• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Schuim

Thekiller10100

Junior Member
gisteren mijn waterkoeling loop leeg gehaald in verband dat ik de slangen wou veranderen en weer gevuld,

Eerst toen ik het gevuld had was het zo weg nou heeft het al een dag ingestaan en als ik hem uit zet hoopt het zich op een het cpu blok aangezien dat het hoogste punt is in mijn waterloop,

Mijn vraag is hoe krijg ik dat schuim eruit en door dat het schuim erin zit maakt mijn pomp ook een K*t herrie en het dopje van het reservoir is eraf.

Wie kan mij helpen.
 
Bij het opnieuw vullen van je loop onstaat er natuurlijk luchtvorming.

Weet niet welke pomp je hebt maar door de lucht in je loop kan je pomp gaan grommem.
Heb je ook helemaal geen afsluitdopje meer voor je res.?

gewoon je systeem laten lopen en ontluchten.
 
Wat ik altijd doe is:

* loop vullen
* resevoir sluiten
* pomp aanzetten
* resevoir weer bij vullen tot hij bijna vol zit.
* resevoir weer afsluiten
* wachten tot alles goed door stroomt
* wat met je kast schudden zodat de lucht vrijkomt
* als de resevoir weer wat leger wordt weer bij vullen.

Voordat alle lucht eruit. ook is het belangrijk dat je de resevoir zo hoog mogelijk in je case zit.
 
lucht mee zuigen kan alleen als het niveau van het water lager wordt als de aansluitingen...

De belangrijkste reden om de dop er op te doen is het verdampen van je koelvoeistof tegen te gaan....
 
Topic maar weer even omhoog,

Schuim begint erger te worden en in mijn reservoir zit een klein laagje schuim,
en in me loop is ook nog steeds schuim waardoor mijn pomp ook nog steeds zo'n herrie maakt.

Ik kan op het moment geen foto's maken want de ene camera is leeg en de andere is zoek.

Help:076:

Edit: camera gevonden die zoek was dus verwacht spoedig foto's

Let niet op de kabel zooi want die hele kast gaat aangepast worden en wordt ook gesleeved

rk6gbt.jpg

t5ixib.jpg

316qmv4.jpg

2z65gnk.jpg


En als ik hem trouwens aan zet gaat het reservoir lager staan.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben er iedergeval uit wat dat schuim veroorzaakt het is de pomp + top
mcp355 + xspc reservoir top,

maar niet zeker of het de pomp is Of het topje ik heb het namelijk geprobeerd met gedestilleerd water doorzichtig en duidelijk te zien.

Morgen even goed kijken want ik heb ook nog op google gezien waar ik zocht toen kwam ik uit op tweakers en zeiden dat een kartel randje schuim kan veroorzaken.
 
nja, verder is schuim wel normaal hoor bij die pomp, zelfs met gewoon feser ultra pure water en corrosion blocker, heb ik na het vullen schuimvorming en lucht enzo, maar na een uurtje is het weg, met exact dezelfde pomp eronder en die maakt wel lawaai enzo, maar brommen doet ze toch niet ;)
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan