• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

soppy's Pumpe Düse

Nou.. dat was ik uiteraard wel van plan om eens goed in kaart te brengen wat een 3e & 4e graka nog aan extra performance geven helaas is mobo onder die test's kapot gegaan.

Maar nu heb ik een vraagje, ik heb ergens een keer gehoord dat als een mobo rma gaat de fabriek de laatst gedraaide waardes kan checken en dus kan zien op wat voor overklock je draaide en als dat teveel is gaat je garantie verloren.

Maar wat voor een waardes moet je dan aanhouden? Ik kan me namelijk niet herinneren zulke waardes in de manual gelezen te hebben nu weet ik dat de rexII het voltage in Bios tot 1,49V groen was 1,5 geel en boven 1,6 werd het rood maar kun je ergens vinden tot welke waardes je je garantie behoud of is elke oc genoeg reden voor een fabrikant om geen garantie te verlenen?
 
Maar wat voor een waardes moet je dan aanhouden? Ik kan me namelijk niet herinneren zulke waardes in de manual gelezen te hebben nu weet ik dat de rexII het voltage in Bios tot 1,49V groen was 1,5 geel en boven 1,6 werd het rood maar kun je ergens vinden tot welke waardes je je garantie behoud of is elke oc genoeg reden voor een fabrikant om geen garantie te verlenen?
Zij (de fabrikant van je moederbord) brengen een moederbord uit dat gericht is op overclocken en belangrijker: Geven jou de mogelijkheid om dergelijke voltages in te stellen. In mijn ogen dus geen reden om de garantie te laten droppen. Met een moederbord dat gemaakt is om te overclocken, moet je ook niet moeilijk doen als het defect raakt door overclocken.

Wellicht dat ze het uit kunnen lezen, maar denk dat dat al te veel werk is en dat vervanging goedkoper is voor een fabrikant dan uitgebreide storingsanalyse.

Gewoon bios clear (lekker lang de batterij eruit laten) en dan pas insturen.
 
It's back!:D gelukkig nog op tijd om m'n build enigszins TP ready te krijgen:D

1z3xtn5.jpg


Ik laat alles maar even op stock snelheden draaien tot na TP en dan zullen we wel zien of ik een slecht condensatortje ertussen had zitten of dat het gewoon en K mobo is;)
 
wahaha van geen wonder dat mijn oude mobo het niet aan kon zie hier mijn oude bordje:

169gboz.jpg


en zie hier het bord dat terug kwam van rma:

2rfx2ye.jpg


Heb natuurlijk geen idee waar het goed voor is omdat Asus nergens bij vermeld dat ze er stiekem een extra molex aansluiting bij hebben gezet.
 
Wat het ook was het heeft niet veel geholpen het bordje heeft het @ TP weer begeven, ikzelf denk ook dat deze extra molex erop gezet is om de cpu van extra stroom te voorzien.

Normaal gesproken zit er inderdaad vaak een extra molex op quad CF of 3 way SLI ondersteunende borden maar dit bord is niet bedoelt om te OC'n daarom is ook vaak vermeld in reviews dat de extra molex om de GPU's van extra stroom te voorzien niet aanwezig is.

Mijn GPU's draaiden op een zeer lichte OC en de cpu was ik net aan het opschroeven de caps die zijn doorgebrand zorgen voor een 'stabiele stroom' toevoer voor de CPU vandaar en de plaatsing van het ding denk ik dat deze voor de CPU bedoeld was.

Ik stuur hem nog een keer op vorige keer ook persoonlijk antwoord van Asus gehad dat ik een 'verbeterd' mobo kreeg dus even afwachten wat ze dit keer zeggen en afhankelijk daarvan wachten op RMA of RexIII aanschaffen.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan