• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Single loop? Zijn de rads voldoende?

OK, verschillende invalshoeken met allemaal wel een gefundeerd standpunt ... Ik denk dat ik mijn bestelling momenteel hou zoals ze nu is en kijk of de rads al dan niet voldoen ... zoniet kan ik de rads achteraf altijd nog upgraden (naar bijvoorbeeld de Black Ice GT Stealth 420, daar kan ik dan 3 x 140mm opzetten en heb ik achteraan wat meer plaats achteraan in de kast)

Als het lastig is om grote radiators kwijt te kunnen in jouw kast, kan je natuurlijk ook overwegen om de 240 radiatoren die je nu hebt, te vervangen voor 240 radiatoren van TFC of Thermochill.
Die zijn een stuk dikker en kan meer warmte kwijt :)

Maar toch zou ik het eerst proberen met jouw huidige radiators, denk dat het wel voldoende is.

Lian Li 1200B Plus te weinig plaats? Niet meteen want ik denk dat dit één van de grootste towers is die je kan vinden, maar ik heb ze lichtjes gemod maar zodanig dat je langs buiten absoluut niets ziet van al die mods, ook niet van de rads. Persoonlijke keuze he ... zie anders eens naar het album: Overclock.net - Overclocking.net, dan krijg je een beter idee van mijn huidige setup ...

Baretsu, heb je nou de V2100 of de V1200 :p

In een V2100 zou je zelfs je hond kwijt kunnen, in een V1200 zal dat wat krap kunnen worden ;)
De Lian-Li PC-V2100 Plus ... had even de getalletjes omgedraaid :). Deze dus:
10068.jpg

(Maar ik heb het net geprobeerd en ik krijg mijn hond er dus echt niet in he)

Wat is je fascinatie met die stealth rad's, het zijn minimale performers.
Als je toch al zoveel geld uitgeeft aan je hardware, koop dan ook het beste van het beste voor je waterkoeling.
Op een radiator moet je nooit bezuinigen.
Het is samen met je pomp het meest belangrijke onderdeel.

Wat is je fascinatie met die stealth rad's, het zijn minimale performers.
Als je toch al zoveel geld uitgeeft aan je hardware, koop dan ook het beste van het beste voor je waterkoeling.
Op een radiator moet je nooit bezuinigen.
Het is samen met je pomp het meest belangrijke onderdeel.
Bezuinigen doe je nu niet bepaald met de stealth chrome edition hoor :icon_keel:
Uit tests van xtreme systems tussen de 'dunne' stealth tegenover de 'dikke' extreme blijkt echter:

... That's the difference between them. Core is thicker on the GTX (dual row) thus requires higher pressure fans to penetrate it adequately.

Pro and GTS = lower CFM fans
Extreme and GTX = upper CFM fans

A GTX vs a GTS with lowspeed fans up to a specific heatload, the GTS will win, but it's margin over the GTX will become smaller as you approach that specific heatload, at which point, the GTX will win as it has slightly higher thermal capacity. With Highspeed fans, the GTX will win more or less all the time.

GT and GTS version - these are both the same thing. GT Stealth = GTS(tealth)

Dus: als je low speed fans wil om de boel zo stil mogelijk te houden (en dat is toch wel primair voor mij in een WC setup!), ben je beter af met een stealth dan met een (veel dikkere) extreme. Hiervan uitgaand is de keuze voor mij snel gemaakt. Ik heb trouwens liever enkele graadjes meer (en laten we eerlijk zijn, uit al die tests blijkt echt wel dat je over 1 of 2 graden verschil spreken, tenzij je op het randje of een tekort aan radiator-capaciteit hebt) dan een (te) luidruchtige machine.

Je kunt het allicht proberen.
i7 geeft veel warmte af als je ze overclocked, en let's be real.
Iemand die een 920 haalt met LC wil er het maximale uithalen.

En als je toch zo veel geld uitgeeft aan een upgrade, doe dan ook het beste van van het beste in je LC set.
En vergeet die HDD cooler, het doet meer schade dan goed.
Koop low fin density rad, en zet alles op 7 volt (en split je GPU en CPU loop)

Zal met een week of 4-8 mijn nieuwe setup laten zien, Xel heeft al een beetje van mijn opzet gezien maar ik zal terzijnertijd een log maken.

OK, welke rad zou volgens jou dan het beste zijn voor mijn setup? Ik kom hier om raad dus sta uiteraard open voor alle suggesties! Denk er wel aan dat ik maximum 1 x 480 kan steken (en dan geen shroud op de laatste wegens voeding). ik kan de rad ook op zijn zij plaatsen indien nodig (al geeft dat niet meteen een voordeel).
Gescheiden LC's betekenen ook nog eens extra res en extra pomp ... wat zou jouw suggestie daar dan zijn? Nog een aquastream XT Pro (die runnen immers fantastisch)?
Ik blijf er wel bij dat ik de rad(s) en pomp(en) absoluut volledig afgesloten wil in het onderste compartiment. Zo gaat er iig geen warmte naar de eigenlijke HW.

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
V Nieuwe pc, single loop met mogelijke uitbreiding Waterkoeling 3
TinusB Single of dual loop Waterkoeling 3
M 2 MCP655's of 1 genoeg voor grote single loop? Waterkoeling 4
soppy single/dual loop? Waterkoeling 4
J Single MegaRad Single Loop vs Multi Rad Single Loop vs Single Rad Multi Loop Waterkoeling 7
D Single loop vs Dual loop Waterkoeling 3
S Water temperatuur sensor / Single - parallel water loop. Waterkoeling 7
Havvie Single loop, dual pump Waterkoeling 27
Jason Singularity Computers Resonance Single & Dual HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Singularity Computers Ethereal Single, Dual en Core 2.0 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
R Single slot bracket for AMD Vega HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
S 570X Single rad Waterkoeling 31
M Bitspower D5 Mod Kit / Mod Top / D5 Dual Single Top Upgrade Kit 150 Installed Height Waterkoeling 3
G XSPC X20 500 Single bay HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
H [IN-ACTIVE] Koolance TNK-501 Rev 1.1 Single 5.25" Reservoir + extra's. Verkocht 1
R XS-PC X2O 200 Single Bay Reservoir Pump HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
l3p IN-ACTIVE] 2x Aqua-Computer Aquadrive Single + 2x Aqua-Computer Aquadrive Dual Verkocht 0
Tath Bitspower Dual / Single D5 Top Upgrade Kit 150 Kit 150 (Black POM Cap) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
k.3nny [IN-ACTIVE] Nvidia single GPU (wc prefered) Gevonden 7
K EK-BAY SINGLE RES - Acetal HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
J EK-FC295 GTX Single PCB - Acetal HighFlow Computer Cooling Shop 1
Xtrafresh Magicool 180mm rads, single (180mm), dual (360mm) en triple (520mm) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
A [IN-ACTIVE] Koolance VID-NX295 single PCB waterblok Gevonden 0
C [User-Review] Alphacool VPP655 Single Edition pump im Cartago´s Review HighFlow Product Reviews 0
arwin74 [VERKOCHT] XSPC Single 5.25 Bay Reservoir Verkocht 4
P EK GTX 480 Single slot bracket HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Sparky single slot cover HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Freddy GTX295 Single waterblokken in de aanbieding: 50% Korting! HighFlow Computer Cooling Shop 5
T Troman's Custom Single Stage Overige Koeling 30
Craven Single bay 5.25" koeler met HDD mount? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
H 1x triple radiator of 2x single Advies Waterkoeling Setup 6
C GTX 295 v2 (Single PCB) waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 26
M single bay reservoir met 2 x inlet en 2 x outlet HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
RWB Overstap naar een custom loop Advies Waterkoeling Setup 3
D Kan ik dit gebruiken in mijn loop? Waterkoeling 1
D Advies mbt aanpassen ekwb loop Waterkoeling 10
G i9 13900k custom loop Advies Waterkoeling Setup 1
R Complete dual loop te koop [Hardline] Hoop onderdelen Te Koop 6
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
Jason EK-Loop Heat Gun 2000W HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Loop Leak Tester Flex HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D tips en tricks verbeteren van loop HighFlow Forum 15
Jason EK-Loop Torque Schroevendraaier - 0.6Nm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Loop D-RGB 2-Way & 3-Way Splitter Kabels HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J Custom loop voor cpu Waterkoeling 0
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
Jason Be Quiet! Silent Loop 2 AIO CPU Liquid Cooler - 360mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
T eerste water koel loop Waterkoeling 3
Jason EK-Loop Connect Fan, Pump, Addressable D-RGB controller unit / hub HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Airflow in TT T900 bij dubbel loop Overige Koeling 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan