• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[Scratch Build] Specced ITX 1.0

UDPATE!

Een van de laatsten, beloofd :p

Dus vanachter zullen de dingen met flexibele tube vastgemaakt worden. Niet heel erg interessant...

WptSSE6.jpg


De voorkant ziet er veel interessanter uit!

aWzUfrW.jpg


Mijn eerste pogingen ooit met acryl, dit is de PETG tube van Nanoxia.

nuLOUR8.jpg


Complex, dat wel! Buigen, passen, beetje vanaf dremelen, deburren, opnieuw passen, misschien gewoon nieuw stuk nemen en opnieuw doen, ... Gelukkig heb ik geen enkel stuk meer dan twee keer moeten doen :p

s0mG03w.jpg


Deze gaan erin...

gNpxOlz.jpg


Een klein bochtje.

4oRq8gv.jpg


Boem.

YKEOS3d.jpg


hAiH6ZU.jpg


zb56MD8.jpg


2u1Ln4B.jpg


8jQpsrX.jpg


piWp7JR.jpg


Tijd om eens te zien of dit soort tube en die fittings het water kunnen binnenhouden...

Vne3Mxq.jpg


Je kan nooit voorzichtig genoeg zijn :p

ci7tkLW.jpg


Gelukkig ging alles goed. Beetje vaster draaien hier en daar. En toen werd het rood!

0ZN7XIU.jpg


qKAiwpA.jpg


En ik laat jullie voorlopig kijken naar deze achterkant met LED verlichting :3

dhXlXDg.jpg
 
Een update? Stel je voor zeg!

Ik geloof dat ik jullie ergens rond dit stadium heb laten zitten...

krDcRgx.jpg


Water zit erin, rood gekleurd met Mayhems Deep Red. Zelf blijf ik de verlichting op deze manier echt prachtig vinden :eek:

Hierna duurde het even tot ik weer iets had wat ik jullie wou laten zien. Ik zal het even uitleggen...

Dus na een tijdje had ik het glas dat ik in gedachten had op de kop kunnen tikken. Het heeft een beetje een smoked effect, 'grijs' noemen ze het. Gewoon enkel glas, 3mm dik.

En toen was m'n grootvader, glaskunstenaar in hart en nieren, wat blij om me te kunnen helpen bij m'n projectje waar hij eigenlijk maar weinig van begreep :p I love him <3

5vzH2G7.jpg


Eerst een beetje tekenen...

5Kpt0gV.jpg


Het mesje klaar maken door het in petroleum te doppen (of misschien was het gewoon benzine)

IMG]http://i.imgur.com/E6uCnlw.jpg[/IMG]

Handen van een kunstenaar!

mkRVkRe.jpg


Na een groef te snijden van rand tot rand, wordt het glas gebroken met behulp van een soort tang.

C2ShSSx.jpg


Breekt normaal mooi recht af.

Z1elLJk.jpg


De randjes wat zachter maken met dit hyperfuturistisch apparaat :p een ronddraaiend schuurdingetje dat nat gehouden wordt en een stukje spons erachter om het overtollige water op te soppen.

bOWdhE5.jpg


Dit maakte ik vast aan het zij- en toppaneel met behulp van silicone.

IMG]http://i.imgur.com/IUzye1T.jpg[/IMG]

Het glas zit nu echt muurvast tegen de panelen. De enige manier waarop het los geraakt, is door het te breken en terwijl de panelen deels te beschadigen omdat de randjes waar het vastplakt afgeschraapt moeten worden met iets scherps. Hier kwam ik achter omdat ik simpelweg zeer dom ben geweest door een paar maten voor het stukje voor het toppaneel op het oog te 'meten'. Dit is voornamelijk waarom het zo lang duurde voor deze update. Het duurde even om een nieuw stukje van dit glas te krijgen, grootvader ging op vakantie, zelf ook heel wat te doen etc etc. ANYWAY dit is hoe het eruit zag de eerste keer.

C7464SY.jpg


s5oTgON.jpg


Je ziet waarschijnlijk hoe de randjes hier en daar wat beschadigd zijn. Bij de tweede poging ben ik echter wat voorzichtiger geweest, heb ik minder silicone gebruikt en mag het resultaat er best zijn...
 
Dus op dit moment is hij 'af' en ziet het er zo uit...
Er doet zich echter een bijzonder "heet" probleem voor, en dat moét aangepakt worden. Beneden meer daarover!

zNw5KDM.jpg


RztfseK.jpg


motFD4F.jpg


letrOwL.jpg


eHq9kNe.jpg


JuocI2g.jpg


865ACan.jpg


gD4SMjm.jpg


jjcWDSI.jpg


vhKJH9t.jpg


Mub02hq.jpg


Gn8Sz9s.jpg


tRMyd1Y.jpg


Dus het PROBLEEM. Sommigen zagen het al en uitten hun bezorgdheid omtrent de koeling van dit systeem. En jullie hadden gelijk. Met het top- of zijpaneel eraf is er geen probleem. Maar eens het een gesloten geheel vormt, oh man, wordt het als een oven daarbinnen. 90+ °C na een uurtje GTA V is véél te veel. Plus de PETG tube wordt zelfs terug wat zachter waardoor de fittingen los komen en het boeltje LEKT. Veranderingen moéten dus gemaakt worden, alleen vrees ik dat het het esthetische aspect niet ten goede gaat komen... Daar zullen we vlug genoeg achter komen zeker?

fMscszh.jpg


Dit is wat ik voorlopig opgetekend heb… wat grotere gaten in de radiator cover. De temperaturen ga ik zo eens testen, omdat dit te doen valt zonder het hele systeem uit elkaar te moeten halen. Als het niet voldoende is (ik vrees ervoor), dan zal hetzelfde moeten gebeuren met de voorste rad cover.

+ een klein beetje goed nieuws is dat er vanachter plaats is voor een 92mm fannetje. Ik liet m'n oog reeds vallen op een Be Quiet Silent Wings 2... Al moet die knoop dus nog doorgehakt worden.

DjnjRyf.jpg
 
UPDATE

Dus, ik heb een beetje getest met de cover eraf. Als volgt:

I3ukKmp.jpg


Dit hielp helemaal niets, dus er zal meer ingrijpend iets moeten veranderen. Panelen eraf. Fun fact: m'n schroevendraaier heeft precies de goede lengte om de grafische kaart te ondersteunen :p

IMG]http://i.imgur.com/mqfnbg6.jpg[/IMG]

En dan volgde er een interessante verrassing. In deze 'open' staat was de computer nog perfect bruikbaar, maar de lichtshow tegen m'n muur had ik niet verwacht :D het licht van de leds en fans produceerde dit prachtige beeld:

1PXIZ6K.jpg


Anyway, vier gaatjes geboord, afvijlen en schuren. Paneel zal toch opnieuw geverfd moeten worden.

9Q1ShWW.jpg


Hele mooie Shadow Wings 2 fan van Be Quiet. 92mm versie. Sleeved that!

s2I1ALE.jpg


Dan met de wipzaag in één trek een gaatje gemaakt. Perfect.

ycMvtV0.jpg


Fan erop. De M3 gaatjes waren echter een klein beetje te klein voor de plastieke push-in dingetjes die Be Quiet bij haar fans steekt. Dus een beetje wiggelen met de boor op M3 formaat. M4 zou te groot zijn. Langs buiten ziet het mounting systeem van Be Quiet er wel zeer gelikt uit!

qTANaIx.jpg


Zo dus getest. (De hout sticker is eraf omdat ik er markeringen op gemaakt had toen ik nog dacht dat het nodig zou zijn er dingen in uit te snijden. Woeps.)

o4usA6l.jpg


Meer getest op deze manier. Visueel niet zo aantrekkelijk als ervoor. Maar een noodzakelijk kwaad vrees ik :(

siU8ECG.jpg


En de temperaturen zijn goed! Op full load blijft alles onder of rond 70°C. Happy me.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
E Scratch-build ''Zonder Naam" Gallery & Build Logs 6
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
TinusB scratch build pc case Gallery & Build Logs 18
kier Kier - Green Lantern Scratch Build Gallery & Build Logs 2
D hulp bij eerste scratch build Cases en Modding 4
lemonade Lemonade's Scratch Build Gallery & Build Logs 65
A Andreas First build from scratch Gallery & Build Logs 54
The_Saviour# Benchtastic (Benchtable from scratch) Gallery & Build Logs 17
vincent Cinewall build Overige Builds 22
P Nieuwe AM5 build no post Waterkoeling 8
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
Bl4ckj4ck666 New build Gallery & Build Logs 2
cablegunmaster EKWB, Lian Li Evo Build Gallery & Build Logs 0
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
arwin74 De nieuwe huidige build 😀 Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
ABRAWARE Going for gold - got silver (ABRAWARE build) Gallery & Build Logs 4
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
Y ydv - Yves - watercooled node 804 build Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
W Vernieuwing build uit 2014 Advies Waterkoeling Setup 1
B New water cooling build - need help Waterkoeling 2
J ROG 011D XL build Gallery & Build Logs 5
M Extreme overkill build Gallery & Build Logs 7
Bar Weinig Bar Weinig - Eelco - First Build. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Bl4ckj4ck666 Custom build pc Ryzen 7 2700x rtx 2080 32gb ram Gallery & Build Logs 28
A Thermaltake level 20 xt push and pull build Gallery & Build Logs 22
Gurt11 "Prime" (O11 Dynamic Ryzen build) Gallery & Build Logs 6
J Nieuwe/eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 27
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
P Phanteks Evolv X - Eerste waterkoeling build in 13 jaar Gallery & Build Logs 2
arwin74 [TKA] Me stand alone waterkoeler build Verkocht 0
A nieuwe build phanteks evolv shift x ryzen 5 Gallery & Build Logs 0
M Nieuwe build weinig tot geen water retour in res. Waterkoeling 30
M Lek gehad in mijn build Waterkoeling 4
B eerste waterkoeling build Advies Waterkoeling Setup 5
N Nieuwe desktop build (WIT) Handleidingen en Installatie Tips 1
J Build log my own dekstop desk Cases en Modding 31
S Eerste PETG build ( 900D ) tips tricks? Waterkoeling 7
Dave-V 2 pc desk build, audio ruis. Problemen & Oplossingen 13
C - Cuspian - Michael - PC build 3 - Introductie Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
O nieuwe build Gallery & Build Logs 11
XenoMorpH [Build Log] USS SULACO V2 Gallery & Build Logs 40
C een pomp vraag voor eerste build Waterkoeling 2
MisterIce Home server/FreeNAS build Gallery & Build Logs 7
S 900D build Gallery & Build Logs 5
C Advies Build Waterkoeling 1
K Een Build beginnen? Waterkoeling 3
R [Build Log] Myvmcloud ESX WhiteBox Gallery & Build Logs 24

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan