• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Swiftech H220 hulp gevraagd

robert4392

New member
Ik heb zo'n anderhalve maand geleden een all in one processorkoeler gekocht van Swiftech de H220, ik had hier namelijk verschillende goede reviews over gelezen. Nu zit ik alleen met het probleem dat deze naar anderhalve maand extreme temperaturen niet meer kan verwerken mijn radiator blijft volledig koel al.

Nu heb ik met realtemp de temperatuur opgenomen en geeft aan dat deze over de 90+ graden komt waar voorheen deze onder 100% load met prime95 amper de 50 graden zou halen.
Ik heb de kast open gehad en mijn koelblok voelt warm aan, en de tubes zijn bijna volledig in te knijpen en mijn vermoeden is dat deze bijna leeg zijn.

Mijn vraag is nu hoe kan het dat een all in one processorkoeler die in de fabriek gevuld zou horen te zijn naar anderhalve maand al leeg of bijna leeg kunnen zijn, wanneer er aangegeven wordt dat de vloeistof maar eens in de plusminus 3 jaar bijgevuld hoeft te worden liggend aan de binnentemperaturen.

Kan het zijn dat mijn processorkoeler defect is, zou het mogelijk zijn dat hij lekt terwijl ik absoluut niks hieraan gemerkt heb geen vocht of damp in de kast te vinden. Wat moet ik doen?
 
Dat je een slang in kan knijpen wil niet zeggen dat er niets in zit. Het oppervlak dat je in knijpt is zo klein, dat het achterliggende volume zich makkelijk kan verplaatsen.

1. Heb je de beschermende folie aan de onderzijde van het blok wel verwijderd?
2. Heb je het blok al eens opnieuw gemonteerd en daarbij goed opgelet dat alles evenredig vastgedraaid zit (eerst 3x draaien per schroef, daarna kruislings evenredig vaster draaien)?
3. Hoeveel koelpasta heb je gebruikt?

Verder is het voor ons wel erg handig om te weten over wat voor hardware we spreken. In ieder geval qua case, moederbord en processor.
 
1. De beschermende folie aan de onderzijde was verwijderd
2. heb zojuist het blok opnieuw gemonteerd, heb uw aangeraden manier aangehouden, kom uiteindelijk met een aantal schroefslagen niet uit en een zit eerder vast dan de andere.
3. een hoeveelheid die te vergelijken is met de grootte van een rijstkorrel.

De hardware waar ik mee werk is:
Kast: Coolermaster HAF 932 (aangeschaft 2008 geloof dat er nieuwere modellen zijn) edit: zijkant 200mm, achterzijde 140mm, voorzijde moet een nieuwe in, bovenzijde 2x 120mm. alles blaast in de kast op de radiator na (bovenzijde).
moederbord: Asus Maximus VI Formula
CPU: i7-4770k (tot zover onovergeklokt)
GPU: GTX690

Wat mij opviel tijdens het loshalen van het koelblok viel het mij op dat er vlekken op het koper zijn gekomen door de hitte rond de houder van de processor.
Ook heb ik in mijn BIOS gekeken hoe het stond met de pomp, deze draait nu sneller dan die in eerste instantie deed, nu zit hij namelijk rond de 8-900 rotaties in plaats van de 5-600 die eerst gemaakt werden.

Edit: na directe test van koelvermogen direct negatieve resultaten, temperaturen stijgen vrijwel direct naar over de 90 graden wanneer ik deze opmeet met realtemp.
 
Zou het ook een mogelijkheid zijn dat de sensoren kapot zijn? zojuist de koeler er weer eens vanaf gehaald foto's gemaakt en opnieuw bevestigd. Als ik naar de temperatuur voelde van de CPU was er niks aan de hand iets of wat warm maar niet echt. Foto's die zijn gemaakt post ik zometeen.











Added after 31 minutes:

Nog een screenshot van realtemp en coretemp
 
Laatst bewerkt:
Ook heb ik in mijn BIOS gekeken hoe het stond met de pomp, deze draait nu sneller dan die in eerste instantie deed, nu zit hij namelijk rond de 8-900 rotaties in plaats van de 5-600 die eerst gemaakt werden.

Volgens Swiftech produkt pagina hoort de pomp minimaal 1200rpm te draaien. Hoe heb je de pomp precies aangesloten? Direct op CPU fan header, of met de splitter?

Oh en je geheugen modules zitten verkeerd? slot #1 en #3 voor dualchannel
 
De pomp zit direct op de CPU fan header aangesloten, met de twee fans op de optionele CPU fan aansluiting. Volgens de manual zou dit geen verschil uit moeten maken met de splitter, die zou alleen aanwezig zijn voor handigheid om alles op een aansluiting te plaatse wanneer er geen ruimte is op het moederbord.

Edit: heb ondertussen ook contact opgenomen met de Swiftech customer service, waarschijnlijk zal ik de kit op moeten sturen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
volcom Swiftech MCP30 G1/4-OP compatible replacement outlet for H220-X HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
volcom keuze tussen swiftech h220-X en custom loop Waterkoeling 9
A Swiftech H220 pomp is verbrand dik probleem. Waterkoeling 5
S swiftech h220 pomp draait soms niet ! Waterkoeling 8
F Swiftech H220 Luchtbellen Waterkoeling 1
P Swiftech H220 CPU en Videokaart Waterkoelen. Advies Waterkoeling Setup 8
P Swiftech H220 Fan Snelheid. Waterkoeling 2
R Swiftech H220 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 27
N [VERKOCHT] 2x Swiftech Micro Reservoir Verkocht 1
I [Gezocht] Swiftech Apogee Drive 2 Gezocht 2
M Swiftech MCP35X Pump start niet gelijk Waterkoeling 2
DBRichard [VERKOCHT] Swiftech Apogee XL2 CPU Waterblock with Iris ALED controller Verkocht 1
M Swiftech H220X2 uitbreiden naar Formula XI MB chipset Waterkoeling 60
XenoMorpH [GEZOCHT] Swiftech MCR320-QP-K Gevonden 0
V Swiftech h240x2 prestige werkt niet na installatie! HighFlow Computer Cooling Shop 5
Bas9466 Verschil tussen de Alphacool D5 en de de Swiftech D5 pompen Waterkoeling 6
R Aansluit advies EVGA GeForce GTX 980 Ti Hydro Copper op Swiftech H220X Advies Waterkoeling Setup 1
M Swiftech H220X CPU Liquid Cooling Kit Lek Waterkoeling 2
D Swiftech MCR140-X drive Waterkoeling 8
D Advies Swiftech 240X i.c.m. Enermax Fulmo Waterkoeling 9
Freddy Swiftech H140X, H220X en H240X uit voorraad leverbaar! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Michel Swiftech MCP35X maakt meer geluid Waterkoeling 8
S Swiftech KOMODO GTX 980 waterblocks HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
S Swiftech H240x Loop expansie Waterkoeling 2
Freddy Swiftech MCR140-X en H140-X HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Thieutje Swiftech H240X Advies Waterkoeling Setup 9
T Swiftech H220X en H240X op voorraad bij HighFlow! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 20
DaGreatRV Swiftech MCP35x PWM regeling issue Waterkoeling 2
W Swiftech Apogee GTZ blackplate Waterkoeling 2
J Swiftech Apogee XL HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
T swiftech apogee drive II sterk genoeg of niet? Waterkoeling 11
P [VERKOCHT] Swiftech MCP35XWT Verkocht 3
S [IN-ACTIVE] Swiftech Komodo 7970 Koelblokken Verkocht 6
M Swiftech H320 pomp maakt herrie Waterkoeling 2
Source Swiftech HD7970 accesoires HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
D swiftech h320 loop uitbreiden Advies Waterkoeling Setup 1
R Swiftech TruFlex Tubing Black/White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
F Roest gevonden op Swiftech H320 Waterkoeling 2
I Swiftech H320 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 14
VoYaGeRTM 2x Swiftech 35x houden of 1x D5? Waterkoeling 2
Zwelgje Swiftech Komodo 780 en Titan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
N Swiftech MCP655-PWM-DRIVE 12v HighFlow Product Suggesties en Nieuws 26
WiSK Swiftech 8 Way PWM Splitter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 21
I rampage 4 extreme X socket Swiftech Apogee HD Gold Waterkoeling 5
canonchiel [VERKOCHT] Asus 7970 met Swiftech Komodo+backPlate Verkocht 16
S Swiftech MCP655 pomp kapot? Waterkoeling 15
Luculenus [IN-ACTIVE] Swiftech MCP35X2-BK (Dual) Pump - Black met reservoir. Verkocht 4
J Swiftech Maelstrom-35X 5.25 Dual Bay HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
ChillPascal Swiftech MCP35X2 Housing White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
psyduck170 [VERKOCHT] Swiftech Komodo 7970 Verkocht 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan