• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

SubZero Cube

er is geen optimale flow.

het is eerder een samenstelling van je gehele situatie, een langzaam gaande loop kan net zo goed koelen als een snel gaande loop, vaak is het verschil nihil!

maar je headpressure is wel belangrijk, zonder een degelijke dump heb je ook geen acceptabele flow, een phobya pompje is in dit project echt uitgesloten! je slangen/fittingen combinatie is perfect (3/8e is gewoon het beste kwa groote 1/2e is voor het oog ;) )

dat je alphacool het volhoud in die 9 meter spiraal is helemaal correct omdat die combinatie van opvoerhoogte + aantal liters per uur helemaal toppie is!
 
ben eventjes op zoek gegaan naar info en het lijkt erop dat die alphacool vpp655 een D5 pomp is, verbruikt meer en heeft 3.7 meter pressure head op 12V die phobya zijn idd veel minder sterk.

Maar ik had zo gerekend, die spiraal is de hel om door te pompen dus daar een sterke pomp op.

De andere loop is de koeling van peltiers, bijna geen weerstand door 4 cpu koelers en 8 mm tube als ik het stroompje in het reservoir bekijk lijkt dit ook voldoende door te stromen, een gestadige goede flow

De laatste loop is die van de graphiccards en zo en hier zou ik werken met 10 mm tube naar verdeelblokken en daar doorverdelen naar 8 mm tube, 1 naar de graphische kaarten, 1 naar de hdd's en 1 naar de ram, ik ga ervan uit dat hier niet zoveel weerstand op zal zitten en dat dit ook goed zal draaien zelf op een phobya pomp, ik kan natuurlijk mis zijn, maar onderaan mijn systeem heb ik een zee van ruimte om eventueel een zwaardere pomp op te zetten. ik zal eens moeten testen met die flow meter ertussen en zien hoeveel flow ik genereer.
 
UPDATE: het leuke werk

Weeral druk bezig vandaag!!!

Zonet mijn neopreen gesneden voor een alphacool nexxxos SP3 block en we gaan het moederbord zometeen waterproofen!!!

Ik den dat ik geen slecht werk geleverd heb om condens op mijn blok te vermuiden met een beetje geluk, kan er niks van lucht meer aan!!!

Heb ook mijn block gelapt, geloof het of niet maar heb zeker 20 minuten met p400 nodig gehad om hem vlak te krijgen voor ik met zachter papier kon starten, het middelste, middelste punt lag een stukje naar binnen, nou net waar de cpu het warmst krijgt. Goed werk alphacool, maar bij deze mooi opgelost.

DSC_3115.jpg
DSC_3116.jpg
DSC_3117.jpg
DSC_3118.jpg
 
Het is nacht dus UPDATE TIME

Vandaag mijn eerste keer een moederbord geisoleerd voor subzero temps: :hmm

Hopelijk heb ik het goed gedaan, mocht het niet zo zijn, by all means laat het even weten, heb er uren over gedaan dus het is me een fototje waard.

DSC_3120.jpg

alles mooi afgedekt en ingespoten met plastic spray

DSC_3124.jpg

dan een stukje neopreen gesneden op maat van die houder achteraan en het midden hiervan mooi opgevuld met kneedbare gom

DSC_3126.jpg

Dan de voorzijde

DSC_3130.jpg

Alles mooi ingepakt en opnieuw ingespoten met plastic spray

DSC_3132.jpg

Dan de kneedbare gom :098: , OHHH mYYYYY GOODDDDD is dat een tijdrovend werk, temeer daar ik geen ervaring heb en niet weet hoe hoog die gom moet komen, blijkt dus niet te hoog want dan sluit je koelblok niet goed genoeg, en ik had tot overmaat van ramp een stukje neopreen om de rest van de onderzijde af te dekken, dat heb ik dus niet kunnen gebruiken, ik heb gewoon de gom ook aan de zijkant van het koelblok gedaan onderaan om zo een luchtdicht geheel te maken.

DSC_3135.jpg


en zo ziet het er dan uit als het gemonteerd is, ik hoop alleen maar, en ik hoop het echt dat mijn contactoppervlak echt perfect is!!!!!

DSC_3138.jpg

Zover ben ik dus vanavond, dit is het geheel voor ik ga slapen, morgen is er weer een dag :)))

DSC_3140.jpg

DSC_3144.jpg

Slaap lekker allemaal!!!!!!!!!!!!!!! :icon_lol:
 
UPDATE... voor we een weekje pauzeren

Hallo allemaal,

Een weekje pauze want het is even wachten op de bestelling.

De build is bijna volledig in mekaar gezet maar doordat ik op het laatste moment heb beslist van met acrylic tubing te werken moet ik even wachten op mijn aankopen voor ik de laatste hand kan leggen op het geheel.

Ik zit wel nog in de knoop met de kleur van mijn koelvloeistof, ik wil graag iets uv oplichtends voor de vloeistof ( ik heb gekozen voor blauw en rode leds in al mijn ventilators) ik dacht aan uv blauw, maar zag nog wat aurora dingen van mayhems en ik kan maar niet beslissen, alle voorstellen zijn dus meer dan welkom, laat maar komen :)

Nog een aantal fototjes van hoever we nu al staan, ga me toch eens moeten toeleggen op mijn artistiek fototalent om eens toffe fotos te maken want hier heb ik dus geen kaas van gegeten.

Ik schat dat ik nog een 20 tal uurtjes werk nodig heb dus dit gaat perfect in de kerstvakantie, moet wel werken maar aangezien ik eraan verder sleutel op mijn werk komt dit dus heel goed uit.

Heb ondertussen al mijn plannen op tafel gelegd voor een steampunk project. 4 moederborden in een 17 de eeuws schilderij frame van om en bij 1 meter op 1 meter en dit graag gekoeld met een chiller of phase change, moet dit nog eens verder bespreken met X tripiot. en als dat niet lukt dan zal het wel terug een tec chiller worden. Hardware is alleen zo duur grrrrr...... ik zal me moeten behelpen met core duo of q6600 want de build alleen al zal teveel geld kosten. maar niet getreurd dit overklokken is ook nog altijd heel leuk!!!

Goed terug naar mijn subzero Cube... picture time....

DSC_3154.jpg

3101.jpg

DSC_3147.jpg

DSC_3149.jpg

DSC_3151.jpg

DSC_3153.jpg

DSC_3152.jpg
 

Bijlagen

  • DSC_3155.jpg
    DSC_3155.jpg
    62,6 KB · Weergaven: 1
  • 3100.jpg
    3100.jpg
    64,8 KB · Weergaven: 5
@ skyrip

Er zitten een koperen tussenplaatje tussen de spiraal en het tec element, ongeveer 1,5 mm dik, het is wel niet gesoldeerd maar wel geklemd door het koelblok, onder dit plaatje en tussen de voegen zit dan warmtegeleidende pasta van 10W/mk en op het plaatje naar het tec en aan de bovenkant zit een koelpasta die liquider is van 5W/mk. Ik heb mijn totaalverbruik via een stroommeter eens gemeten en de tecs verbruiken nu 320 W dus ik vermoed dat mijn koelvermogen ook zo iets is, er witten 2 maal 12715 tussen en 2 maal 12710 ik denk dat ik de 12710 nog ga vervangen door de 12715, aangezien mijn powerunit 720 W kan leveren maximaal en daar ben ik dus nog lang niet aan, of misschien neem ik jou tec chiller die ik van je gekocht heb wel in gebruik, ik zou best nog 4 tecs erbij kunnen koppelen als extratje en bevestigen aan een zijde.

@k.3enny
bedankt voor de tip van die liquid ultra. Doet deze het beter trouwens dan artic silver 5?
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan