• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Stille (goede) koeler voor asus EAH 5870 V2 (zie pics van PCB)

aadje93

Member
Hallo,

ik zoek eigenlijk een koeler voor mijn 2x EAH 5870 in crossfire, ik kan ze denk niet aansluiten op mijn waterloop omdat ik niet genoeg rad capaciteit heb (nu een RX 360 voor phenom x6 1090T 20x200 @ 1.4V, geheguen, en crosshair 4 formula full cover)

met dual laing D5 voor goede flow (veel bochtjes :p)


of red ik het wel om 2x 5870 erbij te doen? (met lage rpm uiteraard, want wil het sil hebben?



maargoed, om even bij het topic te blijven;

hier een foto van de V2 PCB:
ASUS-HD5870-V2-PCB.jpg



en de "normale" PCB:
AMD-Radeon-HD-5870-PCB.jpg



ik zat dus te kijken voor de accelero van artic cooling voor de 5870 die freddy ook verkoopt, maar ik denk dat de koelvinnen tegen de condensators (rondes) aankomt, of zal hij gwn passen op mij non ref:
ASUS-HD5870-V2-PCB.jpg
(hijs 1cm korter ongeveer dan ref desing, en 6pin en 8pin i.p.v. 2x 6 pin ;)



ik hoop dat iemand mij duidelijkheid kan geven (of kan zeggen hoeveel extra rad capaciteit ik nodig heb als ik 2x dees (overklokt) nodig heb (en 4ghz cpu)



alvast bedankt ;)
 
ik heb gekeken, maar waar vind ik ze :S

en als ik ze wil waterkoelen? red ik het met me loopje nu (2x D5 in serie die door full cover mobo en mips geheugen perst en EK HF supreme)

of zal ik een 2e loop maken met een externe 480 rad met 1 D5 of 2x MCP 355 ofzo? (of 3x mcp)
 
2x D5 is voldoende voor alles in een PC mee te nemen in een loop.
Mocht je een losse loop willen maken is 1x MCP 355 ook al zwaar voldoende hoor :)
Zou me dan eerder zorgen maken om het rad oppervlak. Zou minstens een goede 240 bijplaatsen, maar bij voorkeur zelfs 360.
 
dat zei ik al ;)

heb nu 2x D5

maar zit te denken om een 2e loop te maken voor de GPU's I.V.M. hogere water temp ;)


en dan gwn een 480 extern op me nachtkastje (naast pc die op rand van me burea staat :p)


maar nadeel is dat de slangen helemaal aan de bovenkant (Obsidian 800D) eruit moeten :(

en ik wil niet modden



maar 1x mcp 350 red die het? want die ligt hier nog ergens :p
 
@ kenny ty ;)

maar @ calimero, het "probleem" is dat ze in me PC zitten ;) ik kan er 1 uithalen, maar dan zit ik met een kaart zonder koeler die lekker kan stof happen, het liefste heb ik gwn 2 koelers die ik er dan zo op kan schroeven :p
 
idd, bij nieuwbouw is het gwn simpel, dan trek je gwn de koeler eraf, je meet het op en besteld ff, maar dit is me game PC en wil ook blijven gamen ;)

maar ik denk dat die accelero 5870 er wel op past, mischien dat ik er gwn 1 bestel en ff op me 2e kaart monteer (eerst ff checken of ie wel uberhaupt werkt, want dat betwijfel ik ook een beetje)

en alst goed werkt/temps echt beter zijn (@ stilte) dan mischien ook een op de bovenste, maar het probleem is dat er hier 1 kaart "tussen" kan zegmar (crosshair 4 formula) dus de koeler heb wel ruimte, maar de bovenste zuigt gedeeltelijk warmte van de onderste naarbinnen :(


maar de accelero 5870 moet passen in prenciepe?
 
ik heb zegmar 1 slot tussen mijn 2 kaarten zitten (crosshair 4 formula) voor één videokaart dan ik heb 2 sloten ertussen namelijk: 1x PCI-E8x en een PCI slot. dus heb 2 sloten ruimte in totaal max 3 mogen er gebruikt worden voor kaart met koeler, en artic ziet er ook gwn cool uit :p
 
BTW, heb nu even gezocht hier en daar @ internet, en die "VRM" heatsink gaat dus niet werken, op de ramm kan ik wel de standaar mee geleverde heatsink gebruiken, maar op de mosfet/vrm dingen niet (heb ook AC ff mailtje gestuurd met vragen) denk dat het met de VR001 set wel kan ;)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Dustyrick goede,sterke,stille pomp?? Waterkoeling 28
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
J HELP! Advies nodig voor simpele stille setup Advies Waterkoeling Setup 1
Sw333t [FAN ADVIES] Stille 120mm ventilator met pwm fan Overige Koeling 8
Gruffi Stille pomp Waterkoeling 10
M Advies gevraagd: stille behuizing voor huidige waterkoeling Waterkoeling 4
M Stille kast kopen of isolatiemateriaal? Overige Koeling 8
C Ervaringen met stille waterkoelingpompen Waterkoeling 6
Sw333t [IN-ACTIVE] S775 CPU cooler en 3x stille 80mm fans Gevonden 4
Gerarddo Stille voeding met zoveel mogelijk vermogen, welke? Hardware & Software 8
Sw333t [GEZ] Stille socket 775 koeler voor C2D E8500 (stock). Maximale hoogte: 13 cm Gevonden 11
R Stille VGA koeler voor EAH 4650, welke? Overige Koeling 31
Calimero [IN-ACTIVE] echt stille HDD (SSD ?) en XSPC X2O Compact 450 Pump Gevonden 9
Sw333t Stille harde schijf voor FTP server Hardware & Software 3
H goedkope stille mini loop Advies Waterkoeling Setup 11
LightStar Opzoek naar stille 90mm fans Overige Koeling 17
Mobomonster Super Stille Casefan advies Overige Koeling 33
L Stille voeding Hardware & Software 5
HighFlow Op zoek naar een cadeau voor Vaderdag 2023 en een goede deal? HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy Geen verzendingen a.s. vrijdag en maandag i.v.m. Goede Vrijdag en Pasen en... TP17 :) HighFlow Computer Cooling Shop 0
S Goede community en uitgebreide keuze! HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
U Goede en/of Slechte ervaringen met DPD? HighFlow Testimonials / Shopreviews 15
T Goede 140mm LED fans voor Radiator Advies Waterkoeling Setup 0
Bas9466 ik wil deze winkel zeer zeker op de goede manier nog 1x bedanken HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
Freddy Welke goede all-in-one LASER printer voor thuis? Hardware & Software 6
Grav3D1gger Goede service HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
D Goede router ? Hardware & Software 24
paco Heb ik een goede 4670k of een zeer goede??????????? Overclocking 8
R s2011 ... goede/beste blokken voor dual proc Waterkoeling 0
Freddy Goede vrijdag en Pasen, geen verzendingen. Ontmoet ons tijdens TP12 HighFlow Computer Cooling Shop 0
canonchiel [IN-ACTIVE] gezocht Full hd Monitor in goede staat Gevonden 0
G Goede setup Advies Waterkoeling Setup 8
stigma Is het een goede pomp/pres combo? Waterkoeling 2
Adam Vandervorst is dit een goede loop ? Waterkoeling 5
G Goede ervaring Highflow slechte ervaring bezorgen HighFlow Testimonials / Shopreviews 12
S Slipstream; Goede avond allemaal, Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
L Goede communicatie HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
Cygnitr0n Altijd goede service! HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
H Mijn eerste build, ben ik op de goede weg? Waterkoeling 0
T op zoek naar een goede WC setup Advies Waterkoeling Setup 27
P Is dit een goede pomp of me huidige houden? Advies Waterkoeling Setup 4
P Goede UV verlichting Cases en Modding 19
D Geluidsboxen. 5.1 Z-5500 goede keus? Hardware & Software 55
D-foX wel of geen goede koelvloeistof? Waterkoeling 7
J [IN-ACTIVE] Laptops voor het goede doel Gevonden 14
Robin Goede ouden tijd Build Logs Gallery & Build Logs 6
Freddy Keuze hulp: Goede HD Video Camera! Fotografie, Film en Video 30
D is dit een goede flowmeter ?? Waterkoeling 17
aadje93 max voltage/temps (als ik de goede lees :P) van phenom x6 1090t. Overclocking 11
Dustyrick Goede horror/Thriller Films / Movies 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan