• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Schuurpapier

num1wr82

New member
hallotjes,

Is het misschien iets om schuurpapier te gaan verkoopen voor het lappen van cpu/heatsinks? Niet speciaal voor mij maar gewoon om voortaan in het assortiment te hebben.
bv schuurpapier waar je nat mee kan werken en dan 200, 400, 800, 1200 and 2000 grit miss zelfs 3000:083:

Ik weet dat er een lap service is maar ik zou het liever zelf doen daarom:icon_fU::icon_smile:

Alvast bedankt.
Jordy
 
Hoi Jordy,

Schuurpapier is te verkrijgen bij de lokale autogarage voor paar cent per vel.
Als wij die zouden verkopen, zouden we enkele euro's bovenop moeten doen voor de onkosten.
Dan koopt men het toch liever bij de lokale autogarage denk ik :D

Maar mochten we weer een lading schuurvellen inkopen, zullen we die toch wel op de website zetten.
Voor de mensen die geen zin hebben om langs de autogarage te gaan :D
 
Het lijkt mij zeer handig om het op voorraad te nemen! ik zelf vond het best lastig om er aan te komen in Schiedam (omg. Rotterdam) Tevens kan je het direct mee bestellen bij je order :D
 
Je moet ook "rvs" schuur papier hebben, die ook geschikt is voor nat schuren.
Anders kan je inderdaad heeeeeel lang gaan schuren voordat je wat van de heatspreader af krijgt hahaha :D

Als het goed is krijgen we deze of anders volgende week paar dozen schuur papier binnen.
Tot grid 2000 (misschien zelfs tot 2500) :)
 
ik ging die vraag ook net stellen :p Ik wacht op de eerste reactie over de set op het forum en dan kijk ik wel voor hem ook te bestellen :)
 
Ja, je kan een vel meerdere keren gebruiken omdat die "breed" is.

Als je jouw CPU gaat lappen, doe je het dus zo:
400grit: 5-10 minuten
600grit: 5-10 minuten
800grit: 5-10 minuten
1000grit: 5-10 minuten
1500grit: 5-10 minuten
2000grit: 5-10 minuten
2500grit: 5-10 minuten

Gemiddeld ben je een uur bezig.

Ik doe altijd schuurpapier vast plakken op een tafel (liefst glas, want die is het meest vlak).
Dan CPU erop.
Helemaal links onder beginnen.
En dan de CPU langzaam naar links boven schuren en weer naar beneden.
Doe ik 15 keer, dan 90 graden draaien en weer 15 keer.
Na 30 keer, is de stukje van het schuurpapier "versleten" en ga ik dus een stukje naar rechts.

Zie onderstaande foto, daar zie je de "versleten lijnen":

15.JPG



Voor meer info:
http://www.highflow.nl/forum/showthread.php?t=61

Daar heb ik niet het kwaliteit schuurpapier gebruikt die we in de shop gaan hebben.
Vandaar dat het daar wat langer duurde.
Ook daar tot 1000grit gegaan en niet hoger, anders nog meer spiegel effect :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
E Waar kun je het beste fijn schuurpapier kopen Cases en Modding 9

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan