Ik heb een 580 SLI setup met een 2540-1440 resolutie. Er staat nog een HD scherm naast zodat ik temps ea kan uitlezen (en is voor office toepassingen lekker).
De kaarten hebben (uit mijn hoofd) 2 gb geheugen(kan ook zomaar 1,5 zijn). Ik kan er igg alles mee spelen, ook in hoge resolutie, met nette framerates. Soms zie je dat het geheugen bijna vol zit maar hij haalt het (nog) wel igg. Voor de toekomst, als je toch gaat kopen, zou ik wel meer nemen momenteel.
Bij aansluiten had ik een issue: hij herkende de 2e kaart wel maar kreeg hem niet in SLI. Bleek ik de videochip van de cpu in de bios echt uit te moeten zetten, sindsdien nooit gedoe gehad (buiten issues met te laag voltage, maar dat staat los van SLI, was een ding bij deze kaarten).
Historisch is Nvidea het betere merk: ook al betaal je soms meer per FPS, die FPS is wel ' stabieler' (zie testen hierover van hardeware.info etc. Ik ging toendertijd bijna voor AMD, ben op tijd overgehaald toch voor de 580s te gaan.
Als ik nu een build zou moeten maken, zou ik wss voor 2x670 gaan (voor mij de beste balans prijs/kwaliteit) met kaarten met iets meer geheugen dan de standaard. Zou ik wat meer budget hebben zou ik er gewoon 1 of 2 titans inknallen natuurlijk. dan ben je even klaar.