• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TATH "Black Dragon"

Na twintig keer er in en er uit halen en vijlen zijn beide gaten perfect op maat.

IMGP5590.jpg

Vandaag ook de twee bestelde panelen binnengekregen "ja te groot" maar dat geeft niet want alles wordt pas gemaakt.
En hopla ook weer klaar. Folie blijft er tot morgen op want dan spuit ik de gecoate laag in mat zwart. (is nu glimmend zwart).

IMGP5591.jpg

Ik ben toch niet gek. Diepzwart RAL 9005. Nog even kijken naar de bodemplaat "ja is toch mat" grrrr alle bonnen erbij "ja allemaal hetzelfde" hoe kan dit nauw. En ineens gaat er een lampje branden. Ik heb de glimmende kant aan de onderkant van mijn pedestel en heb de bovenkant gespoten. Ja stom stom stom vergeten. Wat nu "overspuiten".

IMGP5595.jpg

Even proberen of de verf elkaar niet bijt "anders plaat omdraaien en de blanke zijde helemaal opnieuw spuiten.
Even doodgeschuurd met korrel 600. Ontvet en gespoten. Hopla de heatgun er over tot alle vluchtige stoffen uit de verf zijn en gelijk weer mee naar boven. Ha ha ja alles binnen 10 minuten. Maar toch even niet meer aankomen.

Ziet er goed uit dus morgen de grote plaat maar doen.

IMGP5592.jpg

Wat stond er nog meer op de planning "O ja laatste paneel voor de bovenste pedestel.
Laatste paneel afgeplakt aan beide zijden en vastgezet.
Maten overgenomen aan de binnenzijde van het paneel.

IMGP5594.jpg

Zo morgen maar weer verder.

Laatste panel voor de pedestel zit er in.

Alleen nog de top wat schuren en dan is deze klaar.
Ik heb er even een plaatje van de filter tegen aan geplakt om te kijken waar ik deze ga plaatsen maar het wordt toch de zijkant.
Eind van de maand komt weer wat extra binnen dus kunnen we nog wat bestellen. "niet tegen mijn vrouw zeggen".

IMGP5599.jpg

View van binnenuit "folie is er af. "krijg ik spijt van want ik moet nog wat schuren".
Paneel nog niet gespoten want ik moet even nieuw plastic ophangen er zweeft nu teveel stof in mijn schuur van alle spuitwerk wat ik gedaan heb.

IMGP5600.jpg

Foto's maken met daglicht is toch een stuk beter.

Zo vandaag geen zin meer.

IMGP5598.jpg

Nieuwe Bitspower double pomptops gemonteerd op de bodemplaat en even kijken waar ik die precies ga plaatsen.
Nog wat Neopreen eronder en dan vastmaken op de plaat er onder.

IMGP5604.jpg

Nog even gekeken hoe ik het moederbord ga plaatsen. Na wat geschuif ga ik deze keer het moederbord vlak tegen de achterwand plaatsen. Met een plaatje rood acrylic erachter. Nog wel even langere standoffs bestellen.

IMGP5605.jpg

Nog even nieuwe beugels gemaakt voor de bovenste Aquero 6 XT en de Icy Dock. Nu nog even spuiten.

IMGP5607.jpg

Aangezien ik de bodemplaat van de bovenste pedestel nog moet vastzetten eerst maar even de boel uitgemeten en wat gaten boren.

IMGP5608.jpg

Schroefgaten verzinken. Is toch mooier denk ik.

IMGP5611.jpg

Ha ha "ja het moet wel dezelfde kleur hebben als het frame" dus nog maar even doodschuren de toplaag en dan er nog een paar layers zwart over heen.

IMGP5616.jpg

Kunnen we toch ook het spuitwerk laten zien.

Moest nog even gauw nog wat foto's nemen.

Schroeven verzonken in de 2mm dikker bodemplaat en bestigd op de onderframe.

IMGP5638.jpg

Bevestigingsplaat voor de Aquero 6 XT en de Icy Dock nog een keer extra voorzien van een laag verf.
Ja nu is het wel beter.

IMGP5640.jpg

Bevestigingsbeugels ook gelijk meegespoten.

IMGP5641.jpg

Verder weer wat acrylic red "voor leds" besteld.

Zo nu even wat eten.

ziet er strak uit en de vorm begint er ook al top uit te zien ik hou er wel van :026:

mischien offtopic maar heb je op een foto boven aan zie ik een aluminium koffie kopje, heb er zelf ook zo een echt helemaal top en je koffie blijft er lang warm in en je brand je handen niet aan het kopje :037: moest het effe kwijt dus vandaar.

ziet er strak uit en de vorm begint er ook al top uit te zien ik hou er wel van :026:

mischien offtopic maar heb je op een foto boven aan zie ik een aluminium koffie kopje, heb er zelf ook zo een echt helemaal top en je koffie blijft er lang warm in en je brand je handen niet aan het kopje :037: moest het effe kwijt dus vandaar.

Off topic ha ha ja aluminium kopje dubbel wandig.

Verder vorderd het langzaam. Als alle panel klaar zijn dan kunnen we beginnen met de installatie van wat onderdelen die al klaar liggen. Ik moet nog twee radiatoren voorzien van fans.

Sh... Hapens.

Soms kun je het beter niet vertellen.
Maar ik heb geen geheimen.
Een paar dagen geleden bij het pas maken van de acrylplaat voor de Aquero 6 XT en de Icy Dock ben ik wat uitgeschoten met de vijl.

Ik heb even een dansje gemaakt maar niet van vreugde. "Out of control" zullen we maar zeggen.
De Aquero zat er al in en ik was bezig om de bay voor de Icy Dock nog wat pas te maken met de vijl.

En hup zonder er nog iets aan te kunnen doen zaten er 5 krassen op het display "ja folie was er al af.

Gisteren toch maar even AquaComputer gemaild of er nog iets te regelen was.
Vandaag een mailtje terug ontvangen. "Ze willen me graag helpen met een nieuw acryl frontje" .

Dat is wat ik noem "SERVICE" .

Deze is voor AquaComputer.

images.jpg

En deze voor mijn plakboek.

IMGP5644.jpg

Na wat voorbereidingen toch begonnen met het uitzagen van de gaten voor de twee bitspower dubbele pomptops.

Mal gemaakt in Autocad en me laten sponsoren door de brandweer met 4 blaadjes A3 papier waarvan een kant al bedrukt was en voorbestemt was voor de prullebak.

IMGP5652.jpg

Voor het meten gelijk de onderkant voorzien van een neopreen strip als demper.

IMGP5648.jpg

Mal geplaatst op de pomptop en tegen de backpanel aangezet daarna vastgeplakt.
Cirkels overgenomen en de backpanel weer losgeschroef. Aangezien de panelen op elkaar aansluiten moest er weer het nodige worden gedemonteerd.

Zo maten erop gaten boren en zagen maar.

IMGP5654.jpg

Foto is niet zo bijzonder "beter met daglicht nog maar een foto maken".
Maar goed pompplate zit tegen de achterwand.

IMGP5655-2.jpg

Bitspower mod kits steken ongeveer 2 mm door de achterwand. Moet wel helaas een stuk uit de ring zagen omdat ik de pompen van AquaComputer wil gebruiken met de usb aansluiting.

IMGP5669-2.jpg

Nog genoeg te doen maar morgen maar weer verder.

3e poging om wat gesponsord te krijgen van Aquacomputer.

Helaas "ze doen niet aan sponsoring" Ach so. Geen probleem de build gaat gewoon verder.
Daarom nog maar wat onderdelen besteld voor de build.

4 van deze jongens.
41093.jpg

2 van deze "led strips nog bestellen".
53171.jpg

Vandaag vroeg een pakketje ontvangen.

Jee wat een doos. Heb toch niets groots besteld.!

IMGP5678.jpg

O ja nu weet ik het weer. Nieuwe tubing 16mm lengtes van 1,5 meter. Kunnen we weer wat prutsen.

IMGP5679.jpg

Ha grootste gedeelte was verpakking. Wel lekker als je huis nog moet isoleren.

IMGP5680.jpg

Wat er van overblijft zijn 7 plaatjes en 6 meter tubing.
Ik heb alweer het gevoel dat ik niet genoeg heb. Sh....

Ik ben nog opzoek naar standoffs en leds op rol 6060!

IMGP5681.jpg

Alweer lekker geprutst aan de build.

HEERLIJK.

Vandaag staat er losse ringen zagen op het menu.
Aangezien ik altijd acryl platen te groot bestel was het even afplakken, maten zetten en zagen.
Mooi spul dat led-acryl.
Maar ik ben nog lang niet klaar er komt ook nog een 5mm zwarte plaat tegen aan. En over de bevestigingsmethode die ik uitgedacht heb zullen we het nog maar niet hebben.

Eerst stoken zijn er af gezaagd en het binnenwerk is er uit. Wat nu even voor problemen zorgd is het feit dat de bodemplaat wat beweegt. Kunnen we niet hebben voor het op maat maken van de led-acryl paneel dus moet ik eerst een ander paneel vast gaan zetten op het frame. Dat wordt dus weer boren frame, afplakken paneel, maten overnemen en boren en tappen. Dus we zijn weer lekker druk vandaag.

IMGP5682.jpg

Paneel er uit. Gaten boren en aan het paneel werken.

IMGP5683.jpg

Ik had nog een ledstrip liggen even wat leuks uitproberen. Ahum nee dat wordt het niet. Leds komen door de acryl heen".

IMGP5697.jpg

Ik heb nog wat ledstripjes over van mijn andere build even een 9 volt battery erbij en uit proberen.
led-acryl afgezakt.

IMGP5700.jpg

Zo led-acryl even verplaats. JA dat is het. Dat gaat hem worden. Ben benieuwd wanneer ik de fabwerk controller voor de leds binnenkrijg. Alleen nog leds bestellen. Van de week maar even kijken waar ik die gekocht heb.

IMGP5702.jpg

Dus ondanks het extra werk toch weer iets opgeschoten.

Heel gaaf om te zien dat het nu echt vorm begint te krijgen!

Hoi Freddy dat begint het zeker.

Vandaag laat aan de bak maar toch maar even iets gedaan aan het op maat maken.

IMGP5707.jpg

IMGP5710.jpg

Moet nog veel aan gebeuren maar dat vind ik niet erg zolang het maar goed gaat.

O ja " Niews" Ga een desk bouwen (ha ha ja als deze klaar is). Tijdens het vijlen zat ik er even over na te denken dat ik een desk ook wel heel erg mooi vind. En het bespaart me wat aan ruimte.

Dus Hill 7.9 wordt als deze klaar is en de nieuwe bak er is gesloopt. Zal waarschijnlijk rond maart\april zijn.
In december lekker op cursus inventor 2014. Ik had er ale en keer mee gewerkt maar nu 4 dagen in december naar TEC Cadcollege in eindhoven. Ik kom daar al ruim 12 jaar en heb er al aardig wat trainingen gevolgd.

Wordt vervolgd.

Zo paneel past nu zonder van de buitenkant schroeven in te zetten.

Ik hou van makkelijk dus maar even een boormal gemaakt.
Nu maar eens kijken of ik er iets van kan maken.
Ha ha hier en daar een beetje kaal van het schuren. Dus eerst bouwen dan pas spuiten.
We hebben nog een paar bussen dus het gaat helemaal goedkomen.

IMGP5716.jpg

De bedoeling was om 4 keyholes te boren. Met een paar kleine 2,5 mm gaatjes eronder. Is er dus een teveel geworden.
Waarschijnlijk niet lang genoeg over nagedacht. Op zich niet erg flanzen we wel weer dicht en het zit achter het paneel.
"maar ik ga er wel iets aan doen".

IMGP5719.jpg

Na het maken van de keyholes het paneel er tegen aan geplakt en aan de binnenzijde de maten over genomen.
Gaten geboord en draad getapt. Daarna even met een schuifmaat de exacte diepte opgemeten voor de bolkop schroeven.
Verder eerst de bovenste twee schroeven geplaatst en de diepte wat aangepast zodat het paneel er recht in zit.
Daarna de twee onderste gepaatst en een aantal keer wat gevijld.

IMGP5720.jpg

Zo schroeven zitten er in

IMGP5725.jpg

Zo Paneel zit er nu goed "en strak in" . De methode is in iedergeval goed. Alleen de keyholes wat ondieper maken de volgende keer. Morgen maar weer verder.

IMGP5723.jpg

Huuk huuk,

Alweer een paneel klaar. Ha ha helaas is het geen vijf minuten werk. Maar nu de case eindelijk ergen op begint te lijken wordt het steeds leuker. Helaas ben ik bijna weer door mijn zwarte acryl heen en ik heb nog wel 2 grote platen nodig.
Een voor de top en een grote voor de achterkant. Verder te zuinig geweest met de bestellling van de uv rood ik heb nog een strook nodig voor mijn pomptop.

Verder is er weer een pakketje onderweg van Bitspower. Tussentijdse wijziging van 12mm tubing naar 16mm dus heb ik weer een hele zwik nodig.

Verder heel veel foto's gedownload van "Desk builds" voor de maten en wat ik zelf wil.

Zo nu maar wat kleinere gaatjes "keyholes" gemaakt (en zonder mal".

IMGP5728.jpg

Paneel gemaakt "rode ring en zwarte front".
Paneel tegen het frame gezet om de maten aan de binnenkant over te kunnen nemen voor de schroefgaten.

IMGP5730.jpg

Zo paneel zit er eindelijk in na 20 keer eruit en erin om alle gaten precies pas te maken zodat het paneel in de goed positie blijft hangen en er weer makkelijk uit kan. Nog wel even poetsen maar dat is voor later.

IMGP5732.jpg

Ha eindelijk "het begint er op te lijken".

IMGP5733.jpg

Zo nog even wat knallen en morgen maar weer verder.

Paneel is klaar!
Zo nu alleen nog maar het zwarte paneeltje er op lijmen.
Sch.... waar is mijn secondelijm. O gevonden zit vastgelijmd op mijn bureau. Dat word er af steken met een beitel.

Gelukkig hebben we nog een tube liggen.

IMGP5735.jpg

Ja paneel is klaar alleen heb ik het gevoel dat ik iets niet goed gedaan heb.
Gr........ verkeerd om. Ahum gelukkig kan ik het op de linker kant monteren.

Morgen maar een nieuwe maken "en dan goed opletten met lijmen".

IMGP5739.jpg

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Gefeliciteerd, Tath. Felicitaties 1
Tath TATH Singularity Beast III Rebuild Gallery & Build Logs 35
coolfris Gefeliciteerd Tath! Felicitaties 12
Tath TATH Deskbuild "Lost" Gallery & Build Logs 553
Tath TATH \ Caselabs TH10 + ped. Hill 7.9 Gallery & Build Logs 647
Tath Even voorstellen TATH Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
HighFlow HighFlow Black Friday 2024 is gestart HighFlow Computer Cooling Shop 0
SeaShark Mogelijk SK-UNI 120D Distroplate D-RGB - Black Edition te kopen? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
HighFlow Black Friday 2023 Extra Black Friday Deals! HighFlow Computer Cooling Shop 0
HighFlow Black Friday 2023 is hier: 24% Korting op ALLE EKWB items @ HighFlow.nl HighFlow Computer Cooling Shop 1
TinusB CableMod RT-Series PRO ModFlex Cable Kit for ASUS and Seasonic – BLACK / SILVER HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy Black Friday deal 2022, start vandaag! HighFlow Computer Cooling Shop 6
Wasmachineman_NL EKWB EK-STC Classic 16/10 Black Gezocht 7
E Corsair 7000D Black and Blue Gallery & Build Logs 0
Freddy HighFlow Black Friday 2021 HighFlow Computer Cooling Shop 3
Jason Corsair PRE-BLACK FRIDAY Deal! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
N Lian Li Black Thumbscrews TS-01 Verkocht 0
Jason Op voorraad: EK-Classic InWin 303EK D-RGB – Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason RESTOCK! Black Ice radiators HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Alphacool Cape Cora HF 642 Konvekt - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Arterial Dual 560mm Water-Box - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason XSPC RayStorm EDGE ARGB CPU Waterblock INTEL & AMD - Silver or Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Silverstone IceGem 360 AIO CPU Liquid Cooler ARGB - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Watercool MO-RA3 External Radiators - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Arctic BioniX P120 A-RGB PWM fan - 120mm - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Jonsplus i100 Pro Mini-ITX Case / Tempered Glass / Black / Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li ST120 RGB PWM Fans, Triple Pack incl. Controller - 120mm, Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Jason Lian Li LANCOOL II Mesh RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Inno 3D Ichill Black verplaatsen in The Tower T900 ?? Cases en Modding 3
Jason Singularity Computers Arterial Dual 560mm Water-Box - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li PC-O11 Dynamic XL (ROG Certified) - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Terug op voorraad! Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - Black Window HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Jason Barrow Supreme Infinity Mirror CPU Waterblock, LRC 2.0 RGB, AM3/ AM4 and Intel 115x / 1200 - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair iCUE 5000X RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Noiseblocker NB-eLoop X B12-PS ARGB - 120mm - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Alphacool Eisbaer Extreme liquid CPU cooler 280 - black edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Vector FE RTX 3090 D-RGB - Silver and Black Special Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Slader noiseblocker NB-ELOOP X B12-PS ARGB BLACK EDITION - 120MM HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Spectre 3.0 - Black & Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
ShockRaver [Te Koop] BarrowCH Boxfish series Acrylic Square Digital RGB Tank Reservoir 150mm - Black Verkocht 1
Jason EK-Quantum Vector FE RTX 3080 D-RGB The Special Edition - Black or Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason DarkSide 5v 3-pin D-RGB 2-Way or 3-way splitter cables - Jet Black Sleeved HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX - Black or Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason PHANTEKS Evolv Shift Air 2 Mini-ITX Case, Mesh Panel - Black or Grey HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan