• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

stravinski's server

stravinski

Oc-en is a way of life
beste maatjes,

ik heb al enkele keren een post gestart met een idee van wat ik wilde bouwen, maar nu hebben we eens gekeken wat we precies nodig hebben hier volgt het lijstje:)

het moederbord moet onboard geluid (het liefst goed geluid ook nog) en vga onboard hebben.
verder 2x 1gLan
het liefst 8 sata aansluitingen (als die er zijn ik heb ze nog niet kunnen vinden) anders 6 en één IDE aansluiting.
een pci express voor een eventuele grafische kaart mag er ook wel wezen.

verder moeten er 6 TB schijven in, ik denk dat ik daarvoor het beste spinpoints kan nemen nietwaar?
daarbij zetten we de OS gewoon op een IDE schijf:) aangezien dat niet zo vlot hoeft te werken als de TB schijfjes...

ik moet ook de computer aan kunnen roepen... wake on lan is dat toch? en hoe werkt dat precies?

welke cpu zal ik nemen? het moet wat kunnen fotosoepen maar verder hoeft hij niet echt veel te kunnen.

wat voor kast raden jullie aan? moet een kast zijn waar dus flink wat schijven in kunnen maar er moet ook veel koeling mogelijk zijn:) en het moet uiteraard een beetje mooi uitzien, geen plastic kast dus...

mvg Stravinski
 
mijn moederbord heeft 8x sata :) een Asus P5E WS deluxe :)
2x pci-e en is S775. maar heeft GEEN onboard VGA.

Je kan ook 3x 2TB schijf erin hangen, dan heb je meer speelruimte met moederborden.
 
jah ik zat ook al naar de professional te kijken, maar die laatste twee sata zijn zwart en op alternate wordt gezegd dat het maar 6 officiële sata's zijn... zijn die laatste 2 dan voor raid? want we zijn niet van plan om raid te gaan draaien...
daarbij is het niet goedkoper om een mobo te kopen met 6 sata en dan een sata pci kaartje te kopen met 2 of 4 extra aansluitingen?
 
ahzo op die manier... maar ik heb net effe gerekend en daar komt uit dat een goedkoper moederbord met een sata controller (met 4 sata aansluitingen) iets goedkoper uitkomt en daarbij nog eens 2 extra sloten overhoudt.
oftewel ik neem een moederbord met 6 sata en een controller:)

dan is nog de vraag wat voor case zal ik nemen? moet niet al te duur zijn maar mag wel mooi uitzien.

op het voorstel van mao, 2tb schijven zijn inderdaad handiger, maar ook 3x zo duur helaas. vandaar dat we maar 1tb schijven nemen hooguit 1,5tb.

wat voor OS raden jullie aan erop te zetten? vista x64?, windows 2003 server?, xp?
thnx allready
 
ok, de pc gaan we bestellen in duitsland, dat maakt het voor ons lekker goedkoop:)
wat we nu nog zoeken is een switch, 8 poorten en GLan iemand die een switch aanraad... ik weet dat d-link, linksys en netgear wel redelijk zijn, welke is prijs/kwaliteit verhouding het beste om te nemen?

grt strav.
 
stravinski;) ik woon in duitsland;) ik kan het voor je bestellen aangezien de pc winkel hier 200Meter om de hoek zit

haha, thanks:033: maar kun jij dan ook zonder btw kopen:eusa_eh:? want in principe is het maar een half uurtje rijden naar aken:043: en dan zijn we bij de duitse computerwinkel, daarbij denk ik dat mijn pa sowieso effe zelf wil rijden zodat hij nog eventuele vragen aan de verkoper kan stellen:120:.
 
Laatst bewerkt:
he strav, miss een beetje laat, maar ik heb zelf een mooi bord je in mn pc :

p45
8xsata
1x ide
1x floppy
4xusb
4x pci
1xpci-e1x
1xpci-e 16x

zit in mn eigen pc, maar lijkt me ook zeer geschikt als server bordje.

MSI P45 Neo3-FR
;)
hopelijk niet te laat.
 
he strav, miss een beetje laat, maar ik heb zelf een mooi bord je in mn pc :

p45
8xsata
1x ide
1x floppy
4xusb
4x pci
1xpci-e1x
1xpci-e 16x

zit in mn eigen pc, maar lijkt me ook zeer geschikt als server bordje.

MSI P45 Neo3-FR
;)
hopelijk niet te laat.

hey joren, bedankt!!
dat is zeker een leuk bordje;) alleen proberen we een bordje te vinden met vga onboard dat hij 8x sata heeft is wel super tof! maar we hebben al besloten om voor een bord te gaan met 6x sata en dan een sata controller erbij:) dat is veel goedkoper en je heb dan geen 8 maar zelfs 10x sata:D
dus dan heb je een leuk opslag ruimte van 10,15 of 20TB:|:D afhankelijk van welke schijf je neemt uiteraard.
 
haha heb je goed geregeld dan:O:p
maar mijn pa wil zoals ik al zei effe zelf rijden:) want wie weet bestellen we nog extra apparatuur als we eenmaal daar zijn.
maar ik nodig je uit om gezellig mee te komen:p

grt strav
 
waar woon je ongeveer? want je kan het beste in niedersachsen bestellen qua hardware/autospullen.. want het is een van de goedkoopste staten van duitsland:p
mee komen:D hmm ik zal er over nadenken:D
 
waar woon je ongeveer? want je kan het beste in niedersachsen bestellen qua hardware/autospullen.. want het is een van de goedkoopste staten van duitsland:p
mee komen:D hmm ik zal er over nadenken:D

ik woon in maastricht... vandaar dat we voor aken gaan:p niedersachsen ligt in de buurt van hannover:p dat is toch net wat te ver weg, de kosten die ik dan bespaar op de hardware geef ik dan weer uit aan benzine:hmm dus ik ga lekker naar aken:098::icon_wink:
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
stravinski Stravinski's TT-ACID Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
maomanna Stravinski's Mixxxxxxxxxxes Algemene Discussies 32
stravinski Modified TT Kandalf Liquid cooled, Stravinski & Ralpios Cases en Modding 270
stravinski Stravinski en zijn pc... Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
stravinski stravinski's worklog Gallery & Build Logs 8
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
Freddy Websites en forum zijn verhuisd naar een nieuwe server, probleempjes? Meldt het hier HighFlow Computer Cooling Shop 11
MisterIce Home server/FreeNAS build Gallery & Build Logs 7
ProAce [CiP] Server Case 2.0 Gallery & Build Logs 12
ProAce Eerste Build: Server Case Gallery & Build Logs 6
volcom Zelf Nas / media server bouwen Hardware & Software 3
gerjanlubbers Hulp gezocht bij samen stellen van HTPC/server Hardware & Software 8
canonchiel DS-Craft Minecraft server 24/7 online Factions PVP Gaming 0
gerjanlubbers Hulp gezocht bij een Dedicated server PC Electronica 1
Adam Vandervorst Server cod 4 Gaming 5
Adam Vandervorst nog iets te doen met ouwe server (case) ? Cases en Modding 0
X Battlefield 3 - Highflow Server Gaming 25
dark viper zwolle alteriw hulp nodig server instellingen Gaming 4
K [IN-ACTIVE] Server DDR2 FB dimm geheugen liefst 800Mhz Gevonden 0
M MrMilco's Server Pc Gallery & Build Logs 19
D server processoren ? Hardware & Software 4
D [IN-ACTIVE] Lange voeding / server voeding van min. 750 watt Gevonden 0
D Windows server 2008 of 2011. Hardware & Software 0
B Advies Waterkoeling voor 2U server Advies Waterkoeling Setup 21
J vraag over cod4 server Algemene Discussies 13
D Windows Server 2008 R2 Printen Hardware & Software 0
MonsterEnergy Probleempje switch, server en FTP Problemen & Oplossingen 4
Sw333t Stille harde schijf voor FTP server Hardware & Software 3
D Linux Ubuntu Server, toetsenbord instellingen? Hardware & Software 3
Betrayedcover BC's low buget server. Gallery & Build Logs 61
G cs 1.6 rare server... Gaming 1
maomanna Raad de content van Colossus server!? Algemene Discussies 15
P .doc documenten in server 2003 .. welk programma kan dat Problemen & Oplossingen 5
Slader Dedicated server voor MW2 Nieuws en Sport 35
V Lan Party organiseren, DHCP server nodig? Hardware & Software 6
Wouter Over de FTP server. HighFlow Forum 9
P Eigen web/ftp server opzetten, voordelig of toch huren? Hardware & Software 14
JaccoW Scythe Kaze Server Review HighFlow Product Reviews 14
Source Windows Home Server, ervaringen? Hardware & Software 8
Joren j0ren's Server't' Gallery & Build Logs 21
MASTERBLASTER java ps3 media server. Hardware & Software 5
hung samenstelling van workstation en server gevraagd. Hardware & Software 5
V server bouwen Hardware & Software 12
stravinski simpele server pc Hardware & Software 10
D COD5 private 1.1 server highflow hoster? :D Gaming 30
Freddy Noctua Server (Opteron, Xeon) CPU Coolers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe producten en nieuwe server! HighFlow Computer Cooling Shop 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan