• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Stevige of slappe hand

Als ik groet, heb ik liever een...

  • Stevige hand

    Stemmen: 25 96,2%
  • Slappe hand

    Stemmen: 1 3,8%

  • Totaal aantal stemmers
    26

maomanna

Shoutboxspammer
Naar aanleiding van een hele discussie met mijn vriendin, de vraag aan jullie.

Als jullie iemand groeten,
wat heeft jullie voorkeur?

een stevige of een slappe hand?

Vote maar!
 
In de (scheeps)bouw kom je af en toe figuren tegen dat je denkt .. je doet het erom. Ze kijken je dan ook nog aan van 'kom op, your turn!'
Doe mij maar een normale hand, niet dat overdreven gedoe. (Al vergeet ik zelf ook wel eens dat wel wat minder stevig mag)
 
Laatst bewerkt:
Stevige of slappe hand.
2790387-IF-you-know-what-i-mean.png


Ik ben ook gewoon van de normale hand geven.
Ook al zijn er maar weinig mensen die ook daadwerkelijk nog een hand geven. (althans in mijn omgeving) :sarc:
De meeste staan vaak al met hun vuistje klaar.
 
Heb zo'n hekel aan die slappe handjes. Geeft naar mijn inziens een slechte eerste indruk (als je mensen voor het eerst ontmoet) en het gevoel dat deze persoon zo over zich heen laat lopen.

Ook al zijn er maar weinig mensen die ook daadwerkelijk nog een hand geven. (althans in mijn omgeving) :sarc:
De meeste staan vaak al met hun vuistje klaar.

Ook als je net iets formeels hebt afgesloten, zeg: hypotheek; dan is het bij jullie: "boks ouwe" :005:
 
Een stevige normale hand, met natuurlijk verschillende druk met wie ik voor me heb... een collega krijgt een stevige, zijn vrouw een normale kneep in de billen.
 
Denk dat ik van een iets slappere hand hou. Natuurlijk binnen een bepaalde grens...

edit:
Ik vind dat vrouwen een fijnere hand geven dan mannen, in de gevallen dat je de dames niet gewoon op de bek pakt :p
 
Laatst bewerkt:
De slappe hand zie je vaak bij de wat kleinere kinderen die verlegen op een verjaardag je komen feliciteren.

Het fijn knijpen is zeker overdreven, maar de hand moet wel getuigen van wat zelfvertrouwen.

Berenklauw:
Een persoon die heel hard gaat nijpen in een hand komt slecht over, dit wijst op personen die zich enkel fysiek kunnen verweren & frequent verbitterd zijn

Zompig:
Deze natte handdruk (door zweten, stress etc.) is rampzalig op eender welk vlak: solliciteren, liefde, noem maar op. Ga je handen niet vlug afdrogen aan je kleren vooraleer je schudt, maar voorzie jezelf op die omstandigheden.

Overtuigende:
Een handdruk is een gebaar van acceptatie, wanneer je deze persoon een soort van vriendschappelijkheid wil meegeven kan dit door met je andere hand de elleboog aan te raken: hierbij betreed u het "domein" (=lichaam) van de persoon veel dieper. Dit is een gewaagde, maar dikwijls effectieve zet bij onderhandelingen, vrienden maken enz.

Slapjes:
een zacht, slap handdrukje komt heel onovertuigend over & meestal beledigend
 
Grappig dit topic.

Van mij hoeft het niet te stevig, maar zo'n heel klef handje hoeft van mij ook niet. Al schijnt dat in bepaalde delen van de wereld heel normaal te zijn.

Wat mij wel eens opvalt dat ik als ik van een alleenstaande moeder of een lesbische een hand krijg, dat dat vaak een (voor een vrouw) stevige handdruk is. Misschien dat ze zich gevoelsmatig vaker moeten bewijzen en dat zich dat dan uit in de stevigheid van de handdruk. Maar ik kan het natuurlijk ook mis hebben en dat het puur op toeval of verbeelding berust.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Slader Intel core i7 980X Gulftown hand on test Nieuws en Sport 31

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan