• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Skeletor - Buildlog start

Update !

Ik heb al 1 kant vh frame voorzien van de ledjes. Ik heb er wat werk aangehad want het is echt allemaal maar net net. Maar het past. Nu de draadjes sleeven (en mss verlengen) en dan ook de andere kant vh frame.

Enjoy ! :icon_jook:

PS: soms focust men camera op het verkeerde punt :eusa_eh:

Bijlagen

• DSC02038.JPG
    DSC02038.JPG
    238,7 KB · Weergaven: 25
  • DSC02039.JPG
    DSC02039.JPG
    200,5 KB · Weergaven: 23
  • DSC02040.JPG
    DSC02040.JPG
    168,1 KB · Weergaven: 25
  • DSC02041.JPG
    DSC02041.JPG
    229,4 KB · Weergaven: 24
  • DSC02042.JPG
    DSC02042.JPG
    233,1 KB · Weergaven: 26
  • DSC02043.jpg
    DSC02043.jpg
    69,4 KB · Weergaven: 22
  • DSC02044.jpg
    DSC02044.jpg
    76,2 KB · Weergaven: 25
Sanders had me er nog voor gewaarschuwd eerder in men topic en ik heb dat wat afgedaan omdat ik het gechecked had maar ik moet nu terugkomen op mijn woorden en melden dat de fullcover EK voor men 5770 niet past :087:

Ik had toen gewoon even optisch gechecked en het zou moeten lukken, maar nu bij de assemblage vanavond bleek dat het block nét tegen men 6-pin power connector komt... :076:

Dus heb ik nu even een oproep voor jullie; (ik zal het ook in de tekoop sectie plaatsen): heeft er iemand interesse in een ruil met mijn Asus CuCore 5770 tegen een andere 5770 met standaard pcb ? Dus die waarbij de zwarte plastic behuizing de hele kaart omvat.

Indien ik niet in de mogelijkheid ben om te ruilen, dan ga ik trachten mijn Asus te modden door de 6-pin connector los te maken en aan de achterkant vd kaart er weer terug op solderen.

Added after 36 minutes:

*ADDENDUM*: ik heb net even wat foto's zitten bekijken van de binnenkant vh block en die hoek die men power connector nét raakt bevat geen kanalen en is gewoon één solid stuk. Dus ik zou daar met men Dremel wel werk van kunnen maken. Dan moet ik tenminste niets aan men kaart modden.

Ik denk er nog even over na.

Laatst bewerkt:
Ik heb besloten om het waterblock te modden.

Verder heb ik inmiddels men XSPC dual bay reservoir/pomp in mat zwart gezet omdat een Skeleton een open behuizing is en dan komt het mooier uit als je de vloeistof enkel vooraan ziet, zoals in een normaal type behuizing. Men fototoestel heb ik hier op werk niet bij de hand dus pics volgen later.

Verder heb ik ook men XSPC 240 rad aangekocht, 2de hands hier op forum. Dit rad is eigenlijk net iets te groot om men originele plannen te verwezenlijken, maar modders als we zijn ga ik daar een mouw aan passen. Ik heb gezien dat Freddy spacertjes verkoopt om tussen rad en behuizing te plaatsen en die dingetjes zouden mijn probleem perfect kunnen oplossen. Ik kom er nog op terug met foto's en uitleg.

Ik heb besloten om het waterblock te modden.

Verder heb ik inmiddels men XSPC dual bay reservoir/pomp in mat zwart gezet omdat een Skeleton een open behuizing is en dan komt het mooier uit als je de vloeistof enkel vooraan ziet, zoals in een normaal type behuizing. Men fototoestel heb ik hier op werk niet bij de hand dus pics volgen later.

Verder heb ik ook men XSPC 240 rad aangekocht, 2de hands hier op forum. Dit rad is eigenlijk net iets te groot om men originele plannen te verwezenlijken, maar modders als we zijn ga ik daar een mouw aan passen. Ik heb gezien dat Freddy spacertjes verkoopt om tussen rad en behuizing te plaatsen en die dingetjes zouden mijn probleem perfect kunnen oplossen. Ik kom er nog op terug met foto's en uitleg.

:p Bye bye Warranty

suc6 met je build :D

De pics alsnog van de gespoten XSPC bay. Ik heb zoals je kan zien de rand van de plexi vooraan zo gelaten, ik hoop dat ik hiermee een leuk UV effect bekom waarbij die rand de coolant kleur overneemt.

Verder heb ik ook een slimline usb dvd writer aangeschaft aangezien de skeletor geen vrije ruimte meer heeft.

Bijlagen

• DSC02056.JPG
    DSC02056.JPG
    208,5 KB · Weergaven: 28
  • DSC02057.JPG
    DSC02057.JPG
    202,9 KB · Weergaven: 30
  • DSC02058.JPG
    DSC02058.JPG
    191,1 KB · Weergaven: 27
  • DSC02059.jpg
    DSC02059.jpg
    43,5 KB · Weergaven: 27
Die DVDbrander heb ik ook, wegens eveneens geen plaats meer voorin, komt ervan als je je hele front gaat bezetten met radiators :p

LOL. Bij mij is het omdat dat nu eenmaal een klein behuizing is. Met die XSPC dual bay zitte al men 5.25-ers al vol :eusa_wall:

Ma eigelek gebruik ik sowieso al amper ne drive. En dees vind ik echt superknap en gemakkelijk.

Verder heb ik vandaag wat zitten klooien met MSI Afterburner en men 5770 maar daar scheelt toch een en ander. In Kombuster draait hij vlot 1100Mhz core en 1400Mhz mem maar in-game loopt hij na een minuut ofzo al vast ... :012:

Daar moet ik toch eens naar zien want dat klopt toch ergens niet.

Nieuwe update

Even een update:

De radiator shrouds gedemonteerd. Netjes bling bling maar helaas niet passen in men concept en dus gaat er een laagje lak omheen. We gaan opnieuw voor de Mirage Vampire effectlak.
Op de eerste foto's zie je nog de zwarte grondlaag, verderop zie je het effect van deze lak (zwart-purper-groen naar gelang hoe je erop neerkijkt).

Dan dus men GPU block gemod zodat hij men non-reference pcb past. Hoezo die is gemod ? Ah ja, waar dan ? Wat is het verschil dan ? :098: :066:

Dan heb ik de Technofront Airbox in elkaar geknutseld en men Nanoxia's derop gemonteerd. Op de koppen van de schroefjes onderaan heb ik topjes geplaatst omdat ik het zo zal bemeten dat het hele handeltje mee op de grond rust als het gemonteerd wordt aan de case.
Trouwens, aan die airbox heb ik behoorlijk wat werk aan gehad eer alles paste. Dus wees gewaarschuwd als je zoiets wil kopen: das niet out of the box usable !!

En om het geheel dan wat beter op elkaar af te stemmen, had ik besloten om de airbox te gaan fumeren (aka verduisteren) omdat de fan-frames van Nanoxia dat ook zijn. En zo komen we dan tot een leuk "radboxje" tenslotte. (niet op de stofjes letten, die zitten heus niet mee in de lak maar das van continue te hanteren)

Dan ben ik gisteravond nog bezig geweest om het boeltje gemonteerd te krijgen maar ook hier weer een boel modificaties nodig om dat voor elkaar te krijgen. Dus dat zal voor een volgende keer zijn !

Bijlagen

• DSC02063.JPG
    DSC02063.JPG
    184,5 KB · Weergaven: 23
  • DSC02064.JPG
    DSC02064.JPG
    187,9 KB · Weergaven: 23
  • DSC02065.JPG
    DSC02065.JPG
    210,3 KB · Weergaven: 22
  • DSC02066.JPG
    DSC02066.JPG
    225,9 KB · Weergaven: 25
  • DSC02067.JPG
    DSC02067.JPG
    211,6 KB · Weergaven: 23
  • DSC02068.JPG
    DSC02068.JPG
    186,5 KB · Weergaven: 27
  • DSC02069.JPG
    DSC02069.JPG
    161,4 KB · Weergaven: 24
  • DSC02070.JPG
    DSC02070.JPG
    148,9 KB · Weergaven: 25
  • DSC02071.JPG
    DSC02071.JPG
    239,8 KB · Weergaven: 28
  • DSC02072.JPG
    DSC02072.JPG
    212,9 KB · Weergaven: 26
  • DSC02073.JPG
    DSC02073.JPG
    214,4 KB · Weergaven: 24
  • DSC02074.JPG
    DSC02074.JPG
    207,5 KB · Weergaven: 22
  • DSC02075.JPG
    DSC02075.JPG
    219,7 KB · Weergaven: 21
  • DSC02076.JPG
    DSC02076.JPG
    179 KB · Weergaven: 23
  • DSC02077.jpg
    DSC02077.jpg
    83 KB · Weergaven: 25
  • DSC02078.JPG
    DSC02078.JPG
    237,8 KB · Weergaven: 22
  • DSC02079.jpg
    DSC02079.jpg
    74,3 KB · Weergaven: 21
Allright, new update !

Na een avondje knutselen heb ik dan de beste manier gevonden om men rad setup aan het frame te bevestigen. Het hele boeltje hangt er nu stevig tegen geschroefd, met rubbertjes tussen. Ook perfect bemeten zodat alles netjes op de grond rust.
Het zijpaneel kan ook nog steeds eruit geklikt worden ! Ik ben er errug tevreden over !

Verder heb ik ook de andere kant vh frame voorzien van ingewerkte UV ledjes, en dan het frame terug in elkaar geschroefd en opnieuw op het mobotray geplaatst. En dan het zijpaneel er ff in om zo toch een eerste sfeerbeeldje te creëren.

Het ziet er goed uit ! Heel goed zelfs imho ! Alleen komt het op foto niet zo tot zen recht. Op foto zie je bijna niets van de effect lak en ook de kleuren kloppen niet. De Nanoxia's zijn echt fel toxisch groen maar op de foto lijkt het allemaal wat flets ...

Bijlagen

• DSC02086.JPG
    DSC02086.JPG
    48,6 KB · Weergaven: 35
  • DSC02085.JPG
    DSC02085.JPG
    47,4 KB · Weergaven: 40
  • DSC02084.JPG
    DSC02084.JPG
    37,7 KB · Weergaven: 39
  • DSC02083.JPG
    DSC02083.JPG
    41,1 KB · Weergaven: 34
Ik heb zelf even snel de kleuren van foto's 3 en 4 bewerkt om toch een iets beter idee te krijgen van het contrast toxic green VS black :077:

@ Wouter: de forum aanpassingen zijn da bomb !!! Echt heel goed nu ! Meerdere foto's uploaden, geen gezeik meer met replies die automatisch worden samengevoegd ! TOP !

Bijlagen

• DSC02085B.JPG
    DSC02085B.JPG
    44 KB · Weergaven: 43
  • DSC02086B.JPG
    DSC02086B.JPG
    45,3 KB · Weergaven: 35
UPDATE ! Spullen besteld !

Zozo ! De voorlaatste aankoop is bij deze gebeurd bij Highflow !! :praygod

Hierin zitten alle dingen om men build effectief van vloeistof te voorzien en tevens af te werken, zijnde:

Kabelklem 9MM (zelfklevend) 4
Kabelklem voor dunne kabelbundels (zelfklevend) 10
Slang / Kabel Ring (16MM ID) 3
EK Thermal Pad Full Cover 1
Fan Schroeven Zwart (4 stuks) 2
In Line Cable Sleeving Kit - Black 1
EK-Supreme LT - Acetal (775/1156/1366) 1
Arctic Cooling MX-2 Koelpasta (4g) 1
Bitspower G1/4 Matt Black Stop Fitting BP-MBWP-C06 2
Bitspower G1/4 Matt Black Rotary 90 Degree ID 1/4 Adapter BP-MB90R 2
EK-Backplate CPU Universal - AMD/i5/i7 1
10MM (3/8 ID - 1/2 OD) Bitspower Schroeffitting Paar - G1/4 (2 stuks) Matt Black 4
HighFlow Sticker - Cooling by HighFlow / Logo (Witte achtergrond)
HighFlow Casebadge Aluminium Black/Silver Brushed 1
HighFlow T-Shirt L 1

Wat ik nu enkel nog zou nodig hebben is een andere voeding want die Aurora Superflower die ik nu heb, past niet echt in het plaatje. Kleurenpallet zit gans fout tov de Skeletor. Hiervoor had ik graag de Corsair 520watt genomen die Freddy ook tekoop aanbiedt, maar die 70€ ging er helaas niet meer bij. Die zal voor volgende maand zijn.
Op die manier is men build compleet af tegenover de vooropgestelde deadline, zijnde augustus.

Ik heb wel nog flink wat werk voor de boeg. Ik ben nu men mesh kit aan het plaatsen maar ook daar zijn er wat aanpassingen nodig want die dingen verhinderen wat kabels enzo.
Ook de mod/smart led station moet nog een geschikt plekje krijgen, de 2x 120mm Nanoxias moeten nog van leds voorzien worden, ik moet nog een en ander modden aan men 5770 kaart teneinde dat waterblock erop te krijgen, enz. enz.

'Tzal nog later worden...

De Skeletor is nog afgekoppeld, ik heb er dit weekend weer aan doorgewerkt. Ik zal even zien of ik hem vanavond even terug aansluit om jullie van updates met pics te voorzien.

Ook van die bestellingsreview kan ik dan werk maken.

:101:

Bon, toch weer aardig wat werk verricht. Ik heb men mesh kit verder geplaatst. Daar kwamen aardig wat aanpassingen bij kijken omdat ik men leds in het frame heb ingebouwd en die mesh moet tegen dat frame geschroefd worden.

Dan heb ik men draadjes van al die ingewerkte leds gesleeved. Althans 1 kant toch al.
Verder de stroomdraadjes van men 120mm-ers op lengte gebracht. Ipv die weg te werken, heb ik geopteerd om ze in plain sight te houden, maar dan met behulp van een ijzerdraad. Deze schuif ik in de sleeving en op die manier kan ik deze draaien en keren zoals ik wil. Ze staan nu beide mooi rechtop en lopen netjes naar de aansluitingen op mobo.

Men EK waterblock ga ik dan toch niet als full cover kunnen gebruiken. Maakt ni uit, zolang men GPU maar gekoeld wordt. Ik heb er wel nog veel meer aanpassingen aan moeten doen om hem te doen passen. Zowel block als men 5770 pcb. Gevolg van die pcb aanpassingen is dat men standaard koeler het niet meer doet, wellicht heb ik de baan naar de fan connector aangebroken. Dus nu dan maar even een andere fan ervoor geplaatst.

Verder naar men XSPC dual bay pomp/reservoir. Deze paste natuurlijk ook niet ! Tjonge jonge jonge... Die Skeleton heeft 2x 5.25 bays, maar das geen dual compatible. Maw: er zit een spatie (god mag weten waarom) tussen de 2 drivebays. En dus heb ik men pomp/res ook weer moeten modden. De gleuf opzij moeten uitfreezen en nieuwe gaatjes boren om de bevestigingsboutjes in te draaien. Maar hij zit erin. Dus dat is ook weer goedgekomen.

En als laatste heb ik al een grommet geplaatst in het achterste mesh paneel. Daar gaat men tubing door komen van pomp naar rad.

Bijlagen

• DSC02107.JPG
    DSC02107.JPG
    185,1 KB · Weergaven: 15
  • DSC02096.JPG
    DSC02096.JPG
    178,1 KB · Weergaven: 17
  • DSC02105.jpg
    DSC02105.jpg
    93,3 KB · Weergaven: 15
  • DSC02104.jpg
    DSC02104.jpg
    107,6 KB · Weergaven: 17
  • DSC02103.jpg
    DSC02103.jpg
    76,1 KB · Weergaven: 14
  • DSC02099.jpg
    DSC02099.jpg
    114 KB · Weergaven: 19
  • DSC02098.jpg
    DSC02098.jpg
    136,2 KB · Weergaven: 16
  • DSC02097.jpg
    DSC02097.jpg
    108,8 KB · Weergaven: 14
  • DSC02095.jpg
    DSC02095.jpg
    92,7 KB · Weergaven: 16
Foto's van oa het zwaar gemolestreerde EK block :079:

Die tape is om te voorkomen dat hij componenten zou raken aangezien hij niet voor deze kaart gemaakt is.

Bijlagen

• DSC02101.JPG
    DSC02101.JPG
    175,7 KB · Weergaven: 17
  • DSC02102.JPG
    DSC02102.JPG
    161,1 KB · Weergaven: 15
  • DSC02108.jpg
    DSC02108.jpg
    102,1 KB · Weergaven: 14
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
AzzKickr AzzKickr - Skeletor systeem Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
R Advies/buildlog waterkoeling - Phantekst ATX Evolv Tempered Glass Advies Waterkoeling Setup 6
Freddy [BUILDLOG] Mini Virtual Pinball Cabinet van Transparant Plexiglas Virtual Pinball / Flipperkast 67
Sparky my first buildlog Gallery & Build Logs 15
X buildlog xander017 Gallery & Build Logs 3
A Buildlog Wooden Pc Gallery & Build Logs 4
TinusB Corsair 750 D Black and Blue Buildlog Gallery & Build Logs 5
iSP Buildlog minibeest itx (Ncase M1) Gallery & Build Logs 21
tehurtaget [Buildlog] Project S235 Gallery & Build Logs 3
P [Buildlog in-progress] Cross Desk Gallery & Build Logs 41
P [Buildlog] MetalGovy Gallery & Build Logs 28
tehurtaget [Buildlog] Packard Bell µATX Gallery & Build Logs 32
Cygnitr0n [Buildlog] IMP Gallery & Build Logs 47
T Live buildlog Netwerk Gallery & Build Logs 8
Sw333t [CANCELLED] Buildlog bannertje nodig, maar niet zo handig met Photoshop? Verkocht 4
X-Tripiot X-Tripiot's Eerste buildlog :) Gallery & Build Logs 14
M Maccie's SR-2 Buildlog Gallery & Build Logs 2
mailbomber NOKC buildlog Gallery & Build Logs 14
F de coolpaq buildlog zoals beloofd Gallery & Build Logs 45
F FireStorms Giant Core I7 BuildLog Gallery & Build Logs 128
HighSpeed^ [Lian Li V1000] HighSpeeds' | Simple | Buildlog Gallery & Build Logs 33
Wouter Wouter zijn buildlog. Gallery & Build Logs 14
BETA911 [Eerste buildlog] Meet B911! (CM690 Advanced II + 5 x 120mm rad's) Gallery & Build Logs 67
Baloo.be Baloo's First Buildlog Gallery & Build Logs 30
V Buildlog: ''Even snel tussendoor'' Gallery & Build Logs 15
Freddy Buildlog Silentmaxx ST-11 Gallery & Build Logs 38
m.d.koning Dark Power buildlog Gallery & Build Logs 31
dopestuff dope's buildlog Gallery & Build Logs 82
Alfist-GTV6 Buildlog (Progetto 116C) Gallery & Build Logs 20
bakkiebier Buildlog van Bakkiebier wc in een armor+ Gallery & Build Logs 43
MrGiorgio Buildlog verjaardagscadeau Gallery & Build Logs 11
D Ward0's 4 Loops Mountainmod buildlog Gallery & Build Logs 642
S Buildlog Cosmos S Gallery & Build Logs 75
Freddy Black Friday deal 2022, start vandaag! HighFlow Computer Cooling Shop 6
CyrilBerge Computer start opnieuw op tijdens het starten van Valorant! Gaming 3
M D5 pomp start pas na een minuut of 10. Please help! Waterkoeling 3
K 2080ti start op en dan zwart scherm Waterkoeling 19
M Swiftech MCP35X Pump start niet gelijk Waterkoeling 2
X Pc start niet meer op Hardware & Software 2
sir serial PC start (soms) niet meer op, voeding defect? Raar probleem :S Problemen & Oplossingen 7
Oli4v PC valt uit en start daarna weer op Problemen & Oplossingen 18
R Pc start niet goed op Overclocking 1
R ASUS REX IV start niet op: AE error, legacy boot event Problemen & Oplossingen 8
K PC start niet meer op na sleeven, gaat kort aan maar direct weer uit. Help!! Hardware & Software 8
P ASUS P5P800 moederbord, start niet meer op na vervangen PSU Problemen & Oplossingen 5
P Na plaatsen extra Sata schijf start pc niet op Problemen & Oplossingen 6
sireentje start van mijn eerste build Gallery & Build Logs 51
J Pc start raar op. Problemen & Oplossingen 8
Fall3n Auto Start Knop is Toch een Momentary Switch Electronica 0
L Computer crashed s'morgens en start moeilijk op Hardware & Software 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan