• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Stadium Buggy Firestar 2WD (R2R, 1:10)

Als ik straks mijn setje compleet heb (accu en brandstof binnen), wat is dan de stappenplan?

Zou iemand met ervaring een simpele guide willen typen (leest wat makkelijker dan zo'n handleiding :p).
 
gloeiplug opladen + nieuwe batterijen

Tankje vullen en onluchten en doortrekken icm met finger op de inlaat zodat hij de brandstof in de motor trekt (1 tot 3 pulls)

Daarna alle batterij packs aansluiten (wagen pack + handheld)

Je wagen aanzetten(stroom), alles testen (gas geven en sturen) let er vooral op dat de gasschuif DICHT! staat als je gaat trekken!

Controleer of je glowplug vastzit in de cillinderkop(worden vaak los erin gezet en na het rijden ook doen ivm gassen)

Daarna glowplug starter erop en trekken maaar :D!, als hij het doet en niet vanzelf wilt wgrijden is het van belang dat je hem echt een 2 tal minuten warm laat draaien ivm totaal nieuw motortje :)

Daarna als je zal proberen weg te rijden zal hij uitvallen(of niet :p) maar gewoon opnieuw aantrekken en met dotjes gas rondjes rijden :)

Btw: rij altijd een tankje leeg, en na 3 a 5 tankjes volgas boeken :)
 
Btw: rij altijd een tankje leeg, en na 3 a 5 tankjes volgas boeken :)


en dan niet constant vol gas af en toe vol gas en weer laten afkoelen

na 1 liter brandstof Kan je wat langer door gaan

Je moet je temperatuur wel goed in de gaten houden


zelf zou ik trouwens voor en ander merk brandstof gaan

Tornado is stukje betrouwbaarder

Succes er mee
 
1 iemand koopt een auto en iedereen haalt weer ff herinneringen terug :)

Ik heb vorige zomer ook 2 autos gekocht, 1 elektro, die overigens aardig hard gaat, 66km/u op de gps onboard, maar denk ik niet op dit filmpje hieronder.

en een 1:8 auto met 4.6cc motor. anyways freddy laat maar eens een filmpje zien als hij goed rijd:)
 
Ik heb de handleiding even snel doorgenomen, maar ik kom niet uit met de Luchtfilter en Gloeiplug.

Luchtfilter linksboven en Gloeiplug rechtsboven:
(onbekende accessoires eronder)
foto_2.JPG


Volgens de handleiding moet de Luchtfilter boven de zwarte gat (in midden van foto):
foto_1.JPG


Hoe moet ik de filter eropzetten??

En waar en hoe moet ik de gloeiplug plaatsen?
 
die luchtfilter weet ik niet zeker. dat schuimpje moet je over het linker ding shuiven. dan kun je het rechter rondje erop schroeven. en dan dat middelste ding is om je lucht filter weg te laten draaien.
dat is wat ik ervan maak.

de gloeiplug moet boven in de kop. bij de cilinder. tussen al die ribben.
 
wat olympus zegt;) maar volgens mij mis je dan tubing om de filter met die bocht in elkaar te zetten. en nee doe maar geen waterkoeling tubing :D voor je gloeiplug zit er bij je starterskit een grote sleutel(hoogstwaarschijnlijk) om hem mee in je motor te draaien
 
Luchtfilter heb ik denk ik voor elkaar:
Dat rubberen bochtje aan een kant op de carburateur.
Aan andere kant dat stukje linksonder van mijn foto.
Daar overheen komt de filter.
En dan het dopje (rechtsonder van mijn foto) erop schroeven :)


Dan nog die gloeiplug, hoe moet ik die erin draaien?
Het is best diep in die koelribben.
En welke kan van de gloeiplug boven?

Ik heb bij de kit ook een "gloeiplugstekker" gekregen, dit voor het inlopen van de moter.
Is dit in combinatie te gebruiken met een gloeiplug?
Of eerst inlopen met gloeiplugstekker (die dus erin laten) en dan na het inlopen de gloeiplugstekker vervangen met een gloeiplug?
 
je hebt aan de gloeplug als het goed is schroefdraad zitten. die kant moet in de cilinder. als het goed is als je jouw gloeiplugstekker op de gloeiplug zet. gaat die gloeien. hiermee ontbrand je de brandstof. zodra hij eenmaal lekker loopt is de gloeiplug nog warm genoeg om de volgende slag de brandstof opnieuw te ontsteken etc. dus die gloeiplugstekker moet je elke keer gebruiken als je auto start.

btw, over het "hoe" heb je geen gloeiplugsleutel?
http://www.google.nl/imgres?imgurl=...page=1&ndsp=40&ved=1t:429,r:0,s:0&tx=31&ty=27
een goeie ratel ofzo werkt ook wel :p
 
gloeiplug met de schroefdraad naar beneden, je wilt hem denk ik wel vast draaien;) zat er niet al 1 in ?
die gloeiplugstekker is normaal gesproken om je gloeiplug te laten gloeien zodat je je motor aan kan slingeren/trekken. als die eenmaal normaal draait kun je die eraf doen en dan blijft hij door je brandstof gloeien. dat is het idee.

lekker bezig olympus

hoezo niet rijden als het nat is:D altijd fun
 
als je echt groter wil moet je naar 1:6 of 1:8 gaan. die hebben een kettingzaag motor erin :p alleen persoonlijk vind ik die iets te lomp om op een openbare weg te rijden. als die er stuurloos weg scheurt dan stop je hem ook niet even.
 
als je echt groter wil moet je naar 1:6 of 1:8 gaan. die hebben een kettingzaag motor erin :p alleen persoonlijk vind ik die iets te lomp om op een openbare weg te rijden. als die er stuurloos weg scheurt dan stop je hem ook niet even.

zijn geen kettingzaag motortjes, zenoah motoren zitten echt niet in een kettingzaag
 
als je echt groter wil moet je naar 1:6 of 1:8 gaan. die hebben een kettingzaag motor erin :p alleen persoonlijk vind ik die iets te lomp om op een openbare weg te rijden. als die er stuurloos weg scheurt dan stop je hem ook niet even.

jawel hoor. zijn beveiligingen voor. ik heb er ook 1 voor mijn brandstof auto. die gaat direct op de rem als hij buiten bereik raakt. maar met een 2.4ghz zender is dat erg ver, maar stel dat je zender uitvalt;)
 
Terug
Bovenaan