• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Stille VGA koeler voor EAH 4650, welke?

Ik heb net ff wat geprobeerd. Ik kan niks tegen de koeler aanplakken, daar is amper ruimte voor. Ik heb een 12cm fan vlak boven de kaart gehangen, de stock koeler losgemaakt en ff een filmpje gekeken. De temparatuur liep al snel op tot 70 graden. Daarna ben ik maar gestopt om de kaart niet te slopen. Volgens de meegeleverde software kom je met 70 graden in het rode gebied.

Zoals dopestuff zegt gaat de Club3D waarschijnlijk niet passen, op de Club3D site staan toch dimensies, daarvoor moet je de PDF specsheet downloaden. volgens de sheet, 20cm x 12,1cm x 3,6cm. Ik heb het net nagemeten en vanaf het moederbord tm de bovenkant van de kast zit ik op +- 12.5cm, ik vermoed dat de kaart iets omhoog komt in de slot dus dan red ik het niet.
 
Denk dan toch dat je eerst wat aan de airflow 'problemen' in je case moet doen, ook al is het lastig.
Zoals al gezegd is in dit topic: een andere passieve kaart zal niet beter omgaan met de warme lucht alleen omdat hij uit de fabriek al passief is helaas. :hmm
Zou zonde zijn als je die investering maakt en danblijf je met hetzelfde probleem zitten natuurlijk.
 
kast-dicht.jpgkast-open.jpg

links en rechts is gezien zoals op de foto.

Dit is de config: links een Scythe 12cm die door de kast blaast, rechts, net onder de rand een slim scythe 12cm fan die warme lucht afzuigt. Op de CPU een Scythe Big Shuriken. Achter de CPU 2 * 8CM fans die in de kast blazen. Wat mij betreft moet het dus wel goed zitten met de airflow.

waarom is er geen ruimte om iets tegen de kaart aan te zetten??
Ik heb alleen nog een 12cm fan liggen en die past niet rechtop in de kast. Maar hij blies schuin op koeler dus dat zou redelijk wat airflow moeten veroorzaken. In dit geval light het probleem denk ik in de goedkope stock koeler. Het ziet er leuk uit maar de oppervlakte is vrij klein natuurlijk. Met zo'n stofzuiger in het midden gaat het dan nog net. Ik heb net ook even de 5450 kaartjes bekeken die eerder werden gesuggereerd maar die hebben aardig wat meer koeloppervlak dan dit stock koelertje.
 
met mijn ideeën en ervaring van airflow, zou het beter zijn als je die 120mm fan aan de rechterkant ook als intake (kast inblazen maken) en de 2*80mm als exhaust :)

kan je verder ook je kabels nog ergens wegwerken?? die belemmeren ook airflow (hoewel het meevalt dat je een low profile gfx hebt)
 
Dat is wel een goede tip. Ik zal de opstelling proberen die jij suggereert. Die kabels moet ik ff netjes met een paar tie wraps goed bij elkaar binden maar dat doe ik als ik het een beetje voor elkaar heb. Nu zit ik nog een beetje te prutsen dus af en toe moet ik er nog bij. Als ik eenmaal alle fans in de goede config heb dan knip ik ook al die fan adapters eraf. scheelt ook weer een hoop plastic in die kast.
 
idd die adapters heb ik er ook afgeknipt (alleen heb ik net een stukje meer fans in mijn kast :p)
hoe warm loop je gfx op die moment eigenlijk met die stock cooler?? (idle en ruim gamend full load)
 
Ik zie dat je alle fans als intake hebt geplaats, dit is natuurlijk niet echt best voor airflow, zoals Dopestuff ook al opmerkte.
Je blaast wel van drie kanten koele lucht in de case, maar de warme lucht wordt nergens weggezogen, met als gevolg dat de lucht binnenin niet circuleert en steeds warmer wordt.
Je zou al een verschil moeten merken als je die 2x80 omdraait inderdaad :)
Die kabels zouden dan niet eens zo'n heel groot probleem moeten zijn, aangezien ze toch al redelijk aan de kant zitten.
Maar als bij elkaar binden toch al op de planning staat, het kan nooit kwaad natuurlijk.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
J HELP! Advies nodig voor simpele stille setup Advies Waterkoeling Setup 1
Sw333t [FAN ADVIES] Stille 120mm ventilator met pwm fan Overige Koeling 8
Gruffi Stille pomp Waterkoeling 10
M Advies gevraagd: stille behuizing voor huidige waterkoeling Waterkoeling 4
M Stille kast kopen of isolatiemateriaal? Overige Koeling 8
C Ervaringen met stille waterkoelingpompen Waterkoeling 6
Sw333t [IN-ACTIVE] S775 CPU cooler en 3x stille 80mm fans Gevonden 4
Gerarddo Stille voeding met zoveel mogelijk vermogen, welke? Hardware & Software 8
Sw333t [GEZ] Stille socket 775 koeler voor C2D E8500 (stock). Maximale hoogte: 13 cm Gevonden 11
aadje93 Stille (goede) koeler voor asus EAH 5870 V2 (zie pics van PCB) Overige Koeling 26
Calimero [IN-ACTIVE] echt stille HDD (SSD ?) en XSPC X2O Compact 450 Pump Gevonden 9
Sw333t Stille harde schijf voor FTP server Hardware & Software 3
H goedkope stille mini loop Advies Waterkoeling Setup 11
Dustyrick goede,sterke,stille pomp?? Waterkoeling 28
LightStar Opzoek naar stille 90mm fans Overige Koeling 17
Mobomonster Super Stille Casefan advies Overige Koeling 33
L Stille voeding Hardware & Software 5
M Bitspower VGA Multi-Link Bridge For 2 Slots Application (POM) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li Strimer Plus V2 RGB Motherboard & VGA Cables HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li Strimer Plus Triple 8-Pin RGB PCIe VGA Cable + Remote HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Bitspower Classic VGA Water Block for GeForce RTX 3080 & 3090 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Raijintek Morpheus 8057 Black Heatpipe VGA Cooler HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
F Welk kant boven/ bij dubbelzijdige pads & VGA RAM coolers Waterkoeling 3
Freddy HighFlow VH1 Adjustable Aluminum GPU/VGA Support Strut/Holder Anti-Sag HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Tath Thermaltake VGA Water Block for ASUS STRIX-GTX 980 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
T Bitspower VGA SLI/Crossfire Bridge For 3 Slots Application - Acrylic HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
the_cyberspace Bitspower VGA waterblok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 16
Tath Bitspower MSI GTX 970 Gaming Design VGA Card. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Tath Bitspower EVGA GTX 970 Supercloked VGa Card HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
F Playstation 4 / PS4 - HDMI naar VGA met converter? Gaming 11
Tath Bitspower waterblok voor de EVGA GeForce GTX 970 SuperClocked ACX Design VGA Card HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Tath Bitspower waterblock Acrylic voor EVGA GeForce GTX 970 SuperClocked Design VGA Card HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
vincent 2 vga in 1 pc 2 desktops :P :D Hardware & Software 1
S VGA waterblocks fullcover en universeel Waterkoeling 2
l3p [VERKOCHT]2 x EK-VGA Supreme HF Universal Acetal/Copper + 2 x EK-VGA Easy Mount Verkocht 1
DjangoSoe [IN-ACTIVE] vga/ dvi/ hdmi gezocht gevraagd gevraagd Gevonden 0
ShadowBumble [VERKOCHT] Asus EAH6870/2DI2S/1GD5 + EK Block + Backplate + MiniDP -> VGA Adapter. Verkocht 4
V Advies gevraagd m.b.t. 2 maal VGA coolers Advies Waterkoeling Setup 2
B eerste waterkoel set voor cpu en vga Advies Waterkoeling Setup 3
Bullus EK-VGA Supreme HF HD7970 Cu Adapter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
vincent EK-VGA Easy Mount HF - Nickel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
X-Tripiot [CANCELLED] Grote opruiming (oude moederborden , geheugen, vga) old skool Verkocht 10
Rooneys Ik krijgt een piepmelding van moederbord of vga? Problemen & Oplossingen 6
Fall3n [GEZ][TijdelijkLenen] Male DP To Dvi Adapter of Male DP to VGA Adapter Gevonden 3
BlackGhost NZXT PSU 24 -pin MB UV Red Sleeved // 8-pin MB // 6-pin VGA HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
R [INACTIVE] Beetje fasoenlijke VGA kaart met WC (full cover) Gevonden 6
D advies voor vga waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 2
The_Saviour# [inactive] vga Gevonden 7
L PS3 op VGA-beamer Hardware & Software 9

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan