• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Singularity Beast IV

Tath

Well-known member
Een upgrade van de Singularity Beast III.

Helaas een noodzakelijke upgrade.
Ik heb altijd een reserve systeem nodig voor mijn tekenwerk ( en natuurlijk gamen).

Wat gaat het deze keer worden.

Case Caselabs TH-10 + pedestal
Fans Noiseblocker Black Silent Pro PL-PS 24 x
Mb Asus Rampage 6 Extreme
cpu Intel i9 - 10900x
cpu waterblock EK-WB Velocity RGB Full Nickel
radiator : Alphacool XT45 NeXxos 480 (4x)
pompen: Aquacomputer D5 met usb en aquabus 2 x
PSU: Corsair AX 1200i;
Reservoirs: Aquacomputer Glass 880ml met Aqualis pomptops;
Controller Aquacomputer Octo Controller
Fansplitters Aquacomputer Splitty9 3x;
Ledcontroller Aquacomputer Fabwerk 360;
USB hub Aquacomputer Hubby9;
Ram : Corsair dominator 3000Mhz 4 x 16GB;
M2 stiks Samsung 970 pro 1 TB en de 2TB
GPU's : Nividia RTX 3080Ti Founders edition;
Coolant: Mayhems X1 UV- Bleu.

We gaan weer heel langzaam van start.

De oude achterdeur komt er weer in want het wordt geen schoonheidsprijs voor de achterkant .
De acrylic panel komt dus niet terug aan de achterkant.

Inmiddels heb ik de 2 480's Al in de pedestal ingebouwd. Ook de fans met de nieuwe extension kabels zijn aangesloten op een hubby 9 (en getest)

20210608_134918.jpg

Aan de voorkant heb ik ook weer de 880ml reservoirs geplaatst. Ik kies er voor om 2 nieuwe pompen te plaatsen.
Het systeem krijgt 2 verschillende loops (ik heb de setup een beetje afgekeken van Jaycy2cents (skunkwork build).
De cpu en de ram zijn ook getest op de testbench dus kan het bordje ook geplaatst worden.

Aangezien er weer een bodem in komt moet ik even kijken waar ik de gaten van de fillports ga boren. Daarvoor even de 2 titans erin.
Ik had nog 4 XSPC radiatoren liggen van de allereerste build maar de Alphacool bied meer mogelijkheden wat aansluitingen betreft dus komen deze weer terug in deze build. Wel jammer want ik had ze willen gebruiken in mijn nieuwe build voor beneden die dringend aan een upgrade toe is.
De case hiervoor heb ik al staan (Corsair 1000D).

20210616_110005.jpg

Hier zit nog de lage top op.



20210603_205249.jpg
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels zijn we weer wat verder in de build.
Wat heb ik gedaan:
- bodempanelen gemaakt;
- fan extension kabels gemaakt en aangesloten;
- hubby9 geplaatst en aangesloten (moet een 2e bij);
- soft tubing in pedestalk en achterkant case geplaatst (tygon 3603);

De GTX 1080Ti's heb ik omgewisseld met de Titans omdat ik mijn systeem beneden wat wil updaten.
Een 3090 zou mooi zijn maar 3000 euro is even niet te verantwoorden.
Ik gebruik even alles wat ik heb liggen.
Deze build is ook een reserve workstation.

- Titans geplaatst (6 gb versie) de GTX 1080Ti's gaan naar de corsair 1000D;
- 16 mm hardtubing gebogen voor de voorkant;
- Mayhems X1 UV Bleu gefilterd;
- GPU loop gevuld en leaktesten.

Morgen nog een leiding aanpassen voor de CPU loop hopenlijk kunnen we het systeem verder testen.

 
Laatst bewerkt:
De laatste leiding vervangen.
Ik heb de CPU loop gevuld en de pomp aangezet. Het vullen ging prima.
Alleen bij het uitzetten van de power loopt de vloeistof van de radiatoren boven retour reservoir. Dit komt omdat er geen tegenwerking is van de leiding achter. Die loopt horizontaal naar de achterkant van het reservoir.
Ik ga dus even proberen of een lange v-shape slang uitkomst geeft.



20210625_132831.jpg


14:55 Even een kleine aanvulling. Het tussen voegen van een v-shape slang achter zorgt er nu voor dat er geen lucht achterwaards in de radiatoren getrokken wordt. De niveau's in de reservoirs blijven nu gelijk.

Even wachten tot de vrouw weer terug is dan kan ik nog even wat kabels fatsoeneren en de case op zijn plek zetten.
 
Laatst bewerkt:
Zo de case staat weer op zijn plaats.
Ik moet nog wat werken aan de verlichting maar het belangrijkste is dat het systeem weer in de lucht is.
Voor nu nog met 2 oude Titans.

Ik had een probleem om de 2e M.2 stick zichtbaar te krijgen. Zowel de handleiding en de bios boden geen oplossing.
Na veel gespit ben ik erachter gekomen dat het omzetten van de M.2 naar de andere kant van de kaart de oplossing was.
Ik zie nu beide M.2's de 1TB voor het syteem en de 2TB als data opslag.

Het wachten is op een nieuwe code voor de aquasuite programma zodat ik weer alles in kan regelen.

20210626_092508.jpg
 
Vandaag de code voor Aquasuite binnen gekregen en geactiveerd.
De fans zijn nu ingesteld met een curve.
Ze lopen nu een stuk minder hard dan nodig. Dus dat is wel lekker.
Ik ben een beetje aan het prutsen geweest met een ledstrip.
Er is licht maar nog niet zoals ik dat wil.
Misschien wat experimenteren met een 45 graden ledprofiel en een defuser.
In ieder geval hebben we wat licht alleen is de ds tape op de ledstrip niet om te juichen.
Ik heb betere liggen maar dan moet ik waarschijnlijk de ledstrip kapottrekken om hem los te krijgen dus dat doen we maar even niet.
De ledstrip loopt met een kabeltje via een pci-express plaatje naar de stekker buiten de case.

Ik moet even kijken wat ik nog heb liggen aan bruikbare ledstrips.

208444513_1689885757867239_258164825498668107_n.jpg
 
Even een kleine update.
Aangezien ik even de bucketlist van mijn vrouw aan het afwerken was had ik even geen tijd om te gamen op de beast.
Van de week even proberen op te starten maar niks deed het. Even de 24 pin kabel los gehaald en de tester erop gezet.
Alles in orde. De 24 pin kabel terug geplaatst en de beast start gewoon weer op. Dit gebeurde me 2 keer deze week dus was het tijd om de Lepa G1600 om te wisselen voor de Corsair AX1200i. Nu geen problemen meer. Verder de benchmark bekeken en het resultaat bijna alles staat op UFO snelheid. Het enige wat ik nog kan verbeteren is de GPU. Eindelijk de drempel over om een nieuwe kaart te kopen. Het is de Nvidia RTX 3080ti founders edition geworden. En bij HighFlow de waterblock uitgezocht. Volgens de database van userbenchmark moet ik een performance upgrade krijgen van boven de 200%. Even afwachten dus.. Als dit bevalt dan gaan we dit ook herhalen voor de desk en de 1000D build.

Nieuwe block.

Schermafbeelding 2022-05-24 095937.png
Mooie backplate erbij

Schermafbeelding 2022-05-24 100304.png
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Tath TATH Singularity Beast III Rebuild Gallery & Build Logs 35
U Nieuwe singularity computers catalog update HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Slader cyclone bij singularity reservoir Waterkoeling 2
Slader Singularity Computers Multi-Node ARGB+Fan? Waterkoeling 3
Jason Singularity Computers Wraith 2.0 ITX/DTX Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers PowerBoards HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Nieuw: Singularity Computers Protium 2.0! Reservoirs met D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Singularity Computers Arterial Dual 560mm Water-Box - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
anub1s18 Singularity Computers Protium Reservoir Tube Replacement 100mm? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Jason Bijna uitverkocht: Singularity Computers Protium - SALE% HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason SALE% - Singularity Computers Protium Series HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith ITX/DTX Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Spectre 3.0 Zwart & Zilver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Resonance Single & Dual HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Arterial Dual 560mm Water-Box - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Spectre 3.0 Elite HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX – Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Spectre 3.0 - Black & Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers - Arterial Dual 560mm Water-Box HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX - Black or Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Spectre 3.0 - Black/Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Protium 150 D5 – Reservoir Combo HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Spectre 2.0 Case, 10% korting aanbieding HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini-ITX Case/ Behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow Nieuwe Singularity Computers Protium D5 Combo's HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy 25% korting op Singularity Computers, zolang de voorraad strekt! HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy 20% korting t/m zondag 8 maart op Singularity Computers! HighFlow Computer Cooling Shop 3
Freddy Singularity Computers Wraith Mini-ITX Chassis / Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy Singularity Computers Resonance, Reservoir Pump Combo / Distribution Plate HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Freddy Singularity Computers Ethereal Single, Dual en Core 2.0 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy Singularity Computers Spectrum RGB/UV Rigid 30cm LED Strip HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy Singularity Computers Spectre 2.0 case / behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Freddy Dit weekend 15% korting op Singularity Computers! HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy Singularity Computers Giveaway, Juli 2018 HighFlow Computer Cooling Shop 11
Freddy Singularity Computers 20% kortingsactie dit weekend! HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy Singularity Computers Protium Reservoirs HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy Singularity Computers bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Slader the beast Gallery & Build Logs 2
987Overlord Hulp bij laatste loodjes waterkoeling "the Beast" Advies Waterkoeling Setup 7
BeckModZ [Project Log] "Parvum|Beast" - Semi Sponsored Build Gallery & Build Logs 63
B The Beast Gallery & Build Logs 19

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan