• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Sleeven.

Als je deze hebt (zie plaatje) Dan is hij al gesleeved:

lieferumf2.png
 
er zijn vele manieren om een molex los te krijgen. bijv zoals Cygnitr0n zegt, met een tooltje of pincet.

Als het dan nog niet lukt kun je altijd nog een slijptol of hamer gebruiken :sarc:

Je kunt ook op Youtube of Google instructie video's zoeken. deze is de eerste die ik tegen kwam:


en er zullen vast vele andere en betere filmpjes zijn.

zo heb ik ook veel geleerd over sleeven e.d.
 
Gaat ook niet Cyg.
Kon zo snel even geen plaatje vinden van een loop-through kabel, maar ze zitten op diverse voedingen.
Dan zou je alle kabels bij elkaar drukken en krijg je een hoopje molex op 3 cm van elkaar.
Een line through opstelling kan je wel makkelijk sleeven als de connector loshaalt.
Dit type vind je bijvoorbeeld op de Corsair AX series.
Je kan zelf ook een line throug maken overigens, moet je alleen de connectors bestellen natuurlijk.
 
Als ik connectors bestel kan het wel. moet ik gewoon alle oude doorknippen en opnieuw inklemmen.

En het enige mooie aan sleeve is als alle kabels apart gesleeved zijn. Niet snel even een dikke sleeve in de fabriek waar ie doorheen kan kijken enzo.

Tool heb ik wel.

Ik haal gewoon nieuwe connectors oude afknippen sleeven en vast solderen aan de nieuwe connector :)
 
Ik kom er net achter dat ik alle sata stekkers die bij de voeding komen er gewoon af te halen zijn.

Dus dat probleem is opgelost. :)

Alleen nog even ATX pinnetjes ophalen en dan kan ik de loop trough van de CPU stekkertjes doen.
Iemand enig idee of je die wel nodig bent op een asus maximus extreme z? zo ja hoeveel?

Als het er 1 is knip ik de rest er gewoon af.

Doet sleeven iets met de garantie op de electronica er binnen in? Is toch alleen als je het stickertje vernielt door er een schroevendraaier in te steken ofniet?
 
Hier heb je een voorbeeld van een zelf gemaakte loop-trough kabel:
06.JPG


De stekkers komen hier vandaan: SATA Power-Connector THROUGH | MDPC Cable-Assemblies | MDPC-X International en deze plaats je als laatst op de kabel: SATA Power-Connector END | MDPC Crimping | MDPC-X International Hierdoor kan je de kabel zolang maken als je zelf wil :)

Dat is net line-through (de hele kabel loopt in een rechte lijn), en de versie die je wel helemaal kan sleeven.
Als je de connectors los zou halen kan de tussenstukjes ook sleeven, wel goed uitmeten.

als je dit soort kabels hebt (de wordt een soort 'loop' gemaakt tussen elke molex) is het onmogelijk zonder alle metalen pinnen los te halen en opnieuw te solderen:
molex-8.jpg
 
Nee..... Het probleem is niet om de connectors uit de plastic behuizing te krijgen. Maar de CPU stekkertjes 4 pin die zijn loop trough. dus 2 kabeltjes in 1 connector en de volgende weer en de volgende weer. dus de stukjes tussen de connectors in kan ik niet sleeven. dus dan moet ik de female pinnetjes afknippen sleeven en er een nieuw conector pinnetje pinnetje aan solderen.

Ik ga m'n hele 24 pins niet opnieuw doen haha.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Red Falcon SATA data kabel sleeven Cases en Modding 5
D Zelf cable sleeven en nog wat andere kleine vragen Cases en Modding 1
D het sleeven van niet psu kabels Cases en Modding 1
M Moeite sleeven voeding Cases en Modding 1
tijgervarken [Dienst] Sleeven Te Huur 16
M Eerste keer sleeven Cases en Modding 7
S Zelf kabels sleeven Handleidingen en Installatie Tips 13
J Kabels sleeven met paracord Cases en Modding 5
P SATA Data Kabels Sleeven. Cases en Modding 8
A kabels sleeven Cases en Modding 18
H [GESLOTEN] Kabels sleeven / cable sleeving aangeboden voor vieding en overige Verkocht 20
Ianovski Op zoek naar iemand die een voeding wilt sleeven Cases en Modding 2
B kabels sleeven Cases en Modding 4
N [Tutorial] Kabels sleeven Cases en Modding 9
T1mmy Nieuwe kabels om voeding te sleeven? Cases en Modding 6
K PC start niet meer op na sleeven, gaat kort aan maar direct weer uit. Help!! Hardware & Software 8
R 3-pin fan kabel sleeven. Cases en Modding 10
S Swiftech MCP655, hoe zaten de kabels van molex stekker? (losgehaald ivm sleeven) Waterkoeling 2
S Voeding sleeven Cases en Modding 4
ShockRaver XFI kabel naar frontpanel sleeven???? Cases en Modding 6
S 24 pin PSU kabel sleeven voor dummies. Cases en Modding 71

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan