Wat is je fascinatie met die stealth rad's, het zijn minimale performers.
Als je toch al zoveel geld uitgeeft aan je hardware, koop dan ook het beste van het beste voor je waterkoeling.
Op een
radiator moet je nooit bezuinigen.
Het is samen met je
pomp het meest belangrijke onderdeel.
Bezuinigen doe je nu niet bepaald met de stealth chrome edition hoor :icon_keel:
Uit tests van xtreme systems tussen de 'dunne' stealth tegenover de 'dikke' extreme blijkt echter:
... That's the difference between them. Core is thicker on the GTX (dual row) thus requires higher pressure
fans to penetrate it adequately.
Pro and GTS = lower CFM
fans
Extreme and GTX = upper CFM
fans
A GTX vs a GTS with lowspeed
fans up to a specific heatload, the GTS will win, but it's margin over the GTX will become smaller as you approach that specific heatload, at which point, the GTX will win as it has slightly higher thermal capacity. With Highspeed
fans, the GTX will win more or less all the time.
GT and GTS version - these are both the same thing. GT Stealth = GTS(tealth)
Dus: als je low speed
fans wil om de boel zo stil mogelijk te houden (en dat is toch wel primair voor mij in een WC setup!), ben je beter af met een stealth dan met een (veel dikkere) extreme. Hiervan uitgaand is de keuze voor mij snel gemaakt. Ik heb trouwens liever enkele graadjes meer (en laten we eerlijk zijn, uit al die tests blijkt echt wel dat je over 1 of 2 graden verschil spreken, tenzij je op het randje of een tekort aan
radiator-capaciteit hebt) dan een (te) luidruchtige machine.