• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

SPOED HELP AUB! Zwart beeld na BIOS post!?

Dustyrick

Junior Member
hallo,

gisteravond ben ik me hardware gaan overbouwen naar me nieuwe kast, maar nadat alles erin stond wilde ik hem gaan opstarten en deed hij niks meer na het opstrartscherm van het moederbord. (zeg maar dat scherm waar staat welke knop je moet indrukken om in de BIOS te komen) Dan krijg ik zwart beeld.

Het ligt aan me HDD en ik heb er maar eentje in zitten.

Ik wil echt graag die date die erop sta terug, want er staan belangerijke school stukken op. Wie kan mij helpen!!!??
 
mocht het echt je HD zijn, kijk dan even op tweakers.net.

bij ''vraag en aanbod'' heb je tegenwoordig ook diensten die mensen aanbieden.
Ik heb er al een aantal keren gezien dat sommige mensen ook de data van gecrashte hd's kunnen afhalen.

hoop dat je daar wat aan hebt
 
mocht het echt je HD zijn, kijk dan even op tweakers.net.

bij ''vraag en aanbod'' heb je tegenwoordig ook diensten die mensen aanbieden.
Ik heb er al een aantal keren gezien dat sommige mensen ook de data van gecrashte hd's kunnen afhalen.

hoop dat je daar wat aan hebt

ja, maar ik weet niet of hij gecrasht is, want voordat ik hem eruit haalde was alles prima, toen heb ik hem gelijk in zo toolles ding gedaan en in me kast gezet...

En het is echt me HD ja, de enige die erin zit.

Kan ik hem niet in een andere pc hangen,zodat het opstarten van Windows via de harde schijf van die pc gaat en dat ik dan de data kan kopieren naar een externe harde schijf?
 
Hoe weet je dat het aan je HDD ligt? Krijg je een melding, zo ja.. welke?

lijkt me niet dat het ergens anders aan ligt als hij wel opstart maar geen windows laat.

Ik heb 1x zo scherm gekregen dat ik kon kiezen tussen:

-windows normal opstarten
-windows system herstel toepassen (aanbevolen)

Toen heb ik op system herstel geklikt, maar daarna kreeg ik weer het zwarte scherm en heb ik 10 min gewacht en hem toen maar uitgezet.

Daarna na het opstarten kreeg ik: boot failure of iets in die richting..

Als ik hem nu opstart laat hij tot dat moederbord scherm en daarna krig ik gelijk zwart beeld.
 
Voor zover ik weet wel.

Daarom maak ik bij overbouwen eerst een foto van de sata kabels in de aansluitingen (en zet ik in paint erbij welke aansluiting voor welke schijf is). Voor data schijven maakt het niet zo heel veel uit, maar voor OS schijven wel.
 
Voor zover ik weet wel.

Daarom maak ik bij overbouwen eerst een foto van de sata kabels in de aansluitingen (en zet ik in paint erbij welke aansluiting voor welke schijf is). Voor data schijven maakt het niet zo heel veel uit, maar voor OS schijven wel.

ga het is proberen, maar als dat niet lukt. Wilde ik hem in een andere pc hangen om de date te kunnen kopieren, maar nu maak ik de kast open (van me kleine zusje) En daar zit nog een oud moederboord in en het lijkt erop dat hij maar 1 aansluiting heeft en dat is geen sata, maar zo dunne brede kabel, hoe kan ik dit oplossen?

*edti*

nee, heb elke SATA poort op me mobo geprobeerd, maar bij elke het zelfde..

Wat kan ik nu nog doen?
 
Losse behuizing voor sata schijf naar USB? Of bijvoorbeeld zo'n ding: AXP 2.5"/3.5" SATA HDD to eSATA/USB 2.0 Combo Station Dock AXP-SAHDCB-COMBOCR

En anders, als je hem zeer goed verpakt wil ik hem hier ook wel behandelen.

doctor.jpg
 
Losse behuizing voor sata schijf naar USB? Of bijvoorbeeld zo'n ding: AXP 2.5"/3.5" SATA HDD to eSATA/USB 2.0 Combo Station Dock AXP-SAHDCB-COMBOCR

En anders, als je hem zeer goed verpakt wil ik hem hier ook wel behandelen.

doctor.jpg

En er is geen andere manier?

Heb hier in huis nog wel meer pc's staan, maar kan dat wel werken om hem in een andere pc te hangen, zodat hij opstart via de hd van die pc en dat ik dan de data van mijn hd naar een externe harde schijf kan kopieren?
 
Voor zover ik weet wel.

Daarom maak ik bij overbouwen eerst een foto van de sata kabels in de aansluitingen (en zet ik in paint erbij welke aansluiting voor welke schijf is). Voor data schijven maakt het niet zo heel veel uit, maar voor OS schijven wel.

Ik wil je toch hier even verbeteren, het maakt namelijk niets uit in welke poort de OS schijf zit.
Wat inderdaad wél zo kan zijn, als je hem in een andere poort dan nummer 1 hangt, zal je inde bios even handmatig de bootschijf moeten selecteren
 
Ik wil je toch hier even verbeteren, het maakt namelijk niets uit in welke poort de OS schijf zit.
Wat inderdaad wél zo kan zijn, als je hem in een andere poort dan nummer 1 hangt, zal je inde bios even handmatig de bootschijf moeten selecteren

al gedaan, maar kan ik proberen om hem in een andere pc te hangen, me ouders pc hebben wel sata aansluitingen?
 
Ik wil je toch hier even verbeteren, het maakt namelijk niets uit in welke poort de OS schijf zit.
Wat inderdaad wél zo kan zijn, als je hem in een andere poort dan nummer 1 hangt, zal je inde bios even handmatig de bootschijf moeten selecteren
Sinds windows 7 dan mss.. aangezien die niet meer werkt met de boot.ini.


al gedaan, maar kan ik proberen om hem in een andere pc te hangen, me ouders pc hebben wel sata aansluitingen?
Dat kan ja. Maar documenten en dingen niet openen, maar gelijk kopieren (neem ook altijd kopieren ipv verplaatsen).
 
Dat kan je proberen ja, alhoewel ik eerlijk gezegd geen reden zie waarom hij het dan wel opeens zou doen.
De vraag is ook hoe kan hij kapot gegaan zijn opeens? :hmm Maar dat zijn zaken waar je wellicht nooit meer achterkomt.

Probeer het in ieder geval, niet geschoten is altijd mis.
en anders zijn er nog bedrijven of particulieren die de data wel kunnen recoveren.
 
kan ik hem wel gewoon in een andere pc hangen, niet dat die straks ook kapot is..?
Daarom pak ik er altijd een USB behuizing voor, zodat ik hem niet fysiek op de sata schijven van de donor pc hoef aan te sluiten.

@Sanders: Het is wel degelijk mogelijk dat dat kan gebeuren. Maar enige wat kan gebeuren is dat de sata poort defect raakt (zelf mogen ervaren, gebruik niet voor niets meer voor dat soort zaken een USB behuizing).
 
Hij is nu aan het opstarten, maar moest eerst systeem herstel doen wat het is zo dell en hij had maar 2 stroom sata connectors dus heb de dvd drive er even uit ge gooid, hoop echt dat het werkt, want er staan heel veel belangerijke school bestanden op..:(

Ook dom dat ik geen back-up heb gemaakt..
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Legendary1985 [GEVONDEN] SPOED Swiftech MCP 355 pomp SPOED Gevonden 1
G [spoed] korte vraag mbt verwijderen alg Waterkoeling 9
Johnny **Spoed** waarde bepaling dell inspiron 1720 Gesloten 3
Johnny [Problem Solved] Snelkeuze Nokia 1101 **SPOED** Problemen & Oplossingen 2
Legendary1985 [GEVONDEN] SPOED Optische drive *defect* gevraagd Gevonden 2
Legendary1985 [INACTIVE] spoed!! Corsair AX750/850/1200X kabel spoed!! Gevonden 21
Johnny Met spoed hulp gezocht betreft aangekochte SSD! Problemen & Oplossingen 4
Source [Hulp] Spoed cursus video bewerken Hardware & Software 7
V Hulp bij het samenstellen van een waterkoelingsset (spoed aub) Advies Waterkoeling Setup 18
J Totale noob, deep dive, help aub. Handleidingen en Installatie Tips 11
C Random restarts HELP! Problemen & Oplossingen 2
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
M D5 pomp start pas na een minuut of 10. Please help! Waterkoeling 3
B New water cooling build - need help Waterkoeling 2
M HELP NEEDED - PCBUILT UPGRADE - AMSTERDAM Masterkint1982 Hardware & Software 4
T Help bij reparatie waterkoeling (alvast dank) Waterkoeling 1
W code 43 op gpu's !!! HELP Problemen & Oplossingen 2
D Chilling Time!! But not without your help.. Waterkoeling 6
T hi Freddy ,, sorry but I need your help again :D International Forum 1
T need help with shipping method to my country ( Saudi Arabia )! International Forum 5
H Help, Advies gevraagd! Waterkoeling 1
J HELP! Advies nodig voor simpele stille setup Advies Waterkoeling Setup 1
G HELP! Alphacool/Laing DDC T1 werkt niet goed Waterkoeling 7
M help ! pc wilt niemeer afsluiten !! Problemen & Oplossingen 7
J overclocking mijn 5930k help? Overclocking 11
Marc Laenen help... Problemen & Oplossingen 13
S Alstublieft help mij overklokken! Overclocking 9
M Help - Bitspower Z-150 thread cracked - Seeking compatible alt. Waterkoeling 0
T Help deze casemodding starter z'n minerale olie PC door! Cases en Modding 28
P Help! Waterkoeling blijft warm! Waterkoeling 21
J waterkoeling droom eindelijk dichtbij, help Waterkoeling 11
D Old school waterkoeling niet effectief genoeg...help. Waterkoeling 3
M lawaai. HELP!! Waterkoeling 2
L Help voor crossfire AUB Overclocking 4
S Q9550 CPU overcloken, help.... Overclocking 53
Hightower help cod mw3 doet ket niet. Problemen & Oplossingen 1
Stephan---pro HELP !!! 24pin voeding kabel. Cases en Modding 6
C Gezocht (help) Front I/O panel Cosmos S. Cases en Modding 4
C Help??!?!?! Quadcore q6600 2.4 naar 3.6? Overclocking 6
Sw333t Game pc opbouw, need help Hardware & Software 44
J Watercooling voor mijn pc !! HELP !! Advies Waterkoeling Setup 5
Cygnitr0n Bij genoeg stemmen gaat ASUS ROG een mITX bouwen, help mee! Hardware & Software 1
P Phenom x6 1100T niet large fft stabiel help Overclocking 3
HighSpeed^ [HELP] PC valt uit tijdens het gamen Problemen & Oplossingen 1
G vraag om help met mijn case build. Cases en Modding 8
Mobomonster Mobo voor nieuw WC systeem - Ivy Bridge :-) help kiezen! Hardware & Software 21
T pc freeze bij casual surfen en 3dmark.. HELP!! Problemen & Oplossingen 19
P [Help] Geen flow in loop Waterkoeling 6
D Eerste WC-Build help nodig bij fitting/slang keuze etc Advies Waterkoeling Setup 6
N traag opstartende en zeurend moederbord??help? Problemen & Oplossingen 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan