• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Subtlety - een eerste waterloop

Stamper

New member
??? - een eerste waterloop

Ik ben verliefd! Sindskort ben ik geïnspireerd geraakt om te gaan kijken naar waterkoeling en eindelijk een punt van mijn bucketlist af te strepen namelijk: 1 supermooie desktop build bouwen! Alleen, na wat meten kwam ik erachter dat mijn huidige kast (de Fractal Design Define R4) totaal niet geschikt is voor waterkoeling. Nu kan ik natuurlijk met een zaag en schroefmachine aan de gang, maar gezien de plaatsing van de top exhausts en andere onderdelen zou dit praktisch een compleet nieuwe kast worden. Voor een eerste build leek dit me wat ambitieus!

Maar na een paar heftige google sessies zag ik haar... De Phanteks Evolv ATX!

Phanteks-Enthoo-Evolv-ATX-Tempered.jpg


Wat een ongelooflijke mooie kast. Voornamelijk de anthraciet grijze versie met tempered glass deed mijn hart net wat sneller kloppen.

Elke nieuwe relatie heeft een wittebruidsperiode, maar na de wittebruidsperiode werden er een aantal problemen duidelijk. De Evolv kan airflow problemen kweken en voornamelijk in de top! Daarnaast keek ik erg op tegen het overlappen van de radiator+fans over het moederbord...

Nieuwe relatie stuk :( Ik wilde meer! Daarom ben ik gaan kijken naar volwaardige fulltowers en mijn oog is gevallen op de be quiet Dark Pro 900!

1-630.708498426.jpg


De focus zal liggen op het bouwproces met de keuzes en minder op een epische, thematisch resultaat. Oftewel, mijn ontdekkingsreis van scratch richting amateur der waterkoeling! De kast stond vast (en ik kwam erachter dat dit geen goedkoop project zou gaan worden..), ben ik serieus gedoken in een waterloop. Mijn eisen:

- Eerst alleen CPU maar uitbreidbaar voor een GPU
- Kwaliteit boven goedkoop. Dus Beyerdynamics i.p.v. goedkoop Philips maar geen Beats waar het logo het duurste is
- Stil
- Koel

Zoals meeste dus een topic geopend hier op het Highflow forum. En ik wil de heerlijke service en vriendelijkheid van zowel de winkel als de community nu alvast hartelijk bedanken. De snelheid waarmee vragen richtin sales@ beantwoord worden is echt geniaal. En de vriendelijkheid en het welkom vanuit de community op het forum is gewoon Fijn. (Ja, de hoofdletter is geen typo).

Linkie link: http://forum.highflow.nl/f40/advies-350-400-cpu-uitbreidbare-loop-expertise-gevraagd-17899/

Zoals elk project is het al overbudget en is de planning al 10x aangepast. Eerst alleen een simpele softtube loop. Toen zag ik een hele mooie externe voeding. En ineens zat er hardtubing in mijn winkelmandje :O. In een week tijd is mijn plan compleet geëxplodeerd en heb ik zowaar een thema bedacht! Deze was eerst simpel en subtiel maar is omgedoopt! De nieuwe is nog een geheim (want ik weet nog niet of mijn wilde plannen gaan werken en wie houd er niet van een verrassing xD)

Het wordt mijn eerste waterloop dus extreem gaat het niet worden. Maar door simpel te letten op de onderdelen, hoop ik dat het een plaatje wordt! Al is het dat eigenlijk al wanneer alleen de kast binnen is... Maar toch gaan we een poging doen om het i.i.g. niet minder mooi te maken met prutswerk haha!


Het plan
Waar zijn we nu? Het definitieve definitieve plan versie 10! En vanaf nu wil ik elke stap hier gaan beschrijven voor iedereen die het leuk vind om te lezen. We gaan:

- De bestaande elektronische onderdelen hergebruiken van mijn huidige build
- Deze overzetten in de nieuwe be quiet! Dark Base 900
- De nieuwe waterloop erin bouwen
- Afhankelijk hiervan mogelijk nog ledstrips erin


Acknowledgements
Als student leer je netjes altijd eer te erkennen aan die wie het toekomt. Dus bedankt Freddy, Xenomorph en Hightower voor het controleren en helpen met het samenstellen van mijn eerste waterloop!


:freddy:


De gekozen waterloop
- EK Supremacy Evo CPU waterblock
- Aqua-Computer D5 Aquabus pomp met EK D5 Acetal Top
- EK PE360 radiator
- EK X3 150mm reservoir

Het design:
IMG_20170113_194156.jpg

Een simpele CPU loop met een kraantje om de loop te legen. Ook komt er 1 fitting voor de softtubing om aan het kraantje en de fillport te bevestigen. Dan kunnen we namelijk een heerlijke flexibele buis gebruiken om te vullen en de loop te drainen.

Gereedschap
Veel gereedschap heb ik nog niet dus dit is direct meebesteld:

- Trechter | Gaat in het buigzame softtubing voor drainen en vullen
- Bending tool | Hulp om constante buigvormen te krijgen tijdens het buigen
- Pijpensnijder | Hulp om heel net een buis af te snijden op maat. Hier zit ook direct een ontbramer op.
- Heatgun | Verwarmen van buizen tijdens het buigen
- Bend cord | Hulp om vervormingen tijdens het buigen tegen te gaan
- Spuitfles | Gezien de andere spullen ga ik deze niet gebruiken om te vullen, maar voornamelijk gebruiken om material schoon te spuiten zodra het binnen is. Denk bijv. aan de radiator
- Externe voeding | Hierbij zit ook een knopje. Dan hoeft niet steeds de interne voeding helemaal los en gehotwired te worden om de pop te bedienen tijdens het vullen. Er zit ook een knopje op om het helemaal makkelijk te maken.
- Mandrels | Om naast de bending tool te helpen voor lastige, complexe bochten
- Meethulp | Van Monsoon zijn dit linialen die je aan elkaar kunt bevestigen om complexe bochten op te meten.

Onderdeel keuzes
- EK PE360 | Een grote radiator past in de bovenkant van de kast dus dat doen we direct goed! Voor de keuze van de radiator heb ik rekening gehouden met: dikte, water restrictie, koelprestatie & airflowrestrictie. Om te voorkomen dat de radiator voor het moederbord hangt, heb ik een max dikte aangehouden van ~4cm. Bij reviews heb ik rond de 1450rpm gekeken aangezien de ventilatoren hierop draaien. Een hele mooie roundup op xtremerigs laat zien dat de Nemesis GTS360 het beter doet dan veel andere slim radiators in Push. Alleen heeft deze radiator een gigantische hoge restrictie. Andere reviews laten zien dat de Alphacool ST30 het beter doet dan de PE360, maar de xtremerigs review spreekt dit tegen. Deze vond ik ook nog eens mooi dus is mijn keuze hierop gevallen. Note: Push+Pull knapt de EK-PE niet erg van op. Met oog op de toekomst ben ik dit ook totaal niet van plan voor mijn topradiator. Als ik het al doe, doe ik dit voor de radiator aan de voorkant. Dit maakt de PE360 in mijn situatie erg aantrekkelijk.

- EK Vardar F2 fans | Deze fans draaien op het relatief stille maar veel luchtverzettende 1450 rpm. 1850 rpm Vardars schijnen toch net hoorbaar te zijn op 100%.

- EK-Supremacy EVO CSQ | Koper is mooi alleen het blok is heel gedetailleerd. De CSQ editie vertroebelt dit een beetje zodat de vloeistof en koper goed doorkomen maar het er niet "druk" uitziet.

- Aqua-Computer D5 pomp | Freddy gaf me keuze tussen de D5 en de DDC. Na wat research blijkt de D5 de stillere van de 2 met een hogere flowrate. De DDC geeft meer druk. Nu is er niet veel weerstand en het plan is dat er ook niet komt op de lange duur. Dus de D5 is de perfecte keus! Ik ben voor de AQ variant gegaan i.v.m. de aquabus aansluiting. In de toekomst wil ik graag de AQ Aquaero 6 LT toevoegen en deze pomp kan hier direct mee praten. Andere PWM D5 pompen schijnen zonder een weerstand mod niet direct goed te gaan met de Aquaero.

- EK X3 150mm reservoir | 150mm reservoir tegen 100mm geeft net even wat meer ruimte deze het vullen en ziet er toch ook wat "flinker" uit. Toch een aparte pomp en reservoir aangezien ik graag een andere D5 pomp wil gebruiken. Maar de combo pomptop is vrij prijzig los. Dan direct maar losse onderdelen aangezien dit toch mijn voorkeur heeft.

- Monsoon EV2 fittingen | Zoals hieronder te lezen is, was ik niet erg te spreken over de afwerking van de EK fittingen. Na nog wat Googlen, viel mijn oog op de EV2 fittingen. Deze lijken niet onder te doen aan de bouwkwaliteit en ik vind ze duidelijk beter afgewerkt. Het concept van de dubbele O-ring + een apart, hard plasticring om alles op z'n plek te houden spreekt me ook erg aan. Achteraf alle moeite dubbel en dwars waard!

Kleine notes:
- Een extra dop voor de zekerkant als de loop gevuld is en het kraantje dicht. Gaat hij toch lekken dan vangt de dop het op.

- Toch softtubing?! Ja ja, dat klopt! Het vullen met rigide buizen lijkt me bijzonder lastig! Daarom, toch wat primochill met een EK-ACF fitting voor op de fillport van het reservoir en op het kraantje voor het respectievelijk legen en vullen van de loop.

- De richtlijn is om niet imperial maten met metric maten te verwisselen. Dus in dit geval 16mm fittings van Monsoon met 16mm OD tubing van CF1 en een silicon bendcord van 13mm voor in de 13mm ID tubing. Geen inches aangezien hier een heel klein verschil in kan zitten en er zaken net niet lekker passen.

Wat was dit uitzoeken toch een leuke bezigheid! Zoveel details, zoveel inlezen en research... mooi deel van elk project :D.

TODO
- waterloop bewonderen wanneer ze binnen zijn
- Waterloop onderdelen klaarmaken
- Waterloop inbouwen
- Bierdrinken en resultaat bewonderen
 

Bijlagen

  • Waterloop design.jpg
    Waterloop design.jpg
    44,7 KB · Weergaven: 4
  • Waterloop design.jpg
    Waterloop design.jpg
    97,4 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
Eerste lading is binnen!

Woo! Kast en de eerste waterkoeling onderdelen zijn binnengekomen! Direct al mijn hardware overgezet en rustig aan gaan spelen met de fittingen en PETG!

De hardware
Intel i5 4690
Sapphire R9 Fury Nitro OC+
Fractal Design Edison 650W PSU
Gigabyte GA-H97-HD3 Mobo
8Gb Crucial Ballistix DDR3

256GB Crucial M550 SSD


De oude build
De Fractal Design R4 heeft netjes zijn werk gedaan om over de jaren heen de hardware te beschermen. Deze zal met pensioen gaan en tweedehands doorverkocht worden.

R4 build.jpg
De R4 stond bekend om de resonantie met de harde schijven. Om dit te voorkomen, heb ik terzijnertijd de HDD cage met elastiek opgehangen. Toen kwam de R9 Fury en werd het wel erg krap xD.

De tussentijde nieuwe build
Waterkoeling of niet, hardware is direct overgezet naar de nieuwe kast. Zoals altijd, was tijdens de transplantie de kamer nogal "chaotisch" :O



Overal meuk.jpg

Ben gegaan voor de standaard Dark Base 900 met een extra glazen zijpaneel. Bij de Pro 900 zit er een lelijk Qi charger ding op de bovenkant. Helaas moet nu ook de extra PWM fan port en de PWM Mobo sense port op de meegeleverde fancontroller missen, maar het is niet anders ^^. Dat was een gafe bovenkant zeker waard!

Glas zijpaneel.jpg

En de nieuwe hardware past mooi in de gigantische Dark Base 900!

Dark Base 900 build.jpg


Eerste ervaringen met rigid tubing
Beetje context: Ik ben een, zoals mijn vader en moeder dat noemen, een zeikerd. De kleinste dingetjes vallen me en ik kan gigantisch obsederen over minimale "imperfecties". Het is niet een kwestie van OCD, ik wil gewoon dat zaken goed zijn en goed gaan. Meer gecontroleerd perfectionistisch!

Hierdoor worstel ik altijd met alles. Niet vanuit obsessie, maar streven naar perfectie. Een leerzamere ervaring is er niet! Dus nu ook met waterkoeling gaat er natuurlijk van alles mis wat ik liever anders zie. Sprong in het diepe, hier kom ik! :D

En toen werd mijn enthousiasme getemperd met vragen...

Met de kast had ik een EK soft & rigid tubing fitting mee besteld. Ook het Alphacool PETG is meegekomen. Voordat de rest komt, kan ik hier alvast mee klooien en oefenen. De fittingen hebben een mooie kleur, maar de geribbelde structuur is erg delicaat. De ribbels zelf zijn erg dun en ook de ruimtes tussen de ribbels. Ook zijn ze vrij diep... Perfect om meuk tussen te krijgen! :p Het metaal is kwetsbaar en makkelijk te vervormen en daarom zijn er ook redelijk wat imperfecties. Het is ook nog eens vernickeld dus er zit een flinke glans in. Dit alles zorgt voor een gemend resultaat.

Het is mooi maar totaal niet gaaf. Ik heb dit geprobeerd te fotograferen, maar ook dit resultaat is gemengd xD.

Puttjes binnen fitting HDC.jpg
Buts schroefdraad HDC.jpg

Puttjes buitenkant HDC 1.jpg
Puttjes buitenkant HDC 2.jpgPuttjes plug.jpg

Er zitten deukjes in de omhulsel, achterblijfsel van de coating in de ribbels & andere ongaafheden die precies in een reflectie goed zichtbaar worden. Ook zat er bij de softtubing fitting vlekjes vloeistof wat waarschijnlijk koelvloeistof is van de CNC machine (alleen in het niet zichtbare deel). Geprobeerd met een nylon borstel en een dremel het weg te poetsen maar dit baatte niet.

Een snelle mail naar Freddy werd ook weer snel beantwoord. Dit is helaas te verwachten met EK fittingen juist omdat de structuur zo teer is. Mijn voorkeur gaat uit naar een alternatief maar met deze specifieke kleur is er (nog) niks te krijgen. De Monsoon EV2 fittingen moeten nog doorkomen en dat lijkt het enige alternatief. Uiteraard niet het einde van de wereld, dus we gaan door!

Uiteraard nog even een stuk buis in de HDC fitting gestoken en het past echt nog net haha. Alleen erg oppassen met het omhulsel (de compressie) want deze krast het PETG bijzonder rap en bij het aandraaien graaft hij zich direct in de pijp met een dikke kras tot gevolg. Opletten dus wanneer alles in elkaar geschroeft wordt zodat geen beschadigingen zichtbaar zijn! Omhulsels niet los laten slingen om de pijp en ook niet verschuiven op de pijp.

De moeilijkheden met rigid tubing zijn goed duidelijk geworden xD.
 

Bijlagen

  • IMG_20170104_224026.jpg
    IMG_20170104_224026.jpg
    76,4 KB · Weergaven: 1
Laatst bewerkt:
Derde lading is binnen!

Wow, na een forum faler poging 2 voor deze update!

De EK fittingen zaten me toch dwars. Geretourneerd naar Highflow en geaccepteerd (nog bedankt!). De Monsoon EV2 fittingen lokten, maar Highflow kon ze helaas niet in aanzienbare tijd leveren. Dus een bestelling bij de buren gedaan! De levering van OC.co.uk is me goed bevallen. Ze doen ook (flink) wat zoetigheid bij hun pakketjes! Wie zou er begonnen zijn... ;)

EV2 fittingen.jpg

De fittingen zijn strak, voelen solide en zijn naar mijn mening beter afgewerkt dan de EK. Bij deze order ook wat andere spullen besteld die of goedkoper waren of niet in de lijst bij Highflow stonden. Zoals deze Bitspower fitting welke "speciaal" verpakt is. Is het een ziplock? Is het geseald? Wat is de bedoeling?! Toch maar de schaar erin gezet en weg ziplock :p.

Rare Bitpower verpakking.jpg


Al met al flink wat metaalwerk binnengekregen. Past erg mooi bij elkaar!

Ijzerwerk.jpg

Vanuit Highflow is het CPU block & reservoir ook al binnengekomen. Direct de pluggen vervangen!

Reservoir met nieuwe doppen.jpg

Al met al flink wat nieuwe goodies binnengekregen vandaag. Zo enthousiast dat ik begon te hikken xD

Nieuwe Goodies van OC.co.uk.jpg

Ook staat mijn desktop normaal direct naast mijn bureau. Het gat is exact 27cm breed maar met het nieuwe zijpaneel en koeling moet deze natuurlijk op ooghoogte komen. Een kast 27cm breed vinden is een.. uitdaging. Maar JYSK heeft een heel mooi stapelbaar schoenenrek! Deze is alleen niet super stabiel, dus direct maar even wat MDF + schroeven + hoekjes + plaatjes gehaald om het 1 en ander te verstevigen. De berg spullen wordt steeds meer!

Zoveel spullen!.jpg

Vierde lading is besteld en onderweg! Zodra deze er is, kan het bouwen beginnen :D
 
Laatst bewerkt:
Hahaha lees ook net het bericht op hardware.info. Mijn gok is dat het nog wel even duurt voordat hij er is zodat ze Vega nét voor kunnen zijn. Dus waarschijnlijk eind Q1 2017.

Maar, hoe bevalt de kast? Is hij net zo spectaculair als hij op dit moment in mijn hoofd is? :p
 
Buizen en bend cord toch aangepast naar Nanoxia CF1. De tube and fitting zijn allebei 16mm OD en niet 1/2" en het bendcord zou hier wat beter in moeten passen. De oorspronkelijke bend cord van Bitspower was "maar" 11mm OD en ik had EK 12mm ID buizen. De verwachting is dat dit bendcord net wat beter past.

EDIT: En een nog goedkopere combinatie door de Nanoxia tubing aan te passen naar de Alphacool.
 
Laatst bewerkt:
Wat een dag... Vandaag voor de kerst heb ik de 3 EK Varder fans van me vriending gehad als kerstcadeau. Ze is een blijvertje!
Varder Fans.jpg

Helaas na het uitpakken, bleken er 2 stuk te zijn. 1 ging heel stroef, alsof de lagers aanliepen en de ander zat een tick in alsof hij van de lagers af was gelopen. Toevallig was ik in de buurt van Highflow, dus direct gemailed of ik langs kon komen. De keien van Highflow hadden bijzonder snel gereageerd waardoor ik binnen 2 uur 2 nieuws fans had. De nieuws fans mocht ik ontvangen van Freddy himself! Super leuk om hem nu echt te ontmoeten! Natuurlijk nog even kort blijven hangen om te praten over kasten...

Want... ik zal moeten bekennen dat ik ben vreemd gegaan. De Phanteks Evolv ATX is een verschrikkelijk mooie kast, máár... na wat objectief googlen bleek deze kast voornamelijk in zijn top wat airflow problemen te hebben:

Evolv ATX Heat/Airflow Issues

Daarnaast is de Evolv eigenlijk nét aan de kleine kant voor een volledige loop. Eigenlijk wilde ik al een fulltower maar kon geen fatsoenlijke kast te vinden. Maar dankzij HardwareCanucks werd ik gewezen op de be quit! Dark Pro 900. Na een heerlijke paar uur Youtuben en Googlen ben ik eruit dat ik toch ga overstappen. Deze kast mist een PSU shroud, maar heeft voor de rest alles!

maxresdefault.jpg


De Evolv heeft iets. De front is gewoon bijzonder. De redenen dat ik toch ben overgestapt:

- Alle ruimte voor allerlei radiatoren overal!
- Het moederbord tray is verstelbaar in hoogte. Zorgt voor een mooier resultaat waar de top radiator niet overlapt over het moederbord
- Geen bekende airflow problemen al is niet helemaal duidelijk of koelperformance vergelijkbaar is met vergelijkbare fans (resultaten in reviews lijken slechter dan evolv, maar de stock fans van de dark pro draaien op "maar" 1000 rpm)
- Onderkant heeft ook een mooie ruimte voor intake/exhaust

Nadelen:
- Minder mooi
- Geen PSU Shroud (ga ik proberen te modden!)
 
Deel 1b met de nieuwe kast is online! Ook wat lastigheden met rigid tubing ontdekt... Damn wat beschadigt dat snel en luistert het allemaal nauw!

Ik heb dat ook met mijn build, eerste keer PETG tubing. Veel buisjes beschadigen, meestal door de afdichtring die je erop schroeft en niet zozeer door het vijlen en zagen.
Maar ik kan je zeggen dat wanneer er vloeistof doorheen loopt, je er helemaal niets meer van ziet ( in mijn geval wit pastel).
 
You've got mail!

Pakketjes van OC.co.uk.jpg

Deel 3 staat online met spullen die binnen zijn gekomen vanuit Overclockers.co.uk. In de tussentijd is er ook een bestelling binnengekomen met het CPU waterblock & reservoir. Hierover komt later nog meer.

EDIT: Ook heb ik alle tekst van de eerste post even bijgewerkt. Alle laatste wijzigingen zijn erin verwerkt en een wat beter lopend en kloppend verhaal.
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
RWB Overstap naar een custom loop Advies Waterkoeling Setup 3
HighFlow Op zoek naar een cadeau voor Vaderdag 2023 en een goede deal? HighFlow Computer Cooling Shop 0
D Welk block voor een 3080 ti Waterkoeling 4
Freddy Plaatjes door een AI laten maken! Algemene Discussies 3
john een rtx 4090 toe voegen Waterkoeling 1
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
Robin Iemand ervaring met een coolermaster masterbox nr600 case en radiatoren? Waterkoeling 14
F Ik zoek een waterblok voor de Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC 11G Waterkoeling 0
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
M D5 pomp start pas na een minuut of 10. Please help! Waterkoeling 3
arwin74 Plexi of alu behuizing voor een enkel 5.25" apparaat Gezocht 0
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
M Wat past in een Meshify 2 XL Waterkoeling 4
Mannekino Is er voldoende ruimte tussen een 16mm OD fitting en ventilator zodat ik geen extender hoef te gebruiken? Waterkoeling 7
Bl4ckj4ck666 Nieuwe videokaart, RTX 3090 FE, heb ik een nieuwe voeding nodig? Hardware & Software 5
M Custom loop in een Fractal nano s Waterkoeling 3
HighFlow HighFlow een weekje op vakantie, van dinsdag 18 augustus tot 25 augustus 2020 HighFlow Computer Cooling Shop 3
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
anub1s18 wat heb je nodig voor een interne usb kabel te maken? Cases en Modding 2
Freddy Fijne jaarwisseling en een goed 2020 allemaal! HighFlow Computer Cooling Shop 4
HighFlow Hardware Info 2020 Countdown 11 december: win een Highflow EK-KIT Classic RGB S240 HighFlow Computer Cooling Shop 1
M Gezocht een AMD backplate voor een supremacy EVO Gevonden 3
Freddy Websites en forum zijn verhuisd naar een nieuwe server, probleempjes? Meldt het hier HighFlow Computer Cooling Shop 11
A Corsair 900D met een klein beetje waterkoeling :p Gallery & Build Logs 39
N Water koeling oplossing voor een AMD 7 Advies Waterkoeling Setup 3
Robin 27 inch 1080P een goed idee? Hardware & Software 0
V Vincent, een mac-user ;) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
Freddy BSOD's door een nieuwe SSD? Update Marvell driver Problemen & Oplossingen 3
Z Advies waterkoeling voor een beginner Advies Waterkoeling Setup 7
Freddy Moeite met het bereiken van jouw Power knop? Alphacool heeft een oplossing :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Fryslanboy Waterkoeling, 2 pompen die in de periode van amper een maand uitstappen Waterkoeling 8
anub1s18 is er een aangerade minimum flow rate? Waterkoeling 2
M Thermaltake PR22-D5 top cap of een complete tube Waterkoeling 1
anub1s18 idee nodig voor kraan op een radiator te mounten voor drain Waterkoeling 5
S Alphacool DC-LT 3600 ceramic 12V DC pump bulk version in een dualloop Waterkoeling 4
M Gezocht een waterkoeling specialist, omgeving Almere Waterkoeling 6
XenoMorpH 2x D5, hoe monsteren op een EK-UNI Pump Bracket Waterkoeling 6
Havvie Koeling wat voelt als een warm bad HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
S Geschiedenis van een Case:Corsair Obsidian 800D van Legendary1985 Gallery & Build Logs 1
D Welke opties zijn er voor een draaibare 90 graden koppeling Waterkoeling 1
Enola beste fan 140 mm voor een rad en airflow? Waterkoeling 11
Freddy Win een Disco PC! van Power Unlimited / ASUS en een beetje van HighFlow :) HighFlow Computer Cooling Shop 0
R is dit normaal voor een D5 pomp? Waterkoeling 10
M Cooling upgrade voor Xbox One faalt een beetje... Overige Koeling 2
R Wat vragen van een beginner Waterkoeling 3
R Custom water loop in een Jonsbo UMX 4 (I7-6700k en gtx 1070/ 1080) Advies Waterkoeling Setup 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan