• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Spino - Korneel

spino

Junior Member
Eerst over mijzelf
Ik ben Korneel Adams. Ik ben negentien jaar en studeer Journalistiek in Gent. Maar mijn echte intresse ligt bij hardware. Op mijn zestiende kocht ik mijn eerste PC en twee maanden later wist ik wat overclocken was. Prompt staken er 2 nieuwe fans in mijn HP case en zat er een giant zalman 900 GPU cooler op mijn arme kleine 8400GS :098:

Eén jaar later was er al geen sprake meer van dit OEM Pc'tje. Toen had ik geld bijeen gesprokkeld en had ik mijn eerste echte PC gebouwd. Dit had ik gedaan om mijn CPU (een e4400 die ik nog op 3.0Ghz heb gehad) te overclocken. Het was een allegaartje van de betere budgetonderdelen die ik had kunnen vinden: de HDD van mijn eerste PC, een P5N-E SLI, de e4400, een DVD schrijver, een antec 300, PCP&C 470 watt PSU en als kers op de taart een spiksplinternieuwe HD4850.

Zes maanden geleden heb ik dat systeempje een overhaul gegeven, eigenlijk een extreme makeover. Hier is het resultaat:

MOBO: M4A79XTD EVO
CPU: Phenom II 965 c3
MEM: Kingston HyperX 1600mhz 9-9-9-27 (nu 8-9-8-25 @ 1620mhz)
VGA: 2x HD4850 (een sapphire non ref. en een HIS ref.)
SOUND: NA
HDD1: Samsung 320GB 8mb (u raad het al, die van het HP'tje)
HDD2: WD Black 320gb 8mb (2de hands)
OPT1: HP OEM DVD writer
OPT2: HP OEM DVD reader
PSU: Coolermaster Real Power m620
CASE: Silverstone RV02
OS: Vista Bussines 32bit
MON: Samsung 2233w
KB: HP OEM Toetsenbord en Logitech G13
MOUSE: Razer Diamondback
MOUSEPAD: NA
HS: Logitech G35
SPRS: 2.0
INET: Telenet: er staat 30mbps down en 1mpbs up, speedtest geeft 17mpbs down en 0.9mbps up.
Koeling: H50 op de CPU, Zalman VF1000 op de HIS HD4850 en stock cooler op de Sapphire HD4850.

Nu afgelopen week zat er mij iets tegen: het werd iets warmer ik moest mij mooie 4.0Ghz OC opgeven door warmere temps. Ook begint het geluid die al die koeling tezamen maakt mij erg te storen omdat ik ze hoor door mijn headphones door. Ik heb al geëxpirimenteerd met lagere fan voltages, maar daarvoor moest ik teveel Mhz'tjes op mijn CPU afgeven, of toch meer dan ik wou.

Zo ben ik wat gaan rondkijken en kwam ik hier bij highflow en waterkoeling uit. Jullie kunnen jullie waarschijnlijk snel verwachten aan een threadje in het waterkoeling advies forum. Waarschijnlijk met een hele hoop vragen aangezien ik niet graag onbezonnen of zonder een goed idee van de risico's ergens aan begin.

Oh ja, hier is nog een filmpje van mij huidige PC in nogal zware crap kwaliteit.
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=ozZlcvb21QI"]YouTube- My Computer (crap quality)[/ame]
 
U vraagt, wij draaien, hier zijn de foto's.
 

Bijlagen

  • DSC_0056.jpg
    DSC_0056.jpg
    65,7 KB · Weergaven: 15
  • DSC_0061.jpg
    DSC_0061.jpg
    64,4 KB · Weergaven: 14
  • DSC_0055.jpg
    DSC_0055.jpg
    24,2 KB · Weergaven: 7
  • DSC_0059.jpg
    DSC_0059.jpg
    30,6 KB · Weergaven: 7
  • DSC_0060.jpg
    DSC_0060.jpg
    20,1 KB · Weergaven: 6
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S Spino's Raven Rv2 Gallery & Build Logs 22

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan