Gurt11
Member
Dag Highflow!
Ik ben Gurt11, of Geert zoals mijn ouders me genoemd hebben. Ik woon in België en ik bouw ondertussen al een aantal jaren computers en zet langzaam maar zeker verdere stappen in het case modden. Nu ik 24 jaren op de teller heb staan, afgestudeerd ben en de eerste stappen zet naar het bouwen van een eigen leven, dacht ik dat het tijd was voor een modje. Het zou echter iets speciaals worden. Opnieuw iets dat ik nog nooit tevoren heb gedaan. Ik stel jullie voor aan mijn Specced ITX case.
SPECCED ITX 1.0 (prototype?)
Het idee van de build was om alles kleiner te maken, zonder kracht of koelmogelijkheden te verliezen. Ik kom van een Corsair 600T, waar zodadelijk afscheid van genomen zal worden. Ik heb reeds wat ervaring met de Dremel opgedaan, ik weet wat een vijl is, en nog belangrijker: ik heb de tijd genomen (zeker een half jaar :eusa_eh: ) om met een design te komen voor een case die 1) maakbaar is voor mezelf, zonder fancy machines , en 2) alles kon behuizen.
Features:
- ITX moederbord
- Full size grafische kaart
- ATX voeding
- Waterkoeling: 360 + 120 rad
En zoals elke mod begint alles met pen en papier!
Een basic SketchUp model volgde:
Afmetingen: 260mm (B) x 425mm (L) x 276mm (H) (dubbel front incl, voetjes excl)
Materialen waaruit het opgetrokken zal worden:
- Aluminium
- Acryl
- Iets dat op hout zou moeten lijken (houtfineer was het eerste idee)
- Glas
Een kort afscheid voor mijn trouwe 600T. Je bent lang genoeg van nut geweest!
(kort vraagje: links naar afbeeldingen op Imgur werken niet meer? )
Ik ben Gurt11, of Geert zoals mijn ouders me genoemd hebben. Ik woon in België en ik bouw ondertussen al een aantal jaren computers en zet langzaam maar zeker verdere stappen in het case modden. Nu ik 24 jaren op de teller heb staan, afgestudeerd ben en de eerste stappen zet naar het bouwen van een eigen leven, dacht ik dat het tijd was voor een modje. Het zou echter iets speciaals worden. Opnieuw iets dat ik nog nooit tevoren heb gedaan. Ik stel jullie voor aan mijn Specced ITX case.
SPECCED ITX 1.0 (prototype?)
Het idee van de build was om alles kleiner te maken, zonder kracht of koelmogelijkheden te verliezen. Ik kom van een Corsair 600T, waar zodadelijk afscheid van genomen zal worden. Ik heb reeds wat ervaring met de Dremel opgedaan, ik weet wat een vijl is, en nog belangrijker: ik heb de tijd genomen (zeker een half jaar :eusa_eh: ) om met een design te komen voor een case die 1) maakbaar is voor mezelf, zonder fancy machines , en 2) alles kon behuizen.
Features:
- ITX moederbord
- Full size grafische kaart
- ATX voeding
- Waterkoeling: 360 + 120 rad
En zoals elke mod begint alles met pen en papier!
Een basic SketchUp model volgde:
Afmetingen: 260mm (B) x 425mm (L) x 276mm (H) (dubbel front incl, voetjes excl)
Materialen waaruit het opgetrokken zal worden:
- Aluminium
- Acryl
- Iets dat op hout zou moeten lijken (houtfineer was het eerste idee)
- Glas
Een kort afscheid voor mijn trouwe 600T. Je bent lang genoeg van nut geweest!
(kort vraagje: links naar afbeeldingen op Imgur werken niet meer? )