• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Silverstone Fortress FT02w

chicken

New member
Inleiding
Hallo Highflowers,

Zoals sommigen misschien al hadden gezien in het "Wat heb jij net gekocht/gekregen??", heb ik afgelopen week een nieuwe case en een nieuwe voeding van twee mede-highflow'ers overgenomen. En zoals iedereen hier wel weet betekent nieuwe case een nieuw projectje. :D

Ik was al een tijdje bezig met zoeken naar deze specifieke case. Ik vind de indeling van de kast heel vet met dat het moederbord 90 graden gedraaid hangt en op de bodem 3 180mm fans liggen. :)
Normaal kijk ik niet zo vaak in de verkoop sectie van dit forum, maar toevallig deze keer wel en zag ik gelijk deze kast staan. In eerste instantie werd ik een beetje afgeschrikt door de schade aan beide zijpanelen. De tweaker waarvan Raoul de kast had gekocht was blijkbaar niet erg zuinig op zijn spullen... :( Maar op een kast met een nieuwwaarde van €230 is een stukje plexi natuurlijk niks, dus na wat heen en weer mailen kon ik richting Raoul vertrekken om de kast op te halen.
Ondertussen ook op tweakers een mooie voeding uitgezocht die al gesleeved was. Toevallig woonde de verkoper in dezelfde plaats als Raoul en waren het goede vrienden. Ik kon dus gelijk ook langs Bart (Singular1ty) rijden voor een mooie Corsair HX850. :D

Foto's
Hiervoor had ik een CM690II Advanced die ook enigzins gemod was. In deze kast huist nu een E6600 met een EVGA nForce 680i, die naar een maat van me gaat voor een leuk prijsje, waardoor ik deze kast en voeding weer kon betalen. :D
82860544.jpg

Een half lege CM690
46251191.jpg

Heb er weer een teringzooi van gemaakt :(
38454048.jpg

De twee moederbordjes naast elkaar.
74759758.jpg

De nForce pc klaar. Geheugen was alleen verrot dus hier draait ie op het geheugen uit m'n zusjes pc. :D

dscn1307f.jpg

65920122.jpg

57244489.jpg

De Fortress ingebouwd. :)

32858435.jpg

Hoe mn bureau er nu uitziet.
56650099.jpg

Schijn bedriegt helaas, de rest van mijn kamer is een totale bende... :(

De plannen
Omdat ik een nog zeer onervaren modder ben, vind ik deze kast aan de dure kant om gelijk grondig aan te pakken. Ik wil een aantal subtiele veranderingen aanbrengen die het geheel strakker moeten maken.
  • Plexi window vervangen, of hele zijkant vervangen, even kijken hoeveel het scheelt qua prijs. :)
  • Aan de voorkant wil ik 3 lege 5.25 bay covers vervangen door één stuk van MountainMods. Hierin wil ik een rand in het midden uitzagen waarachter opgeschuurd plexi komt. Hier doorheen zal rood LED-licht te zien zijn. Ik zal hier later wel een modelletje in SketchUp maken. :)
  • Aan de bovenkant wil ik de twee blauwe leds voor Power en HDD activity verwisselen met rode leds.
  • Ik zit nog te twijfelen of ik de twee van de drie Silverstone Air penetrators zal vervangen door 180mm Phobia fans, of dat ik gewoon een ledstrip op de bodem leg. Dat zie ik later wel. :)
  • De Silverstone fan bovenin zal vervangen worden door waarschijnlijk een rode Aerocool Shark.
  • De Scythe Mugen 2 vervangen door een BeQuiet Dark Rock Pro.

Tot zover de concrete ideeën. Gaandeweg zal ik waarschijnlijk wel weer wat tegenkomen wat ik alsnog wil veranderen of juist niet. :)

Ohja, excuses voor de slechte kwaliteit foto's, had geen goede camera bij de hand en de ligt inval is niet ideaal in mijn kamer. :)
 
Update!
Een kleine, maar wel noemenswaardig :D

25387631.jpg

Twee stuks Aerocool Shark devil red edition :D

82730611.jpg

Gelijk maar even gemonteerd :) De shark die nu op mijn mugen zit gaat er uiteindelijk weer af wanneer ik mijn triple bay cover kan bestellen, aangezien ik stock draai en niet van plan ben zwaar te overclocken ivm kutmoederbord wil ik m'n mugen passief gaan gebruiken :)

40449512.jpg

Het is me niet gelukt om een goed beeld van de LED kleur aan jullie te kunnen presenteren, de kleur van de LEDs zijn namelijk veel donkerder en echt rood dan dit oranjekleurige gezicht wat op deze foto te zien is :p
 
Update(je)!
Een pakketje :)

dscn1347sw.jpg

Hmmm, had ik een gtx570 besteld? :O

dscn1349n.jpg

Hmm nee toch de goeie bestelling :D

dscn1362v.jpg

Power & HDD activity leds verwisselt, hopelijk houdt de duct tape waarmee ze zijn vastgeplakt het :p
Excuses voor de slechte kwaliteit foto(s), camera had weer eens moeite met focussen :(
 
Toch nog maar even dit draadje updaten. Door pure luiheid niet bijgehouden, al moet ik zeggen dat het vergeleken met veel andere builds op dit forum, mijn projectje niet erg veel voorstelt. :D

Ik zal later betere foto's proberen te maken.
dscn1483u.jpg

dscn1490s.jpg

dscn1488p.jpg

dscn1493m.jpg


LED-strip is van wwwicked, window is gemaakt door BrinkOfModding. :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Sw333t [Gezocht] Silverstone Fortress FT03-MINI Zilver (liefst inclusief passende voeding) Gevonden 0
C Waterkoeling voor Silverstone Fortress F02 Advies Waterkoeling Setup 0
R [VERKOCHT] Silverstone Fortress FT02B-W Verkocht 8
brazen Waterkoeling en de SilverStone Fortress FT-02 Waterkoeling 0
Colossus SilverStone Fortress SST-FT02 Cases en Modding 15
TinusB Silverstone SST-ES02-PCIe HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Silverstone IceGem 360 AIO CPU Liquid Cooler ARGB - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
X GPU/CPU, 540x180 Rad, Silverstone Raven 02 Advies Waterkoeling Setup 2
Sw333t [TKA Diversen] Stroomkabel, rubber, MSI stickers, Silverstone MFP51 Verkocht 3
alain-s Silverstone CP11B Sata cable HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
P Silverstone TJ10 RAD mounting kit Waterkoeling 2
WiSK Silverstone USB3 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
D Silverstone RS831S HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
I Radiator Stand voor Silverstone TJ11 Waterkoeling 5
T Silverstone Raven, hoe 360 radiator extern monteren? Waterkoeling 5
w4rlock Silverstone 180 mm Fan Grill HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M silverstone raven03 Waterkoeling 2
Stephan---pro [VERKOCHT] Silverstone FT03 Titanium Verkocht 33
Sw333t Silverstone SST-SOD02 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Sw333t Silverstone SST-FP58S 5.25 Slim ODD and 2.5 HDD Bay Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
arwin74 [CANCELLED] Silverstone TJ11 Verkocht 9
alain-s Beste Case Mod van een Silverstone FT-02 dat ik ooit heb gezien Cases en Modding 3
arwin74 [CLOSED] silverstone tj11 Gesloten 4
Zwelgje Silverstone SST-FP55B HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
W Silverstone TJ-07 MB standoffs Hardware & Software 2
G [CLOSED] Silverstone Tj07 alu brushed Gesloten 2
WiSK Silverstone CP10 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Luculenus [VERKOCHT] SilverStone TJ11 met complete waterkoeling, XSPC, EK, fans/controllers! Verkocht 5
T Silverstone FT02 waterkoeling met Maximus V Formula hulp Advies Waterkoeling Setup 7
F Silverstone Strider Gold ST85F-G HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Stephan---pro corsair 800d moederbord zoals een silverstone tj11 Algemene Discussies 12
L Gtx 590 quad connecten met silverstone st1500? Hardware & Software 3
Luculenus [CANCELLED] Silverstone TJ11 watercooled, 3930k, asus rampage IV Verkocht 8
iSP Silverstone optical bezel SST-FP58B HighFlow Product Suggesties en Nieuws 17
Traxtorm Silverstone TJ04-E HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Verderf Silverstone 180mm Fan Grill & Filter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
JeanPaul [VERKOCHT] [ Rex3 , I7 980 , 12GB Dominators GT, SilverStone TJ07-BW] Verkocht 12
Legendary1985 [GEVONDEN] 1500W PSU Enermax Patimax / Silverstone eventueel te ruilen met AX1200 Gevonden 4
cederieck silverstone tjo7 binnenkant mat zwart ! Cases en Modding 2
alain-s [IN-ACTIVE] Custom made parts for silverstone TJ07 Verkocht 1
Xtrafresh Silverstone FT03T Behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
cederieck [BIP]Silverstone Tj-07 Black and White Gallery & Build Logs 77
A Silverstone TJ08-E Gallery & Build Logs 19
T Thermaltake armor a30 of silverstone tj08-e Cases en Modding 1
Skydrone Nieuwe Silverstone SATA-kabel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
R SilverStone Temjin TJ08-E HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Deathchant Silverstone SST-AP121A-USB fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
JeanPaul Jean Paul's SilverStone TJ07 Gallery & Build Logs 65
Besje [VERKOCHT] Silverstone TJ07BW Verkocht 25
Aequitis [IN-ACTIVE] Silverstone Strider ST1000-NV (1000w) Verkocht 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan