Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
ik wil die server gaan gebruiken voor storage... oftewel ik wil al mijn software, films, muziek en foto's opslaan op die server zodat iedereen die server kan benaderen die aangesloten is op het BEKABELDE netwerk
heet dat programma zo? RDP? en moet je dan op de pc waarmee je in de server wil komen ook iets installeren? want dat willen we eigenlijk niet hebben...
kijk eens aan data is makkelijk maar vraagje... de pc kan dan wel in slaapstand staan toch? en dan aangeroepen worden? want echt aanstaan hebben we natuurlijk liever niet gezien de kosten
een server gaat nooit echt standaart in slaapstand staan.. omdat deze standaart de DNS & DHCP voor je hosts leverd... als je meer een storage server wil moet je gewoon een oude bak nemen daar een raid controllers inproppen en een FTP server programma op installeren.
daar kan ik je wel meehelpen als je wil
maar echt w2k3s installeren moet je niet doen. Policy's kan je ook instellen hoor op die FTP server programma's. of gewoon een netwerk schijf aanmaken via windows zelf? Lukt ook goed.
als je een w2k3 of 2k8 server wilt, maakt niet uit welke versie dan staat die 24/7 aan, zeker als je DHCP en DNS erop hebt draaien, en exchange zeker hoewel ik die zelf al neit op 1 en dezelfde server zou draaien.
Als je filesharing wilt doen en printsharing over je netwerk kan je het beste een linux distro erop zetten of windows home server ( xp en vista loopt de cach vol en crashed eens in de maand gemiddelt ) voordeel met een linux distro is dan je wake on lan erop kan zetten, kan je ook met een client zoals xp en vista.
als je het over het internet wilt doen moet je ftp erop zetten, het liefst 1 die is gekoppelt aan een Active direcory oftewel een AD. Echter dan zit je eigenlijk weer met 24/7
Wat je ook kan doen voor puur filesharing over het netwerk is een NAS kopen. staat ook 24/7 aan alleen vreet bijna geen stroom.
RDP oftewel mstsc zit standaard vanaf windows 2000 ingebakken. Als je via de command line deze wilt oproepen is het mstsc. Deze optie moet je onder de eigenschappen van deze computer aanzetten om te kunnen bereiken. Tevens moet dit in windows firewall toegestaan worden en als je wilt dat je van buiten je eigen netwerk een pc wilt overnemen moet je poort 3389
Vandaar mijn vraag wat wil je exact doen met je server. Als je exchange erop wilt draaien en filesharing tezamen met DNS zit je dus echt aan een server te kijken.
ik denk niet dat het zijn bedoeling is voor DNS & DHCP door te geven is.. Dat laat hij beter via zijn router gaan. Een NAS is dan idd een betere oplossing voor zijn doelstelling. Een exchange server draaien met een W2k3s met AD lukt wel maar heb je een heel zware machine voor nodig en genoeg storage... En dan kom je veel duurder uit dan een NAS...
linux servers zijn niet echt zo mijn ding.. houdt het liever bij MS .. maarja ieder zijn keuze daar omtrent
ik hou het zelf ook liever bij microsoft, maar als je wilt dat die in slaap stand kan en niet steeds wegvalt.
Het vreemde vind ik dat die zegt dat die wilt filesharen maar ondertussen ook exchange met DNS heeft geinstalleerd. Nu zal de exchange niet zo heel veel verbruiken omdat die niet zoveel accounts te beheren zal krijgen maar alsnog het is geen klein pakket.
Ik zou persoonlijk als hij wilt spelen met zn server gewoon ene home server pakken, is een heel simpel pakket voor filesharing print sharing en back-up's is in hybernate te zetten als ik de test versie ervan nog goed herrinder. En vanaf je client met een console te besturen zonder al te veel moeite.
Maar vooral omdat die aangeeft dat die em niet 24/7 wilt hebben draaien, dan mag je naar andere oplossingen gaan kijken dan servers edities... en zeker die van microsoft
Een server editie moet hij zeker niet nemen.. daar geef ik je gelijk in. Mss verwar je de boel wel want ik ben beginnen praten over exchange & DNS .. ik weet niet of hij wel weet wat dat allemaal betekend en of hij dat allemaal gaat gebruiken. Want waarom zou hij exchange gebruiken thuis -_-
ik ken van die gekken die exchange thuis hebben draaien, ik ben zelf ook al zo erg dat ik een 2003 standard thuis heb draaien 24/7 persoonlijk zou ik niet meer zonder kunnen ( vooral aangezien mn AD DNS en DHCP erop draait ) maar dat komt voornamelijk ook omdat ik het via mn werk kan krijgen voor mn werk beheer, dus de kosten zijn voor mij niet al te groot behalve energy, maar met een 350 watt voeding druk je dat al een beetje.
ok ik dacht dat hij inderdaad was begonnen met exchange met DNS. dan heb ik het fout, dan zou ik zeker geen server editie aanraden, een linux distro, home server of nas zou dan idiaal wezen. Ligt er dan aan of die het web op wil komen met de server of gewoon over zn thuis netwerkje wilt.
stuk of 8 dacht ik. Ken er nog 1 die heeft het anders gedaan. Die heeft een eigen exchange met domain, en een catch all die naar haar eigen account toe wijst. Dus als ze bij neckerman besteld, vult ze als email neckerman@mijndomein.nl in. en bij otosam otosam@mijndomein.nl als ze dan spam binnen krijgt ziet ze direct welke winkel dr email heeft doorverkocht.
hmmm nee moet echt de pc aan kunnen roepen zeg ma... dat ie "ontwaakt" als ik hem aanroep... ftp kan ik nu ook al maar we willen 1 pc in de kelder zetten die 24/7 aangeroepen kan worden maar die niet 24/7 volledig aanstaat. snapte?