• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

SilenX Ixtrema Pro LED Case Fan

Slader

prof klikker
heeft iemand ervaring met deze fan's ? Ze schijnen erg goed te zijn, aangezien ze redelijk wat lucht verplaatsen en erg stil zijn.

specs:

sku IXP-74-14B | IXP-74-14G | IXP-74-14R
rated dba 14
dimensions 120x120x25mm
rpm 1400
cfm 72
operating voltage 8-14v
current draw 0.22A
power consumption 2.64w
bearings FDB, fluid dynamic bearings

Of kent iemand led fans die beter zijn ? :033:
 
ik ben niet een fan van de SilenX Ixtrema fans... had er eens 2 gekocht maar vond ze veel lawaai maken voor fans die maar 14db horen temaken... alleen als ik ze met een fan controller aansloot en ze op het zacht liet draaien kon ik ze niet meer horen

Het waren de IXP-74-14 fans...
 
nou ik heb ook een keer silentx fans (zelfde type als jij wilt) gekocht en ik vond het alles behalve de prijs waard!!
zoizo zijn die cfm cijfers WAY overrated, en erg stil zijn ze ook al niet en na niet zo een lange tijd normaal rebruik begonnen ze een beetje te ratelen....
als ik advies mag geven ga voor andere fans :p
 
k. thnx voor het advies :D ik heb momenteel zalmans, die hebben perfects airflow alleen de zalman naam van stil hebben ze zeker niet, je kan ze een verdieping lager horen...

Dan word het toch maar afwachten wat die nieuwe fans doen van enermax
 
Ik heb die zalman fans inderdaad continu op een fan controller staan om ze in de klauwen te houden. je moet iets :033:

Het liefst heb ik ze met led's erin, maar zonder kan ook. Die noctua's hoor ik vaker goeds over inderdaad, enigste nadeel aan die dingen is dat ik ze dan moet overspuiten want wie aan die colorscheme heeft gedacht moet eerlijk afgeschoten worden...
 
Ik heb zelf Zalmans gehad, maar die waren zelfs met een fancontroller niet stil te krijgen.
Ik heb nu de NorthQ Silent Tornado en de Tacens Aura ice. De NorthQ zijn zo goed als stil, maar de tacens geven naar mijn gevoel net even wat meer druk en zijn toch stil. Het enige is dat de NorthQ een aluminium frame hebben, en daardoor te zwaar worden voor op een cpu-koeler. De Tacens zijn er alleen maar met witte leds, maar ik denk dat die wel te vervangen zijn.

Hier nog een klein lijstje met fans.

De SilenX heb ik op verschillende plaatsen van gehoord dat ze niet zo stil zijn en niet bijzonder lang meegaan. Ik heb ze in elk geval lekker laten liggen.
 
Die northQ zijn ook erg netjes om te zien, is wel erg intressant. Zwaar maakt met niet uit aangezien ik ze aan mn rad's klem :033:

Ik krijg die zalmans dus ook totaal niet stil, en langzamerhand begint het me te irriteren, ok de airflow is dik in orde maar je moet er wel opofferingen voor brengen... ( tevens 1+ punt, ik heb er een aantal zwaar misbruikt en ze houden zit nog altijd even goed :D )
 
Ik heb zelf de ZM-F3BL

Ik heb deze terug gebracht naar 5 volt, hieronder vallen de led fans te ver weg. echter vertellen tot welke snelheid kan ik je helaas niet vertellen, omdat ze nu allemaal los rond liggen omdat ik mn case aan het verbouwen ben :p

De airflow op full was wel aanzienlijk wat wel erg prettig was, zeker met een 9800Gx2 bijvoorbeeld

De 5 volt maakte ze wel stiller, maar nog altijd niet zo stil als ik zou willen. Bij mn vorige case stonden ze standaard op 5 volt opgehangen aan rubbers om vibratie te minderen. Echter eigenlijk zijn ze nog altijd niet zo stil als ik zou willen...
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Mobomonster Silenx PRO fan 120mm IXP-76-14 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 21
B plaatsing radiator Eisbaer pro aurora Waterkoeling 4
Bl4ckj4ck666 eiskoffer pro HighFlow Computer Cooling Shop 3
M Alphacool Eiszapfen PRO 16mm HardTube fitting Waterkoeling 3
TinusB CableMod RT-Series PRO ModFlex Cable Kit for ASUS and Seasonic – BLACK / SILVER HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Corsair Hydro X Series iCUE RGB PRO Complete Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
H Nvidea A6000 + Asus Pro WS WRX80E-SAGE SE WIFI + AMD Ryzen Threadripper PRO 3975WX Waterkoeling 1
Bl4ckj4ck666 DDR4 corsair vengeance rgb pro sl Problemen & Oplossingen 5
Bl4ckj4ck666 Mo-ra 3 420 pro Waterkoeling 74
Jason Aqua-Computer Aquaero 5 PRO USB fan controller, graphic LCD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P 11 fans , kabelsplitters en corsair Commander Pro Overige Koeling 2
Jason Jonsplus i100 Pro Mini-ITX Case / Tempered Glass / Black / Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Thermaltake Pacific C-PRO G1/4 PETG Tube 16mm OD Compression - Green HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason CableMod PRO Bridged Cable Comb Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Metro Vacuum MDV-1BA DataVac Pro 4.5-AMP Computer Vac/Blower HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Brook Wingman SD Converter for Xbox 360/Xbox One/Xbox Elite 1&2/PS3/PS4/Switch Pro Controller to Sega Dreamcast & Saturn Console HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Brook Wingman XB Converter for PS4/PS3/Switch Pro/Xbox One/Elite 1&2/Xbox 360 Controller to Xbox One/Xbox 360 Console HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
C Aqua Computer Ultitube D5 Pro 100 RGBpx ring werkt niet Handleidingen en Installatie Tips 1
Jason Alphacool Eisblock XPX Pro Aurora Light - Plexi HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Thermaltake Pacific C-Pro Series - Compression Fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bokeh Custom RGB strip icm Commander pro Cases en Modding 2
M Alphacool Heat Gun Pro Waterkoeling 2
arwin74 Alphacool Eisblock XPX Aurora PRO - Plexi Black Digital RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
NielsKorell Mo Ra3 420 Pro Waterkoeling 2
Robin Aquantia AQtion 10G Gaming NIC / AQtion 5G Pro NIC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
D Corsair Commander Pro Overige Koeling 2
Demolisher TeleSport GP pro Gaming 12
Freddy Thermaltake C-Pro & M-Pro fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
I Montage reservoir phanteks enthoo pro Waterkoeling 2
N [Waterkoeling] samenstellen kit: Z170 pro gaming, 6700K, 980 Advies Waterkoeling Setup 9
S be quiet! Dark Base Pro 900 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Hightower PS4 pro HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
N Phanteks Ethoo Pro + i5 6600K OC + RX480 Advies Waterkoeling Setup 6
bundymania [Bundymania User Review] QPAD 8K Pro Gaming Laser Mouse [deutsch] HighFlow Product Reviews 0
A Pro ace led 3mm Handleidingen en Installatie Tips 21
Sw333t [VERKOCHT] ASRock H61 Pro BTC + Intel Pentium G2030 Verkocht 3
J Aquaero 6 Pro met 2 pompen en 12 fans. Electronica 4
Zwelgje [GEVONDEN]Saitek PRO Flight X-65F Combat Control System HOTAS Gevonden 1
arwin74 zwart passief koel blok voor de aquaero 6 pro/xt HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
radmiraal hulp nodig met waterkoeling samen stellen van een pro Waterkoeling 7
Thierry Monsoon Hardline Pro Bender Kit 3/8 x 1/2 (13mm) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
U BitFenix Hydra Pro modden in 5.25inch lege optical drive casing Cases en Modding 2
P Extra onderdelen voor Aqua-Computer Aquaero 6 PRO Cases en Modding 2
DutchChilles [VERKOCHT] Silent Pro Hybrid 1050Watt Verkocht 8
DieHard [VERKOCHT] Intel P3, ATI 3D Rage Pro Turbo Agp Verkocht 2
S [CIP] Pro-Bit Gallery & Build Logs 0
Singular1ty [VERKOCHT] Samsung 840 Pro Series 256GB (nieuw en geseald) Verkocht 18
DutchChilles [IN-ACTIVE] Silent Pro Hybrid 1050Watt Verkocht 4
gerjanlubbers Macbook pro * voor school/thuis creativiteit* Hardware & Software 9

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan