• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Software voor bewerken audio van onze trouwfilm

Sw333t

I Love my NUC
Wij hebben onze trouwfilm laten maken door mijn vader, alleen heeft hij tijdens het maken van de film geen koptelefoon gebruikt zodat hij niet hoorde wat er opgenomen werd.

Nu blijft dus, dat er tijdens de ceremonie in het gemeentehuis dat het lenskapje van de camera tegen de statief aan het tikken was. Dit is dan ook zeer goed te horen in de film.

Wil dit dus proberen eruit te krijgen, maar zoek er een simpel programmaatje voor aangezien ik niet zo goed met audioprogramma's overweg kan.

Heb de volgende software al gebruikt, maar kan mijn weg er niet in vinden:

- Audicity,
- Sony Sound Forge,
- Adobe Audition,
- Nero Wave Editor.

Heb al wel de audio track uit de DVD kunnen trekken, maar nu moet ik dus nog de audio bewerken zonder er iets uit te knippen aangezien anders de tijdlijn niet meer klopt.

Overigens een demo, waar de tikken onder andere te horen zijn:


Is er iemand die een ander software pakket aan kan raden?
Of iemand die mij er mee kan helpen (al dan niet tegen een vergoeding).
 
Adobe after effects ?
Of anders zelfs Pinaccle ?
Net waar jij zelf het lekkerste mee werkt

After Effect is voor beeld en animatie ;)
Niet voor audio nabewerking.

Ik zou Premiere gebruiken als je dat hebt.
Want dit probleem kan je 'makkelijk' oplossen door te kijken naar wat de 'peak' is van die tik.

- Zoek bij de audio-effecten een 'limiter' op.
Die zet je op je audotrack.

- Bij de effect-editor kan je de 'limiter' instellen.
Laten we zeggen dat de 'peak' +9db is. Dan zet je de 'limiter' op +6db.

- Probleem is wel dat je die tikjes er niet helemaal uit kan krijgen.
Je blijft ze wel horen maar je kunt ze wel zachter zetten/maken.

- Je kunt ze ook stuk voor stuk dempen. Maar ik neem aan dat de video langer is dan 10min.. en zo'n 5 tikjes per laten 12 seconden?
Klote werk. Maar dat kan ook.

Audio na-bewerking is niet mijn sterkste punt.
Dus hopelijk heb je hier wat aan. :)

Misschien een tip voor tijdens het filmen.
Lensdop altijd losmaken of vast tapen :p
Of een externe microfoon gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Misschien een tip voor tijdens het filmen.
Lensdop altijd losmaken of vast tapen :p
Of een externe microfoon gebruiken.
Mijn pa heeft gefilmd, normaliter heeft hij een oortelefoontje aangesloten op de camera zodat hij de opname kan monitoren. Hij was alleen het dingetjes vergeten in de tas te stoppen en bij de winkels in de buurt was eentje met de juiste aansluiting niet te vinden :(.

Ik ga eens even op zoek naar een "demo-versie" van Premiere. Ik neem aan dat dit Adobe Premiere is?
 
Door de resonanties in het kapje zijn het vervelende lange tikken, veel langer dan bv. een LP.

De bron van de tik is duidelijk van analoge aard dus je komt er nooit zonder consessies van af.

Mijn goeroe op dit vlak zegt:

"helaas is er weinig aan te doen... je kunt het ooguit dempen, maar dan valt op dát moment ook het andere geluid weg.
bij het klapperen van die lensdop... dat zijn meerdere frequenties tegelijk en het duurt te lang... dat ga je absoluut horen"

Hij ziet er dus ook geen "brood" in. Gaat een week werk in zitten voor elk 1/2 uur film.
 
De tikjes vallen tijdens de muziek niet echt op. Je hoort ze wel maar het is minder storend.
Tijdens de stiltes is het irritant.

Je kan wel tijdens de stiltes (geen muziek en spraak) de tik eruit halen. En dat stukje vervangen door een stukje stilte. Een fade aan het begin en aan het eind van 2 frames en het is weg.

Maar zoals Calimero als zegt en ik ook al zei.
100% weghalen gaat niet lukken.

Als de pa van Maomanna er niet uit komt.
Wil ik er eind volgende week ook wel naar kijken.
Moet eerst al mijn edit-suites nog installeren. :p
 
En wees vooral zuinig op het orgineel !!

Ook als je het straks digitaal hebt.
Analoog heeft een veel langere levensduur, echt waar.
"CD-rot" komt inmiddels zelfs bij orginele audio cd's al voor ....

Dus straks na 25 jaar ben je blij dat je tussen de beeldruis door e.e.a. toch nog terug kan
kijken en zie je mischien zelfs de humor van dat kapje ;)
 
Mijn pa heeft gefilmd, normaliter heeft hij een oortelefoontje aangesloten op de camera zodat hij de opname kan monitoren. Hij was alleen het dingetjes vergeten in de tas te stoppen en bij de winkels in de buurt was eentje met de juiste aansluiting niet te vinden :(.

Ik ga eens even op zoek naar een "demo-versie" van Premiere. Ik neem aan dat dit Adobe Premiere is?

Ja Adobe Premiere.
Adobe - Downloads

Leef je uit zou ik zeggen! :D
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Jason Lamptron HC060 PC Hardware Monitor/Display for AIDA64 Software - 6" IPS, Dual Bay / 2-bay mounting 5,25” HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D Aqua Computers D5 Next Software Problemen & Oplossingen 6
M Gebruiksvriendelijke monitoring software? Gaming 2
Sw333t Shoutbox software HighFlow Forum 2
P temp software Hardware & Software 6
E Software guides: je eigen linux thuis-servertje opzetten Hardware & Software 35
W software, must haves Hardware & Software 23
Fedmas Videobewerkings software? Welluk! Hardware & Software 0
Source [INACTIVE] Datacolor Spyder 3 Pro met Elite software Verkocht 12
D Welke software heb ik nodig om mijn pc te testen Hardware & Software 2
dopestuff foto DVD software Hardware & Software 10
M MCubed Navigator software Waterkoeling 2
B Pc start niet op software/hardware Hardware & Software 19
D Software/ Hardware problem Hardware & Software 19
Caveman Superflower digimaster software??? Hardware & Software 2
stravinski website building software Hardware & Software 10
N GT200/RV770 software voltmodden! Overclocking 58
J GPU block voor radeon 7700 of 7800 Waterkoeling 1
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
HighFlow Op zoek naar een cadeau voor Vaderdag 2023 en een goede deal? HighFlow Computer Cooling Shop 0
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
S Vervanger voor Alphacool DC-LT 2600 Waterkoeling 2
D Welk block voor een 3080 ti Waterkoeling 4
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
Hightower Aio sleeve voor de ekwb 280mm elite Cases en Modding 7
Hightower Lianli front mesh voor de o11 mini Cases en Modding 3
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
D Waterblock voor am4 amd socket Waterkoeling 5
M Welke o-ringen voor (voornamelijk) EKWB fittings ? Waterkoeling 1
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
Slader Plugg voor Dewire Overige Koeling 3
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
P Gezocht iemand die hard tubes kan buigen voor custom made computer Cases en Modding 1
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1200 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
Ruud Hoe veel meter slang voor GPU en cpu cooling? Waterkoeling 1
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1700 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
F Ik zoek een waterblok voor de Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC 11G Waterkoeling 0
Jason Alphacool AIO 360mm voor GPU - RTX 3080/3090 & RX 6800/6800XT/6900 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
J Heb hulp nodig om de juiste fitting aan te schaffen voor moeilijke bend Advies Waterkoeling Setup 10
Bl4ckj4ck666 nvidia rtx 3090fe oc voor nicehash mining Overclocking 6
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
B Weterkoeling voor kast. Waterkoeling 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan