• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Smite

HighSpeed^

Destinasian'
Wat is Smite?

Smite is een MOBA (Multiplayer Online Battle Arena) game, a la Dota, HoN en LoL. Er is echter een groot verschil tussen de huidige MOBA games die op dit moment speelbaar zijn en Smite.

SMITE%20Tower-620x.jpg


Dit lijkt een vreemd camerastandpunt voor een MOBA game, niet? Dat is dan ook het nieuwe en verfrissende aan Smite! Het is een third-person MOBA game! Je bestuurt je character (een mythologische God!!) met de wsad toetsen, je skills zijn 1-2-3-4, auto attacks met linker muis en het is erg noob friendly.

Let op, met noob friendly bedoel ik absoluut niet dat het een makkelijk spel is. Last hitten, zoals in iedere MOBA, vereist de nodige oefening. Je krijgt echter wanneer je in range van een minion bent die gelasthit wordt door een andere minion, een deel van het gold alsnog (dit deel je met je eventuele laning partners). Ideaal om een steady gold income te behouden en het verschil tussen nieuwe en gevorderde spelers enigszins in de hand te houden.

Verder zijn er twee opties, auto level skills en auto buy items, deze kopen automatisch voor spelers een solide, recommended build en leveled over het algemeen de sterkste skills eerst. Dit zorgt er ook voor dat je niet met totaal de verkeerde skill en build rondloopt en je maar afvraagt wat je in godsnaam aan het doen bent.

Klinkt best leuk, uit hoeveel Gods heb ik de keuze?

Op dit moment zijn er 17 Gods beschikbaar, waarvan 5 free to play zijn en de overige 12 unlockable zijn. Dit is een free rotation zoals je die ook in LoL kent en zal regelmatig de F2P championpool vernieuwen.
De Gods zijn over het algemeen in vier categorieën te verdelen:
1) AD carries, ranged characters die goed scalen met items en de meeste damage doen met hun auto attacks.
2) Assassins, de typische get-in-your-face character die zo snel mogelijk de squishies uit wilt schakelen.
3) Mages, characters die damage doen met hun spells, hoge basedamage hebben en redelijk goed scalen met items.
4) Tanks/supports. Diegenen die ervoor moeten zorgen dat jouw team in leven blijft en hun team zo min mogelijk kan doen, door middel van stuns, slows, knockups etc.

Ik vind LoL niet leuk omdat je eerst 20 minuten moet farmen voordat er iets gebeurt, is dat in dit spel anders?

Nou heb ik nog maar weinig gespeeld (net 3 uurtjes) en nu weet ik dat low level play nou niet bepaald een goede maatstaf is, maar doordat er zoveel ingangen naar lanes zijn vanuit de jungle zou ik zeggen dat ganken en pvp een enorm grote rol in dit spel heeft. Dit ook mede omdat last hitten veel minder belangrijk is dan in de andere MOBA games die je op dit moment kunt spelen.
Jungle? Ja jungle. Tussen de lanes (left, middle, right) zit een jungle. Wat dit eigenlijk is, is een doolhof aan smalle paden met af en toe wat monstercamps die je leuke buffs geven.

En hoe zitten de lanes precies in elkaar?

Iedere lane heeft 2 torens, een Phoenix (sterkere turret die krachtigere minions spawned in die lane wanneer hij down gaat) en een Minotaur (nexus, vernietig om de game te winnen). Wat deze game onder andere uniek maakt is dat de Minotaur terugvecht, en goed ook! Als je maar 1 lane hebt gepushed, met 2 man een teamfight overleeft en eens denkt de game te eindigen, zul je van een koude kermis thuiskomen. Die dingen zijn sterk! Push al je lanes of zorg dat je met een paar man sterk ervoor gaat.

Gameplay
 
Terug
Bovenaan