• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Shicomu

shicomu

New member
Dag allemaal :)

Shicomu hier.
Sinds afgelopen jaarwisseling in het bezit van een nieuw zelfbouw item.

hulxxe.jpg

Ik heb altijd al iets met grote behuizingen gehad en toen ik de colossus van bitfenix zag was ik meteen verliefd.
Het duurde nog even maar uiteindelijk had ik alle spullen bij elkaar ; wat een ruimte.. heerlijk !!

Via een bedrijfsovername had ik voorheen de beschikking over een quad core xeon maar dat voldeed niet meer.
Geschrokken door de prijzen en de prestaties van de i5's en i7's ging ik shoppen in het kamp van amd.
De FX8350 werd m'n keuze en nog altijd naar tevredenheid.

FX cpu's worden nogal heet dus koos ik voor een wat grotere cooler.
Ruimte plenty dus de gelid tranquillo lijkt bijna te verzuipen in m'n colossus.

Geheugen had ik al liggen ; 4 reepjes corsair dominator van 4gb was ( en is.. ;) ) meer dan afdoende.

Qua mobo heb ik een tijd zitten tobben.
Ik heb in m'n eigen shop al aardig wat merken versleten maar asrock stelde me nog niet teleur dus werd het de 990 extreme 3

De gpu werd een apart verhaal. De 7870 leek zo'n goeie keuze.
Helemaal omdat ik met sapphire al eerder goeie ervaringen had gehad.
De koeling van het bakbeest lijkt zo groot maar echt efficient werkt het allemaal niet...
Ik hoop die daarom snel door de gelid ICY te kunnen vervangen.

Ik had al een 1,5tb caviar black liggen dus ik had alleen nog een ssd nodig voor m'n install.
Dat werd een 128gb exemplaar van crucial.

Het geheel draait nu inmiddels een half jaar en naar volle tevredenheid.
Ik heb voor menig klant een i5 of i7 systeem samen gesteld en nog dagelijks heb ik het idee
dat je voor dat geld zoveel meer snelheid kunt scoren.
In werkelijk élk opzicht is m'n monster bloedverschroeiend snel.
Mogelijk dat ik nog wat ga boosten hier en daar als het wat in begint te kakken ;)

Terug
Bovenaan