• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Steam.exe (~50% CPU usage)

Fuwa Fuwa

New member
Hallo,

Laatste tijd problemen gehad met steam.. Als ik Counterstrike Source wilde spelen stond mijn CPU op 100%..

Kom nu tot ontdekking dat het door steam zelf komt..

2d0yf6.png


Steam neemt 50% van mijn CPU snelheid af.. waardoor ik nog maar 50% overblijft voor css.. normaal gesproken heeft css bij mij +/- 60% nodig.

Dus hoe kan ik ervoor zorgen dat steam niet zoveel van de CPU snelheid neem.

--
Al geprobeerd:

counterstrike source opnieuw geïnstalleerd.
Steam opnieuw geïnstalleerd.
Heel windows self opnieuw geïnstalleerd..
Wat tweaker tools van tune up utilities gebruikt.
 
Ha.. Dus jij kan ook niet meer counterstrike spelen? Of redt jouw CPU dat nog wel?

Want mijn CPU komt namelijk niet uit de modernste tijd. :p

Athlon dual core @3.0Ghz..

RAM zit trouwens wel goed. Tis alleen de CPU.
 
Hm helaas voor mij dan.. :'(


Het is eigenlijk niet bij alle computers zo.. Bij een ander staat steam gewoon op 0 t/m 20 -%.. terwijl die persoon een nog slechtere processor dan mij heeft.
 
Drivers van videokaart zijn al up to date. v10.6 dacht ik.

Windows 7 ultimate 64-bit
Geheugen is 4GB
CPU is Athlon Dual core @3.0Ghz
Videokaart is Ati Radeon 4850HD

Windows was gisteren opnieuw geïnstalleerd..
 
Nope want ik draai namelijk 64 bit, 32 bit programma's worden automatisch zo benoemd, net als Program Files is voor 64 bit programs, en Program Files (x86) voor 32 bit programma's. ;)

@Johnny:

Topic heb ik al gezien, helaas staat de oplossing daar niet in.

Ik ben trouwens al redelijk veel topics @steam site afgegaan, helaas staat in geen van allen de oplossing.

De topics zijn zelf zijn ook al erg verouderd, waardoor ik niet zeker weet of ze wel eventueel een goede oplossing kunnen bieden.
 
Bij deze wil ik even een kleine toelichting geven over STEAM en css. :)

Ten eerste:

STEAM doet nu eindelijk weer normaal, CPU: 00, Memory: 21,952K. Yea. :D

Ten tweede:

Dus ik kon weer counterstrike spelen, ik had een FPS van rond de 80-100 FPS en MS van rond de 30.

Het rare is dat ik nog steeds erge LAG had, desondanks dat mijn FPS + latency goed waren. Erg frustrerend dus.

Ik weer gaan zoeken. *sigh*

En uiteindelijk had ik de oplossing gevonden!

Ik moest een command line in het register weghalen.

Hier de stappen:

Open register (regedt32, regedit) ga naar:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\Audiosrv\DependOnService double click on it and remove MMCSS

Sommige mensen kregen audio problemen zoals:

Doing this will likely induce audio issues such as crackling, popping, stuttering, and skipping.

(gelukking heb ik daar geen problemen mee gehad)

Voor de mensen die deze problemen wel krijgen is hier de "final" oplossing:

Zet MMCSS weer terug in de box van DependOnService.

En doe dan deze stappen:

  • Open regedit
  • Go to: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Multimedia\SystemProfile
  • # There will be an entry for network performance throttling, default value is 10; set it to FFFFFFFF hex (willl look like 0xFFFFFFFF to the right of the entry)
  • Reboot

Nu moet alles goed zijn, anders ligt het gewoon aan je hardware die stervende is.. :icon_biggrin:

Ik heb ze trouwens maar allebei gedaan voor de zekerheid.
2howpk0.gif


Nog even de bron erbij:

Code:
http://www.sevenforums.com/gaming/31980-lag-online-games-windows-7-a.html#post331641

That's it!~

2howpk0.gif

2howpk0.gif

2howpk0.gif
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan