• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Stil, Strak, Ivy & Kepler

737freak

New member
Hallo allemaal,

Rond april wil ik mijn huidige PC upgraden/vervangen. Dit is wat ik nu heb staan, in oktober 2010 gekocht:

- Behuizing: Antec Six Hundred
- Fans: 1 x Cooler Master Silent blue LED, 120mm, 1220rpm (side panel)
2 x Sharkoon System Fan S120, 120mm, 2400rpm (front, controlled by Fan Mate 2)
- Voeding: OCZ ModXStream Pro 700W (modular)
- Moederbord: ASUS P7P55D-E LX
- CPU: Intel Core i5-760
- Koeler: Noctua NH-U 12P SE2
- RAM: 2 x Kingston HyperX DDR3-1333 4GB (4x2GB)
- GPU: MSI N465GTX-M2DIG
- HDD: 2 x Western Digital WD10EARS (2x 1TB in RAID-0)
- SSD: -
- Optisch: Samsung SH-S223C DVD-rewriter

De i5-760 had ik draaien op 4GHz (stabiel) en de RAM dimms op 1600MHz (stabiel), maar dit werd na verloop van tijd (en bij bepaald gebruik) onstabiel waardoor alles nu weer op stock draait.

Dit was mijn eerste build en met Ivy en Kepler in het vooruitzicht lijkt het mij een prima moment voor een nieuwe build.

Gebruik:
Voornamelijk om te gamen en videobewerking en standaard taken, daarnaast doe ik aan Flight Simulator.

Doel:
Still, schoon, netjes afgewerkt, strak, future proof, hoge overclock en practige performance.
Bij mijn eerste build heb ik bespaard op het stiller maken van de PC en de afwerking, dat ga ik nu absoluut niet doen.
Ook hoop ik een systeem te bouwen dat lang mee gaat en onderhouds vrij is.

Ik zit te denken aan het volgende:
- Behuizing: Corsair 650D
- Fans: 3 x Scythe Slip Stream 120mm, 1700RPM ( 1 voor achter, 2 voor tegen de Noctua heatsink)
2 x Scythe Slip Stream 140mm, 1600RPM ( ter vervanging van top 200mm Corsair)
1 x Corsair 200mm (front, included)
- Fan Controler: mCubed T-Balancer bigNG
- Voeding: Corsair AX850
- Moederbord: ASUS S1155 Z77 Pro
- CPU: Intel Core i7-3770K
- Koeler: Noctua NH-U 12P SE2 (met andere 120mm fans want beige/bruin ziet er niet uit)
- RAM: 2 x Kingston HyperX DDR3-1333 4GB (4x2GB)
- GPU: 'SLI setup met 2x Kepler equivalent van GTX560 Ti'
- HDD: 2 x Western Digital WD10EARS (2x 1TB in RAID-0)
- SSD: 2 x OCZ Vertex 3 120GB (RAID-0)
- Optisch: Samsung SH-S223C DVD-rewriter

M'n RAM, HDD's en heatsink neem ik dus mee naar de nieuwe build.

Ik ga voor een zwarte kleurstelling in de kast, op de fans en met de kabels met blauwe details op het moederbord en op de RAM dimms. Daarnaast wil ik blauwe licht effecten toevoegen in de vorm van een blauwe cold cathode tube. En strakke cable management krijg ik wel voor elkaar met de 650D en de AX850.

Nu zit ik nog wel met een paar vragen:
1. Heeft de 650D al een internal USB 3.0 header voor op het moederbord i.p.v. de stekkers voor achter op het i/o panel?

2. Is het mogelijk om in de 650D een 5,25" drive te plaatsen zonder het paneeltje dat ervoor zit eruit te halen? Ik gebruik namelijk m'n dvd drive bijna nooit en ik wil het strakke uiterlijk niet verpesten door hem zichtbaar erin te zetten...

3. Zijn de Scythe Slip Streams een goede keuze als het gaat om stille fans? Of zijn er stillere?

4. De Corsair 200mm fan is nogal lawaaierig. Wat is een goede vervanger om voorin in te bouwen? (met blauwe LEDS?)

5. Kan in 2 140mm fan filters gebruiken om de 140mm fans bovenin van schone lucht te voorzien?

6. Wat zijn de ontwikkelingen op het gebied van SSD's? Is de Vertex 3 nog steeds te beste keus? En wat zit er aan te komen?

7. Is de 8-pin connector van de AX850 lang genoeg om via de cable holes achterlangs naar de connector op het moederbord te gaan?

8. Is er iemand die ervaring heeft met de mCubed T-Balancer? Het lijkt me een geweldige product vanwege de dynamische regeling van de fan speeds, fans staan zelfs uit als ze niet nodig zijn. Maar hoe werk ik dit apparaat en de sensoren het beste weg? Hoe presteert de software over het algemeen?

Hopelijk kunnen jullie me helpen en als er meer informatie nodig is dan hoor ik het wel.

Alvast bedankt!
 
Bedankt voor je reactie,

Ik volg Linus al geruime tijd en deze unboxing heb ik dan ook al meerdere keren bekeken. Maar toch is het niet gelucht om te benodigde antwoorden uit dit filmpje te halen (ook andere reviews/first looks hebben geen antwoorden opgeleverd)

:icon_winkle:
 
Vertex is bij min weren't zeker niet de Beste keus. Volgens mij z'n de crucial ssd's nu het meest aangeraden qua prijsnkwaliteit verhouding.
Dat 200mm fan voorin kun je makkelijk vervangen door andere fans lijkt me.
Dat van USB weet ik eigenlijk niet, let ik persoonlijk niet zo op :)
Er zit een fancontroller in de kast, die wil je wss wel vervangen door een andere die beter regelbaar is (persoonlijk vind ik dat die in laagste stand nog te veel doet).

Geen waterkoeling? Kan ook makkelijk in die kast hoor (vorige week zelf gedaan) :/)
 
Bedankt voor je reactie en voor het meedenken!
Met Crucial bedoel je zeker de M4's. Die kreeg ik elders ook al aangeraden dus die gaan we zeker doen.
Ik wil inderdaad de fans vervangen met een stiller exemplaar:
2x 140mm bovenin, i.p.v 200mm corsair
1x 200mm voorin, i.p.v 200mm corsair
1x 120mm back i.p.v 120 mm corsair
(2x 120mm in plaats van Noctua fans op de heatsink)
maar ik wil wel de stilste fans, vooral voor de 200mm fan weet ik nog niet welke ik moet kiezen...
Voor de USB3.0 header gaat er een mailtje richting Corsair.
De 3-stand controler van de 650D vind ik te beperkt, ik zoek iets dynamisch en uitgebreider, vandaar de mCubed...

Waterkoeling gaat helaas niet binnen het budget passen, daarnaast wordt dit pas m'n 2e build. Moet wel zeggen dat waterkoeling, als je goed gedaan wordt, een prachtig resultaat levert.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Z Fractal Design R5, 7700K, 1080Ti SLI zo stil mogelijk? Advies Waterkoeling Setup 29
Sw333t Welke pomp / pompen (stil doch krachtig) Waterkoeling 5
Robin Misschien even om bij stil te staan! Algemene Discussies 2
L [Waterkoeling] i7 3930K, 2x6970, Rampage4 full block, stil Advies Waterkoeling Setup 24
J Is deze setup geschikt en welke fan zijn het beste voor een stil systeem ? Advies Waterkoeling Setup 3
Sw333t [GEVONDEN] Zwarte sata dvd brander, moet redelijk stil zijn Gevonden 3
X EK legt productie vernikkelde waterkoelblokken stil Waterkoeling 81
Sw333t [GEVONDEN] A-merk voeding 450 - 550 Watt (stil) Gevonden 1
E Cooler Master Fans en voeding niet zo stil als gehoopt Overige Koeling 4
brazen Vervangen fans op TT Frio - stil en goed koelend! Overige Koeling 17
P [Discussie] Warm, zuinig en aanwezig of koud, energievretend en stil? Waterkoeling 11
Sparky 700D en stil :D Overige Koeling 10
Chaotic Tiger Stil systeem Waterkoeling 7
vincent super strak Gallery & Build Logs 128
I Schroeffitting, hoe strak aan draaien? Handleidingen en Installatie Tips 5
Robert Temperatuur verschil h80i en custom loop voor Ivy bridge Waterkoeling 1
Thieutje Graag wat advies inzake waterkoeling setup voor nieuwe high-end IVY build Advies Waterkoeling Setup 39
Tokke WaterCooling Setup Ivy bridge 3770k Waterkoeling 4
Mobomonster Mobo voor nieuw WC systeem - Ivy Bridge :-) help kiezen! Hardware & Software 21
Robin Intel ivy bridge hoe denk jij erover? Hardware & Software 36

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan