• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Sporten op wieltjes... (skaten)

Wat is er eigenlijk met Roces en Bauer gebeurd?

In mijn tijd (15 - 18 jaar geleden ofzo) , waren dat dé merken.

Ik weet nog goed dat ik toen de bij mijn eerste "echte" skates (dus met zachte wielen ipv intertoys crap :p), voor de keuze stond tussen Roces en Bauer.
Had toen voor Roces gekozen omdat dat stunt skates waren en Bauer meer fitness skates.

Nadat ik die had versleten, had ik met mijn zuur verdiende geld een Roces Lowrider gekocht met aluminium frame (600 gulden!!!).

Ik heb 'vroeger' omdat ik het boarden even zat was Roces Fifth Elements (witte) gehad.
Dure krengen waren dat inderdaad!

Maar Roces en Bauer kom je bijna nergens meer tegen. Althans niet in Nederland.
Het is allemaal USD, Razors, Remz etc.

Het bestaat nog wel!

@Oliv
Lekker hoor!
Ik ga van de zomer voor het eerst in 2/3 jaar weer eens planken.
 
Ben sinds een maand weer begonnen en ik zit +- al boven het niveau van voor ik stopte, durfgrens ligt wat verder, doet veel...


moet wel eens asap achter een neiuw board :)
 
Hier jomme ! (gister serieus keizerparkje gezet)

168toya.jpg


11rsrhf.jpg


riywcz.jpg
 
Wat is er eigenlijk met Roces en Bauer gebeurd?
In mijn tijd (15 - 18 jaar geleden ofzo) , waren dat dé merken.
Ik weet nog goed dat ik toen de bij mijn eerste "echte" skates (dus met zachte wielen ipv intertoys crap :p), voor de keuze stond tussen Roces en Bauer.
Had toen voor Roces gekozen omdat dat stunt skates waren en Bauer meer fitness skates.
Nadat ik die had versleten, had ik met mijn zuur verdiende geld een Roces Lowrider gekocht met aluminium frame (600 gulden!!!).

Roces bestaat nog wel maar meer in het normale rol gebeuren ja.. Bauer zit meer in de NHL he ijshockey.

Mijn timeline..

Bauers model Dont know! (met add ons voor het stunten)
Roces M12
ROCES-SKATE-M12-2T.jpg

Roces 5th element,
fifth6.jpg

Rollerblade Canvas wat een blokken waren dat!
00canvas.jpg

Rollerblade Deluxe(swindler met add ons)
a0100266_4cf894efb2558.jpg

Nu heb ik nog Rollerblade limited TRS(wit),En USD All star 2010
938165363_5_HGMl.jpeg

963419804_5_1Bxv.jpeg
 
Ben net terug, oef... ben KAPOT!
Man... dikke blaren op mijn enkels, ben het echt niet meer gewend.
Na de ronde met de stoet, ben ik nog wel even op de skatepark gegaan bij Blaak.
Dat ging niet meer zo soepel als vroeger, zucht... de leeftijd... :p
 
Wat is er eigenlijk met Roces en Bauer gebeurd?

In mijn tijd (15 - 18 jaar geleden ofzo) , waren dat dé merken.

Ik weet nog goed dat ik toen de bij mijn eerste "echte" skates (dus met zachte wielen ipv intertoys crap :p), voor de keuze stond tussen Roces en Bauer.
Had toen voor Roces gekozen omdat dat stunt skates waren en Bauer meer fitness skates.

Nadat ik die had versleten, had ik met mijn zuur verdiende geld een Roces Lowrider gekocht met aluminium frame (600 gulden!!!).

Bauer was toch ook meer een icehockey merk? Ik koos destijds voor Rollerblades en moest dan speciaal naar Amsterdam voor wielen, lagers etc bij Rodolfo in de Wibautstraat (later was er ook een filiaal in het oude postkantoor achter de Dam).
 
Ik deed vroeger aan ziek veel aan skateborden, ik wou van een dak naar een ander dak springen,
Het eerste wat ik me daarna herinnerde is dat ik met een gebroken arm en voet in het ziekenhuis lag,
En ook nog mijn nek ontwricht.
Sindsdien heb ik nooit meer geskate :$
 
Alles doet nog pijn van gisteren maar straks ga ik toch even die 10 stairset doen als opwarmer, helemaal mentaal aan het voorbereiden, gisteren stonden we daar, maar echt brrr, alleszins toch wat footie.

 

Rare snuiters die van dit filmpje.

September ben ik met 2 maten op skatetrip naar Barcelona geweest, 8 dagen non stop skaten, ook wel lastig als je niet gewoon bent alle dagen zoveel uur te skaten, daardoor na 2 dagen 2 dagen redelijk vast gezeten, maar erna ging het wel weer.

Hieronder mijn part, Elias en Pieter hun deel staan ook op vimeo, enkel jammer voor Pieter dat die een maand ervoor z'n voet had omgeslagen en niet veel kon doen, hij heeft er zelfs nu nog last van...
Persoonlijk vind ik mijn part maar flauw ivgl met dat van Elias, maar zo'n skatetrip kan ook eens zijn tol eisen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy Ziek! Wel of niet gaan sporten / trainen? Gezondheid en Sport 0
M Wieltjes onder Lian Li PC A77B Cases en Modding 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan