• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

SSD in RAID0 ?

Ik heb 2x Vertex in RAID0 :)
Maar kan daardoor geen TRIM gebruiken en ik heb soms fouten, waardoor Windows schijfcontrole moet doen :S

Als ik zo op internet lees, kan je beter geen RAID0 doen met SSD schijven.
Een enkele SSD is al snel genoeg.

Bij mij volgende upgrade, haal ik ze weer uit RAID0.
 
1e De OCZSSD2-1VTX60G van OCZ heeft een opslagcapaciteit van 60 GB Deze SSD heeft een leessnelheid van 230 MB/sec en een schrijfsnelheid van 135 MB/sec. De 2,5 inch SATA disk is voorzien van een Serial ATA/300 interface.


2e De OCZSSD2-2VTXE60G van OCZ heeft een opslagcapaciteit van 60 GB Deze SSD heeft een leessnelheid van 285 MB/sec en een schrijfsnelheid van 275 MB/sec. De 2,5 inch SATA disk is voorzien van een Serial ATA/300 interface.

Bovendien staat er bij de 2e trim enz bij, weet niet of die 1e dat ook heeft.

Maar lijkt me iig het extra geld waard.
 
@ Vannos


De OCZ Vertex 2 50 gig is een wat snellere versie.

In weze is het dezelfde versie als de 60. De 50 versie kon je na een firmware update
over zetten naar een 60 gig. De ruimte die de 50 gig versie gereserveerd had, zou oa.
het zoeken en schrijven versnellen. Een 60 en 120 gig versie ... zijn dus wat
langzamer als hun broetjes de 50 en 100 gig.

Verder heeft kenny het hierboven al vermeld.
Zet aub geen SSD's in een Raid config. daardoor zal de TRIM niet gaan werken.
Bij OCZ heb je nog wel zoiets als Garbage ... maar dat werkt lang niet zo goed.

TRIM zorgt er oa. simpel uitgelegd voor, dat je SSD gezond en snel blijft.
http://en.wikipedia.org/wiki/TRIM

Als je het geld er voor zou kunnen missen, dan is de OCZ Vertex 2 100 gig, de schijf
die het beste presteert. Wil je perse de 60 gig Vertex 2 Extended, dat kan natuurlijk
ook ... alleen dan is ie ietsjes langzamer, maar of jij dat gaat merken is een tweede.


@ The Saviour

Volgends mij niet. De TRIM ondersteuning kwam pas met de FW1200 controller.
De normale Vertex schijven ondersteunen dit niet. De intels volgends mij wel.
Als je een schijf zou willen kopen, dan is de Vertex 2, of de Vertex 2 Extended ...
een zeer goede keus. het verschil heb ik hierboven proberen uit te leggen.
 
ja dat had ik inderdaad gezien ergenst dat wat meer gb wat sneller was. Ik zal eens kijken wat het budget toelaat voor de ssd,s

iedergeval Bedankt voor de info :)
 
ja dat had ik inderdaad gezien ergenst dat wat meer gb wat sneller was. Ik zal eens kijken wat het budget toelaat voor de ssd,s

iedergeval Bedankt voor de info

Graag gedaan.

Het is precies andersom :icon_wink:.... de 50 en de 100 zijn iets sneller dan de 60 en 120. Aan de andere kant, heb je natuurlijk een wel iets grotere SSD.
 
BTW, ik weet niet of het klopt

maar ik heb gelezen dat intel de enigste is die hun eigen controllers/opslag chips maken, de rest van de bedrijven gebruikt combinaties van anderren, mischien kun je dit in je keus opnemen?
 
Heel eerlijk gezegd, zou ik zo even niet weten chips de andere fabrikanten gebruiken.

Wat ik wel weet is dat meerdere nieuwe SSD's de SF1200 controller gebruiken.


Qua keuze;

Dat is ook erg afhankelijk wat jij goed vind, en jouw voorkeur.
Persoonlijk zou ik iemand de Vertex 2 schijven aanraden, omdat die over
het geheel genomen erg goed presteren.

Een andere forum collega van mij, heeft er een vergelijking tussen gemaakt.
Aan de rechterkant zijn de benches.

User product reviews: OCZ Vertex 2 Extended 60GB [OCZSSD2-2VTXE60G] | Hardware.Info Nederland

Nog wat andere benches:

OCZ Vertex 2 100GB SSD Review > Benchmarks: File Copy Test - TechSpot

OCZ Vertex 2 100GB SSD - Bjorn3D.com

Maar mocht iemand een voorkeur hebben voor Intel of bijvoorbeeld een
ander merk SSD, dan zijn die natuurlijk ook meer dan prima.
 
zekers :)

heb er echt zin in, maar moet helaas tot volgende week wachten tot de "troep hardware" voor internet pc'tje binnen is, wil eerst ff een werkende pc hebben staan als er wat met mijne is
 
Voor zover ik weet; zal een TRIM niet op een raid werken.
In Raid zetten kan altijd, maar is niet aan te raden.

Dit staat op tweakers.net op 22 maart j.l.
Intel publiceert trimdriver voor raidconfiguraties


Intel heeft een raiddriver vrijgegeven die ondersteuning biedt voor het trimcommando bij het gebruik van solid state-schijven. Voorheen was het voor gebruikers die ssd's in raid hadden opgesteld niet mogelijk om trim te gebruiken.

De nieuwe drivers hebben versienummer 9.6.0.1014 meegekregen en ondersteunen trim in alle configuraties behalve raid5. De drivers ondersteunen bijna alle recente Intel-chipsets.

De drivers stellen Windows 7 in staat om het trimcommando door te sturen naar een ssd, ook als deze in een raidopstelling staat. Solid state-schijven kennen normaal na verloop van tijd een terugloop in de schrijfprestaties. Dit heeft ermee te maken dat ssd's alleen volledige blokken kunnen beschrijven, en niet enkele geheugenpages. In de praktijk kan het voorkomen dat een blok van twintig pages geheel moet worden gewist en herschreven, terwijl de gebruiker maar twee pages daadwerkelijk wil aanpassen. Dit probleem speelt vooral op als de ssd weinig vrije ruimte over heeft en kan de schrijfprestaties flink negatief beïnvloeden.

Al eerder voegden fabrikanten als OCZ, Corsair en A-data trimondersteuning aan hun ssd's toe. Ook Intel-schijven ondersteunen het trimcommando in niet-raidopstellingen. Met deze driver is trim voor het eerst ook beschikbaar voor gebruikers die hun ssd's in een raidopstelling hebben.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
P SSD Raid0 op Asus Rampage III Extreme Hardware & Software 19
Jason Corsair Hydro X Series XM2 M.2 SSD Water Block (2280) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason BarrowCH Heatsink for 2280, 22110 M.2 SSD Hard Drive with OLED Temperature Display HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4
Freddy BSOD's door een nieuwe SSD? Update Marvell driver Problemen & Oplossingen 3
A Corsair force MP500 120 ssd m2 wordt niet herkend gigabyte mini itx moederbord Problemen & Oplossingen 4
Freddy EK-M.2 NVMe Heatsink - M2 SSD Heatsink HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Big 8 Pin Voedings Kabel naar Ssd aansluiting Hardware & Software 6
Sw333t [VERKOCHT] Instap pc met ssd Verkocht 2
arwin74 Phanteks Dual SSD Bracket HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
C ssd moertjes, Gevonden 3
bundymania SSD Vergleich: OCZ Vector 150 480GB, Samsung EVO 840 1TB und Kingston HyperX 3k 120GB HighFlow Product Reviews 0
Sw333t [Gezocht] Kleine ssd, sata300/600, geen errors. 30-64 GB Gevonden 0
S SSD brackets o.a. Dimastech HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy PCI-E Riser en een M.2 SSD Adapter? Welke riser kabel? Hardware & Software 8
Sw333t [VERKOCHT] HP Pavilion Sleekbook 15-b072ed (Core i3, 8gb ram, 160gb ssd) Verkocht 2
A ssd in oude laptop Handleidingen en Installatie Tips 3
M Galaxy S4 VS 2 x i7 3770+ 8 GB DDR3|1600 + 128 Lite-On SSD faire deal? Hardware & Software 3
Aequitis [VERKOCHT] Samsung 830 SSD 128gb Verkocht 1
Stephan---pro [GEVONDEN] 40gb SSD voor pentium 4 Gevonden 3
F Ssd vertex 4 128 gb Problemen & Oplossingen 2
E [IN-ACTIVE] kapotte ssd-schijf Gevonden 4
F Ssd vertex 4 128 gb Hardware & Software 10
tomasvanderpijl ssd geheugen Hardware & Software 11
M hallo ik heb sinds vandaag mn desktop een ssd ingebouwd Problemen & Oplossingen 2
JeanPaul [VERKOCHT] MEGA OPRUIMING , Sr-2 ,cpu's , ssd's ,hdd's, geheugen,gpu ect. Verkocht 18
B HDD naar SSD clonen - TRIM? Hardware & Software 5
Robin crucial m4 vs samsung 830 ssd Hardware & Software 13
Fuwa Fuwa SSD wordt niet herkend in Laptop Problemen & Oplossingen 2
Vissa Meer opslagruimte op je SSD! Handleidingen en Installatie Tips 13
Stephan---pro Welke SSD moet ik nou kiezen ???? Hardware & Software 13
cederieck Wat zijn nu de betrouwbaarste ssd voor een raid 0 config ? Hardware & Software 2
maomanna SSD Benchmarks Hardware & Software 6
D Kloppen deze gegevens van ssd ? Hardware & Software 20
L Raid 0 vs. ssd Hardware & Software 5
soppy [INACTIVE] OCZ Vertex 2 SATA II 3.5" SSD 90GB Gevonden 0
animal baars [INACTIVE] SSD voor mediacenter Gevonden 0
K Corsair Performance 3 SSD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
K Crucial RealSSD C300 2,5" SSD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Sparky Corsair SSD :D CSSD-F120GB2-BRKT 120GB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
D sata-300 of sata-600 ssd ? Hardware & Software 2
Johnny AHCI mode bij SSD - image programma Hardware & Software 23
Viepert Crucial C300 64Gb SSD SATA-600 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Johnny Met spoed hulp gezocht betreft aangekochte SSD! Problemen & Oplossingen 4
mistervis007 2 x OCZ Vertex 60 GB SSD in RAID 0? Hardware & Software 3
G Windows XP blijft hangen bij Windows logo dan BSOD?! (SSD schijf fout?) Problemen & Oplossingen 2
Johnny [TKG-SSD] niet te duur Gevonden 19
Calimero [IN-ACTIVE] echt stille HDD (SSD ?) en XSPC X2O Compact 450 Pump Gevonden 9
M.I.K.E.Y ICY BOX 2x 2.5 SATA HDD or SSD in 1x 3.5 bay HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
bundymania Milestone Handy, Samsung 128GB SSD, GTX295 + Bitspower Waterblock Verkocht 7

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan