• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Simpele knop

iSP

Active member
Ik zoek voor een project wat niet van de grond komt een echt op en top doodsimpele knop.
Iets in de stijl wat op een versterker niet zou misstaan want het komt ook in een 19" hifi case a la een zelfbouwersterker (voor ooit ook een dream project).
Een led ring trekt te veel aandacht en past niet in de stijl van een mooie strakke aluminium frontpanel.
Staal is nog iets makkelijker, maar staal op aluminium kijkt ook niet helemaal juist.
Plus het front in staal uitvoeren is nog heel veel lastiger en vast duurder...
Via Farnell en gelijke vind ik wel knopjes van oa het merk Apem, maar 80+ is mucho euro's voor een knopje.
Had gehoopt zo rond 25 klaar te zijn max.

Dacht van, Freddy met zijn flipperkasten weet wel wat van knopjes, wellicht hier ook raad mee?


Amplifier-Power-Button.jpg
 
Paar gekomen en de laatste aanwinst nog hier gepost. 50 euro verder en nog geen geschikte knop.
Begin een beetje te denken van of doorbijten en een knop van 100 euro pakken of opgeven...
 
Heb enkele kringlopen bezocht maar helaas.

Wel blijken steeds meer knoppen weer beschikbaar te komen nu corona echt over is en enkele passende exemplaren zijn voor minder dan 50E incl. bezorgen beschikbaar. Het is nu alleen een kwestie van een keer doorpakken en wat in CAD zatten voor een proeffit en buildlog startpost. Helaas consumeert mijn werk mij op moment zo erg (als je weet wat ik doe snap je dat) dat ik in het weekend eigenlijk totaal geen energie meer heb naast het huishouden doen.
 
Wellicht iets dat werkt als een touch schakelaar?
Of dat je een U uitsparing in het front maakt zodat het stukje binnen die U iets in te drukken is? Dan kan je er een microswitch achter plaatsen en zie je vrijwel geen knop (weet niet of je snapt wat ik bedoel).
 
Yes, snap ik =)

Heb ik ook naar gekeken en als optie overwogen. Sterker nog dergelijke pre made (kleine) knoppen gevonden welke ik zou kunnen gebruiken voor media knoppen (Pauze/Play, Stop, Next, Back, Eject, etc). Ga eens kijken wat ik op korte termijn kan maken aan cad drawings dat praat wat makkelijker =)
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan