maken van de ring gaat lekker snel. Nu de zwarte plaat nog.

IMGP5741.jpg

Om te vermijden dat het zwarte gedeelte weer aan de binnenkant gelijmd wordt schrijven we maar even een tekst op het paneel.
Of het helpt dat gaan we straks zien.

IMGP5743.jpg

Zo paneel er op gelijmd met secondelijm. Ahum ja photo skills daar moet ik nog wat aan werken.
Tijd om de randen af te werken.

IMGP5744.jpg

Na het boren van de "keyholes" in het frame en het tappen van draad in het paneel kunnen de schroeven erin en het paneel op het frame geklemd worden.

IMGP5750.jpg

Zo aan deze kant zijn de panelen erop nu de andere kant nog. "morgen maar weer verder".

IMGP5748.jpg

Het afwerken daar gaat veel tijd inzitten.

Bovenste paneel is klaar om gepoetst te worden.

IMGP5752.jpg

Verder nog even de planning aangepast zodat we verder kunnen. Moet wel weer acryl bestellen voor de deuren en nog een 2 tal wanden aan de voorkant. Een wand wordt mat zwart en de andere clear.

Tijd tijd,

Ja de tijd vliegt.

De panelen voor de rechterkant zijn op maat. "alleen nog randen poetsen\polijsten".

Nog een paneel te gaan aan de rechterkant. Hoeveel geluk moet je hebben.
Vaak koop ik m'n panelen iets te groot "er af is makkelijker dan erbij".
Beide panelen voor de pedestel zijn op maat. Nu nog de laatste "even kijken of het rode paneel past of ingekort moet worden. Sh.. deze heb ik op maat gekocht "pffff weer geluk gehad denk ik".

IMGP5755.jpg

Wat rest is rode paneel uitzagen en pas maken. Daarna maten overnemen op de zwarte paneel en de panelen verlijmen. Schroefgaten overnemen aan de binnekant van het frame en gaten boren voor de schroefdraad.
Gaten tappen en paneel stellen door sleufgaten iets dieper uit te vijlen.
Een heel verhaal maar het werkt.

IMGP5756.jpg

One more panel to go.

Alweer panelen !!

Ja ja "Alweer panelen".
Sinterklaas is niet op komen dagen en ik heb niets van mijn verlanglijstje gekregen.
Er word dus niet meer gezongen en geen stro in m'n schoen.

Zo nu weer verder naar het normale.
Laatste paneel maken.

Bovenste panel iets bijgewerkt zodat de rode beter past.
Binnenwerk eruit gezaagd.

IMGP5759.jpg

Schroefgaten\ keyholes overgenomen aan de binnekant van de case.

IMGP5760.jpg

Rode paneel op maat gemaakt. Nu kan de zwarte erop gelijmd worden. Normaal maak ik deze eerst op maat. Maar ik dacht van als ik nu tijdens het lijmen per ongeluk het zwarte paneel iets verschuif dan ben ik de pisang en is m'n paneel naar de kl.
Dus wordt het eerst lijmen en dan op maat maken.

IMGP5761.jpg

Draad getapt aan de binnenkant. En eerst de 2 bovenste schroeven geplaatst. Op deze manier kan ik nagaan of er nog iets gevijld dient te worden als het paneel iets scheef hangt. Geen aanpassing nodig voor de bovenste 2.
Daarna de onderste 2 schroeven erin. Ja geluk moet je hebben alleen iets verder indraaien.
Ook weer klaar.

IMGP5768.jpg

Ha ha Bitspower i.p.v. Sinterklaas. Mag van mij iedere maand aankomen.

IMGP5769.jpg

"Ga normaal staan zegt mijn vrouw" Je bent de Hulk niet. En bedankt.
Nee dit is niet mijn Aikido pak maar een hele mooie t-shirt van Bitspower.

To͘-siā Lily Wong. "ik hoop nu dat ik niets lelijks gezegd heb".

IMGP5771.jpg

O ja ook mooi!! " jammer dat ze geen polo's verkopen".

IMGP5772.jpg

Zucht, in gedachten ben ik alweer met m'n gedachte bij de deskbuild.

Toen Bitspower de nieuwe Ultra reservoirs uitbracht dacht ik "Die wil ik"\ Die moet ik hebben".
Het heeft even drie dagen geduurd. Ja drie dagen vanaf boarding.
Net zo snel als bij jouw Freddy ha ha

IMGP5774.jpg

Een hele berg multi links 16mm
Helaas kwam dit besluit na mijn eerste levering. Het wordt dus 16mm tubing.

IMGP5782.jpg

Zo dat was het voor vandaag.
Morgen verder met het afwerken van de randen van de panelen. Daarna kan ik eindelijk verder met de zijwand voor het moederbord.

Tijd om alvast wat te doen aan het zijpaneel.

Had nog een groot stuk acryl liggen. "oude toegangsbord van de brandweer".
Stuk wat ik nodig had is er al van af gezaagd.
Dit stuk nog maar even bewaren.

IMGP5783.jpg

Eerste een paneel gemaakt die strak tussen de pedestels past.
Ik mis toch wat. Even in mijn magazijntje kijken of ik nog wat profielen heb liggen.

IMGP5784.jpg

Ja ik heb nog 10mm profielen. Aan het werk om ze rondom te monteren.
Ik weet niet waarom ik het doe maar ik altijd even vooruit kijken hoe het wordt.
Even de moederbordtray er tegen aan gezet. Ja rondom even bekeken. Ik denk zoveel mogelijk clear laten .

IMGP5788.jpg

Nu nog even kijken of ik een paar mooie scharnieren kan vinden.

Vanochtend een e-mail ontvangen van Fedex.

Dit is niet de eerste keer. Maar wel de manier waarop.

Afzender is: FedEx International MailService [support@spotkaniamalzenskie.opole.pl]

Met een verhaal dat ik niet thuis was. blabla bla

En een zip file erbij. Een zip file waarin een script zit.!!

Dat is raar. Dus heb ik Fedex maar even gebeld.

"Nee niets onderweg en we sturen helemaal niets met een script erin".

Ik ga ervan uit dat deze mensen niet geïnteresseerd zijn in je buildlog maar in je banksaldo.

Dus voor die mensen heb ik nog wel wat: ggg.jpg

Standaard spammailtje. Krijg er iedere dag wel 1.
Alles waar een zip bij zit ... niet openen. :)

Ik gelukkig niet Peter. Maar schijnbaar worden ze steeds gerafineerder deze oplichters.

HENRY, Problem with parcel shipping, ID_00206599.jpg

Gelukkig is mijn pc zo ingesteld dat zonder toestemming niets gebeurt.
Maar ik werd al wat voorzichtiger toen er .pl achter de afzender stond.

Het .pl zou me niet voorzichtig maken... maar @spotkaniamalzenskie.opole des te meer.
Zijn tegenwoordig een hoop van die mails in omloop. Zelfs ook nog ouderwets via de post kan het gebeuren.

Zo 6 dagen geen ru.. gedaan.
Loop al 6 weken met een zware blessure en de pijn in m'n lijf rond. Vandaar dat er even weinig uit m'n vingers komt.
Hopenlijk hoor ik overmorgen wat ze er aan kunnen doen.

Zo nu gauw weer terug naar de build.
Vandaag maar weer wat gedaan. Alle profielen voor de sidepanel waar de moederbord tray tegen aan komt op maat gemaakt.
En op drie punten vastgezet d.m.v. 3mm boldhead schroeven door het achterpaneel heen en het frame.

Weinig spectaculairs dus vandaag.

profielen zitten dus vast. "moeten er nog wel een keer af voor het spuiten".
Aangezien ik geen verzonken schroeven kon gebruiken moet ik morgen dus aan drie zijden van het paneel er nog 2mm vanaf vijlen\zagen.

IMGP5795.jpg

Morgen maar weer verder.

Nee geen update"alleen maar pakketje".

Laatste dozen nog niet opgeborgen of de postbode staat alweer voor mijn deur.
"Alweer een pakketje voor je Henry". Ik denk Wtf "KGB" of leest hij mijn post. Ahum ik denk het laatste.

Alweer een pakketje van HighFlow. Super snelle levering.

IMGP5799.jpg

8 x kabel voor de nieuwe Aquacomputer fabwerk "bleu Tooth" controller. Je kunt per module 4 strips op aansluiten dus werden het 8 kabels.

IMGP5800.jpg

Aangezien ik nog niet in de build modus sta doe ik even wat anders. Parketvloer glimt weer en de boom staat er ook.

Na het Youtube filmpje bekeken te hebben waar ze een doos met ballen in de boom gooien en alles hangt denk ik "dit kan ik ook".
Resultaat er blijft geen een bal hangen en ik heb nog maar de helft over van m'n kerstballen. Zucht dan alles maar met de hand er in hangen.

Nee ik ben geen stylist. Als goedmaker kan ik denk ik wel weer wat bestellen voor mijn build.
IMGP5803.jpg

Die postbode heeft het maar druk met jouw Henry!!

Ach ieder zijn vak. Postbode is ook een vak.
Nicole opperde om de postbode iets te geven voor de kerstdagen. Ach een vrouw met een hart.

Ha ha inmiddels zit er andere verlichting in de boom en heb ik de instructies van de boom niet gevolgt "enkele tak dubbele tak".
Ahum ja zal wel. Er zit nu nieuwe led verlichting in en de vrouw is tevreden.

Zo nu even wat knallen.

Zoals ik al zij kwam de boom niet door de apk. De verlichting voldeed niet aan de eisen van mijn vrouw. So so dat gaat me weer wat kosten.

Zo boom is inmiddels door de apk en kan weer een jaar mee.

IMGP5812.jpg

Laatst bewerkt:
Begin weer wat op te knappen.

Dus beginnen mijn handen weer te jeuken "moet bouwen" . Dus batterij is weer een beetje vol en we gaan weer aan de gang.

Moet nog steeds het zijpaneel afmaken. Ik gebruik een aantal strips om te kijken of de profiel gelijk loopt met de case.
Ja er moet nog wat af.
IMGP5805.jpg

Het profiel is aan de bovenzijde bevestigd met bolkopschroeven. En om het paneel goed te laten passen heb ik er 2 halve cirkels uit gedremeld. Niet klikt het paneel als het ware in het profiel.

IMGP5806.jpg

Na een heleboel keer schrapen met een stanley mes langs het acryl is het frame nu pas.

IMGP5807.jpg

Zo en dit mag in de vuilnisbak.

IMGP5808.jpg

Niet slecht "de bodem". Nu nog vastzetten (schroeven of lijmen) ik ben er nog niet uit.

IMGP5810.jpg

Voorlopig weer een stap verder. Morgen vrij dus dan vinden we nog wel een gaatje om wat te kunnen doen.

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Gefeliciteerd, Tath. Felicitaties 1
Tath TATH Singularity Beast III Rebuild Gallery & Build Logs 35
coolfris Gefeliciteerd Tath! Felicitaties 12
Tath TATH Deskbuild "Lost" Gallery & Build Logs 553
Tath TATH \ Caselabs TH10 + ped. Hill 7.9 Gallery & Build Logs 647
Tath Even voorstellen TATH Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
HighFlow HighFlow Black Friday 2024 is gestart HighFlow Computer Cooling Shop 0
SeaShark Mogelijk SK-UNI 120D Distroplate D-RGB - Black Edition te kopen? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
HighFlow Black Friday 2023 Extra Black Friday Deals! HighFlow Computer Cooling Shop 0
HighFlow Black Friday 2023 is hier: 24% Korting op ALLE EKWB items @ HighFlow.nl HighFlow Computer Cooling Shop 1
TinusB CableMod RT-Series PRO ModFlex Cable Kit for ASUS and Seasonic – BLACK / SILVER HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy Black Friday deal 2022, start vandaag! HighFlow Computer Cooling Shop 6
Wasmachineman_NL EKWB EK-STC Classic 16/10 Black Gezocht 7
E Corsair 7000D Black and Blue Gallery & Build Logs 0
Freddy HighFlow Black Friday 2021 HighFlow Computer Cooling Shop 3
Jason Corsair PRE-BLACK FRIDAY Deal! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
N Lian Li Black Thumbscrews TS-01 Verkocht 0
Jason Op voorraad: EK-Classic InWin 303EK D-RGB – Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason RESTOCK! Black Ice radiators HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Alphacool Cape Cora HF 642 Konvekt - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Arterial Dual 560mm Water-Box - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason XSPC RayStorm EDGE ARGB CPU Waterblock INTEL & AMD - Silver or Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Silverstone IceGem 360 AIO CPU Liquid Cooler ARGB - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Watercool MO-RA3 External Radiators - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Arctic BioniX P120 A-RGB PWM fan - 120mm - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Jonsplus i100 Pro Mini-ITX Case / Tempered Glass / Black / Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li ST120 RGB PWM Fans, Triple Pack incl. Controller - 120mm, Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Jason Lian Li LANCOOL II Mesh RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Inno 3D Ichill Black verplaatsen in The Tower T900 ?? Cases en Modding 3
Jason Singularity Computers Arterial Dual 560mm Water-Box - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li PC-O11 Dynamic XL (ROG Certified) - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Terug op voorraad! Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - Black Window HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Jason Barrow Supreme Infinity Mirror CPU Waterblock, LRC 2.0 RGB, AM3/ AM4 and Intel 115x / 1200 - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair iCUE 5000X RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Noiseblocker NB-eLoop X B12-PS ARGB - 120mm - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Alphacool Eisbaer Extreme liquid CPU cooler 280 - black edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Vector FE RTX 3090 D-RGB - Silver and Black Special Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Slader noiseblocker NB-ELOOP X B12-PS ARGB BLACK EDITION - 120MM HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Spectre 3.0 - Black & Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
ShockRaver [Te Koop] BarrowCH Boxfish series Acrylic Square Digital RGB Tank Reservoir 150mm - Black Verkocht 1
Jason EK-Quantum Vector FE RTX 3080 D-RGB The Special Edition - Black or Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason DarkSide 5v 3-pin D-RGB 2-Way or 3-way splitter cables - Jet Black Sleeved HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX - Black or Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason PHANTEKS Evolv Shift Air 2 Mini-ITX Case, Mesh Panel - Black or Grey HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan