• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

-SQUiRT- by Highflow.nl

l3p

Moderator
Forumleiding
squirt5.png




Een 'kleine en rare' build tussendoor genaamd "SQUiRT" :)

Banner gemaakt door wwwicked! Toen ik zocht op google kreeg ik allemaal rare dingen. :S :p



Ik loop de laatste tijd steeds vaker tegen het probleem op dat ik even snel iets wil waterkoelen, iets met flow/temperatuur wil testenof gewoon lekker krachtig spoelen.
Daardoor kijk ik al een tijdje naar de 24V pomp controller van Koolance en het bijpassende dual D5 reservoir ervan.
Dat zou perfect zijn! En natuurlijk leuk om eens te zien wat 2 D5's in serie op 24V doen.









Nu heb ik eindelijk iets gevonden waar dit mooi in kan, namelijk de Addonics STMPC-B Storage Tower.
Lekker klein, niet te lang, 4 x 5.25" slots, een 220W voeding EN een handvat :)




Aan de achterkant wil ik gebruik gaan maken van de Koolance VL3N (No spill) inbouw snelkoppelingen.




Verder wil ik later nog een fancontroller in het 4e slot gaan gebruiken maar hier ben ik nog niet over uit.
Ook wil ik de temperatuur uit gaan lezen via een display van het water, de omgevings temperatuur buiten de case, in de case en pompen zelf.
En wil ik gebruik gaan maken van een visuele flowsensor (bijv de Koolance INS-FM17) die uit de case steekt maar wil ook graag dat dat dan op 1 of andere manier via een display in liters/uur of liters/minuut uit te lezen is.

Partlist:

Addonics STMPC-B Storage Tower for Mini PC Black
Alphacool D5-VPP655 - Single Edition / No Top - X2
Koolance RP-452X2 Dual 5.25 Bay Reservoir for 1-2 D5/MCP655/PMP-450/S Pumps
Koolance 180-Degree Connector CNT-RP452X2
Koolance Pump Controller CTR-SPD24X2
Koolance G1/4 - Stekker - Paneel inbouw - VL3N-MFG-P - X2
Koolance 13MM (1/2 ID - 3/4 OD) Schroeffitting - Koppeling VL3N-F13-19S - X2



--->Al met al, tips zijn heel welkom!<---

Ik heb er zin in! :)




Deze ietwat aparte build werd mogelijk gemaakt door:
 
Laatst bewerkt:
Thanks all!
Ik zal proberen het een leuk logje te maken :)



hoi hoi,
mooi concept,indien het kan helpen
volgens mij kan je met deze dan controller alles uitlezen wat je wilt(fanspeed,toerental van de 2 pompen,en je kan er temp sensors op aansluiten

Lamptron FC-6 Fan Controller 4x 20W Channels Black FC-6-BK

en dit zijn de watersensors die ik persoonlijk ook gebruik,campact en handig en je kan ze volgens mij gewoon zo op de fancontroller zetten :D

Aqua-Computer Temperature Sensor Inline 2x G1/4 ID

ik zie enkel vrij weinig radiator opties :s single 240 mm rad?

Bedankt voor je input wemmetje, I appreciate it!

Heb zelf idd al gekeken naar wat controllers die ook in de "Koolance" stijl passen. Die Lamptrons zien er idd gelikt uit.
Heb zelfs al gedacht om de Koolance 12V pump controller te nemen voor de fans, maar denk dat 2x25W net te weinig is?

De fancontroller komt iig iets later omdat dit al een rib uit mijn lijf was :)

Volgens mij hoeft er geen radiator op, maar is het als het ware een mobiele pomp. Beetje vergelijkbaar met een Hydraulic Power Unit: een eigen reservoir, en een pomp. Om aan te sluiten op een vliegtuig, in geval je de hydraulische pompen (in dit geval water) van het vliegtuig zelf (in dit geval een pc ;) ) niet kan of wil gebruiken.

Precies! :p


Deze ga ik volgen.

Special thanks to wwwicked voor de banner uiteraard :)
 
Enige probleem wat ik dan voorzie, overigens minder vaak een probleem in de luchtvaart: Wat als er in 2 verschillende systemen verschillende vloeistof gebruikt wordt? Dan kan je hem dus in principe niet voor beiden gebruiken, tenzei je het niet erg vind om de vloeistoffen te mengen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Black Friday 2023 is hier: 24% Korting op ALLE EKWB items @ HighFlow.nl HighFlow Computer Cooling Shop 1
Freddy Phanteks D30 120mm én D30 140mm fans nu verkrijgbaar bij HighFlow.nl HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy HighFlow Veilingen! HighFlow Computer Cooling Shop 3
J Hoi Highflow en PC enthousiasten Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
Freddy HighFlow twee weken op vakantie, van vrijdag 21 april t/m dinsdag 9 mei 2023 HighFlow Computer Cooling Shop 6
Freddy HighFlow Black Friday 2021 HighFlow Computer Cooling Shop 3
Jason The Alphacool Eisfluegel Aurora flow indicator "HighFlow" with RPM-Signal HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow HighFlow een weekje op vakantie, van dinsdag 18 augustus tot 25 augustus 2020 HighFlow Computer Cooling Shop 3
R HighFlow: Customer Review HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
M Super klantenservice. Bedankt HighFlow HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
C Highflow nl web shop (Germany delivery question) HighFlow Webshop 4
HighFlow Hardware Info 2020 Countdown 11 december: win een Highflow EK-KIT Classic RGB S240 HighFlow Computer Cooling Shop 1
Freddy HighFlow Black Friday 2019 HighFlow Computer Cooling Shop 4
Freddy HighFlow Forum V3 online! HighFlow Computer Cooling Shop 4
Freddy Meldt je opnieuw aan voor HighFlow nieuwsbrief HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy HighFlow Forum updates, correcties en suggesties topic HighFlow Forum 43
Freddy HighFlow 2 weken op Vakantie van 19 juni tot 3 juli 2019 HighFlow Computer Cooling Shop 10
Freddy Nu ook Barrow waterkoeling verkrijgbaar bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Freddy The Party 17 HighFlow Compo Topic Lan Party 5
Freddy Akoestische schuim panelen bij HighFlow (voor geluidsdemping, geluidsabsorptie) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
A HighFlow HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
Freddy HighFlow partner programma HighFlow Computer Cooling Shop 9
Freddy Fijne feestdagen en beste wensen 2018!!! Let op, gewijzigde openingstijden HighFlow HighFlow Computer Cooling Shop 7
Freddy HighFlow Black Friday 2018 HighFlow Computer Cooling Shop 1
Freddy HighFlow VH1 Adjustable Aluminum GPU/VGA Support Strut/Holder Anti-Sag HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Mandem Innovation Cooling IC Graphite Thermal Pad bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Freddy Thermaltake @ HighFlow, 10% introductiekorting tot aanstaande zondag! HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy Fijne feestdagen 2017!!! Let op, gewijzigde openingstijden HighFlow HighFlow Computer Cooling Shop 5
ForresT Highflow Polo's en andere kledingstukken Lan Party 23
Freddy HighFlow op vakantie: Vrijdag 10 november t/m vrijdag 24 november 2017 HighFlow Computer Cooling Shop 3
Freddy Trezor Hardware Wallet (Bitcoin & Altcoin) Order @ HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy Ledger Wallet (Bitcoin & Altcoin) te bestellen bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 14
Freddy Win een Disco PC! van Power Unlimited / ASUS en een beetje van HighFlow :) HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy The Party 15: HighFlow Casemod Compo, doe nu mee! Lan Party 20
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 15" topic Lan Party 291
Freddy Car Wrap / Wrap Folie -> Casemod Wrap bij HighFlow! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Freddy HighFlow Super Mega SALE! Alphacool, EKWB, Bitspower, XSPC tot 99% korting! HighFlow Computer Cooling Shop 7
M Bedankt Highflow voor jullie expertise! HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
Freddy Singularity Computers bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Freddy HighFlow Nieuwe Webshop 3.0! Bug Report hier HighFlow Computer Cooling Shop 85
Freddy HighFlow Laser Snijder / Cutter Topic HighFlow Computer Cooling Shop 254
Bas9466 Mijn ervaring met HighFlow HighFlow Testimonials / Shopreviews 3
Freddy The Party 14: HighFlow Mini Compo's :) Lan Party 9
Freddy MDPC-X is terug, en verkrijgbaar bij HighFlow :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 39
S Zijn er mensen die de volgende LED van highflow gebruiken? Laserled - 3x Ultra Bright Cases en Modding 0
Freddy HighFlow nieuwe locatie Overige Builds 102
S Bedankt Highflow, dit was een perfecte eerste ervaring ! HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
Freddy Crimping Tool / Tang voor pinnen op kabels, nu op voorraad bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy The Party 13: HighFlow TrackMania compo Lan Party 1
Freddy The Party 13: HighFlow Casemod Compo, doe nu mee! Lan Party 47

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan