• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Stadium Buggy Firestar 2WD (R2R, 1:10)

volgens mij:

filterolie: moet je in luchtfilter, dat blauwe ding;) die moet je doorweken met de luchtfilterolie en dan even laten drogen.
afterrun: voor als je hem een tijdje stil laat staan, zeg langer dan een week, wel met tankje leeg. paar druppels in de motor, waar de ontsteker zit, eruit draaien en druppels erin en de motor een paar slagen draaien. dan ontsteker erin weer in, maar niet te vast. gewoon zodat er geen stof in komt
conservering zal ook wel zoiets zijn
 
ja ik kon er even niet op komen :p
het vliegwiel aan de motor, dus net voor het tandwiel kun je draaien en dat draait de zuiger in de motor, dan zit de olie er beter tussen
 
Brandstof is binnen!

Maar ik krijg hem niet gestart :(
Heb alles volgens boekje gedaan.

Hoe zie je of de gloeistarter nog goed is?
Want enige wat ik kan bedenken is dat die kapot is (is wel opgeladen).
 
gloeiplug eruit. (andere kant opdraaien als hij erin gegaan is :p:p) en daarna in je gloeiplug accu steken. als hij brand moet je er een keer op blazen. als hij feller gaat gloeien is hij goed. gaat hij wat zachter word het net aan. en als hij uit gaat moet je je accu opladen.
 
Ok, ga ik vanavond checken!

Is er nog iets anders waaraan het kan liggen?

Heb het volgende gedaan:
- Instellingen hoofdspuit etc. standaard gelaten, volgens manual staan deze al ingesteld op eerste run (rijk afgesteld)
- Brandstof tank gevuld tot max
- Gloeiplug ingedraaid
- Aan trekker gestrokken, herhaaldelijk, tot slangetje van brandstoftank tot carborateur gevuld was (ging overigens wel lastig)
- Gloeistarter op gloeiplug geklikt
- Paar keer flink aan trekker getrokken, gebeurd niks
- Trekker werd wel telkens zwaarder

Lukte dus niet.

Volgens manual kan het zijn dat ik mijn motor heb bezopen.
Oplossing: hoofdspuit helemaal dichtdraaien, gloeiplug eruit, trekker 5-6 keer trekken.
Heb ik gedaan.

Daarna bovenstaande weer geprobeerd, werkte weer niet.
 
als je hem verzopen hebt,
moet je ff je gloeiplug der uit hallen en het autotje op ze zei leggen en aan je trekstarter trekken.

daarna de gloeiplug der weer op en starten maar en miss je hoofdsproeier een kwart slag dicht draaien.
 
Ik heb de gloeiplug in mijn gloeiontsteker gedaan, het draadje in de gloeiplug doet niks (geen zichtbaar gloei en wordt ook niet warm).

Is dan de gloeiplug kapot of de gloeiontsteker?
Ik heb de gloeiontsteker volgens de handleiding ook 19 uur opgeladen...
 
dan is waarschijnlijk je gloeiplug kapot. kun je kijken door je gloeiplug stekker na te meten met een multi meter. moet iets van 1.5v uitkomen (weet ik niet zeker. in iedergeval niet zo heel veel)
 
Ik heb twee gloeipluggen bij het pakket gekregen, beide doen niks :'(
Morgen maar weer een mail naar Conrad.
Als jullie nog tips hebben, hoor ik het graag.
 
Terug
Bovenaan