• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

soppy's Pumpe Düse

Zo het is een tijdje stil geweest want er moest even wat geld in de auto gepompt worden maar heb afgelopen 2 maanden heel veel gewijzigd.:D

Op TP dacht ik dat m'n mobo het na 10sec. draaien weer begeven had maar wat bleek de Asus P6T7 WS Supercomputer V1 waarvan 2 weerstanden voor de CPU zijn doorgebrand heeft ook m'n CPU zelf om zeep geholpen.:(

Dus RIP Intel Xeon W3540.:wehe

Omdat ik nog niet wist dat het om de CPU ging niet het mobo heb ik een Asus Rampage Extreme III aangeschaft maar daar had ik precies dezelfde problemen mee dus kwam ik tot de conclusie dat de CPU dood was.

Heb begin deze week een Intel Core I7 960 aangeschaft en erin geknald hij boote netjes en begon windows te laden maar omdat er nog geen water in het systeem zat heb ik hem weer uitgezet.
Vervolgens de slangen aangesloten en gevuld maar toen begon het gezeik weer, op de REXIII brand nu het rode DRAM ledje.:eusa_wall:

Heb alle ram sticks in alle sloten gehad en telken CLR CMOS gedaan maar krijg geen beeld.

Lemon gaat kijken of hij nog een speakertje voor op het moederbord heeft zodat ik kan luisteren wat voor biepjes hij geeft.
Ook heb ik ander geheugen uit een werkende pc gehaald en geprobeerd ook dat werkte niet.

Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?
 
Speaker gaat geen nut hebben aangezien je daar op de REX3 leds voor hebt .
Weetje 100% dat je ze goed helemaal er in heb zitten ( ik spreek uit ervaring )

Je hebt ze ook in de goede slots ? naast je memory banks zitten 4 switches staan deze allemaal op on ?
Heb je al eens MEMOK geprobeerd ?
 
ja mem OK gaat dan knipperen en vervolgens reboot hij dit blijft hij herhalen zonder resultaat.

De VGA switches staatn allemaal on heb ze 1 voor 1 uitgezet om graka's uit te sluiten CPU is gloednieuw en bovendien werkte alles vanmiddag nog pas na het vullen (zonder lekkages overigens) ging het verkeerd.

Heb alle geheugen bankjes in alle geheugen slots gehad zonder resultaat.:(
 
ja mem OK gaat dan knipperen en vervolgens reboot hij dit blijft hij herhalen zonder resultaat.

De VGA switches staatn allemaal on heb ze 1 voor 1 uitgezet om graka's uit te sluiten CPU is gloednieuw en bovendien werkte alles vanmiddag nog pas na het vullen (zonder lekkages overigens) ging het verkeerd.

Heb alle geheugen bankjes in alle geheugen slots gehad zonder resultaat.:(

Kun je wel uberhaupt in de bios kijken ? zoja kijk eens wat je bios version is deze wat ouder dan update deze eens . laatste bios versions zijn namelijk allemaal updates over de mems ;)
 
Nog even wat opgezocht op internet :

Did you press the "go" button with the system off? The "go" button helps with memory issues but only before you power on.

Both sticks go into the red slots. If you use a red and black slot the PC will not boot.

Richard, I just read your post. I had a similar problem and traced it to a bad PCI card. Once I pulled the card, the system booted fine.

Ok, I'm updating this post. I RMA'ed both the motherboard and CPU and everything is now plugged in once again. However, I am having the EXACT same problem. The DRAM Q-LED is still staying on and there is no POST. Every cable is connected, RAM is in the correct designated slots, I am running out of ideas of what could be wrong.

Alles even nalopen (wss al gedaan), en anders :

have you got a latop or somethink you can use ROG connect with.
 
Hehe hij werkt weer lange tijd stil geweest omdat ik het ene na het andere probleem kreeg maar met 2 nieuwe pompen, wat nieuwe fittingen en nieuwe hardware werkt nu alles weer.

Helaas is de oplader van m'n Canon EOS kapot dus fatsoenlijke foto's volgen zodra deze terug is van rma.

Heb wel alweer een vraagje iemand enig idee waarom mijn res zo vaag doet?

2ivd9mo.png


Als ik de pompen uit zet verdwijnt het 'schuim'? of wat het dan ook is binnen 2 sec.
 
Hehe hij werkt weer lange tijd stil geweest omdat ik het ene na het andere probleem kreeg maar met 2 nieuwe pompen, wat nieuwe fittingen en nieuwe hardware werkt nu alles weer.

Helaas is de oplader van m'n Canon EOS kapot dus fatsoenlijke foto's volgen zodra deze terug is van rma.

Heb wel alweer een vraagje iemand enig idee waarom mijn res zo vaag doet?

2ivd9mo.png


Als ik de pompen uit zet verdwijnt het 'schuim'? of wat het dan ook is binnen 2 sec.

dat schuim komt vermoed ik door zeer krachtige pomp icm nog beetje lucht in't reservoir waardoor de lucht gemengd wordt met de vloeistof omdat de gecreerde fotein vastzit in't reservoir?
hopelijk klaart dit een beetje op ;)
nette build
Greetz B0B0
 
En zo staat hij er nu voorlopig even bij:

1jklep.jpg


15gtraa.jpg


1z5q5o7.jpg


Was nog een hele klus om die 2 D5 pompen daar weg gewerkt te krijgen

rw2eyo.jpg


Voor de zekerheid nog maar even wat water bijgevuld.

bdmiw3.jpg


ben nog opzoek naar een mooie en veiligere CF oplossing want de c47 vind ik dat er te weinig Crystal link tube over blijft en c48 vetrouw ik niet meer na een paar lekkages.

Komt ook nog een groter rad bij en moet nog ergens 2 extra boot ssd's verstoppen.

Heb gister cable management afgerond jezus wat een kriem kan dat zijn:p

Ohja en uiteraard opzoek naar een andere fan controller want deze is ****
 
ziet er allemaal netjes uit, maar het word ge-adviseerd om niet een pomp op zijn kop te mounten. Waarom weet ik niet maar ik had het duidelijk in een handleiding staan: http://www.google.nl/url?sa=t&source=web&cd=1&ved=0CBwQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.navitron.org.uk%2Fdownload_request.php%3Fid%3D111&ei=FndeTpu7FYKd-wb7nNyfAg&usg=AFQjCNGdK1PJxpPetvvHOAq3tTyrvZ5U_g

Mischien dat cool en fris dat wel weet...

Hmm is goed dat je het zegt de vorige 2 pompjes begaven het al na een weekje draaien in de dual top wellicht dat dit de oorzaak was.

Ik ga eens even zoeken naar een alternatieve oplossing.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan