Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Dat heb ik nog nooit zelf kunnen testen, voor zover ik weet zijn de 35x-jes iets sterker. Alleen veranderd dat verhaal volgens mij als je je flow goed kwijt kan en er 2 in serie zet.
De D5's kunnen meer flow leveren, maar onder lagere druk. Dat betekent dat wanneer je een simpel, niet restrictief systeem hebt, de D5's vaak de grootste hoeveelheid flow leveren. Naarmate het systeem complexer en restrictiever wordt, zakt de flow van de D5 snel in, terwijl de MCP35X nog steeds een vergelijkbare flow levert.
Ik loop de laatste tijd steeds vaker tegen het probleem op dat ik even snel iets wil waterkoelen, iets met flow/temperatuur wil testenof gewoon lekker krachtig spoelen.
Dat heb ik nog nooit zelf kunnen testen, voor zover ik weet zijn de 35x-jes iets sterker. Alleen veranderd dat verhaal volgens mij als je je flow goed kwijt kan en er 2 in serie zet.
Ik heb twee 35x-jes in het vergelijkbare reservoir: pomp1-rad140-gtx580-pomp2-2500k-rad480. Maakt qua temperaturen uithard geen bal uit vergeleken met een 35x en enkel het 480 rad, maar het stond mooier (dwz, heb het niet nauwkeurig getest, geen merkbare verschillen Igg)
Die pompcontroller is mooi zeg! Eens meten of die er nog bijpast bij mij
Als je genoeg flow hebt zodat het water de tijd krijgt om af te koelen dmv de gekozen rads maakt het ook totaal niet uit. Soms kan het zelfs nadelig zijn omdat je pompen warmer worden en daardoor zelfs het water opwarmen.
Maar als je net iets te weinig flow hebt kan het wel schelen net die paar meer liter per minuut. (Atleast, zo denk ik erover )
Ik heb dat 24v koolance dingentje ook maar de pompen staan meestal gewoon op 12v... alleen als er een keer veel in de loop zit zet ik ze hoger.. op 24v verbruiken de 450'sjes een helehoop watt
Ik zou eigenlijk vandaag de zolder opknappen ...maar had vandaag de kans om eens lekker te knutselen.
Om 10:30 begonnen en rustig door geprutst tot 22:30
Eerst maar eens een filmpje van het reservoir dat ik gesloopt heb
Alle hulpstukjes gaan er dus uit om meer flow te krijgen.
Dus ipv met een pijpje het reservoir in en uit wat Koolance aanraadt ga ik 1 x erin en 1x eruit
boutjes vervangen voor RVS
Vieze stickers gaan eraf
Tijd voor een soepje met een rookworst
Gaatjes uitboren zodat er langere RVS M4 in kan om de case en handle steviger te maken.
Eerst maar eens wat kabel her en der wegknippen.
Stekkertjes solderen.
Had mezelf nog zo beloofd niet te gaan sleeven
Tja dan die voeding ook maar iets opknappen. Alle onzinnige stekkers eraf.
Stukje uit de case dremelen zodat ik bij de regelknoppen van de pomp kan.
Argh! Hier komen straks rode en blauwe leds in voor de pompen als dat gaat lukken.
Ook de groene power led wil ik vervangen, toevallig heb ik nog een 5mm blauwe liggen.
En tja dan ook gelijk de kabelclips maar eens gebruiken (en weer sleeven)
Zwarte inbusjes voor de Koolance dinges.
Deze busjes deze week op zolder gevonden, komen goed van pas om die uitstekende voeding naar binnen te brengen
Voeding ook maar een beetje weggeknipt en opgeknapt
Ja het vrouwtje was weer heel blij met me vandaag
En de ...eh ..kast staat aan, led werkt
Volgende week de pompen eens testen. (misschien stiekem morgen al)
"Officieel" moet ik er een kleed of doek onder leggen maar dat schiet er nog wel eens bij in
Er zitten wat krasjes op, maar de tafel moet toch nog een keer opnieuw geschuurd en gelakt worden omdat madam eens gespeeld heeft met lijm van de Aldi die de lak op laat lossen