• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Swiftech Apogee Drive II

Krijg het idee dat je, als je je ram ook wc'd, gaat lopen prutten met de slangroute :p vroegah kon je zo mooi vanuit t midden van je cpu blok met een 90gr naar je ram, nu zit het wel erg dicht op elkaar allemaal.. Voor de mooigheid zou ik een ander blokje nemen :woot
 
Swiftech Apogee Drive II LGA1156 backplate/bracket (van LGA2011)

Ik heb momenteel een Swiftech Apogee Drive II koelblok op mijn 3930K zitten. Nu ga ik overstappen naar 1155 en nou vroeg ik me af of er losse 1155 brackets zijn waardoor ik de Swiftech kan blijven gebruiken?
Net zoals bij de H100 als het ware, waarbij de uitsparingen op het koelblok van de H100 breed genoeg zijn voor montage op 2011 en 1155 moederborden. Nu zou ik dan alleen een bracket set nodig hebben.
 
Dank je voor de dislike.

Of je gebruik kunt maken van de brackets van een bestaande koeler, zal je zelf maar moeten uitvogelen. Testen en je weet het.
Whoops! Es tut mir leid. Een iPhone en grove vingers werkt niet altijd even subtiel ;)

Ja ik dacht misschien dat iemand de backplates van koelers al eens had uitgewisseld en daar dan enige ervaring had. Het lijkt mij namelijk vrij logisch.
Backplate -> standoffs -> veertjes ->moertjes die het block vast houden
 
Via deze weg wil ik mede mijn positiviteit uit spreken over de Swiftech APogee Drive II. Echt een TOP koeler en het feit dat de pomp geintegreerd is, is voor mij een grote plus! (uiteraard begrijp ik dat ik bij een pomp defect ik ook gelijk mn koelblock kwijt ben, maar we gaan van het positieve uit) Ik koel alleen de CPU en mijn 3930K komt op mijn hoogste OC 5GHz tijdens een bench, niet hoger dan 65c op de warmste core. Daarbij is de pomp ook nauwelijks hoorbaar. Kan ik dus iedereen aan raden.

Echter heb daar toch een vraag over. Ik heb nu socket 2011 en ga ik naar 1155. Nu vroeg ik mij af of er misschien gekeken zou kunnen kijken of de afstanden van de montage punten tussen de 2011 en 1155 op de Apogee gelijk liggen en daarmee vastgesteld wordt dat alleen het montage materiaal het verschil is in de Apogee voor 2011 en die voor 1155? Of heeft iemand daar de weet al van?
 
Via deze weg wil ik mede mijn positiviteit uit spreken over de Swiftech APogee Drive II. Echt een TOP koeler en het feit dat de pomp geintegreerd is, is voor mij een grote plus! (uiteraard begrijp ik dat ik bij een pomp defect ik ook gelijk mn koelblock kwijt ben, maar we gaan van het positieve uit) Ik koel alleen de CPU en mijn 3930K komt op mijn hoogste OC 5GHz tijdens een bench, niet hoger dan 65c op de warmste core. Daarbij is de pomp ook nauwelijks hoorbaar. Kan ik dus iedereen aan raden.

Echter heb daar toch een vraag over. Ik heb nu socket 2011 en ga ik naar 1155. Nu vroeg ik mij af of er misschien gekeken zou kunnen kijken of de afstanden van de montage punten tussen de 2011 en 1155 op de Apogee gelijk liggen en daarmee vastgesteld wordt dat alleen het montage materiaal het verschil is in de Apogee voor 2011 en die voor 1155? Of heeft iemand daar de weet al van?

Ik ben ook aan het overwegen om voor mijn nieuwe build de Swiftech Apogee Drive II aan te schaffen. Heb een Lian Li V750WX en dan is het alleen een kwestie van ruimte vinden voor RES en RAD. Vraag me wel af wat jouw ervaring is met de vibraties van de pomp. Blijft het allemaal goed vastzitten? Of moet je het eens in de zoveel tijd aandraaien. In ieder geval goed om te lezen dat de pomp nauwelijks hoorbaar is.
 
Ik heb de pomp te kort gehad om daar een eerlijk antwoord op te geven. Maar het is sowieso verstandig eens in de zoveel tijd de boel even te controleren en/of aan te draaien.
De Apogee heeft er bij mijn setup drie maanden op gezeten en bij het demonteren zat deze nog net zo vst als bij de montage.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
I [Gezocht] Swiftech Apogee Drive 2 Gezocht 2
T swiftech apogee drive II sterk genoeg of niet? Waterkoeling 11
Thierry Swiftech Apogee Drive 350 Waterkoeling 10
Thierry Swiftech Apogee Drive 350 Waterkoeling 0
DBRichard [VERKOCHT] Swiftech Apogee XL2 CPU Waterblock with Iris ALED controller Verkocht 1
W Swiftech Apogee GTZ blackplate Waterkoeling 2
J Swiftech Apogee XL HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
I rampage 4 extreme X socket Swiftech Apogee HD Gold Waterkoeling 5
MASTERBLASTER [IN-ACTIVE] heeft iemand nog een setje van swiftech apogee gtz liggen!! Gevonden 0
Freddy Swiftech Apogee HD CPU Block - GOLD - LIMITED EDITION HighFlow Product Suggesties en Nieuws 14
thiesggb Swiftech Apogee HD waterkoelblok voor LGA2011 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
W Swiftech Apogee GTZ mount voor S1156 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
AceBaran [REJECTED]Swiftech apogee XT Verkocht 5
brianos Swiftech Apex Ultima set, nieuwe versie met Apogee XT of niet? Waterkoeling 4
G Swiftech apogee xt Waterkoeling 4
vincent Swiftech nieuwe Apogee XT HighFlow Product Suggesties en Nieuws 34
vincent Nieuwe cpu block Swiftech Apogee GTZ Waterkoeling 9
N [VERKOCHT] 2x Swiftech Micro Reservoir Verkocht 1
M Swiftech MCP35X Pump start niet gelijk Waterkoeling 2
M Swiftech H220X2 uitbreiden naar Formula XI MB chipset Waterkoeling 60
XenoMorpH [GEZOCHT] Swiftech MCR320-QP-K Gevonden 0
V Swiftech h240x2 prestige werkt niet na installatie! HighFlow Computer Cooling Shop 5
Bas9466 Verschil tussen de Alphacool D5 en de de Swiftech D5 pompen Waterkoeling 6
R Aansluit advies EVGA GeForce GTX 980 Ti Hydro Copper op Swiftech H220X Advies Waterkoeling Setup 1
M Swiftech H220X CPU Liquid Cooling Kit Lek Waterkoeling 2
D Swiftech MCR140-X drive Waterkoeling 8
D Advies Swiftech 240X i.c.m. Enermax Fulmo Waterkoeling 9
Freddy Swiftech H140X, H220X en H240X uit voorraad leverbaar! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Michel Swiftech MCP35X maakt meer geluid Waterkoeling 8
S Swiftech KOMODO GTX 980 waterblocks HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
S Swiftech H240x Loop expansie Waterkoeling 2
Freddy Swiftech MCR140-X en H140-X HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
volcom Swiftech MCP30 G1/4-OP compatible replacement outlet for H220-X HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Thieutje Swiftech H240X Advies Waterkoeling Setup 9
T Swiftech H220X en H240X op voorraad bij HighFlow! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 20
volcom keuze tussen swiftech h220-X en custom loop Waterkoeling 9
DaGreatRV Swiftech MCP35x PWM regeling issue Waterkoeling 2
P [VERKOCHT] Swiftech MCP35XWT Verkocht 3
S [IN-ACTIVE] Swiftech Komodo 7970 Koelblokken Verkocht 6
M Swiftech H320 pomp maakt herrie Waterkoeling 2
Source Swiftech HD7970 accesoires HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
A Swiftech H220 pomp is verbrand dik probleem. Waterkoeling 5
R Swiftech H220 hulp gevraagd Waterkoeling 8
D swiftech h320 loop uitbreiden Advies Waterkoeling Setup 1
R Swiftech TruFlex Tubing Black/White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
F Roest gevonden op Swiftech H320 Waterkoeling 2
S swiftech h220 pomp draait soms niet ! Waterkoeling 8
I Swiftech H320 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 14
VoYaGeRTM 2x Swiftech 35x houden of 1x D5? Waterkoeling 2
Zwelgje Swiftech Komodo 780 en Titan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan