• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Skeletor - Buildlog start

Mijn ervaring ermee is SUPER!
veel kleuren tot goud aantoe!

Hier nog wat pics van mijn citta, ongv 5 jaar geleden, toen was het NIEUW, Whaha.

62131_6.jpg


62131_5.jpg
 
Mja, mss had ik er wat meer lagen over moeten gooien maar goed, ik laat het nu maar zo.

Even tijdelijk geassembleerd zodat ik men software setup kan beginnen installeren van zodra men Raptor arriveert.
 

Bijlagen

  • DSC01979.JPG
    DSC01979.JPG
    81,4 KB · Weergaven: 65
  • DSC01980.JPG
    DSC01980.JPG
    74,8 KB · Weergaven: 66
  • DSC01981.JPG
    DSC01981.JPG
    85,8 KB · Weergaven: 64
  • DSC01982.JPG
    DSC01982.JPG
    89,1 KB · Weergaven: 59
  • DSC01983.JPG
    DSC01983.JPG
    74,5 KB · Weergaven: 55
  • DSC01984.JPG
    DSC01984.JPG
    78,7 KB · Weergaven: 58
Allright, men Raptor is gearriveerd !! Win7 x64 Ultimate heb ik er daarnet opgegooid.

Mijn eerste indrukken vallen me wat tegen. "Gevoelsmatig" is deze config bijlange niet zo snel als men vorige C2D. Okay, die config was dan ook al deftig getuned en goed OC-ed naar 4gig maar het voelt zelfs trager aan dan de C2D op stock speeds... En nu draai ik Win7 op een raptor en de C2D Vista op een gewoon 500gig schijfje. Ik laat het even bezinken en ga pas echt vergelijken als ook dit systeem getuned is. Maar ik heb er eigenlijk geen goed gevoel bij daar dat EVGA bord me parten speelt. Daarnet weer heel even de baseclock op 166 gezet en hij bootte niet. Voordien toen ik men componenten pas had deed 'ie dat wel ... ?

Mja, momenteel dus niet echt happy dermee. Ik heb nu zoiets van "was ik maar bij Asus gebleven." Dit is immers het eerste non-Asus bord sinds jaren.

Verder heb ik problemen met mijn externe bureaublad verbinding. Ik maak hiertoe even een topic aan in "Hardware en Software". Mensen die me kunnen helpen ?
 
Okay, dat externe bureaublad is dus in orde nu. Ik zit nu vanop het werk te werken en posten op men Skeletor :p

Het EVGA verhaal is al iets beter verteerbaar. Hij draait weer inmiddels op 166 BCLK, dus 3.6Ghz CPU speed. Alle voltages op stock. Maar man wat doet dat mobo raar zeg. Het zou het ultieme overclockbord moeten zijn, zeker als je de opties in de BIOS bekijkt, ni normaal. Zoveel instellingen en tweaks hebbek nog nooit gezien :119: Maar tegen dat je gevonden hebt hoe die dingen te overclocken ... JEZUS CHRIST ! (ter verduidelijking: stock bios settings, 1simpel Mhz-tje verhogen en de boel BOOT NIET. Gewoon NIET :107: Ik heb er een hele avond achter zitten zoeken om uiteindelijk op deze 166 BCLK te komen op stock voltages maar ik zou bijgod niet meer weten hoe ik ertoe kom).

Enfin, ik ben al iets happier nu. Systeem ook al "lichtjes" getweaked hier en daar (zoals oa men Black Dragons op 1T zetten enzomeer, drivers installen, ...) en ook eens de performance naderbij bekeken en getimed en het ziet er dan toch goed uit. Hij voelt nu lekker snel aan en reageert onmiddellijk op alle acties/commando's. De 3D benches moet ik nog doen, alsook game-testing. Zal voor het weekend zijn.
 
Top! Hoop dat het alleen maar beter wordt from now on!
Mijn systeem doet ook niet altijd wat ik wil, dat hebben we allemaal wel eens helaas. Effin, het kan zijn dat het bord wel wil maar de cpu niet, of zelfs het geheugen. Overal is een verklaring voor. Veel plezier met je systeem btw! Kan niet wachten tot ik er een XSPC Dual bay pomp in terug zie :p.
 
Okay, updatetje betreffende de componenten: na wat op het EVGA forum rondgeneusd te hebben bleek de oorzaak van het vreemde gedrag de BIOS te zijn, ik moest dus dringend een BIOS update doen. Bij deze gebeurd.

Momenteel draai ik nu stabiel 4.4Ghz op 1.3VCore, met standaard Intel koelertje :033:
Het Black Dragon geheugen doet nu 1600Mhz op 9-9-9-24-1T timings bij 1.7V

Prestaties... tja, wat kan je daarop zeggen.......... :hmm

Oja, deze mss => :055: :055: :055: :066: :066: :066: Hehe !!

Eerste 3D testjes ook al afgewerkt. 3Dmark06 enkel op de stock settings getest, nog niet op zen huidige 4.4Gig settings en dat was 15.000marks (afgerond). Dus nét onder de overclocked settings van men vorige Core2Duo met SLi 8800's. (15.600)
MW2 speel ik momenteel online vooral (omdat het gewoon een leuke casual shooter is) en dat draait fenomenaal natuurlijk.
Voor singleplayer speel ik momenteel de nieuwste Aliens vs Predator in DX11 modus en ook dat is echt zalig ! De graphics zijn weergaloos !!

Ben beniewd welke verbeteringen ik nog kan aanbrengen wanneer de watercooling draait. Momenteel doet hij onder load 49 graden.
 
De mesh kit is intussen gearriveerd. Nu begrijp dat prijskaartje ook meteen. Ik dacht dat gaat zo'n simpel gaasje zijn ofzo om erin te plaatsen maar dat is echt compleet afgewerkt met quick releases en perfect pasvorm. TOP !

De andere goodies zouden deze week moeten arriveren, maar wegens tijdsgebrek momenteel even geen pics of udpates. Da's voor binnenkort !!
Ciao !
 
Pakketjes allemaal binnen !

We zien op de foto's het volgende:

-XSPC dual bay pomp (ex LakiGucci)
-EK 5770 full cover (ex Duriel)

-250mm clear top mount fan, premodded met UV leds
-2x Nanoxia FX12-2000 retails, met gepremodde UV groene sleeving en connectors
-1x Nanoxia FX08-1600 retail, ook gepremod met UV groene sleeving
-AC Ryan RadGrillz hexx 2x120mm
-Tecnofront airbox 240mm
-Feser UV groen slangen
-Feser One coolant, UV groen
-Primochill anti knik coils, zwart
-5 stuks CaseArts fireflies in UV
-16x 3mm UV led
-16x 3mm ledbehuizing
-1x modsmart 20 led station board in zwart
-5x female molex UV groen
-5x male molex UV groen
-2x Nexus PCI-300 vent brackets
-2x PCI bracket met rocker switch
-10x duimschroeven zwart
-1x molex extractor kit

En dan aparte foto de Antex Skeleton mesh kit.

Dus bij deze is het kleurthema waarrond we werken ook definitief vastgesteld: zwart + UV groen

Bedoeling is voor overdag compleet geen verlichting te gebruiken en de nadruk op de overall black theme. 's Nachts gaan de UV leds aan en zal alles dat groen is oplichten. Er komen in totaal 10x UV leds ingebouwd in het frame. Dan de topmount 250mm fan heeft er reeds 4 in zitten.
De Nanoxia's mod ik zo dat ook deze UV belicht zullen worden met leds. De slangen en coolant reageert daar dan wat deftig op hoop ik en alsook de bitspower matt black fittings zullen erop reageren mbv hun UV green dichtingsringen.
Alle molexconnectors zullen vervangen worden door de UV groene varianten en daarin komt telkens een UV firefly zodat ik ook hier een net effect bekom.

Wat ik nu nog mis dus is een 240 rad, men fittings (allemaal bitspower matt black schroef) en en CPU block (de EK LT Supreme). Dat is voor later, nu evenweer het budget wat aandikken.

Alle UV leds gaan bediend worden via het 20 led station board. Op die manier schakel ik alle verlichting in 1 keer aan of uit. Op termijn wordt het de bedoeling dat ik een frequentiemodule installeer op de voeding van dat station board en zo de gehele verlichting zachtjes laat aan en uit gaan, zodat je de illusie van een "ademhaling" simuleert in het UV groen.

Het enigste waar ik me mss aan miskocht heb is de RadGrillz. Die is nl wat groter dan men 2 fans samen en oogt bijgevolg niet zoals ik het wil. Ik ging hem gebruiken als 1 grote fangrill maar dat gaat verkeerd gedacht zijn vrees ik. Dus als iemand daar wat voor over heeft ? Mogelijk verkoop ik die wel, en anders is het modden geblazen om hem te zetten zoals ik wil.

Low q pics :098:
 

Bijlagen

  • DSC01999.jpg
    DSC01999.jpg
    93,6 KB · Weergaven: 45
  • DSC02000.jpg
    DSC02000.jpg
    79 KB · Weergaven: 50
  • DSC02001.JPG
    DSC02001.JPG
    237,2 KB · Weergaven: 51
  • DSC02002.jpg
    DSC02002.jpg
    99,7 KB · Weergaven: 44
  • DSC02003.jpg
    DSC02003.jpg
    90,1 KB · Weergaven: 40
  • DSC02004.jpg
    DSC02004.jpg
    131,6 KB · Weergaven: 44
How he man; zo snel gaat het ni lopen :p

Hij zou tegen augustus klaar moeten zijn. Fase 1 dan. Dan moet ik immers naar een LAN.

Straks gooi ik wat updates online ;)
 
Updates.

10-05-2010:

Ik ben begonnen met de LED mod voor men Nanoxia FX08 die vooraan men HD koelt. Ik heb 2 UV LEDs 3mm aangebracht in 2 hoeken vd fan, diagonaal. Gaatje gemaakt met Dremel zodat ik de 3mm LED houdertjes kon bevestigen.

Werkt goed, fan is netjes UV verlicht en gloeit lekker.

Die anti tril rubbertjes heb ik inmiddels weer vervangen door de standaard zwarte schroefjes. Vond ik mooier. Op 9db is er weinig hoorbaar immers, rubbertjes of niet.

11-05-2010:

Een foto van de achterkant zoals hij nu is. Daarna men X-Fi en WiFi kaartjes gedemonteerd. Vervolgens in 1 vd Nexus grilledesign pci brackets een opening gemaakt voor switch die men belichting zal aansturen. En tenslotte even alle pci bracketjes eens erin geschroefd en men zwarte alu duimschroeven erbij gehaald. Om even een impressie te krijgen. Ziet er goed uit.

Waarom die grilledesign pci brackets ? 1. ik vind ze gewoon retecool. En 2. je moet nog je nog voorstellen dat er een complete Antec Mesh kit in komt, waardoor de boel zo een beetje een afgeschermd geheel wordt, doch waar je in kan kijken. Vandaar dat die brackets ook perfect in dat concept passen.

12-05-2010:

De plakkers van men DDR latjes gehaald, alsook die van de HD. Lekker zwart nu. (op de 2e foto zie je zelfs de HD niet meer, zwart op zwart ! )
Daarna men WiFi kaartje gemod: de cover netjes in mat zwart gezet, dan een grilledesign bracket aangepast en terug gemonteerd.
De X-Fi is hetzelfde lot beschoren: ook die krijgt zo'n grilledesign bracketje aangemeten. Maar da's voor een andere keer.

Enjoy the pics !
 

Bijlagen

  • DSC02005.jpg
    DSC02005.jpg
    87,8 KB · Weergaven: 35
  • DSC02006.jpg
    DSC02006.jpg
    60,4 KB · Weergaven: 34
  • DSC02010.jpg
    DSC02010.jpg
    46,6 KB · Weergaven: 34
  • DSC02011.jpg
    DSC02011.jpg
    82,5 KB · Weergaven: 33
  • DSC02012.jpg
    DSC02012.jpg
    90,3 KB · Weergaven: 34
  • DSC02013.jpg
    DSC02013.jpg
    82,5 KB · Weergaven: 30
  • DSC02015.jpg
    DSC02015.jpg
    85,6 KB · Weergaven: 28
  • DSC02016.JPG
    DSC02016.JPG
    198,1 KB · Weergaven: 6
  • DSC02017.JPG
    DSC02017.JPG
    153,3 KB · Weergaven: 26
  • DSC02018.JPG
    DSC02018.JPG
    135,6 KB · Weergaven: 29
  • DSC02019.jpg
    DSC02019.jpg
    100 KB · Weergaven: 30
  • DSC02020.jpg
    DSC02020.jpg
    88,8 KB · Weergaven: 30
  • DSC02021.jpg
    DSC02021.jpg
    102 KB · Weergaven: 30
  • DSC02022.jpg
    DSC02022.jpg
    81,1 KB · Weergaven: 30
  • DSC02023.jpg
    DSC02023.jpg
    91 KB · Weergaven: 29
  • DSC02024.JPG
    DSC02024.JPG
    214,4 KB · Weergaven: 34
  • DSC02025.JPG
    DSC02025.JPG
    224,1 KB · Weergaven: 31
  • DSC02026.JPG
    DSC02026.JPG
    214,2 KB · Weergaven: 35
  • DSC02027.jpg
    DSC02027.jpg
    111,4 KB · Weergaven: 37
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
AzzKickr AzzKickr - Skeletor systeem Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
R Advies/buildlog waterkoeling - Phantekst ATX Evolv Tempered Glass Advies Waterkoeling Setup 6
Freddy [BUILDLOG] Mini Virtual Pinball Cabinet van Transparant Plexiglas Virtual Pinball / Flipperkast 67
Sparky my first buildlog Gallery & Build Logs 15
X buildlog xander017 Gallery & Build Logs 3
A Buildlog Wooden Pc Gallery & Build Logs 4
TinusB Corsair 750 D Black and Blue Buildlog Gallery & Build Logs 5
iSP Buildlog minibeest itx (Ncase M1) Gallery & Build Logs 21
tehurtaget [Buildlog] Project S235 Gallery & Build Logs 3
P [Buildlog in-progress] Cross Desk Gallery & Build Logs 41
P [Buildlog] MetalGovy Gallery & Build Logs 28
tehurtaget [Buildlog] Packard Bell µATX Gallery & Build Logs 32
Cygnitr0n [Buildlog] IMP Gallery & Build Logs 47
T Live buildlog Netwerk Gallery & Build Logs 8
Sw333t [CANCELLED] Buildlog bannertje nodig, maar niet zo handig met Photoshop? Verkocht 4
X-Tripiot X-Tripiot's Eerste buildlog :) Gallery & Build Logs 14
M Maccie's SR-2 Buildlog Gallery & Build Logs 2
mailbomber NOKC buildlog Gallery & Build Logs 14
F de coolpaq buildlog zoals beloofd Gallery & Build Logs 45
F FireStorms Giant Core I7 BuildLog Gallery & Build Logs 128
HighSpeed^ [Lian Li V1000] HighSpeeds' | Simple | Buildlog Gallery & Build Logs 33
Wouter Wouter zijn buildlog. Gallery & Build Logs 14
BETA911 [Eerste buildlog] Meet B911! (CM690 Advanced II + 5 x 120mm rad's) Gallery & Build Logs 67
Baloo.be Baloo's First Buildlog Gallery & Build Logs 30
vincent Buildlog: ''Even snel tussendoor'' Gallery & Build Logs 15
Freddy Buildlog Silentmaxx ST-11 Gallery & Build Logs 38
m.d.koning Dark Power buildlog Gallery & Build Logs 31
dopestuff dope's buildlog Gallery & Build Logs 82
Alfist-GTV6 Buildlog (Progetto 116C) Gallery & Build Logs 20
bakkiebier Buildlog van Bakkiebier wc in een armor+ Gallery & Build Logs 43
MrGiorgio Buildlog verjaardagscadeau Gallery & Build Logs 11
D Ward0's 4 Loops Mountainmod buildlog Gallery & Build Logs 642
S Buildlog Cosmos S Gallery & Build Logs 75
Freddy Black Friday deal 2022, start vandaag! HighFlow Computer Cooling Shop 6
CyrilBerge Computer start opnieuw op tijdens het starten van Valorant! Gaming 3
M D5 pomp start pas na een minuut of 10. Please help! Waterkoeling 3
K 2080ti start op en dan zwart scherm Waterkoeling 19
M Swiftech MCP35X Pump start niet gelijk Waterkoeling 2
X Pc start niet meer op Hardware & Software 2
sir serial PC start (soms) niet meer op, voeding defect? Raar probleem :S Problemen & Oplossingen 7
Oli4v PC valt uit en start daarna weer op Problemen & Oplossingen 18
R Pc start niet goed op Overclocking 1
R ASUS REX IV start niet op: AE error, legacy boot event Problemen & Oplossingen 8
K PC start niet meer op na sleeven, gaat kort aan maar direct weer uit. Help!! Hardware & Software 8
P ASUS P5P800 moederbord, start niet meer op na vervangen PSU Problemen & Oplossingen 5
P Na plaatsen extra Sata schijf start pc niet op Problemen & Oplossingen 6
sireentje start van mijn eerste build Gallery & Build Logs 51
J Pc start raar op. Problemen & Oplossingen 8
Fall3n Auto Start Knop is Toch een Momentary Switch Electronica 0
L Computer crashed s'morgens en start moeilijk op Hardware & Software 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan