• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Swifttech apogee GTZ lekt bij fittingen

Strict

Member
heb net me WC ingebouwd, tijdens het lektesten zie ik dat CPU block lekt bij de fittingen.

Het zijn schroeffittingen van feser.

had ze eerst met de hand vast gedraaid ze zaten nog wat losjes, toen ik met een tangetje echter beter vast had gedraaid lekten ze nog weliswaar iets minder heveg maar nog steeds. :(

waar kan dit aan liggen, zitten die schroef fittingen gewoonweg niet strak genoeg of passen ze niet?

hoop niet dat cpu block niet goed is maar lijkt me stef aangezien het bij de fittingen lekt.
 
schroeffittingen zijn speciaal gemaakt voor bepaalde maten slang....
dus niet alleen de binnenmaat maak ook de buitenmaat als dat bij mekaar klopt dan zou je goed moeten zitten..
zorg wel dat de slang helemaal goed tot op het einde van de schroeffitting zit (hij niet meer verder kan)
 
Blokken van Swiftech hebben een G1/4" schroefdraad dat afwijkt van de meeste fittingen.
Vandaar dat ze hun eigen fittingen meeleveren.

Als je andere fittingen erop wilt draaien, is het veiligste als je eerst een adapter in draait:
Bitspower G1/4" Silver Shining ST Transfer Adapter

Maar je ziet vaak dat mensen dat niet doen en toch direct andere fittingen zoals die van Feser erin draaien.
Ik weet niet hoe zij het waterdicht hebben gekregen..



maar die gtz is toch ook gewoon g1/4 en de fittingen ook dus eigenlijk moet het dus gewoon passen?

ik had er totaal geen problemen mee gewoon met de hand vastgezet en dat was het
 
ja kan proberen met teflon tape wat ik wel vervelend vind is dat het niet vermeld staat in de webshop terwijl het een bekend probleem is. zeer vervelend als het de eerste keer is als je WC inbouwd
 
ik snap het dan niet hoor de schroeffittingen hebben allemaal een O ring aan de onderkant ook al zou het schroefdraad niet helemaal lekker op elkaar afsluiten dan zou de flink aangedrukte O ring toch gewoon het beetje waterd"druk" tegen moeten houden of zie ik het nu verkeerd??
en ja teflon tape is een idee doe het alleen niet tot "te diep" want je wilt niet dat er evt een stukje teflon tape in je loop beland blijft hij strakt "hangen" in de acelerator plate en moet je de hele boel uit mekaar slopen omdat je "geen performance" hebt :)
 
heb geprobeerd zo vast mogelijk te krijgen. ook dan lekt die maar alleen als de pomp op een hoger vermogen draait. de O-ring van de fittingen kan de druk die de pomp levert warschijnlijk niet aan. ik ga morgen wel wat teflon tape halen bij de bouwmarkt als het daar niet mee lukt dan zal ik van die transfer adapters moeten halen.

en de reden dat het met killerbee wel prima gaat is wellicht omdat zijn pomp minder druk levert waardoor een O-ring voldoende is.
 
Swiftech zijn een beetje aparte figuren op het gebied van waterblokken, zij maken een soort uitsparing om het gat waar je fitting in moet heen waar de flens van de fitting in moet vallen.

Dit geheel moet dan afsluiten met de o-ring die zij bij de fittingen leveren, daarom levert Swiftech als 1 van de weinige altijd fittingen bij hun blokken.

De oplossing is de o-ring van je gekochte (in jouw geval Feser) fittingen en dan extra nog eens de o-ring die op de Swiftech fitting zit te gebruiken.

Het kan zijn dat de schroefdraad op de Feser fitting hierdoor wat aan de korte kant wordt.

Een betere raad is om Swiftech blokken links te laten liggen, er zijn tegenwoordig zoveel goede of nog betere alternatieven.

Ga a.u.b. niet lopen klooien met teflontape, dit is om aansluitingen gasdicht te maken, het heet niet voor niets gastape.

Het kan makkelijk dat er deeltjes van deze tape in je waterloop tercht komen met alle gevolgen vandien.
 
Over smaak valt niet te twisten Freddy, ze zijn zeer zeker niet lelijk maar qua prestaties zijn er tegenwoordig zat blokken die ze evenaren of zelfs nog beter zijn.

De oplossing met het Bitspower tussenstukje is ook zeker een hele goede.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
vincent swifttech waterblok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
P [ TKA ] Watercooling materiaal ( EK, swifttech, bitspower , cpu , gpu blocks ... ) Verkocht 1
E [VERKOCHT] swifttech MCP-655 + EK D5 X-TOP Verkocht 3
I [Gezocht] Swiftech Apogee Drive 2 Gezocht 2
DBRichard [VERKOCHT] Swiftech Apogee XL2 CPU Waterblock with Iris ALED controller Verkocht 1
J vraag over Apogee Drive II Waterkoeling 1
W Swiftech Apogee GTZ blackplate Waterkoeling 2
J Swiftech Apogee XL HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
T swiftech apogee drive II sterk genoeg of niet? Waterkoeling 11
I rampage 4 extreme X socket Swiftech Apogee HD Gold Waterkoeling 5
MASTERBLASTER [IN-ACTIVE] heeft iemand nog een setje van swiftech apogee gtz liggen!! Gevonden 0
R Swiftech Apogee Drive II HighFlow Product Suggesties en Nieuws 33
W Apogee XT & Socket 2011 Waterkoeling 3
Luculenus [VERKOCHT] Apogee HD met LGA2011 mounting kit. Verkocht 16
Freddy Swiftech Apogee HD CPU Block - GOLD - LIMITED EDITION HighFlow Product Suggesties en Nieuws 14
thiesggb Swiftech Apogee HD waterkoelblok voor LGA2011 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
W Swiftech Apogee GTZ mount voor S1156 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
AceBaran [REJECTED]Swiftech apogee XT Verkocht 5
brianos Swiftech Apex Ultima set, nieuwe versie met Apogee XT of niet? Waterkoeling 4
G Swiftech apogee xt Waterkoeling 4
H Apogee xt + i7 930 Advies Waterkoeling Setup 4
vincent Swiftech nieuwe Apogee XT HighFlow Product Suggesties en Nieuws 34
M Apogee GTZ s1156 mounting HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Blackruby Apogee GTZ Ci7. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Thierry Swiftech Apogee Drive 350 Waterkoeling 10
Thierry Swiftech Apogee Drive 350 Waterkoeling 0
S Temperaturen i940 @ 3.8Ghz, Apogee GTZ+TFC240+P12-1300+MCP355 Waterkoeling 23
Sp33dFr34k Apogee GTZ montage Waterkoeling 14
Source DDC355 ''Gold'' Top & Apogee GT Copper Bracket Waterkoeling 34
coolfris Apogee GTZ HighFlow Product Suggesties en Nieuws 20
vincent Nieuwe cpu block Swiftech Apogee GTZ Waterkoeling 9
arwin74 [VERKOCHT] swiftech gtz s775 Verkocht 5
Xtrafresh 1156 kit voor GTZ HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
D swiftech GTZ spacer ertussen? Waterkoeling 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan